slagelse Skrevet 22. april 2017 #121 Skrevet 22. april 2017 3 timer siden, Honey Dew skrev: Har erfaring med barnevernet jeg også og jeg skriver utfra det jeg har opplevd fra etaten. En kan jo ikke skrive at de har gjort en dårlig jobb, når de ikke har gjort det. Det blir løgn. En kan heller ikke skrive at Barnevernet gjør god jobb når de ikke gjør det . Det blir også løgn. Det er dårlig jobb de gjør. Forventer ærlighet fra dere bv tilhengere.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #122 Skrevet 22. april 2017 Innleggelse på psykiatrisk enhet og selvmordsforsøk hos mor førte til bekymringsmeldinger Anonymkode: 72e5c...42d
Honey Dew Skrevet 22. april 2017 #123 Skrevet 22. april 2017 8 timer siden, slagelse skrev: En kan heller ikke skrive at Barnevernet gjør god jobb når de ikke gjør det . Det blir også løgn. Det er dårlig jobb de gjør. Forventer ærlighet fra dere bv tilhengere. Så du påstår at jeg er en løgner? Jaja, du vet vel det bedre enn meg 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #124 Skrevet 22. april 2017 12 minutter siden, Honey Dew skrev: Så du påstår at jeg er en løgner? Jaja, du vet vel det bedre enn meg Man kommer ingen vei med KGs barnevernhatere. Det er å snakke til døve ører. Anonymkode: 13346...d13 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #125 Skrevet 22. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kommer ingen vei med KGs barnevernhatere. Det er å snakke til døve ører. Anonymkode: 13346...d13 Bare å gi opp, fornuft eksisterer ikke! Kansje ikke så rart når man ser at til og med advokater henger ut Bv og skryter av at de har høy suksess faktor for å få penger inn i kassa. Anonymkode: 634f5...233 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #126 Skrevet 22. april 2017 20 timer siden, slagelse skrev: Etter tett samarbeid? Ja, det er galt å gripe inn i sakene hvor familien ikke trenger dem. Ja, det er galt å la barn bo i voldelige, alkoholiserte hjem. Kanskje du burde sette deg inn i sakene før du støtter en etat som holder på slik? Jeg har minst like mye erfaring som deg, selv om du ikke liker å tro det. Jeg har satt meg inn i flere saker og kjenner flere saker fra innsiden som venn og familiemedlem. Slutt å innbill deg at du er den eneste som vet noe om barnevernet. Anonymkode: 1f2a7...f73 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #127 Skrevet 22. april 2017 20 timer siden, slagelse skrev: Etter tett samarbeid? Feiltasting, det skulle stå Eller tett samarbeid. Som i stedet for eller i tillegg til. Anonymkode: 1f2a7...f73
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #128 Skrevet 22. april 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter innlegget hennes, er skrivefeilen det eneste du henger deg opp i? Jeg forstår at du er forkjemper for et barnevern, men å blindt stole på en hel instans - de er mennesker de som jobber der, og mennesker gjør feil - gjør ikke etaten bedre. Historien hun forteller er hårreisende og garantert et skikkelig vondt kapittel i livet hennes. Læreren dreit skikkelig på draget, bv gjorde feil vurderinger..og allikevel er det skrivefeilen du henger deg opp i..? Har du noen gang innrømmet at bv har tatt feil? Har du noen gang innrømmet at tiltakene de har satt inn i enkeltsaker er feil? Det er helt flott av vi har et eget vern for barn, men å opphøye dem til rene guder er aldri bra, og det er det du gjør. Anonymkode: 66fa6...da6 1. Hun hang seg faktisk ikke bare opp i skrivefeilen. Hun skrev adskillig mer enn det. 2. Hvorfor beskylder du henne for å stole blindt på en hel instans? Er det så vanskelig å skjønne at det går an å stole på bv samtidig som at man erkjenner at de også begår feil? At det er mennesker som jobber i bv og gjør feil, har faktisk blitt brukt som argument for at man ikke kan dømme hele etaten for det noen enkeltpersoner gjør av feil. Derfor kan man ikke dra en hel etat ned i søla på grunn av feil enkeltmennesker gjør. 3. Jeg har enda til gode å se at noen som helst har opphøyd bv til guder i noen av trådene om temaet. Hvorfor denne trangen til å tillegge andre meninger de ikke har? For hundrede gang og vel så det; ja bv gjør feil! De omplasserer barn som ikke skulle ha vært omplassert, og de griper inn for sent i noen saker eller av og til ikke i det hele tatt selv om de burde det. MEN, det flere prøver å forklare enkelte fastlåste debattanter her er at det faktisk ikke betyr at bv alltid gjør feil! De gjør ikke feil i flertallet av sakene en gang. De gjør feil i noen saker. Noe som betyr at de slett ikke er feilfri, men de er heller ikke monstre som stjeler barn eller en etat som ødelegger mer enn de hjelper. Sånn, forstår du nå? Eller må det forklares enda mer i detalj? Og denne tråden handler om årsaker til bekymringsmeldinger, ikke hvorvidt bv gjør/har gjort en tilfredsstillende jobb i enkeltsaker. Vennligst ikke spor av, på forhånd takk. Anonymkode: 1f2a7...f73 3
slagelse Skrevet 22. april 2017 #129 Skrevet 22. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3. Jeg har enda til gode å se at noen som helst har opphøyd bv til guder i noen av trådene om temaet. Hvorfor denne trangen til å tillegge andre meninger de ikke har? For hundrede gang og vel så det; ja bv gjør feil! De omplasserer barn som ikke skulle ha vært omplassert, og de griper inn for sent i noen saker eller av og til ikke i det hele tatt selv om de burde det. MEN, det flere prøver å forklare enkelte fastlåste debattanter her er at det faktisk ikke betyr at bv alltid gjør feil! De gjør ikke feil i flertallet av sakene en gang. De gjør feil i noen saker. Noe som betyr at de slett ikke er feilfri, men de er heller ikke monstre som stjeler barn eller en etat som ødelegger mer enn de hjelper. Sånn, forstår du nå? Eller må det forklares enda mer i detalj? Og denne tråden handler om årsaker til bekymringsmeldinger, ikke hvorvidt bv gjør/har gjort en tilfredsstillende jobb i enkeltsaker. Vennligst ikke spor av, på forhånd takk. Anonymkode: 1f2a7...f73 Det er blitt bevist i flere tråder at Barnevernet ikke gjør jobben sin. Dette har også TV2 bidratt til å bevise. Det foregår et korrupt samarbeid mellom Barnevernet og de sakkyndige psykologene. Sakkyndige psykologer har stått frem anonymt og sagt at de har ikke råd til å si seg uenig med Barnevernet i sine rapporter. Og det er sakkyndiges rapport som blir veklagt i dommen i Fylkesnemda og Tingretten. Så det å påstå at Barnevernet gjør feil noen saker er ikke riktig. Dette er bevisste handlinger. På en sak for Barnevernet tjener de sakkyndige psykologene alt fra 70.000 til 100.000 kroner. En barnevernsak er det man tjener mest på om man ikke er organisasjonspsykolog.
slagelse Skrevet 22. april 2017 #130 Skrevet 22. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kommer ingen vei med KGs barnevernhatere. Det er å snakke til døve ører. Anonymkode: 13346...d13 Man kommer heller ingen vei med KGs barneverntilhengere . Selv om jeg som bv kritiker har sagt sannheten om Barnevernet så vil dere ikke høre.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2017 #131 Skrevet 22. april 2017 40 minutter siden, slagelse skrev: Det er blitt bevist i flere tråder at Barnevernet ikke gjør jobben sin. Dette har også TV2 bidratt til å bevise. Det foregår et korrupt samarbeid mellom Barnevernet og de sakkyndige psykologene. Sakkyndige psykologer har stått frem anonymt og sagt at de har ikke råd til å si seg uenig med Barnevernet i sine rapporter. Og det er sakkyndiges rapport som blir veklagt i dommen i Fylkesnemda og Tingretten. Så det å påstå at Barnevernet gjør feil noen saker er ikke riktig. Dette er bevisste handlinger. På en sak for Barnevernet tjener de sakkyndige psykologene alt fra 70.000 til 100.000 kroner. En barnevernsak er det man tjener mest på om man ikke er organisasjonspsykolog. Leste du i det hele tatt innlegget du siterte? Anonymkode: ab809...045 3
Honey Dew Skrevet 23. april 2017 #132 Skrevet 23. april 2017 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du går til personangrep på en person( @Honey Dew ) og kaller henne en løgner når hun sier at hun har en god erfaring med Bv? Skam deg og logg deg av KG, du har ingenting positivt bidra med i denne debatten! Anonymkode: 634f5...233 Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva Slagelse og de andre Barneverns-motstanderne sier lenger. Det viktigste for oss, er at gutten vår fikk hjelp med problemene sine og at han i dag er en voksen og stabli person som fungerer både som familiefar og i jobb. Det er det viktigste. Endret 23. april 2017 av Honey Dew 7
slagelse Skrevet 23. april 2017 #133 Skrevet 23. april 2017 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du går til personangrep på en person( @Honey Dew ) og kaller henne en løgner når hun sier at hun har en god erfaring med Bv? Skam deg og logg deg av KG, du har ingenting positivt bidra med i denne debatten! Anonymkode: 634f5...233 Jeg gikk ikke til personangrep. Det er jo veldig spesielt at jeg skal beskyldes for det og samtidig bli beskyldt for å kalle henne en løgner ettersom hun sier at det blir løgn å si at Barnevernet gjør en dårlig jobb . Det skal altså godtas, men når jeg sier at Barnevernet gjør en dårlig jobb når de gjør det så skal ikke det godtas . Er det god oppførsel? Jeg forventer saklig begrunnelse på det - på forhånd takk. Endret 23. april 2017 av slagelse
slagelse Skrevet 23. april 2017 #134 Skrevet 23. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er rapportert for hets og grovt personangrep! Snakker om ydmykhet?? Du var ikke først i den køen for å si det sånn... Anonymkode: 634f5...233 Er det personangrep å gi konstruktiv kritikk? Saklig begrunnelse - takk!
Listen Skrevet 23. april 2017 #135 Skrevet 23. april 2017 På 19. april 2017 den 15.13, AnonymBruker skrev: Hva er lite sosial aktivitet da? At barnet er på skolen og får mulighet til å leke med andre der, men har ikke sfo-plass og ikke er med på fritidsaktiviteter (Fotball ble prøvd, men barnet var på to treninger og sluttet å komme etter det). Når helga kommer, drar familien på hytta. Eneste sosiale kontakt utenom skolen er med barn i familien (søskenbarn). Når barnet får spørsmål om å være med klassekamerat hjem fra andre foreldre, blir det alltid svart med "dessverre, vi har andre planer" Det er snakk om et utadvent barn som liker å være sammen med mange og være midtpunkt, men det virker som om han er "vant til" situasjonen hjemme og at man der ikke er sammen med andre enn familien. På skolen og i friminuttene blomstrer barnet. Barnet mistrives ikke, men går jo glipp av viktig sosialisering, men barnet vet jo ikke hva det går glipp av, så det er vanskelig for barnet å vite hva som kan være annerledes. (Barnet er 8 år) Nok til å melde til barnevernet? Anonymkode: f7a22...217 Aldeles ikke! Det er jo ingenting her som tilsier at barnet lider noen overlast! Man må huske at livet løses ulikt for alle, og alle familier har sine arenaer! Dersom barnets utvikling er aldersadekvat og man ikke mistenker vold eller nekelekt, hva i allverdens navn skulle det være som var bekymringsfullt her? 1
slagelse Skrevet 23. april 2017 #136 Skrevet 23. april 2017 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste du i det hele tatt innlegget du siterte? Anonymkode: ab809...045 Ja det gjorde jeg . Og jeg motbeviste påstanden hennes. Hun sa at Barnevernet gjør noen feil uforskyldt.. Det må være lov å komme med fakta som viser at det ikke stemmer . Endret 23. april 2017 av slagelse
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #137 Skrevet 23. april 2017 10 minutter siden, slagelse skrev: Ja det gjorde jeg . Og jeg motbeviste påstanden som kom hvor hun jeg siterte sa at det skjer noen feil. . Det er lov . Du motbeviste ingenting som helst. Du bare gjentok et argument om at psykologer tjener mye penger på å bistå bv, noe som ikke sier noe som helst om hvor ofte bv gjør feil. Det peker bare på en av måtene bv gjør feil de gangene de gjør feil. Anonymkode: 1f2a7...f73
slagelse Skrevet 23. april 2017 #138 Skrevet 23. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du motbeviste ingenting som helst. Du bare gjentok et argument om at psykologer tjener mye penger på å bistå bv, noe som ikke sier noe som helst om hvor ofte bv gjør feil. Det peker bare på en av måtene bv gjør feil de gangene de gjør feil. Anonymkode: 1f2a7...f73 Og det argumentet beviser at Barnevernet ikke gjør den jobben de skal . De sakkyndige psykologene har i mange av tilfellene vært uenig med Barnevernet, men de har likevel støttet konklusjonen til Barnevernet. Årsaken er at de ikke har råd til å si seg uenig. Og det er sakkyndiges rapport som blir vektlagt i dommen hos Fylkesnemda og Tingretten. Jeg har lagt ut dokumentasjon på dette i flere tråder. Hvordan er det å si at Barnevernet gjør en god jobb og kun gjør noen få feil? Jeg forventer saklig begrunnelse - på forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #139 Skrevet 23. april 2017 Er det noen som har lest innlegget til her? http://villapaprika.blogg.no/1492676783_nr_norge_missbruker_systemet_sitt.html Kan det stemme at det bare gjelder glemt tannlege? Anonymkode: ca2d6...323 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2017 #140 Skrevet 23. april 2017 På 22.4.2017 den 14.25, slagelse skrev: En kan heller ikke skrive at Barnevernet gjør god jobb når de ikke gjør det . Det blir også løgn. Det er dårlig jobb de gjør. Forventer ærlighet fra dere bv tilhengere. Jeg har hatt kontakt med BV etter bekymringsmelding på barna mine fra skole og dps. Jeg kunne virkelig ikke ta meg av egne barn en periode og fikk enestående hjelp fra BV. Jeg er de evig takknemlig for den hjelpen jeg og mine barn fikk. Dette er helt ærlig sagt. Jeg har bare positive ting å si om BV og de jeg snakket med der på flere møter. Anonymkode: d5c7e...52c 9
Fremhevede innlegg