Justlooking Skrevet 15. desember 2018 #841 Del Skrevet 15. desember 2018 (endret) Anmeldelsen(e) er selvsagt henlagt. Trodde ikke noe annet heller, politiet har viktigere ting å gjøre. Men det er nok godt å få det ut av verden likevel. Stå på Adina 👍 https://www.dn.no/medier/blogg/politiet-henlegger-bloggeranmeldelse-internett-er-en-lovlos-frisone/2-1-500211 Endret 15. desember 2018 av Justlooking Link 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. desember 2018 #842 Del Skrevet 15. desember 2018 På 30.10.2018 den 7.15, 2ney skrev: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/30/fra-bakeblogger-til-hacker/. Fy faen, denne Mia Landsem begynner virkelig å gå for langt. Greit nok at hun bidrar til å stanse spredning av private bilder, men nå er hun "hired gun" for et firma som angriper kundene sine. Kan hun syke dypere? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. desember 2018 #843 Del Skrevet 15. desember 2018 På 30.10.2018 den 9.12, Pod Carsten skrev: Ikke misforstå, jeg støtter virkelig ikke den andre siden i denne saken, for her er arbeidsmetoder og evne til selvkritikk helt på trynet... Men jeg synes det er forferdelig uprofft av BOTB å legge ved linken til fuglekos som inneholder sensitiv informasjon om en tredjepart. AB la den ut, men i en privat melding, BOTB legger ut hele linken uten sladding og gjør informasjon tilgjengelig for alle som vil se. Ikke mye bra det heller. Linken er ikke noe annet enn et ufyselig forsøk på å finne IP-adressen. Det er ikke noe privat der. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 15. desember 2018 #844 Del Skrevet 15. desember 2018 Sitat PS. Bloggen er 2 år i dag, hipp hipp! Jeg kommer med en kavalkade i morgen https://bloggomtoppbloggere.com/2018/12/15/ukas-jodel-uke-49-50/. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 16. desember 2018 #845 Del Skrevet 16. desember 2018 Gratulerer med dagen BOTB 🎉 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pod Carsten Skrevet 16. desember 2018 #846 Del Skrevet 16. desember 2018 10 timer siden, jabx skrev: Linken er ikke noe annet enn et ufyselig forsøk på å finne IP-adressen. Det er ikke noe privat der. 2 måneder etter at jeg påpekte feilen, og om du følger tråden, 2 måneder etter at BOTB rettet opp dette og fjernet den sensitive informasjonen kommer altså du inn og forteller at det ikke er noe der. Godt du henger med. Linken inneholdt mailen fra en privatperson til en sponsor av bakebloggeren, men ved å klikke på linken ville man lagt igjen sin ip adresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. desember 2018 #847 Del Skrevet 16. desember 2018 8 minutter siden, Pod Carsten skrev: 2 måneder etter at jeg påpekte feilen, og om du følger tråden, 2 måneder etter at BOTB rettet opp dette og fjernet den sensitive informasjonen kommer altså du inn og forteller at det ikke er noe der. Godt du henger med. Linken inneholdt mailen fra en privatperson til en sponsor av bakebloggeren, men ved å klikke på linken ville man lagt igjen sin ip adresse. Og igjen,så kommer man ingen vei med en ip-adresse. Det er kun Internettleverandøren som sitter på infoen om hvem som eier den. Det beste en whitehat kan trylle frem selv,er hvilket fylke ip-adressen er i. Og igjen - 1 ip-adresse kan blir brukt av ganske mange ulike personer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 16. desember 2018 #848 Del Skrevet 16. desember 2018 Joda, man kan faktisk ha nytte av en IP-adresse. Hvis man klarer å samle sammen ulike former for informasjon så kan IP-adressen være en del av en totalpakke av informasjon som viser hvem som skjuler seg bak. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 16. desember 2018 #849 Del Skrevet 16. desember 2018 6 timer siden, J.. skrev: Og igjen,så kommer man ingen vei med en ip-adresse. Det er kun Internettleverandøren som sitter på infoen om hvem som eier den. Det beste en whitehat kan trylle frem selv,er hvilket fylke ip-adressen er i. Og igjen - 1 ip-adresse kan blir brukt av ganske mange ulike personer. Hvis man tenker seg at bloggeiere sitter med informasjon om feks kommentarer på bloggen og hvilken IP adresse som har lagt den igjen, med tilhørende mailadresse så er man straks litt nærmere målet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. desember 2018 #850 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) 15 minutter siden, EMG skrev: Hvis man tenker seg at bloggeiere sitter med informasjon om feks kommentarer på bloggen og hvilken IP adresse som har lagt den igjen, med tilhørende mailadresse så er man straks litt nærmere målet. Igjen,det eneste man kan finne ut er fylke. Og feks -jeg kan kommentere blogg X mena jeg står på Narvesen i Trondheim å bruker deres Wifi. Det stemmer ikke dermed at jeg bor på Narvesen,eller i Trondheim,foråsidetsånn. Bruker man denne infoen til feks anmeldelse,slår det tilbake da man samtidig sier man har gjort noe ulovlig. Og de aller fleste bruker vel en fiktiv adresse når man kommenterer. Ellers er ett simpelt tips å alltid slå på VPN når man besøker blogger. Aller helst bruke TORbrowser når man ikke vil legge igjen noen form for spor. Endret 16. desember 2018 av J.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 16. desember 2018 #851 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) 7 minutter siden, J.. skrev: Igjen,det eneste man kan finne ut er fylke. Og feks -jeg kan kommentere blogg X mena jeg står på Narvesen i Trondheim å bruker deres Wifi. Det stemmer ikke dermed at jeg bor på Narvesen,eller i Trondheim,foråsidetsånn. Bruker man denne infoen til feks anmeldelse,slår det tilbake da man samtidig sier man har gjort noe ulovlig. Og de aller fleste bruker vel en fiktiv adresse når man kommenterer. Ellers er ett simpelt tips å alltid slå på VPN når man besøker blogger. Aller helst bruke TORbrowser når man ikke vil legge igjen noen form for spor. Joda, jeg forstår dette. Jeg kan bruke både VPN og TOR. Men mitt poeng var at vi vet ikke hva slags informasjon bloggeiere har som kan sammenstilles. Endret 16. desember 2018 av EMG 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. desember 2018 #852 Del Skrevet 16. desember 2018 2 minutter siden, EMG skrev: Joda, jeg forstår dette. Jeg kan bruke både VPN og TOR. Men mitt poeng var at vi vet ikke hva slags informasjon bloggeiere har som kan sammenstilles. Jo det vet vi jo faktisk. De har (evt) mailadresse,IP-adresse,og (evt) navn på vedkommende som kommenterer. For bloggeren står det feks Mailadresse Ekte Navn IP-adresse bak ekte navn Kommentar Men (ekte) navn og mailadresse er høyst frivillig å legge igjen. Å skulle man ha gjort den tabben,så får man nesten skylde seg selv. Selve IP'en er fullstendig intetsigende ang sensitive opplysninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 16. desember 2018 #853 Del Skrevet 16. desember 2018 Hipp Hurra for BOTB 🎂🎉 Imponerende at bloggen har overlevd 2 år, og det uten å drive den shady. Det er altså håp for de som ønsker å drive en blogg fri for reklame og barneeksponering. Gratulerer så mye med dagen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 17. desember 2018 #854 Del Skrevet 17. desember 2018 12 timer siden, J.. skrev: Jo det vet vi jo faktisk. De har (evt) mailadresse,IP-adresse,og (evt) navn på vedkommende som kommenterer. For bloggeren står det feks Mailadresse Ekte Navn IP-adresse bak ekte navn Kommentar Men (ekte) navn og mailadresse er høyst frivillig å legge igjen. Å skulle man ha gjort den tabben,så får man nesten skylde seg selv. Selve IP'en er fullstendig intetsigende ang sensitive opplysninger. Jada, IPen alene er ikke noe verdt, men igjen - det var mulighetene for sammenstilling jeg prøver å få frem. Ja klart det er frivillig å legge igjen navn og mailadresse, men hvis man feks deltar på en konkurranse så vil jeg tro de fleste legger igjen noe som de kan kontaktes på. Og deretter si at man får skylde seg selv synes jeg blir litt for enkelt. Det er jo bloggeier som da har dataene som er ansvarlig for at det håndteres som en personopplysning, for IPadressen er en personopplysning. Å sende en IP grabber fremstår for meg som ett forsøk på å nettopp kunne sammenstille data man allerede har fra før - gud vet for hvor langt tilbake i tid.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 17. desember 2018 #855 Del Skrevet 17. desember 2018 Jubileumsinnlegg på bloggen nå gøy med oppsummering fra starten av, for meg som har kommet til som leser senere, grattis med 2 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 1. januar 2019 #856 Del Skrevet 1. januar 2019 Syns det er flott at BOTB også har et forum nå der man kan diskutere hva som beveger seg i blogglandia. Har vært aktiv der i romjula og ser at det har kommet til ca 200 medlemmer. Dét er bra det! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 1. januar 2019 #857 Del Skrevet 1. januar 2019 Heier på BOTB😊 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørøye Skrevet 1. januar 2019 #858 Del Skrevet 1. januar 2019 https://bloggomtoppbloggere.com/bloggforum/ 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lagerbestilling Skrevet 2. januar 2019 #859 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Jeg syns forumet til BOTB har helt krisedårlig brukervennlighet. Jeg gir det en måned. Veldig nybegynnerpreg over det hele og veldig uoversiktlig. Gjør det ordentlig eller dropp det liksom... Jeg tviler på at folk kommer til å foretrekke det over KG sitt. Kjempeflott at Adina fikk et forum opp og gå på så kort varsel men om hun ikke forbedrer det kjapt så forsvinner folk tilbake hit. Jeg leste der inne at flere brukere hadde tilbudt henne hjelp med å starte opp et litt mer profft forum, så jeg håper Adina hopper på tilbudet. Endret 2. januar 2019 av Lagerbestilling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 2. januar 2019 #860 Del Skrevet 2. januar 2019 Helt enig @Lagerbestilling. Jeg har ikke opprettet bruker der inne pga det. Derfor bruker jeg kg enn så lenge. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå