Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Gjest Pod Carsten
3 minutter siden, nicecar skrev:

BOTB baseres seg på troverdighet, i motsetning til enkelte andre. Hvis Adina ikke hadde lagt ut hele meldingen så hadde hun ikke akkurat fremstått som så veldig troverdig.

Har hun avklart dette med tredjeparten, null problem. Har hun ikke er det ille,og de kunne sladdet sensitiv informasjon, og eller link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Pod Carsten skrev:
 

Har hun avklart dette med tredjeparten, null problem. Har hun ikke er det ille,og de kunne sladdet sensitiv informasjon, og eller link

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den linken inneholder den informasjonen blir i beste fall bare spekulasjoner. Jeg personlig tror disse spekulasjonene blir lagt ut for å lure folk til å klikke seg inn på linken. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pod Carsten
1 minutt siden, Hummingbird2 skrev:

At den linken inneholder den informasjonen blir i beste fall bare spekulasjoner. Jeg personlig tror disse spekulasjonene blir lagt ut for å lure folk til å klikke seg inn på linken.

Jeg håper ALLE tenker slik, så spres ikke sensitiv info. Jeg anbefaler INGEN å sjekke, jeg sjekket selv bak VPN og var derfor "trygg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hummingbird2 skrev:
 

At den linken inneholder den informasjonen blir i beste fall bare spekulasjoner. Jeg personlig tror disse spekulasjonene blir lagt ut for å lure folk til å klikke seg inn på linken. 

Dersom BOTB ikke vet hva linken inneholder burde de fjerne deler av den for sikkerhets skyld. Det kan de fint gjøre med troverdigheten i behold.

Endret av Alford
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hummingbird2 skrev:
 

At den linken inneholder den informasjonen blir i beste fall bare spekulasjoner. Jeg personlig tror disse spekulasjonene blir lagt ut for å lure folk til å klikke seg inn på linken. 

Men i verste fall er det å spre sensitiv informasjon som selv ikke AB har lagt ut. Nå har BOTB heldigvis sladdet deler av linken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste det siste innlegget om bakeblogg til hacker og tuslet inn hit. 

Jeg skulle nesten ønske vi fikk linken i sin helhet, så kan hun få ip'er fra halve Norge og lure på hvilke som er relevant. 

Jeg har også ei venninne som er i Tanzania i øyeblikket og kan klikke på? 😛

Ikke mat trollet, men erte det litt, det må være gøy. Jeg mente lov, det må være lov. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pod Carsten
2 timer siden, Alford skrev:

Men i verste fall er det å spre sensitiv informasjon som selv ikke AB har lagt ut. Nå har BOTB heldigvis sladdet deler av linken.

Det virker som de la den ut uten å sjekke innholdet(!). Men nå er alt i orden, og de bygger en sterk sak mot en blogger litt ute av balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjempebra at BOTB søkte juridisk bistand, gjør det klart at det å hindre henne i å være anonym vil være en krenkelse av privatlivets fred, samt viser til kommentarene Mina Landsem, som nå er slettet. 

Behovet for å være anonym blir tydelig når det kommer eksempler som vi så i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Peaky Blinders skrev:
 

Syns det er kjempebra at BOTB søkte juridisk bistand, gjør det klart at det å hindre henne i å være anonym vil være en krenkelse av privatlivets fred, samt viser til kommentarene Mina Landsem, som nå er slettet. 

Behovet for å være anonym blir tydelig når det kommer eksempler som vi så i går. 

Tror nok både AB og ML kommer til kort mot Adina gitt 😁

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Kollontaj skrev:
 

En bloggerdiktator, en SoMe-selvutnevntekspert-diktator og en hackerdiktator; de tre musketerer som rir inn i solnedgangen i tro på at de skal nedkjempe alle kommentarfeltdrager og kritikertroll. 

 

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist
58 minutter siden, Kollontaj skrev:
 

En bloggerdiktator, en SoMe-selvutnevntekspert-diktator og en hackerdiktator; de tre musketerer som rir inn i solnedgangen i tro på at de skal nedkjempe alle kommentarfeltdrager og kritikertroll. 

 

HERLIG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må irritere vettet av enkelte selvvalgte mikrokjendiser at denne bloggen ruller og går mens den avslører hårreisende oppførsel. 😏

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg leste bare noen få kommentarer på Facebookgruppa, men hang meg opp i en av påstandene. 

Er det virkelig slik at man selv kan jakte IP-adresser og så levere denne infoen til politiet og at politiet deretter bruker denne informasjonen? Det virker smått utrolig at politiet jobber på denne måten og mer eller mindre applauderer at folk gjør jobben for dem. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, CecilieX skrev:
 

Jeg leste bare noen få kommentarer på Facebookgruppa, men hang meg opp i en av påstandene. 

Er det virkelig slik at man selv kan jakte IP-adresser og så levere denne infoen til politiet og at politiet deretter bruker denne informasjonen? Det virker smått utrolig at politiet jobber på denne måten og mer eller mindre applauderer at folk gjør jobben for dem. 

 

Politiet er de eneste som kan gjøre noe med ip adressen. Det er de som må be om informasjonen fra Internettleverandørene på hvor og til hvem ip adressen har vært tildelt i det tidsrommet hvor et eventuelt lovbrudd har blitt begått. Men det er strenge regler og kriterier som skal oppfylles før det i det hele tatt gjøres. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...