mikrobe Skrevet 30. januar 2018 #401 Del Skrevet 30. januar 2018 4 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg kjenner ikke inngående til presseetikken, men jeg tror journalister gjerne vil vite hvem som står bak et budskap eller en mening før de skriver om den/dem. Seriøse medier gjør alltid det. Det går på troverdighet. Så har man for eksempel Doremus Schafer, som skriver anonymt. Forskjellen er at avisene som publiserer innleggene hans kjenner til identiteten hans. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 30. januar 2018 #402 Del Skrevet 30. januar 2018 1 minutt siden, Rosalie skrev: Dårlig unskyldning. Jeg skjønner at de ønsker at det skal være transparent. Se på det som skjedde med Retrett og den "anonyme giveren" som ville betale 400.000,- for at en person skulle stå frem og bekrefte at han har hatt frivillig sex med en politiker. I den saken er det mye som er problematisk, og at giveren er anonym gir grobunn for mistenksomhet rundt agenda. Slik det ser ut nå, er det er noen som har alt å tjene på at Venstre holdes utenfor regjering. Langt mer ryddig å holde penger utenfor, og være åpen om hvem det er som tilbyr seg å betale for et forsøk på å velte regjeringssamarbeidet. Om de seriøse mediene begynner benytte seg av anonyme kilder - som er anonyme også for journalistene, da får vi et stort problem i løpet av kort tid. At BOTB ikke ønsker å la mote-journalister som er bestevenner med mote-bloggere få vite identiteten deres, det skjønner jeg veldig godt. Bloggerne som ønsket det ville hatt de navnene innen intervjuet var over. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 30. januar 2018 #403 Del Skrevet 30. januar 2018 Redaksjonelle medier må selvsagt vite hvem de har med å gjøre; de står som ansvarlig for alt som publiseres. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 30. januar 2018 #404 Del Skrevet 30. januar 2018 26 minutter siden, mikrobe skrev: Seriøse medier gjør alltid det. Det går på troverdighet. Så har man for eksempel Doremus Schafer, som skriver anonymt. Forskjellen er at avisene som publiserer innleggene hans kjenner til identiteten hans. Pga de er anonyme? De vil nok beholde anonymiteten, selv om de sto frem for journalisten. De vil bare ha noen å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 30. januar 2018 #405 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) 14 minutter siden, pelikanen skrev: Pga de er anonyme? De vil nok beholde anonymiteten, selv om de sto frem for journalisten. De vil bare ha noen å forholde seg til. Når journalistene (MinMote) har nære bånd til bloggerne, ville jeg ikke stolt på at de fikk beholde anonymiteten, nei. Det hjelper ikke at en slik lekkasje ville fått konsekvenser; skaden har i så fall allerede skjedd. Det går ikke an å slette identiteten deres fra bloggernes hukommelse. Endret 30. januar 2018 av mikrobe 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. januar 2018 #406 Del Skrevet 30. januar 2018 Martine Lunder, om hun fortsatt er i VG mote, har skrevet kritisk om bloggere. https://www.vg.no/nyheter/meninger/kropp/flat-mage-voksede-skritt-og-tynn-baby/a/23758226/ https://www.minmote.no/#!/artikkel/23597042/kommentar-mister-fotballfrue-grepet https://www.vg.no/nyheter/meninger/blogg/kjendisenes-overdrevne-lyst-paa-farris/a/23774665/ 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shamgura Skrevet 30. januar 2018 #407 Del Skrevet 30. januar 2018 Jeg ELSKER Bloggomtoppbloggere. En av ytterst få ærlige blogger i Norge! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentefranorge Skrevet 30. januar 2018 #408 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Kristin har faktisk et veldig bra poeng Med dette: "Det legges stor vekt på hva som er mitt ansvar… Men hva med deres? Hva med dere som faller for clickbaits, og som faktisk bidrar til at de bloggerne dere misliker så inderlig, fortsetter å håve inn masse cash, og faktisk forblir på topplisten? Har ikke dere et ansvar oppi det hele? Bare en liten tanke " sitat tatt fra Kristin Gjeldsvik blogg, direktelink: http://www.kristingjelsvik.no/trekke-meg-fra-vixen/ Endret 30. januar 2018 av jentefranorge 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. januar 2018 #409 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) 6 minutter siden, jentefranorge skrev: Kristin har faktisk et veldig bra poeng Med dette: "Det legges stor vekt på hva som er mitt ansvar… Men hva med deres? Hva med dere som faller for clickbaits, og som faktisk bidrar til at de bloggerne dere misliker så inderlig, fortsetter å håve inn masse cash, og faktisk forblir på topplisten? Har ikke dere et ansvar oppi det hele? Bare en liten tanke " sitat tatt fra Kristin Gjeldsvik blogg, direktelink: http://www.kristingjelsvik.no/trekke-meg-fra-vixen/ Dette er vel klassisk whataboutism... For øvrig har ikke det at mange lar seg lure av klikkhoreri noe med at hin velger å støtte opp rundt et svært råttent system som det rundt Fixen er ved å dolle seg opp, dmile pent og delta. «En annerledes takketale» dersom hun vinner, vil ikke ha noen gjennomslagskraft, da media som rapporterer fra Fixen er en del av runkeringen, og kun ute etter å hylle bloggerne som er en del av gjengen. Endret 30. januar 2018 av Rosalie 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 30. januar 2018 #410 Del Skrevet 30. januar 2018 9 minutter siden, Rosalie skrev: Dette er vel klassisk whataboutism... For øvrig har ikke det at mange lar seg lure av klikkhoreri noe med at hin velger å støtte opp rundt et svært råttent system som det rundt Fixen er ved å dolle seg opp, dmile pent og delta. «En annerledes takketale» dersom hun vinner, vil ikke ha noen gjennomslagskraft, da media som rapporterer fra Fixen er en del av runkeringen, og kun ute etter å hylle bloggerne som er en del av gjengen. Dette er faktisk ikke whataboutism, dette er et poeng. Sinnsykt mange fra KG som genererer klikk til bloggerne under påskudd av å være "kritiske". 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibbis Skrevet 30. januar 2018 #411 Del Skrevet 30. januar 2018 8 minutter siden, jentefranorge skrev: Kristin har faktisk et veldig bra poeng Med dette: "Det legges stor vekt på hva som er mitt ansvar… Men hva med deres? Hva med dere som faller for clickbaits, og som faktisk bidrar til at de bloggerne dere misliker så inderlig, fortsetter å håve inn masse cash, og faktisk forblir på topplisten? Har ikke dere et ansvar oppi det hele? Bare en liten tanke " sitat tatt fra Kristin Gjeldsvik blogg, direktelink: http://www.kristingjelsvik.no/trekke-meg-fra-vixen/ Joda, hun har et poeng og jeg skjønner absolutt hva hun mener. Men når hun mener at de "problematiske" bloggerne har et ansvar grunnet påvirkning o.l. så har jammen hun også det. Her kunne hun jo virkelig satt handling i ord, og stått opp for seg selv og meningene sine. Vixen har vist seg å støtte bloggere og et system hun mener er såpass jævlig, men å ta i mot pris fra de samme, det henger høyt..? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 30. januar 2018 #412 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) 59 minutter siden, Mnjah skrev: Dette er faktisk ikke whataboutism, dette er et poeng. Sinnsykt mange fra KG som genererer klikk til bloggerne under påskudd av å være "kritiske". Jo, "hva med dere da?" er "Whatabouism, selv om hun kan ha et poeng. Fra https://www.svt.se/kultur/medier/trollsnack: "Konsten att byta samtalsämne. Whataboutism går ut på att kritik mot den egna gruppen avfärdas med en jämförelse med något som någon annan har gjort, i syfte att utmåla motparten som en hycklare.". Hun skifter altså fokus vekk fra hva hun er med på. (De som deltar på Vixen "pisser hverandre oppetter ryggen". Kristin Gjelsvik er ærlig, og skriver at hun trekker seg ikke, for hun trenger oppmerksomheten. "Kostnaden" er at hun støtter opp under Vixen. Det har hun rett til, men det kan være at folk har meninger om de som deltar.). Endret 30. januar 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. januar 2018 #413 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) 17 minutter siden, Asti skrev: Jo, "hva med dere da?" er "Whatabouism, selv om hun kan ha et poeng. Fra https://www.svt.se/kultur/medier/trollsnack: "Konsten att byta samtalsämne. Whataboutism går ut på att kritik mot den egna gruppen avfärdas med en jämförelse med något som någon annan har gjort, i syfte att utmåla motparten som en hycklare.". Hun skifter altså fokus vekk fra hva hun er med på. (De som deltar på Vixen "pisser hverandre oppetter ryggen". Kristin Gjelsvik er ærlig, og skriver at hun trekker seg ikke, for hun trenger oppmerksomheten. "Kostnaden" er at hun støtter opp under Vixen. Det har hun rett til, men det kan være at folk har meninger om de som deltar.). Da er det kanskje på tide å stoppe opp og revurdere det man driver med. For hun som prøver å være et forbilde, burde det å måtte selge sjela si slik for å nå frem med stemmen sin smake jævlig vondt, for hun blir jo da et veldig dårlig forbilde... Endret 30. januar 2018 av Rosalie 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stupine Skrevet 30. januar 2018 #414 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) 3 timer siden, Mnjah skrev: Dette er faktisk ikke whataboutism, dette er et poeng. Sinnsykt mange fra KG som genererer klikk til bloggerne under påskudd av å være "kritiske". Hæ? Sinnsykt mange fra KG?! Har du kilder på det? Følger man tråder her og BOTB, trenger man faktisk ikke å gi klikk til noen av BLOGGENE som diskuteres i Rampelys. Ved å følge på Snap, IG og FB får man også med seg mye av galskapen, sirkuset el hva man velger å kalle det! Endret 31. januar 2018 av Stupine Skrivefeil 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentefranorge Skrevet 30. januar 2018 #415 Del Skrevet 30. januar 2018 31 minutter siden, Stupine said: Hæ? Sinnsykt mange fra KG?! Har du kilder på det? Følger man tråder her og BOTB, trenger man faktisk ikke å gi klikk til noen av bloggerne som diskuteres i Rampelys. Ved å følge på Snap, IG og FB får man også med seg mye av galskapen, sirkuset el hva man velger å kalle det! Men å følge med på Snapchat og instgram, generer jo inntekt og klikk det også... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stupine Skrevet 31. januar 2018 #416 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) @ Endret 31. januar 2018 av Stupine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xx girl xx Skrevet 31. januar 2018 #417 Del Skrevet 31. januar 2018 5 timer siden, Stupine skrev: Hæ? Sinnsykt mange fra KG?! Har du kilder på det? Følger man tråder her og BOTB, trenger man faktisk ikke å gi klikk til noen av BLOGGENE som diskuteres i Rampelys. Ved å følge på Snap, IG og FB får man også med seg mye av galskapen, sirkuset el hva man velger å kalle det! Enig. Jeg leser BOTB og kg. Følger ingen på verken snap eller IG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TøffeSnåkus Skrevet 31. januar 2018 #418 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg spør fordi jeg er usikker men bryter ikke BOTB ofte åndsverkloven på sidene sine? Andres verk etc....eller Hvordan er de reglene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 31. januar 2018 #419 Del Skrevet 31. januar 2018 8 timer siden, Stupine skrev: Hæ? Sinnsykt mange fra KG?! Har du kilder på det? Følger man tråder her og BOTB, trenger man faktisk ikke å gi klikk til noen av BLOGGENE som diskuteres i Rampelys. Ved å følge på Snap, IG og FB får man også med seg mye av galskapen, sirkuset el hva man velger å kalle det! Vil du jeg skal gå gjennom alle tråder og enkeltsitere hver gang en bruker siterer, kommenterer eller henviser til en blogger? Det er temmelig ofte, en må ikke begrunne med Statistisk Sentralbyrå for å gjøre seg opp et inntrykk... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 31. januar 2018 #420 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) 48 minutter siden, Mnjah skrev: Vil du jeg skal gå gjennom alle tråder og enkeltsitere hver gang en bruker siterer, kommenterer eller henviser til en blogger? Det er temmelig ofte, en må ikke begrunne med Statistisk Sentralbyrå for å gjøre seg opp et inntrykk... Du skriver over: "Sinnsykt mange fra KG som genererer klikk til bloggerne under påskudd av å være "kritiske". At folk her inne henviser til blogginnlegg trenger ikke å føre til økning av lesere. Jeg gjorde et forsøk våren 2015 vedr cbe.no, da det ofte kom lignende udokumenterte påstander. Jeg fulgte derfor med på lesertallene fra uke til uke i en periode, og de sank hele tiden. Samtidig var det stor aktivitet her inne. Slik at kritiske innlegg fører ikke nødvendigvis til økt trafikk. Tilføyelse: Lesertallene inne på cbe.no var på ca. 90.000 i mars -12, og har sunket hele tiden. Nå er de nede på rekordlave ca. 27.000 - 32.000 lesere. Dette har skjedd samtidig som vi skriver kritiske innlegg her inne. Til sammenligning har Trines matblogg (som ikke har kritiske innlegg), økt lesertallene sine fra 2015. Endret 31. januar 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå