Gå til innhold

En jævla ny nabo har felt 2 trær og 6 pene busker langt inne på vår eiendom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er visst ingen som har taksert skaden heller.

Anonymkode: cb525...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som ikke tror på det kan gjerne la være, men kan dere plis slutte å sutre og klage på at dette kun er tull og at 200 000 er altfor mye? Det er faktisk ikke bare verdien på trærne de skal erstatte, de skal også betale litt i oppreisning og det at de har tatt fra meg hele hagegleden! Så 200 000 er ikke for mye, men deilig å slippe saker i retten og naboforholdet blir verre og verre. Så det var den beste avslutningen på denne saken som kunne skje. 

Apropo dere som sutrer for at det gikk fort til retten og at dette kun er tull kan velge å enten tro på det eller ei. Saken fikk muligens kjapt tid i retten, jeg vet ikke hva som er normal tid å vente på en rettssak, men er vel forskjell fra sak til sak. Dette var en enkel sak og helt krystallklar sak, idiotisk å si at en rettssak kan ta flere år! 

Det med at jeg ikke nevnte at ho ba om unnskyldning er pga at det var mannen hennes som var hovedpersonen, altså det var han som gikk inn og felte trærne og buskene! Dere som også bruker at jeg ikke beskriver nøye nok til punkt og prikke hva som blir sakt osv og ikke drar inn mer info rundt det er pga jeg ikke vil røpe hvem verken jeg eller de er! Dere er ikke politiet som trenger alle opplysninger i saken! Jeg mener jeg har fått med det viktigste fra saken uten at jeg røper for mye!

til dere som har støttet meg gjennom denne saken må jeg bare få takket dere masse for, dere har vert til hjelp i denne vanskelige tiden ❤️

Pengene er nå mottatt og naboforholdet er faktisk blitt så og si som et hvilket som helst naboforhold. 

TS 

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. juni 2017 den 9.20, Simbyxor skrev:

200 000 for 2 trær og 6 busker :skratte:

Var ikke akkurat 4 elitejakthunder til 50 000 kr/stk han tok livet av.

De 200 000, hvordan skal man bruke det på nye 2 trær og 6 busker? Det er jeg nysgjerrig på! Å kjøpe et tre til 80 000 kroner tror jeg du skal jobbe hardt for å få til. 

Husk at dersom TS skal selge huset, så kunne h*n i praksis solgt for høyere sum dersom disse trærne/buskene hadde vært på tomten. Spesielt dersom trærne/buskene fører til mindre innsyn fra naboer. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/3/2017 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Enig. Synes også det er rart at hun snakker så mye om naboene som "de gjorde ditt og de sa datt" og generelt få detaljer, og det er veldig merkelig for skulle du eller jeg fortalt om noe som har SKJEDD så ville det vært mer "nabomannen sa ditt, og nabodama sa datt". Det ville også vært flere sitater, og ikke bare "de brydde seg ikke, visste ikke at de gjorde noe galt". "de" som om hele nabofamilien er én. 

Anonymkode: 36cb0...f4e

NEI. Skal man skrive alt som har blitt sagt hadde dette blir veldig langt, rene rettsdokumentet på et titalls sider. 

Anonymkode: 2b975...098

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei TS igjen.

kan informere om at disse naboene har nå lagt ut huset for salg, så de skal flytte.

det har vert en ganske amper stemning mellom de og noen av de andre naboene her. Ikke bare for det som skjedde med oss men også kjøringen deres til og fra huset. De kjører altfor fort i nabolaget og har blandt annet kjørt på en katt til den ene naboen som følge av høy fart.

 

 

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo bare vås. 

Anonymkode: 52a3f...491

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, holder dere på med denne lille skrønen ennå..?!

Anonymkode: 4173c...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS igjen.

kan informere om at disse naboene har nå lagt ut huset for salg, så de skal flytte.

det har vert en ganske amper stemning mellom de og noen av de andre naboene her. Ikke bare for det som skjedde med oss men også kjøringen deres til og fra huset. De kjører altfor fort i nabolaget og har blandt annet kjørt på en katt til den ene naboen som følge av høy fart.

 

 

Anonymkode: c81ad...8f4

Ok, og hva er poenget med å dele det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, gobbledigook skrev:

Ok, og hva er poenget med å dele det her?

Det har noe med hele denne tråden, denne naboen som felte trær og busker i min hage skal flytte!

ts

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har noe med hele denne tråden, denne naboen som felte trær og busker i min hage skal flytte!

ts

Anonymkode: c81ad...8f4

Saken er løst og det er ikke noe poeng i å dra frem tråden igjen med opplysninger som til syvende og sist ikke har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, gobbledigook skrev:

Saken er løst og det er ikke noe poeng i å dra frem tråden igjen med opplysninger som til syvende og sist ikke har noe med saken å gjøre.

Det har med saken å gjøre jo! Naboene har ikke tilgitt det som skjedde i Hagen våres, og så toppet det seg da katten til naboen ble påkjørt! 

Anonymkode: c81ad...8f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre TS! Men har de økt verdien på egen bolig med mer sol (for eksempel) ved å hugge ned dine trær?

