AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #81 Skrevet 19. april 2017 Jeg har en mann på min egen alder. Men tenner på å bli tittet på av eldre menn og å ha trekant med minn et år eldre kjæreste og menn i 40-55årene. Mest pga vi stoler på at de er diskret. At ikke det spres rykter. Og de virker så takknemlig om så alt de får lov til er å sprute i min brukte truse😊 Anonymkode: 2843a...a7e 1
LavMann Skrevet 19. april 2017 #82 Skrevet 19. april 2017 1 time siden, Ferny skrev: Nå er det jo sånn at 9/10 kvinner får barn, mens bare 3/4 menn får det. Så, uavhengig av alder - det er færre menn en kvinner som får videreført genene sine. Da kan man jo spørre seg; hvem er så "det svakeste leddet i biologien" (merkelig setning forresten). Ellers enig med @Uredd. De fleste velger å få de barna de skal ha før alderen setter en stopper for det (eller øker risikoen for syke barn), og det gjelder vel både kvinner og menn. Og jeg skjønner ikke helt poenget med denne fruktbarhetsdebatten. Er det virkelig sånn at det er et mål å få barn når man er eldst mulig? Jaja. Hver sin lyst. Når jeg skriver om det svakeste leddet så handler jo det om evnen til å videreføre sine gener, og det kan en mann potensielt gjøre livet ut. Det kan ikke dere kvinner. I et rent evolusjonistisk perspektiv er menn derfor en "bedre" og mer overlevelsesdyktig mekanisme enn dere kvinnene fordi denne iboende evnen er aktiv mye lengre, (i flere tilfeller livet ut). Overlevelsesdyktighet handler jo om evne til å faktisk gjøre så. Det du trekker inn er jo egenltlig uinteressant statistikk som uansett kan ha flere årsaker. Man kan jo fortsette å mase om større statistisk sjanse for defekter, men hvis vi skal holde oss til ren evolusjon og videreføring av gener så er det alltid bedre å være i stand til videreførsel enn å ikke være det (altså menn vs kvinner i høyere alder igjen) Når det gjelder denne "fruktbarhetsdebatten", så var jo dette bare et svar på det som flere av alle disse frekke anonyme jentene skriver i denne tråden. det er ikke et mål i seg selv å få barn i høy alder, men problemet er jo at enkelte av dere jentene innbiller dere at det er dere som sitter med bukten og begge endene, når faktum egentlig er motsatt - det er vi menn som er i stand til å videreføre genene i høyere alder. grunnen til at dette kom inn i ordvekslingen er jo fordi de frekke jentene trenger kustus fordi de skriver frekke ting til guttene. da må takt og tone leveres ut.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #83 Skrevet 19. april 2017 På 17.4.2017 den 22.47, AnonymBruker skrev: Livsvisdom og vissheten om at den eldre mannen har mye erfaring med knulling er veldig tiltrekkende for kvinner. Anonymkode: 1277d...2c2 Jeg tiltrekkes ikke av menn som sier "knulling" ihvertfall. Anonymkode: f2fbd...5b4 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #84 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tiltrekkes ikke av menn som sier "knulling" ihvertfall. Anonymkode: f2fbd...5b4 Du sa det akkurat selv. Anonymkode: 8872e...7d9
LavMann Skrevet 19. april 2017 #85 Skrevet 19. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Stygge, dumme, degenererte og sykdomsbærende unger er det ingen som vil ha. ikke alle kommer fra like elendige sædceller som de som førte deg frem.
