Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

I siste innlegg skrives det at A er politianmeldt av AB.

Men for å anmelde noen må man jo ha navnet til vedkommende..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, J.. skrev:

I siste innlegg skrives det at A er politianmeldt av AB.

Men for å anmelde noen må man jo ha navnet til vedkommende..

Antagelig bloggen BOTB som er anmeldt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggbransjen er kynisk og grisk, som mange andre bransjer. Der man ser raske penger, er det som regel verst folk. Anyway. Det er for lesere, iallefall for meg personlig, fullstendig irrelevant hvem Adina er. Hun er meg, hun er deg, sikkert en helt vanlig person og leser som ble lei av at bloggere får herje som de vil. Kommer det ut, ja hva så - bortsett fra at bloggen fikk et ansikt og et navn, og kanskje tilogmed ble hakket mer seriøs og får flere lesere. Jeg håper dette kan være en begynnelse for slutten for mange svindlerbloggere, som har uetisk drift av eget firma, salg av egne barn for klikk og har gråsoneoperering, lyving og god gammeldags stormannsgalskap som spisskompetanse.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende at de tar kontakt for fine samtaler og god dialog - på eget initiativ - og det etter at anmeldelsen er levert. (Husk at for noen dager siden skulle ML finne ut hvem Adina var, og BOTB ble omtalt som full av bullshit og pur faen.)

Så lenge anmeldelsen ikke er trukket, taler handlingene for seg selv uansett hvor løsningsorientert og imøtekommende AB utgir seg for å være nå.

Adina gjør lurt i å ta sine forholdsregler - jeg håper det fortsatt er nødvendig, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All respekt til Adina for arbeidet hun har gjort med BOTB, det er en viktig motvekt til en meget tvilsom bransje.

Når det er sagt, så har jeg aldri fått det positive inntrykket av BOTB som jeg skulle ønske. Vixen-skandalen, og et meget tonedøvt forslag om å la seg sponse/skrive reklameinnlegg, kombinert med tidvis dårlig språk og skrivefeil, gjør at jeg tenker at Adina kanskje ikke er den rette til å holde en slik blogg på det nivået av seriøsitet og profesjonalitet som treng for å være en troverdig kilde for media. Det blir for mye drama og følelser. Forståelig, selvfølgelig, men veldig synd, dessverre.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
34 minutter siden, Butternut skrev:

Selvfølgelig er det det. Det er sikkert mange toppbloggere som hadde solgt sjela si for å vite hvem Adina er, for å så kunne annmelde og hetse henne. Bloggbransjen er kynisk og grisk, som mange andre bransjer. Der man ser raske penger, er det som regel verst folk. Anyway. Det er for lesere, iallefall for meg personlig, fullstendig irrelevant hvem Adina er. Hun er meg, hun er deg, sikkert en helt vanlig person og leser som ble lei av at bloggere får herje som de vil. Kommer det ut, ja hva så - bortsett fra at bloggen fikk et ansikt og et navn, og kanskje tilogmed ble hakket mer seriøs og får flere lesere. Jeg håper dette kan være en begynnelse for slutten for mange svindlerbloggere, som har uetisk drift av eget firma, salg av egne barn for klikk og har gråsoneoperering, lyving og god gammeldags stormannsgalskap som spisskompetanse.

Det de trenger identiteten til er for å kunne diskreditere henne ved å ta henne på dobbeltmoral og generelt sett snakke henne ned. Det er nemlig den eneste måten bloggere pleier å håndtere kritikk på. Da ugyldiggjør de kritikken, tror de. Du ser det her på KG også, stort sett er det brukerdebatt som bedrives når bloggforsvarere dukker opp. Argumenter til hvorfor bloggere bør få bedrive kroppspress, miljøsvineri ala bruk og kast og eksponering av mindreårige lar seg seg jo ikke forsvare.  Du har sett det i kommentarfelt også, der bloggere og forsvarere hakket løs på kritiske stemmer. Mer enn en gang har bloggere søkt opp folk og outet dem. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at hun vil ha dialog. Og jeg synes det er fint at hun åpner for det, fint å ta the high road når man er kritisk til folk som tar the dirty road.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Poit skrev:

All respekt til Adina for arbeidet hun har gjort med BOTB, det er en viktig motvekt til en meget tvilsom bransje.

Når det er sagt, så har jeg aldri fått det positive inntrykket av BOTB som jeg skulle ønske. Vixen-skandalen, og et meget tonedøvt forslag om å la seg sponse/skrive reklameinnlegg, kombinert med tidvis dårlig språk og skrivefeil, gjør at jeg tenker at Adina kanskje ikke er den rette til å holde en slik blogg på det nivået av seriøsitet og profesjonalitet som treng for å være en troverdig kilde for media. Det blir for mye drama og følelser. Forståelig, selvfølgelig, men veldig synd, dessverre.

Enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare hos meg det nye innlegget til BOTB ikke har blitt annonsert på Snap?

Det pleier alltid å komme en Snap når nytt innlegg er ute, men ikke denne gangen. Jeg finner ihvertfall ingenting.

Edit: Sjekket Insta og der ligger det ihvertfall.

Endret av Diamant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Hummingbird2 skrev:

Skuffende at hun går i dialog med de to. Sinnsykt skuffende. 

Jeg velger å vente og se. Hvis denne dialogen ender med at AB får det som hun vil, altså at trusler om politianmeldelse får Adina til å gi seg, da er jeg enig med deg. 

Slik type oppførsel som AB har vist de siste ukene bør ikke belønnes. Men jeg håper at det ikke skjer og at AB må beklage og trekke tilbake løgnaktige og injurierende påstander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med CecilieX. Jeg tenker at det er lurt å gå i dialog, for å ikke gi noen som helst grunn for at folk skal kritisere BOTB for at de eskalerer og legger opp til hets. 

Gå i dialog og hør hva AB har å si - jeg tror ikke et øyeblikk på at Adine "gir seg" - jeg tror hun kommer til å stå fast ved kritikken sin og spørsmålene sine.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Poit skrev:

All respekt til Adina for arbeidet hun har gjort med BOTB, det er en viktig motvekt til en meget tvilsom bransje.

Når det er sagt, så har jeg aldri fått det positive inntrykket av BOTB som jeg skulle ønske. Vixen-skandalen, og et meget tonedøvt forslag om å la seg sponse/skrive reklameinnlegg, kombinert med tidvis dårlig språk og skrivefeil, gjør at jeg tenker at Adina kanskje ikke er den rette til å holde en slik blogg på det nivået av seriøsitet og profesjonalitet som treng for å være en troverdig kilde for media. Det blir for mye drama og følelser. Forståelig, selvfølgelig, men veldig synd, dessverre.


Vel, bloggen har jo nå både direkte og indirekte generert to dobbeltsidige oppslag i dagens næringsliv.

Så noen vurderer den som troverdig kilde.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, J.. said:

I siste innlegg skrives det at A er politianmeldt av AB.

Men for å anmelde noen må man jo ha navnet til vedkommende..

Hva i alle dager er det hun anmelder for? Skjønner ikke hva som er ulovlig?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, BuffaloDuck skrev:

Hva i alle dager er det hun anmelder for? Skjønner ikke hva som er ulovlig?

Aner ikke,men antar at æreskrenkelse er grunnlaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, inox skrev:


Vel, bloggen har jo nå både direkte og indirekte generert to dobbeltsidige oppslag i dagens næringsliv.

Så noen vurderer den som troverdig kilde.
 

Det var nok mye fordi Gry var villig til å stå frem med navn, og ble vurdert som troverdig av DNs journalist.

(Vil bare påpeke at jeg vil ikke undervurdere Adinas arbeid med BOTB. Jeg har bare en tanke om at det kunne vært gjort enda bedre. Mulig det er urealistisk)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

 

Tråden er også ryddet for oppfordring til pengeinnsamling.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Poit skrev:

All respekt til Adina for arbeidet hun har gjort med BOTB, det er en viktig motvekt til en meget tvilsom bransje.

Når det er sagt, så har jeg aldri fått det positive inntrykket av BOTB som jeg skulle ønske. Vixen-skandalen, og et meget tonedøvt forslag om å la seg sponse/skrive reklameinnlegg, kombinert med tidvis dårlig språk og skrivefeil, gjør at jeg tenker at Adina kanskje ikke er den rette til å holde en slik blogg på det nivået av seriøsitet og profesjonalitet som treng for å være en troverdig kilde for media. Det blir for mye drama og følelser. Forståelig, selvfølgelig, men veldig synd, dessverre.

Jeg har fulgt BOTB fra første stund. Det var bare så etterlengtet med en slik kritisk blogg etter å ha sett hvordan bloggerne kunne ture fram med juks og fanteri i mange år - helt uimotsagt. Jeg er stor fan.

Nå føler jeg at Adina, Engen og de andre som har stått frem med dokumentasjon, blir kastet under bussen.

Kanskje avtalen var at AB helhjertet skulle be om unnskyldning til de hun har forbrutt seg mot? For første gang legge seg flat og innrømme løgn og lovbrudd mot de hun har hetset, hengt ut og anmeldt på feil grunnlag?

Hun får sikkert kritikk og hets fra flere. Men her er det snakk om kritikken hun har fått som er dokumentert. Uthengning og løgner hun har begått helt bevisst for å redde sitt eget skinn.

Kan aldri tenke med Adina eller Engen og flere er fornøyd med AB sitt siste innlegg. Hun prøver som alltid å ro seg unna vanskeligheter hun selv har forårsaket, ved å sette seg i offerrollen.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...