 

Anonymkode: 6827d...f5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6/3/2017 den 1.56, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

da har naboen fått kalde føtter og tilbyr meg 200 000 kr om vi dropper rettssaken/rettssaker. Og har forstått at det han hargjort var veldig dumt og simpelt. Han har bedt veldig mye om unnskyldning og virker som han virkelig mener det og ikke bare sier det. Trodde aldri jeg skulle tilgi han etter dette, men ettersom han er voksen nok og tørr og bøye seg i støvet og beklage bør man jo egentlig tilgi. Det viktigste er at han har lært og at vi får en erstatning som ikke er for liten. Må si dette hjalp veldig på humøret mitt også da denne saken virkelig har tatt på, utrolig glad vi nå slipper alt styret med rettssaker og det der. 

Men har ikke mottatt pengene enda så er ikke 100% sikker enda, men har ingen følelse av at han skal lure på dette viset. Uansett har advokaten også hørt at han er villig til det, så om han ikke holder det gjør han det bare mye være for seg selv. 

Skal oppdatere dere når pengene er mottatt og hvordan naboforholdet blir etter dette har roet seg litt ned. Endelig blir det forhåpentligvis normalt naboskap mellom oss ☺️ 

Anonymkode: c81ad...8f4

 

På 6/11/2017 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke tror på det kan gjerne la være, men kan dere plis slutte å sutre og klage på at dette kun er tull og at 200 000 er altfor mye? Det er faktisk ikke bare verdien på trærne de skal erstatte, de skal også betale litt i oppreisning og det at de har tatt fra meg hele hagegleden! Så 200 000 er ikke for mye, men deilig å slippe saker i retten og naboforholdet blir verre og verre. Så det var den beste avslutningen på denne saken som kunne skje. 

Apropo dere som sutrer for at det gikk fort til retten og at dette kun er tull kan velge å enten tro på det eller ei. Saken fikk muligens kjapt tid i retten, jeg vet ikke hva som er normal tid å vente på en rettssak, men er vel forskjell fra sak til sak. Dette var en enkel sak og helt krystallklar sak, idiotisk å si at en rettssak kan ta flere år! 

Det med at jeg ikke nevnte at ho ba om unnskyldning er pga at det var mannen hennes som var hovedpersonen, altså det var han som gikk inn og felte trærne og buskene! Dere som også bruker at jeg ikke beskriver nøye nok til punkt og prikke hva som blir sakt osv og ikke drar inn mer info rundt det er pga jeg ikke vil røpe hvem verken jeg eller de er! Dere er ikke politiet som trenger alle opplysninger i saken! Jeg mener jeg har fått med det viktigste fra saken uten at jeg røper for mye!

til dere som har støttet meg gjennom denne saken må jeg bare få takket dere masse for, dere har vert til hjelp i denne vanskelige tiden ❤️

Pengene er nå mottatt og naboforholdet er faktisk blitt så og si som et hvilket som helst naboforhold. 

TS 

Anonymkode: c81ad...8f4

Naboen tilbyr dere 200 000, og dere tar imot, uten at noen av dere er interessert i å taksere skaden?

Og det tar lang tid å få noe opp for retten, saker ligger og støver ned står det her: https://www.aftenposten.no/norge/Her-er-tingretten-som-bruker-lengst-tid-i-landet-pa-a-behandle-saker-27431b.html

Og er det ikke vanlig at det er forliksrådet man går til før eventuell rettsak. Som hovedregel skal sivile saker forsøkes løses før man kommer til rettsak. 

"Andre steg – Forliksklage og behandling i forliksrådet  
Dersom tvisten ikke er løst ved minnelighet blir neste steg å sende inn en forliksklage eller stevning til tingretten. Hovedregelen er at alle saker skal begynne med forliksrådsbehandling før de eventuelt går videre til tingretten.
Forliksrådet skal som utgangspunkt behandle saker om formuesverdier." 
http://www.juridiskabc.no/domstolene/gangen-i-en-sivil-rettssak/

Det er noen steg du har hoppet over her.

Anonymkode: f1bce...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig å høre TS! Men har de økt verdien på egen bolig med mer sol (for eksempel) ved å hugge ned dine trær?

 

Anonymkode: 6827d...f5f

Nei det tviler jeg litt på da trærne mine ikke hindret solen noe særlig for de. Men det som kan ha økt verdien på demmes eiendom kan være at de har ordnet i egen hage, tatt ned stygge og halvdøde trær osv. 

Men de taper nok mye uansett da de måtte betale 200 000 til oss.

ts

Anonymkode: c81ad...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de var ute etter å øke verdien på egen eiendom, de tenkte vel kanskje ikke over at det kunne koste dem så dyrt.

Noen naboer av oss jobba hardt og tåredryppende for å gjøre krav på ekstra parkeringsplass til seg selv - på bekostning av fellesskapet. De ble naturligvis nedstemt på generalforsamling. Og sannelig plutselig skulle de visst flytte, gitt! Hadde de fått aksept for "kravet" hadde det vært hundre tusen ekstra i lomma ved salg.

Anonymkode: 96565...063

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Kan du orientere oss om hva de fikk solgt huset for når det er solgt?

Anonymkode: e8ac5...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de må selge fordi de ikke har råd til å sitte med huset etter å ha betalt dere de 200.000😔

Anonymkode: 268a1...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2017 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Kanskje de må selge fordi de ikke har råd til å sitte med huset etter å ha betalt dere de 200.000😔

Anonymkode: 268a1...9ac

Det hadde jo vært helt supert om det hadde vert det 😀😂

Anonymkode: e8ac5...bcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2017 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Kanskje de må selge fordi de ikke har råd til å sitte med huset etter å ha betalt dere de 200.000😔

Anonymkode: 268a1...9ac

Hadde du sakt det samme om du hadde vert ts!

Anonymkode: e8ac5...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...