Ferny Skrevet 19. april 2017 #86 Skrevet 19. april 2017 10 minutter siden, LavMann skrev: Når jeg skriver om det svakeste leddet så handler jo det om evnen til å videreføre sine gener, og det kan en mann potensielt gjøre livet ut. Det kan ikke dere kvinner. I et rent evolusjonistisk perspektiv er menn derfor en "bedre" og mer overlevelsesdyktig mekanisme enn dere kvinnene fordi denne iboende evnen er aktiv mye lengre, (i flere tilfeller livet ut). Overlevelsesdyktighet handler jo om evne til å faktisk gjøre så. Det du trekker inn er jo egenltlig uinteressant statistikk som uansett kan ha flere årsaker. Man kan jo fortsette å mase om større statistisk sjanse for defekter, men hvis vi skal holde oss til ren evolusjon og videreføring av gener så er det alltid bedre å være i stand til videreførsel enn å ikke være det (altså menn vs kvinner i høyere alder igjen) Når det gjelder denne "fruktbarhetsdebatten", så var jo dette bare et svar på det som flere av alle disse frekke anonyme jentene skriver i denne tråden. det er ikke et mål i seg selv å få barn i høy alder, men problemet er jo at enkelte av dere jentene innbiller dere at det er dere som sitter med bukten og begge endene, når faktum egentlig er motsatt - det er vi menn som er i stand til å videreføre genene i høyere alder. grunnen til at dette kom inn i ordvekslingen er jo fordi de frekke jentene trenger kustus fordi de skriver frekke ting til guttene. da må takt og tone leveres ut. Det nytter ikke å ha friske kjønnsceller til man er gammel, om man ikke evner å finne seg en partner som ønsker å bære frem barnet ditt. Det var poenget. Den klareste evolusjonsmessige utviklingen vi ser i dag, er nettopp den jeg beskrev med tall over. Typisk "asosiale" menn velges bort, og får dermed ikke barn. Naturlig seleksjon. Og hvem velges bort? Nettopp, det svakeste leddet (og flere menn enn kvinner). 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #87 Skrevet 19. april 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du prater jo tull jente. Vet du ikke at menn kan få barn når de er 70-80 år? Damer kan jo ikke få barn etter fylte 50 maks.. Anonymkode: 5351d...6b8 Bare noen menn. http://yourfertility.org.au/for-men/age/ Anonymkode: 4a4e0...1ac 1
Huldra12 Skrevet 19. april 2017 #88 Skrevet 19. april 2017 Det varer nok bare til mannen får prostata - og blæreproblemer, ikke orker være med ut på ting og man må være sykepleier. Nei, takke meg til jevngamle menn. 3
LavMann Skrevet 19. april 2017 #89 Skrevet 19. april 2017 (endret) 35 minutter siden, Ferny skrev: Det nytter ikke å ha friske kjønnsceller til man er gammel, om man ikke evner å finne seg en partner som ønsker å bære frem barnet ditt. Det var poenget. Den klareste evolusjonsmessige utviklingen vi ser i dag, er nettopp den jeg beskrev med tall over. Typisk "asosiale" menn velges bort, og får dermed ikke barn. Naturlig seleksjon. Og hvem velges bort? Nettopp, det svakeste leddet (og flere menn enn kvinner). Du lager deg jo bare et poeng som skal passe dere jentene best. Du kan ikke se bort fra ren biologi , (og evne til reproduksjon), bare fordi du har lyst til å tegne et bilde av at det er mennene som kommer dårligst ut av dette. Du ser dessuten litt for enkelt på det. Asosiale menn kan f.eks levere donorsæd og slik sett "leve opp" til sitt biologiske instinkt. (det er nemlig et fysiologisk behov implementert i mennesket). Det du kommer med er jo også et helt annet sidespor enn det som faktisk ble diskutert. men ja, psykologiske faktorer kan virke inn på ens evne til reproduksjon. Uansett er jo det en toveisgate, det er ikke det som jeg trakk frem. Endret 19. april 2017 av LavMann
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #90 Skrevet 19. april 2017 7 timer siden, Nowyouseeme skrev: Jeg er ikke din lille venn. Og bruken av smiley viser enda tydeligere hvor mye du tapte denne diskusjonen. Hade. Stakkars lille pusi Anonymkode: 5351d...6b8
