Lapper Skrevet 31. januar 2018 #421 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) 1 time siden, Mnjah skrev: G Endret 31. januar 2018 av Lapper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 31. januar 2018 #422 Del Skrevet 31. januar 2018 2 timer siden, Asti skrev: Du skriver over: "Sinnsykt mange fra KG som genererer klikk til bloggerne under påskudd av å være "kritiske". At folk her inne henviser til blogginnlegg trenger ikke å føre til økning av lesere. Jeg gjorde et forsøk våren 2015 vedr cbe.no, da det ofte kom lignende udokumenterte påstander. Jeg fulgte derfor med på lesertallene fra uke til uke i en periode, og de sank hele tiden. Samtidig var det stor aktivitet her inne. Slik at kritiske innlegg fører ikke nødvendigvis til økt trafikk. Tilføyelse: Lesertallene inne på cbe.no var på ca. 90.000 i mars -12, og har sunket hele tiden. Nå er de nede på rekordlave ca. 27.000 - 32.000 lesere. Dette har skjedd samtidig som vi skriver kritiske innlegg her inne. Til sammenligning har Trines matblogg (som ikke har kritiske innlegg), økt lesertallene sine fra 2015. Men hva skal de ellers klamre seg til når de står uten saklige argumenter? De har bare de forslitte gjengangerne: - du er bare misunnelig - andre er verre - kritikerne er en del av problemet Det fornekter seg ikke. Når man vil ha litt mer substans i innspillene og ber om dokumentasjon, blir man svart med Nygårdsk wall of silence. Det blir iallfall god underholdning av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 31. januar 2018 #423 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) 4 timer siden, Skribent skrev: Men hva skal de ellers klamre seg til når de står uten saklige argumenter? De har bare de forslitte gjengangerne: - du er bare misunnelig - andre er verre - kritikerne er en del av problemet Det fornekter seg ikke. Når man vil ha litt mer substans i innspillene og ber om dokumentasjon, blir man svart med Nygårdsk wall of silence. Det blir iallfall god underholdning av det Hvem er "de" her? Siden du siterer noen som siterer meg. Endret 31. januar 2018 av Mnjah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 31. januar 2018 #424 Del Skrevet 31. januar 2018 6 timer siden, Asti skrev: Du skriver over: "Sinnsykt mange fra KG som genererer klikk til bloggerne under påskudd av å være "kritiske". At folk her inne henviser til blogginnlegg trenger ikke å føre til økning av lesere. Jeg gjorde et forsøk våren 2015 vedr cbe.no, da det ofte kom lignende udokumenterte påstander. Jeg fulgte derfor med på lesertallene fra uke til uke i en periode, og de sank hele tiden. Samtidig var det stor aktivitet her inne. Slik at kritiske innlegg fører ikke nødvendigvis til økt trafikk. Tilføyelse: Lesertallene inne på cbe.no var på ca. 90.000 i mars -12, og har sunket hele tiden. Nå er de nede på rekordlave ca. 27.000 - 32.000 lesere. Dette har skjedd samtidig som vi skriver kritiske innlegg her inne. Til sammenligning har Trines matblogg (som ikke har kritiske innlegg), økt lesertallene sine fra 2015. Jeg snakker ikke om henvisninger til blogg og at det genererer klikk. Jeg refererer heller ikke til at kritiske innlegg her inne generer tydelig trafikk på bloggene. Men det er flere her inne som henviser til bloggen, altså har de tydeligvis vært innom. Det går i referanser til "lett påvirkelige tenåringer" og "fansen" - i samme åndedrag som man selv refererer til noe en har lest på bloggen. Hva er det da som skiller en kritiker fra "fansen"? Klikk er klikk, og klikk gir bloggerne posisjonen de har. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putti Skrevet 31. januar 2018 #425 Del Skrevet 31. januar 2018 Sjekk siste innlegget på BOTB😉 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 1. februar 2018 #426 Del Skrevet 1. februar 2018 På 29.1.2018 den 20.14, LadyBlaBla skrev: Skulle litt ønske at Bloggomtoppbloggere kunne hevet seg over hele Vixen-sirkuset og fortsatt bloggen sin som før. Syns faktisk de fremstår som litt sutrete nå. Jeg forstår at det er viktig å kaste lys på den lyssky virksomheten til Vixen, men det hadde kanskje holdt med et innlegg om dette og så tilbake til business as usual. Liker bloggen bedre når de står på sidelinjen og kaster kritiske blikk inn på bloggverden enn nå når de plutselig er en del av hele universet selv og ber folk stemme på dem til priser osv. Synes ikke det er mye sutring, men derimot en meget interessant blogg å lese. Utrolig underholdende og med et bra kommentarfelt! Alt i alt stor takk til Adina og Vicky💜💜 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 1. februar 2018 #427 Del Skrevet 1. februar 2018 Hvem er egentlig Hans-Petter jf Stort og smått...og hans diskusjoner om BOTB? Er han en løpegutt i Vixen/Vitsen sammenheng? Leste på bloggen til BOTB hvordan Vixen var bygd opp og lurer da... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 1. februar 2018 #428 Del Skrevet 1. februar 2018 5 minutter siden, Kleenex skrev: Hvem er egentlig Hans-Petter jf Stort og smått...og hans diskusjoner om BOTB? Er han en løpegutt i Vixen/Vitsen sammenheng? Leste på bloggen til BOTB hvordan Vixen var bygd opp og lurer da... Inne i Vixen-tråden har jeg laget en oversikt. Kort fortalt: Han VAR engang sosiale medier "ekspert", men har glemt å henge med i tiden. SoMe brukerne ble voksen, det har han og flere bloggere glemt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 1. februar 2018 #429 Del Skrevet 1. februar 2018 18 timer siden, Mnjah skrev: Hvem er "de" her? Siden du siterer noen som siterer meg. Jeg siterte @Asti fordi hin, som vanlig, kommer med gode innlegg og dokumentasjon, i motsetning til «de» som kommer innom og skal forsvare bloggere uten å kunne gjøre videre rede for det. Mitt innlegg snakker for seg selv. If the shoe fits osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 1. februar 2018 #430 Del Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Skribent skrev: Jeg siterte @Asti fordi hin, som vanlig, kommer med gode innlegg og dokumentasjon, i motsetning til «de» som kommer innom og skal forsvare bloggere uten å kunne gjøre videre rede for det. Mitt innlegg snakker for seg selv. If the shoe fits osv... Innlegget ditt var ganske utydelig og da det ikke stod i kontekst til Asti sitt innlegg overhodet, da hun siterte meg. Derfor jeg spurte. Så da kan jeg vel bare konkludere med du kommer med et glimrende eksempel på at det ikke skal være mulig å ha to tanker i hodet på en gang her på KG, i trådene om bloggerne. Med en gang man retter pekefingeren en smule mot KG OGSÅ (og ikke kun bloggerne), så kommer det kommentarer som "de", "fansen" osv. eller i ditt tilfelle: "if the shoe fits"., uavhengig av hvor kritisk man faktisk er til nevnte blogger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 1. februar 2018 #431 Del Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, Mnjah skrev: Innlegget ditt var ganske utydelig og da det ikke stod i kontekst til Asti sitt innlegg overhodet, da hun siterte meg. Derfor jeg spurte. Så da kan jeg vel bare konkludere med du kommer med et glimrende eksempel på at det ikke skal være mulig å ha to tanker i hodet på en gang her på KG, i trådene om bloggerne. Med en gang man retter pekefingeren en smule mot KG OGSÅ (og ikke kun bloggerne), så kommer det kommentarer som "de", "fansen" osv. eller i ditt tilfelle: "if the shoe fits"., uavhengig av hvor kritisk man faktisk er til nevnte blogger. Du kan konkludere med hva du vil, i grunnen, men dersom man faktisk har to tanker i hodet samtidig er det jo fint om det kommer tydelig frem i innleggene man skriver? Det er påfallende hvem som dokumenterer og hvem som ikke gjør det, i hvert fall, det går igjen, og det var poenget i mitt innlegg. (Dette blir for øvrig en avsporing, ser ikke helt hensikten med å dra det videre herfra.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 1. februar 2018 #432 Del Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, Skribent skrev: Du kan konkludere med hva du vil, i grunnen, men dersom man faktisk har to tanker i hodet samtidig er det jo fint om det kommer tydelig frem i innleggene man skriver? Det er påfallende hvem som dokumenterer og hvem som ikke gjør det, i hvert fall, det går igjen, og det var poenget i mitt innlegg. (Dette blir for øvrig en avsporing, ser ikke helt hensikten med å dra det videre herfra.) Ja, du må gjerne dokumentere ditt eget innlegg, da du selv kom med mange påstander og referanser uten belegg. Men det er greit når det er "allment kjent" at "de/fansen" er "sånn" og mener "sånn". Mens når det står på annenhver side at en KG-bruker har vært inne på bloggen, og en kan gjøre seg opp inntrykk basert på det, da ropes det "DOKUMENTASJON!". Asti gjør en fenomenal jobb (💙). Bare synd så mange bruker det som skalkeskjul til å be om kilder på det som ikke passer agendaen, men gjør en slett jobb med kildehenvisninger selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 1. februar 2018 #433 Del Skrevet 1. februar 2018 @Mnjah Hvordan mener du man skal dokumentere at man IKKE følger med på bloggen og andre SoMe, i grunnen...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 1. februar 2018 #434 Del Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, Skribent skrev: @Mnjah Hvordan mener du man skal dokumentere at man IKKE følger med på bloggen og andre SoMe, i grunnen...? Det har jeg ikke skrevet noe sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 1. februar 2018 #435 Del Skrevet 1. februar 2018 På 30.1.2018 den 22.26, Mnjah skrev: Dette er faktisk ikke whataboutism, dette er et poeng. Sinnsykt mange fra KG som genererer klikk til bloggerne under påskudd av å være "kritiske". Det ble spurt da om hvor du får det fra, og du fulgte opp med å svare @Stupine med at man ikke trengte Statistisk Sentralbyrå for å komme med et poeng, at man ved å følge med i tråden skjønte dette. Selvmotsigelsene dine står i kø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ansjosen Skrevet 1. februar 2018 #436 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) 28 minutter siden, Skribent said: Det ble spurt da om hvor du får det fra, og du fulgte opp med å svare @Stupine med at man ikke trengte Statistisk Sentralbyrå for å komme med et poeng, at man ved å følge med i tråden skjønte dette. Selvmotsigelsene dine står i kø. Akkurat ved denne anledningen møter også du deg selv litt i døra @Skribent. Du er i CBE tråden en av de som er kjappest ute med å si at "dere" og andre lignende generaliseringer ikke bidrar til noen konstruktiv debatt. Du selv skriver jo her i denne tråden om de som måtte være kritiske til innholdet på KG også som en gemen hop av mennesker framfor enkeltindivider med et brukernavn. @Asti gjør fantastisk dokumenteringsarbeid, all mulig kred for det. Jeg ser likevel ikke hvordan en dokumentering av nedgang i lesertall for en spesifikk blogg over tid på noe nivå beviser at kritiske røster ikke generer klikk. Man har ingen sammenligning med lesertall i en lik blogg, med samme tanketomme innhold hvor ingen er kritiske. Derfor vil det være synsing å påstå at man overhodet ikke påvirker levegrunnlaget til bloggere ved å lese blogger for å kunne uttale seg kritisk Endret 1. februar 2018 av Ansjosen 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 1. februar 2018 #437 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Wow... Vi går for videre brukerdebatt, til og med drar inn andre tråder? Poenget er like fullt at det går an å følge med på hva som skjer i blogger og på SoMe uten å være følger/gi klikk. Hva en debatt får andre til å gjøre kan det ikke forventes at debattantene skal ta ansvaret for. Tie ihjel fenomener er alternativet, noe jeg ikke tror er ønskelig. Endret 1. februar 2018 av Skribent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 1. februar 2018 #438 Del Skrevet 1. februar 2018 8 timer siden, BlendaSensitive skrev: Inne i Vixen-tråden har jeg laget en oversikt. Kort fortalt: Han VAR engang sosiale medier "ekspert", men har glemt å henge med i tiden. SoMe brukerne ble voksen, det har han og flere bloggere glemt. Er han admin i denne "Stort og smått... fb gruppa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 1. februar 2018 #439 Del Skrevet 1. februar 2018 2 timer siden, Kleenex skrev: Er han admin i denne "Stort og smått... fb gruppa? Nei, bare selverklært ekspert. Litt som Eriksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stupine Skrevet 1. februar 2018 #440 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) På 31.01.2018 den 8.23, Mnjah skrev: Vil du jeg skal gå gjennom alle tråder og enkeltsitere hver gang en bruker siterer, kommenterer eller henviser til en blogger? Det er temmelig ofte, en må ikke begrunne med Statistisk Sentralbyrå for å gjøre seg opp et inntrykk... Vel.. når du legger fram ting som en påstand og en sannhet, så forventer jeg at du har dokumentasjon på det. Du kunne jo bare ha skrevet at det var ditt inntrykk. Mange som synser og mener MYE om ting de faktisk ikke har noe kunnskap eller viten om. Anyway. Svaret ditt svarte meget godt på spørsmålet mitt. EOD Endret 1. februar 2018 av Stupine Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå