Gå til innhold

Finne ei kristen jente...


Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke yngre med åra (er 26) og jeg begynner å savne en kjæreste eller egentlig ei kone, men sistnevnte høres sørgelig desperat ut lol.

Jeg er veldig troende så derfor er jeg seriøst jomfru, ja haha folk uten forståelse får bare le seg skakke...

Greia er den at som praktiserende katolikk så er sex utenfor ekteskap en alvorlig synd og jeg har alltid ønsket at det er noe intimt mellom meg og kona mi dersom jeg noen gang blir gift da.

Jeg er ikke dømmende eller noe mot kvinner som har hatt sex tidligere dersom jeg faller for dem, men troen er helt avgjørende. Troen MÅ vi dele.

Det jeg egentlig lurer på her inne er om noen har tips til hvordan jeg kan møte min kjære?

Har alltid slitt litt med å komme i kontakt med kvinner ettersom jeg er sjenert og ikke proppfull av selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Jackie Gleason skrev:

Jeg blir ikke yngre med åra (er 26) og jeg begynner å savne en kjæreste eller egentlig ei kone, men sistnevnte høres sørgelig desperat ut lol.

Jeg er veldig troende så derfor er jeg seriøst jomfru, ja haha folk uten forståelse får bare le seg skakke...

Greia er den at som praktiserende katolikk så er sex utenfor ekteskap en alvorlig synd og jeg har alltid ønsket at det er noe intimt mellom meg og kona mi dersom jeg noen gang blir gift da.

Jeg er ikke dømmende eller noe mot kvinner som har hatt sex tidligere dersom jeg faller for dem, men troen er helt avgjørende. Troen MÅ vi dele.

Det jeg egentlig lurer på her inne er om noen har tips til hvordan jeg kan møte min kjære?

Har alltid slitt litt med å komme i kontakt med kvinner ettersom jeg er sjenert og ikke proppfull av selvtillit.

Prøvd å gå på forskjellige menigheter?

Du kan jo møte en på kirkekaffen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje noen katolske arrangementer du kan delta på hvor det er litt unge folk som møter opp? Type sosiale sammenkomster, grupper etc. 

Jeg skjønner det er viktig for deg, og jeg kjenner flere i samme situasjon - bare ikke katolikker :)

Noen ganger skulle det vært en Shidduch mulighet for unge i Norge, det er ikke alle som føler seg hjemme på hverken tinder eller på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Prøvd å gå på forskjellige menigheter?

Du kan jo møte en på kirkekaffen.

 

Er på kirkekaffe fra tid til annen, men er mer familiegreie enn mingling for å si det sånn.

Kan ikke gå i andre menigheter ettersom jeg er katolikk, vel kan jo det så klart men er katolikk til beinet ;)

 

16 timer siden, Callisto83 skrev:

Er det kanskje noen katolske arrangementer du kan delta på hvor det er litt unge folk som møter opp? Type sosiale sammenkomster, grupper etc. 

Jeg skjønner det er viktig for deg, og jeg kjenner flere i samme situasjon - bare ikke katolikker :)

Noen ganger skulle det vært en Shidduch mulighet for unge i Norge, det er ikke alle som føler seg hjemme på hverken tinder eller på byen.

Ingen arrangementer er særlig tilpasset nei :(

Shodduch for katolikker ville være en super idé ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg er singel når jeg er 30 vurderer jeg å gi opp å heller gå inn i en munkeorden, men håper jeg finner ei snart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du jomfru?

Anonymkode: 864ac...c55

Sikkert teit i din verden så bare le og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Prøvd å gå på forskjellige menigheter?

Du kan jo møte en på kirkekaffen.

Der er det vel stort sett folk på 60+?

Anonymkode: 251a2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
4 minutter siden, Jackie Gleason skrev:

Dersom jeg er singel når jeg er 30 vurderer jeg å gi opp å heller gå inn i en munkeorden, men håper jeg finner ei snart :(

Det der er en utrolig dårlig  grunn til og bli munk. 

Forresten i tilfelle du ikke er klar over det. Man kan faktisk få et fint liv selv om man ikke er i et forhold. Også om man vil ha et forhold så er 30 litt vel tidlig å gi opp. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kontaktannonse ;) Se etter henne steder der du ville likt det. M.a.o ikke på fest. Har du en hobby? Skjønner at det er vanskelig... mannen min var ikke-troende da vi ble sammen. Er pr idag på vei inn i den katolske kirken. Så han var en godt gjemt skatt :)

Må hun være katolikk, eller holder det med Den Norske Kirke? Ved sistnevnte er det jo mange flere å velge mellom, men da deler dere jo ikke helt likt syn på ting, da... Med mindre du overbeviser henne ;)

Anonymkode: 27ddd...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jackie Gleason skrev:

 

Er på kirkekaffe fra tid til annen, men er mer familiegreie enn mingling for å si det sånn.

Kan ikke gå i andre menigheter ettersom jeg er katolikk, vel kan jo det så klart men er katolikk til beinet ;)

 

Ingen arrangementer er særlig tilpasset nei :(

Shodduch for katolikker ville være en super idé ;)

 

Jeg er katolikk, men med lang reisevei til nærmeste katolske kirke så går jeg på de gudstjenester som er i lokalområdet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er det vel stort sett folk på 60+?

Anonymkode: 251a2...dbb

Ikke på de kirkekaffen jeg går på, der er det alt fra småbarn til pensjonister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nettdating være et alternativ? På Sukker så jeg flere menn som hadde krysset av for at de var religiøse/troende (husker ikke formuleringen), åpent skrev om dette, og viktigheten av at også en partner delte troen, i teksten sin.  Man tar en relasjonstest som vil avgjøre hvordan du matcher med andre, og du har så vidt jeg husker også mulighet til å velge at dette er et absolutt krav, slik at det vil ta vekk kvinner som ikke deler dette når du matches opp mot andre. 

Finnes det ingen kristne foreninger i ditt område, hvor du kan treffe mennesker med like interesser og livssyn på en "naturlig måte"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Jackie Gleason skrev:

Sikkert teit i din verden så bare le og kos deg.

Og der avslørte trollet seg.

Anonymkode: a4a5f...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ikke på de kirkekaffen jeg går på, der er det alt fra småbarn til pensjonister.

Kjenner noen som er aktive i en menighet og der vrker det som det er flesteparten pensjonister, men det varierer sikkert i ulike menigheter og steder :)

Anonymkode: 251a2...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der er det vel stort sett folk på 60+?

Anonymkode: 251a2...dbb

 

Tja, stort sett alle aldre men jeg er en av svært få etnisk norske så det er noen kulturelle utfordringer med å date katolsk også.

 

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Det der er en utrolig dårlig  grunn til og bli munk. 

Forresten i tilfelle du ikke er klar over det. Man kan faktisk få et fint liv selv om man ikke er i et forhold. Også om man vil ha et forhold så er 30 litt vel tidlig å gi opp. 

 

 

 

Dersom jeg ikke er ment å gifte meg så bruker jeg heller livet i tjeneste for Gud enn å vente på kjærligheten jeg visst aldri skal få oppleve. Kanskje er dette mitt kors å bære her på jorden...

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kontaktannonse ;) Se etter henne steder der du ville likt det. M.a.o ikke på fest. Har du en hobby? Skjønner at det er vanskelig... mannen min var ikke-troende da vi ble sammen. Er pr idag på vei inn i den katolske kirken. Så han var en godt gjemt skatt :)

Må hun være katolikk, eller holder det med Den Norske Kirke? Ved sistnevnte er det jo mange flere å velge mellom, men da deler dere jo ikke helt likt syn på ting, da... Med mindre du overbeviser henne ;)

Anonymkode: 27ddd...705

 

Kan være åpen for det selv om det er trist å aldri kunne be Rosenkransen sammen eller gå til sakramentstilbedelse osv :( 

 

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg er katolikk, men med lang reisevei til nærmeste katolske kirke så går jeg på de gudstjenester som er i lokalområdet.

 

 

Du trenger ikke det, dersom du bor mer enn 5 mil unna så tror jeg det gir gyldig grunn til messefall, men forstår om du gjør det for følelsen av fellesskap da :) Bare unngå protestantisk kommunion så er det fint  :)

 

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Ikke på de kirkekaffen jeg går på, der er det alt fra småbarn til pensjonister.

 

Hos oss også :) 

 

59 minutter siden, Søgni skrev:

Kan nettdating være et alternativ? På Sukker så jeg flere menn som hadde krysset av for at de var religiøse/troende (husker ikke formuleringen), åpent skrev om dette, og viktigheten av at også en partner delte troen, i teksten sin.  Man tar en relasjonstest som vil avgjøre hvordan du matcher med andre, og du har så vidt jeg husker også mulighet til å velge at dette er et absolutt krav, slik at det vil ta vekk kvinner som ikke deler dette når du matches opp mot andre. 

Finnes det ingen kristne foreninger i ditt område, hvor du kan treffe mennesker med like interesser og livssyn på en "naturlig måte"? 

 

Takk for forslag, men er liksom litt tilbakeholdende med nettdating osv, men jeg er jo ikke akkurat i posisjon til å være alt for vanskelig :P 

Nei, dessverre er det kun ved å gå i frimenighetene at det virker som om det er mulig å finne seg ei jente, men da må jeg jo være forberedt på å bli pinsevenn hvilket jeg ikke kan.

 

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og der avslørte trollet seg.

Anonymkode: a4a5f...e49

 

Tror du jeg troller? jeg er seriøst deprimert over å være alene og det blir ikke bedre av slike beskyldninger.

Grunnen til at jeg skrev slik jeg gjorde er jo fordi jeg gjorde det eksplisitt i OP at jeg er jomfru så jeg ventet latterliggjøring. Er jo ikke så alt for vanlig å være jomfru som mann i slutten av tjueåra i hvert fall ikke her inne på KG.

 

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen som er aktive i en menighet og der vrker det som det er flesteparten pensjonister, men det varierer sikkert i ulike menigheter og steder :)

Anonymkode: 251a2...dbb

 

Noen frimenigheter er fulle av enten unge eller gamle slik som intro for unge og eks misjonssambandet for eldre/ godt voksne.

Den Katolske Kirke er en skikkelig blanding, kanskje med tyngdepunktet rundt 40år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg er katolikk, men med lang reisevei til nærmeste katolske kirke så går jeg på de gudstjenester som er i lokalområdet.

 

Men for en katolikk så gjelder det ikke som messe å ha gått i en protestantisk kirke, da... fy fy ;)

Anonymkode: 27ddd...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jackie Gleason skrev:

Sikkert teit i din verden så bare le og kos deg.

Var da bare et spørsmål-ikke sett deg i forsvar på ett så enkelt og uskyldig spørsmål.

Anonymkode: e753c...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var da bare et spørsmål-ikke sett deg i forsvar på ett så enkelt og uskyldig spørsmål.

Anonymkode: e753c...c90

Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jackie Gleason skrev:

Beklager.

Og jeg er ikke den brukeren, og jeg ser ingen feil ved å spørre det på den måten det ble spurt.

Så er du jomfru?

Og det må vel være katolske kirker i Norge.

Anonymkode: e753c...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...