Gorgonzola Skrevet 19. april 2017 #91 Skrevet 19. april 2017 Hvorfor lage tråder om noe så opplagt, trivielt og udiskutabelt? Aaaah, selvsagt, pause i GTA/COD spillinga og behov for å provosere litt mens inntas. Og du lyktes jo tildels med det, det skal du ha. Men ikke mye annet.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #92 Skrevet 19. april 2017 8 timer siden, LavMann skrev: Når jeg skriver om det svakeste leddet så handler jo det om evnen til å videreføre sine gener, og det kan en mann potensielt gjøre livet ut. Det kan ikke dere kvinner. I et rent evolusjonistisk perspektiv er menn derfor en "bedre" og mer overlevelsesdyktig mekanisme enn dere kvinnene fordi denne iboende evnen er aktiv mye lengre, (i flere tilfeller livet ut). Overlevelsesdyktighet handler jo om evne til å faktisk gjøre så. Det du trekker inn er jo egenltlig uinteressant statistikk som uansett kan ha flere årsaker. Man kan jo fortsette å mase om større statistisk sjanse for defekter, men hvis vi skal holde oss til ren evolusjon og videreføring av gener så er det alltid bedre å være i stand til videreførsel enn å ikke være det (altså menn vs kvinner i høyere alder igjen) Når det gjelder denne "fruktbarhetsdebatten", så var jo dette bare et svar på det som flere av alle disse frekke anonyme jentene skriver i denne tråden. det er ikke et mål i seg selv å få barn i høy alder, men problemet er jo at enkelte av dere jentene innbiller dere at det er dere som sitter med bukten og begge endene, når faktum egentlig er motsatt - det er vi menn som er i stand til å videreføre genene i høyere alder. grunnen til at dette kom inn i ordvekslingen er jo fordi de frekke jentene trenger kustus fordi de skriver frekke ting til guttene. da må takt og tone leveres ut. Det er mye ved menn som er komplett unøsvendig. Mye av det mannlige DNA er bortkastet, faktisk. Det kalles "junk DNA" og har ingen nytte whatsoever. Akkurat som gammelmannsspermen: har ingen reell funksjon. Ingen normale kvinner får barn med menn i 50-80-årene. Heck, de fleste menn er daue innen de fyller 75 uansett. Poenget med denne tråden er ikke "ren evolusjon", da "ren evolusjon" har veldig mye pussig ved seg. For eksempel bavian-romper og merkelige fisker som ser ut som aliens. Det er veldig mye snodig og ekkelg ved "ren evolusjon", man kan putte gammelmannsspermen i denne sære, unyttige kategorien Dessuten er menn avhengige av kvinner for å få barn. Gammel sæd er et dårlig valg for fruktbare kvinner. Alle kvinner vet dette. Så i evolusjonistisk sammenheng er det forsvinnende liten sannsynlighet for at gamle mannfolk får anledning til å få barn. Apropos evolusjon er det veldig lite smart at gamle mannfolk får barn da gamle fedre forringer gen-poolen til mennesket og gjør mennesker svakere og sykere, styggere og dummere. At enkelte mannsoldinger kan få barn må du nok skrive på kontoen til naturens kuriositeter som ikke har noe direkte nytteverdi ei heller er hensiktsmessig for evolusjonær fitness. Snarere tvert imot. Alt tyder på at gammelmanssæd er hasardiøst å komme borti for fruktbare kvinner Det er jo vi kvinner som velger hvem vi får barn med, og vi kvinner tenner på unge, sunne, fruktbare menn med ditto sæd! Anonymkode: 477af...97f 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #93 Skrevet 19. april 2017 8 timer siden, LavMann skrev: ikke alle kommer fra like elendige sædceller som de som førte deg frem. Apropos, regner med at far din var minst 80 da du poppa det degenererte trynet ditt ut Anonymkode: 477af...97f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #94 Skrevet 19. april 2017 Det er veldig ekkelt å tenke på den gamle sæden hos menn når de nærmer seg 40, come to think of it. Ikke faen om jeg vil ha den gufne gøgga inn i musa mi. No way! Mister helt lysten bare ved tanken på at potensielt sykdomsfremkallende skrøpelige sædceller som bare fører vederstyggeligheter med seg skal befinne seg inni meg. Må være trist å være mann, å stadig produsere sædceller men forgjeves, for etter mannen bikker 30 er det han produserer stadig mer sykdomsfremkallende for hver utløsning. Buhu. Anonymkode: 477af...97f 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #95 Skrevet 19. april 2017 Nei, rynker, tynt hår/måne/skalla, ølmage og overvekt har aldri tent meg. Holder meg til de på min egen alder. Anonymkode: cbaf6...850 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2017 #96 Skrevet 19. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig ekkelt å tenke på den gamle sæden hos menn når de nærmer seg 40, come to think of it. Ikke faen om jeg vil ha den gufne gøgga inn i musa mi. No way! Mister helt lysten bare ved tanken på at potensielt sykdomsfremkallende skrøpelige sædceller som bare fører vederstyggeligheter med seg skal befinne seg inni meg. Må være trist å være mann, å stadig produsere sædceller men forgjeves, for etter mannen bikker 30 er det han produserer stadig mer sykdomsfremkallende for hver utløsning. Buhu. Anonymkode: 477af...97f Hvorfor er du så opptatt av sæd? Du skriver jo knapt om annet enn gammel og råtten sæd. Anonymkode: 53573...8bc
wintergirl Skrevet 19. april 2017 #97 Skrevet 19. april 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig ekkelt å tenke på den gamle sæden hos menn når de nærmer seg 40, come to think of it. Ikke faen om jeg vil ha den gufne gøgga inn i musa mi. No way! Mister helt lysten bare ved tanken på at potensielt sykdomsfremkallende skrøpelige sædceller som bare fører vederstyggeligheter med seg skal befinne seg inni meg. Må være trist å være mann, å stadig produsere sædceller men forgjeves, for etter mannen bikker 30 er det han produserer stadig mer sykdomsfremkallende for hver utløsning. Buhu. Anonymkode: 477af...97f Hvor gammel er du? 14 år? Menn og kvinner kan fint bli foreldre etter fylte 40. Pene og friske blir de fleste barna også. Du vet at du kritiserer noe voldsomt folk som kanskje har foreldre som ikke var så unge når de ble født? 1
LavMann Skrevet 19. april 2017 #98 Skrevet 19. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mye ved menn som er komplett unøsvendig. Mye av det mannlige DNA er bortkastet, faktisk. Det kalles "junk DNA" og har ingen nytte whatsoever. Akkurat som gammelmannsspermen: har ingen reell funksjon. Ingen normale kvinner får barn med menn i 50-80-årene. Heck, de fleste menn er daue innen de fyller 75 uansett. Poenget med denne tråden er ikke "ren evolusjon", da "ren evolusjon" har veldig mye pussig ved seg. For eksempel bavian-romper og merkelige fisker som ser ut som aliens. Det er veldig mye snodig og ekkelg ved "ren evolusjon", man kan putte gammelmannsspermen i denne sære, unyttige kategorien Dessuten er menn avhengige av kvinner for å få barn. Gammel sæd er et dårlig valg for fruktbare kvinner. Alle kvinner vet dette. Så i evolusjonistisk sammenheng er det forsvinnende liten sannsynlighet for at gamle mannfolk får anledning til å få barn. Apropos evolusjon er det veldig lite smart at gamle mannfolk får barn da gamle fedre forringer gen-poolen til mennesket og gjør mennesker svakere og sykere, styggere og dummere. At enkelte mannsoldinger kan få barn må du nok skrive på kontoen til naturens kuriositeter som ikke har noe direkte nytteverdi ei heller er hensiktsmessig for evolusjonær fitness. Snarere tvert imot. Alt tyder på at gammelmanssæd er hasardiøst å komme borti for fruktbare kvinner Det er jo vi kvinner som velger hvem vi får barn med, og vi kvinner tenner på unge, sunne, fruktbare menn med ditto sæd! Anonymkode: 477af...97f Det første avsnittet ditt er jo bare mer subjektiv rabling som knapt har sammenheng med det som ble skrevet. Evolusjon er et komplisert sett med klare objektive spilleregler, naturens hensikt er uansett kun videreførsel. Dine subjektive meninger om "gammelmannssperm" utover klare objektive fakta som nedgang i kvalitet, er egentlig fullstendig ubetydelige. Joda, det er velkjent at ved økt alder går kvaliteten ned, (du har tygd på denne regla til det kjedsommelige), men et eneste treff er nok til at evolusjonens spilleregler er fulgt, og genene videreført. Svevende begreper som "snodig" og "ekkelt" har ingen faktisk betydning innenfor dette settet med spilleregler. Det er jo bare du som blander inn din egen fascinasjon over disse "undrene." ad det midterste avsnittet så går du egentlig i sirkel. det er også fra et biologisk utgangspunkt et dårligere utgangspunkt for gutten jo høyere alder på kvinnen. dette blir jo mer relevant jo høyere alderen er. dette kan snues på hodet, og da står vi igjen med hvilken størrelse som er mest markant og som leder til flest tilfeller av "biologiske uregelmessigheter." Faktum er jo at høyere alder hos begge parter øker sjansene, men du må tilpasse propagandaen til å gjelde mest for den ene parten. det nest siste avsnittet viser jo at du egentlig ikke helt forstår det som faktisk har blitt diskutert. evolusjon har klare objektive rammer, og ved videreførsel av gener, er målet nådd. At du roter inn "direkte nytteverdi" forandrer jo ingenting, naturen tar faktisk ikke stilling til hva du vurderer som nyttig. skal man trekke inn "kvaliteten på sluttproduktet", så medfører også høyere alder hos kvinnen høyere risiko for "uregelmessigheter", som f.eks kromosomfeil og spontanabort, (riktig nok kan dette være tosidig), så kan man alltids diskutere størrelsene opp mot hverandre. som jeg skrev til deg litt lengre oppe, du ender egentlig litt opp i sirkel fordi ditt eget kjønn også er skyld i endel av uregelmessighetene ved høyere alder, og det ødelegger en del av korstoget ditt. faktumet som du derimot ikke kan ro deg unna er at menn er langt bedre utrustet til å følge dette settet med regler fordi den iboende evnen er lengre til stede. (i en del tilfeller forsvinner den ikke) det litt kjedelige for deg midt opp i propagandaen er jo også at endel treff i sammenkoblingen mellom eldre sædceller og egg ikke bærer frem skavanker av noe slag, selv om den statistiske sjansen har gått mer i den retning. det hadde passet den "skriftlige støyen" din litt bedre hvis dette var absolutte verdier og størrelser, At eldre kvinner også fører med seg større risiko for spontanabort er jo også noe du totalt har unnlatt å ta med i puslespillet, selv om også dette som tidligere påpekt kan være tosidig. (dog ulike størrelser). er jo mange kvinner som har ødelagt hele prosjektet på denne måten. (+ reduksjon av antall egg og kvalitet) faktum er jo at oddsene går nedover i takt med høyere alder også hos kvinnene, og når dere totalhavarerer i disse prosjektene i en del tilfeller allerede lenge før middagshøyden, så er det jo ingen tvil om hvilket kjønn som faktisk er best egnet til å prestere over lengre tid innenfor evolusjonens spilleregler. du er jo glad i å trykke ut statistiske tilfeller ; det finnes eksempler på kvinner som er sterile allerede i de tidlige tredveårene. til det siste ; joda, den er jo grei. men dere er jo ikke evighetsmaskiner og økt alder medfører også dårligere biologiske kort for hånden også for dere. dette må jo de unge hingstene ha i bakhodet når prospektet skal presenteres. jeg har ingen interesse av å være eldre menns talerør, men det er litt artig at du setter kvinnene, som totalhavarerer innenfor denne disiplinen lenge før menn, på pidestall og fremstiller det som om dere har de beste kortene på hånden innenfor dette puslespillet. det har dere faktisk ikke.
LavMann Skrevet 20. april 2017 #99 Skrevet 20. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Apropos, regner med at far din var minst 80 da du poppa det degenererte trynet ditt ut her sender jo du bare fornærmelsen tilbake. jeg tenkte meg at du var tett nok til å gjøre det. du er en trillebår som leker lastebil.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #100 Skrevet 20. april 2017 Det er faktisk ingen vits å diskutere med troll. Ikke velg å bruk energien på det, for det vil virkelig ikke føre noen vei. Det eneste de mates på er energien du kaster bort på dem - de elsker å dra andre ned i negativitet fordi de har det tungt selv og får det bedre i det øyeblikket de kan gjøre verden bedriten for andre. Så hvorfor diskutere med dem i det store og hele, når man heller kan diskutere med mennesker som er her for å diskutere og ikke bare diktere, trolle? Anonymkode: 67f82...e11 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå