Gjest Anna Nas Skrevet 16. november 2018 #801 Del Skrevet 16. november 2018 18 timer siden, BuffaloDuck skrev: Hva i alle dager er det hun anmelder for? Skjønner ikke hva som er ulovlig? Jeg vet ikke, men håper vedkommende som vurderer anmeldelsen forstår og får beskjed om at Anne-Brith er et AS og må vurderes som det i denne saken. Måten Anne-Brith AS opererer på, med trusler om anmeldelser, og forfølgelse av privatpersoner, jf DN-artiklene som @Asti har lenket til flere ganger, er jo helt uhørt. Hvis det stemmer at AB reagerer så sterkt på at BOTB har «avslørt» bedriftens telefonnummer (at privatpersonen har samme nr er hennes eget ansvar) som inntil onsdag var offentlig på bedriftens facebookside, at hun anmelder og hevder at personvernet er krenket er det et megaparadoks. Bedriftseieren bruker jo selv bedriftsbloggen til å utlevere privatpersoner i hytt og pine. Der fortelles det private detaljer om ekser, om barn og om folk som lovlig sjekker skattelisten. Dette er dokumentert opp og i mente på hhv Kg, i diverse medier og egen blogg, og ikke mulig å ro seg unna. Jeg håper BOTB støttes av advokat og slipper å stå i denne galskapen helt alene. Hadde det vært mulig å støtte økonomisk med et engangsbeløp til juridisk bistand i tillegg til støtte via patreon skulle jeg gladelig gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 16. november 2018 #802 Del Skrevet 16. november 2018 Har en dårlig følelse på at BOTB feiger ut og slutter å sette søkelys på AB. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Leselusa Skrevet 16. november 2018 Populært innlegg #803 Del Skrevet 16. november 2018 10 minutter siden, neiognei skrev: Har en dårlig følelse på at BOTB feiger ut og slutter å sette søkelys på AB. Jeg tviler sterkt på at BOTB feiger ut. Men Adina vil nok gjøre alt på en mest mulig riktig og seriøs måte, noe som styrker troverdigheten etter mitt syn. Litt omvendt av hva "motstanders" strategi virker å være altså... Vi trenger BOTB! 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 16. november 2018 #804 Del Skrevet 16. november 2018 1 time siden, Anna Nas skrev: Jeg vet ikke, men håper vedkommende som vurderer anmeldelsen forstår og får beskjed om at Anne-Brith er et AS og må vurderes som det i denne saken. Måten Anne-Brith AS opererer på, med trusler om anmeldelser, og forfølgelse av privatpersoner, jf DN-artiklene som @Asti har lenket til flere ganger, er jo helt uhørt. Hvis det stemmer at AB reagerer så sterkt på at BOTB har «avslørt» bedriftens telefonnummer (at privatpersonen har samme nr er hennes eget ansvar) som inntil onsdag var offentlig på bedriftens facebookside, at hun anmelder og hevder at personvernet er krenket er det et megaparadoks. Bedriftseieren bruker jo selv bedriftsbloggen til å utlevere privatpersoner i hytt og pine. Der fortelles det private detaljer om ekser, om barn og om folk som lovlig sjekker skattelisten. Dette er dokumentert opp og i mente på hhv Kg, i diverse medier og egen blogg, og ikke mulig å ro seg unna. Jeg håper BOTB støttes av advokat og slipper å stå i denne galskapen helt alene. Hadde det vært mulig å støtte økonomisk med et engangsbeløp til juridisk bistand i tillegg til støtte via patreon skulle jeg gladelig gjort det. Telefonnummeret er offentlig og står på GuleSider, 1881 og alle disse stedene man søker som normalt. Hadde nummeret vært hemmelig ville det jo ikke stått noen steder 😎 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 16. november 2018 #805 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Ser ut som Dagens Næringslik er litt på hugget for tiden? Dette kommer nok i alle de andre nettavisene også. Anna klager på boten igjen. https://www.dn.no/medier/bloggere/markedsforing/forbrukertilsynet/bloggeren-anna-rasmussen-klager-pa-bloggbot-hyrer-inn-toppadvokat/2-1-478581 »– Jeg representerer flere andre klienter i samme bransje, og min klare oppfatning er at samtlige av de jeg har kontakt med stiller seg bak det at saken prøves i markedsrådet.» Endret 16. november 2018 av Justlooking Lagt til sitat 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 16. november 2018 Populært innlegg #806 Del Skrevet 16. november 2018 Etter at DN for få år siden dreit seg ut med et kompis-intervju med Caroline Berg Eriksen, har de virkelig tatt bloggeres manglende forretningsmoral på alvor med disse nylige sakene. 👍 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 16. november 2018 #807 Del Skrevet 16. november 2018 Nytt gjesteinnlegg ute. https://bloggomtoppbloggere.com/2018/11/16/11-gjesteinnlegg/ 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 16. november 2018 #808 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) 20 timer siden, Justlooking skrev: Ser ut som Dagens Næringslik er litt på hugget for tiden? Dette kommer nok i alle de andre nettavisene også. Anna klager på boten igjen. https://www.dn.no/medier/bloggere/markedsforing/forbrukertilsynet/bloggeren-anna-rasmussen-klager-pa-bloggbot-hyrer-inn-toppadvokat/2-1-478581 »– Jeg representerer flere andre klienter i samme bransje, og min klare oppfatning er at samtlige av de jeg har kontakt med stiller seg bak det at saken prøves i markedsrådet.» Så det er størrelsen på boten som er det viktige, ikke at bloggeren har gjort noe som bryter med markedsføringsloven? Det er jo meget spesielt at bloggere tilsynelatende ikke bryr seg om de bryter loven, og blir tatt for det. Men hvis det svir i lommeboka, da bryr de seg ref at han representerer flere i bransjen. Hva feiler denne bransjen? Innlegget er ryddet for brudd på opphavsretten. Endret 17. november 2018 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. november 2018 #809 Del Skrevet 16. november 2018 24 minutter siden, Diamant skrev: Nytt gjesteinnlegg ute. https://bloggomtoppbloggere.com/2018/11/16/11-gjesteinnlegg/ Wall of text,uffffffff. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Max Potente Skrevet 16. november 2018 #810 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) 19 timer siden, Emmy_H skrev: Så det er størrelsen på boten som er det viktige, ikke at bloggeren har gjort noe som bryter med markedsføringsloven? Det er jo meget spesielt at bloggere tilsynelatende ikke bryr seg om de bryter loven, og blir tatt for det. Men hvis det svir i lommeboka, da bryr de seg ref at han representerer flere i bransjen. Hva feiler denne bransjen? Jeg tipper at dette vil føre til at enda flere vil få øynene opp for hvor mye som egentlig har gått helt over stokk og stein i den nesten uregulerte bloggbransjen. Hos mange har det tilsynelatende gått sport i hvor mye snusk og juks man kan drive med uten å bli tatt for det, så at Anna Rasmussen har tatt dette videre kan komme til å føre at det endelig blir satt søkelys på dette slik at langt flere bøter og sanksjoner kan bli gitt. Hurra! Innlegget er ryddet for sitering av ryddet innhold. Endret 17. november 2018 av Max Potente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 16. november 2018 #811 Del Skrevet 16. november 2018 26 minutter siden, Diamant skrev: Nytt gjesteinnlegg ute. https://bloggomtoppbloggere.com/2018/11/16/11-gjesteinnlegg/ Haha, kanskje en sammenligning selv de mest ihuga og naive kan forstå? 😁 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 16. november 2018 #812 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) Får også helt klart inntrykk av en bevisst satsning mht å dekke bloggerbransjen på en seriøs måte i DN nå, veldig gledelig, og på høy tid! De fokuserer på presseetikk, jus og blogger som mediebedrifter omsider - jammen en lang vei fra det "nære" intervjuet med Caroline Berg Eriksen av Jonas Forsang som @Kollontaj også nevner, der CBE ikke fikk ett eneste kritisk spørsmål. Og redaktør Amund Djuve sine pinlige og nedlatende uttalelser mot både rosabloggere og kritikken fra deres kvinnelige lesere etter avsløringen av kommentarjukset var i sin tid den utløsende faktoren som gjorde at jeg begynte å skrive kritisk om blogging på nett - for så provosert ble jeg. Edit: Her er Djuve-uttalelsen jeg tenkte på, fra https://www.dagbladet.no/kjendis/intervjuet-fotballfrue-over-atte-sider---er-personlig-venn-med-pr-radgiveren/66684151#_ga=2.211872924.964833278.1542383069-298417878.1515698582 Sitat Amund Djuve tror ikke PFU-klagen kommer til å skade avisas troverdighet. - En klage påvirker knapt troverdigheten. Men jeg forstår nå at vi kan ha kommet i skade for å ha trykket et intervju med en blogger som har manipulert bilder av egne lår, der det er fare for at noen av leserne kan komme til å få sympati med den intervjuede. Det blir neppe noen vane, sier han. Så takk for en ny retning fra DN, mer i tråd med den seriøse avisen de ellers framstår som - og mye mer i takt med det som faktisk skjer i medie-Norge. Endret 16. november 2018 av Aricia 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 16. november 2018 #813 Del Skrevet 16. november 2018 14 minutter siden, Justlooking skrev: Haha, kanskje en sammenligning selv de mest ihuga og naive kan forstå? 😁 Det tror jeg ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 16. november 2018 #814 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) 1 time siden, Justlooking skrev: Ser ut som Dagens Næringslik er litt på hugget for tiden? Dette kommer nok i alle de andre nettavisene også. Anna klager på boten igjen. https://www.dn.no/medier/bloggere/markedsforing/forbrukertilsynet/bloggeren-anna-rasmussen-klager-pa-bloggbot-hyrer-inn-toppadvokat/2-1-478581 »– Jeg representerer flere andre klienter i samme bransje, og min klare oppfatning er at samtlige av de jeg har kontakt med stiller seg bak det at saken prøves i markedsrådet.» For en gangs skyld - her er jeg helt enig med toppbloggerne. Veldig bra at denne saken blir tatt opp til gjennomgang i markedsrådet. På tide at disse nye medieaktørene blir vurdert, og det vil sette en presedens for reaksjoner i liknende saker framover. Det jeg ikke er like sikker på, er om det vil slå ut heldig i favør av influencer-bedriftene. Har ikke fulgt saken om disse falske konkurransene, så var ikke klar over at det faktisk er snakk om bot for ulovlig markedsføring på grunnlag av hele fem konkurranser. 20 000 kr i bot per tilfelle er virkelig ikke store summen. Om markedsrådet sier seg enig i at boten skal ned til 15 000 kr for alle fem overtredelsene under ett - da blir jeg veldig overrasket. Uansett bra at saken prøves, og blir veldig interessant å se hvilke vurderinger de kommer fram til. Edit: for andre som heller ikke har fulgt saken like nøye, dette er den tidligere saken som tar opp mer detaljer:https://www.dn.no/markedsforing/blogg/anna-rasmussen/forbrukertilsynet/anna-rasmussens-onske-om-a-redusere-gebyr-pa-100000-kroner-avvises/2-1-440874 Endret 16. november 2018 av inox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 16. november 2018 #815 Del Skrevet 16. november 2018 1 time siden, J.. skrev: Wall of text,uffffffff. Er endret nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 16. november 2018 #816 Del Skrevet 16. november 2018 (endret) 3 timer siden, Justlooking skrev: Telefonnummeret er offentlig og står på GuleSider, 1881 og alle disse stedene man søker som normalt. Hadde nummeret vært hemmelig ville det jo ikke stått noen steder 😎 Klar over det, men mens 1881, gulesider og andre kataloger kan hevdes å opplyse om privattelefonnummeret er det i alle fall ikke tvil om at det er bedriftens telefonnummer som var opplyst på facebooksiden til bedriften. Om det er viktig eller ei vet ikke jeg, men kanskje det har betydning i og med at nummeropplysningen ble fjernet på facebook for et par dager siden, like etter at det ble nevnt i AB-tråden. Endret 16. november 2018 av Anna Nas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 16. november 2018 #817 Del Skrevet 16. november 2018 56 minutter siden, Mnjah skrev: Er endret nå. Bra. Var ett herk å prøve å lese. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 17. november 2018 #818 Del Skrevet 17. november 2018 Tråden er ryddet for brudd på opphavsretten. Olava, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 17. november 2018 #819 Del Skrevet 17. november 2018 18 timer siden, inox skrev: For en gangs skyld - her er jeg helt enig med toppbloggerne. Veldig bra at denne saken blir tatt opp til gjennomgang i markedsrådet. På tide at disse nye medieaktørene blir vurdert, og det vil sette en presedens for reaksjoner i liknende saker framover. Det jeg ikke er like sikker på, er om det vil slå ut heldig i favør av influencer-bedriftene. Har ikke fulgt saken om disse falske konkurransene, så var ikke klar over at det faktisk er snakk om bot for ulovlig markedsføring på grunnlag av hele fem konkurranser. 20 000 kr i bot per tilfelle er virkelig ikke store summen. Om markedsrådet sier seg enig i at boten skal ned til 15 000 kr for alle fem overtredelsene under ett - da blir jeg veldig overrasket. Uansett bra at saken prøves, og blir veldig interessant å se hvilke vurderinger de kommer fram til. Edit: for andre som heller ikke har fulgt saken like nøye, dette er den tidligere saken som tar opp mer detaljer:https://www.dn.no/markedsforing/blogg/anna-rasmussen/forbrukertilsynet/anna-rasmussens-onske-om-a-redusere-gebyr-pa-100000-kroner-avvises/2-1-440874 Når det er snakk om fem tilfeller og 20.000 for hver falske konkurranse er det ikke mye. Husker Anna klagde over at hun måtte ta penger til premiene fra egen lomme etter at hun fikk påpakk. Hvor ellers skulle hun tatt de fra? 😊 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 19. november 2018 #820 Del Skrevet 19. november 2018 Ny og artig jodel på BOTB 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå