Gå til innhold

En jævla ny nabo har felt 2 trær og 6 pene busker langt inne på vår eiendom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har også hatt naboer en gang som absolutt ville ha ned et tre han påsto var til hinder for han, det eneste hinderet han hadde var at det skygget noen minutter ned sol på vinteren helt nederst på tomten hans langt fra huset og uteplassen. Jeg nektet å felle det av en slik grunn, men det endte med at han selv felte det. Vi gikk ga til forliksrådet som endte med vi fikk 70 000 for handlingen.

men denne fortellingen til TS her har jeg ikke så veldig troen på, en rettssak går ikke så fort og en slik sak som dette hadde vert innom mange andre faser før en eventuell rettssak!

Anonymkode: 73731...89f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎11‎.‎06‎.‎2017 den 13.43, Luckiness skrev:

Husk at dersom TS skal selge huset, så kunne h*n i praksis solgt for høyere sum dersom disse trærne/buskene hadde vært på tomten. Spesielt dersom trærne/buskene fører til mindre innsyn fra naboer. 

Det er lurt å spare på bilder slik at topografien som historisk har vært kan bevises i ettertid.

Anonymkode: 986ef...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste IKKE at det var erstatning for felte trær... wow...

Anonymkode: 7c007...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2017 den 14.56, AnonymBruker skrev:

Visste IKKE at det var erstatning for felte trær... wow...

Anonymkode: 7c007...333

Såklart skal det være erstatning, det er jo en verdi som noen eier. Blir på samme måte om noen stjeler bilen din, treet har en verdi. 

Anonymkode: 73731...89f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Såklart skal det være erstatning, det er jo en verdi som noen eier. Blir på samme måte om noen stjeler bilen din, treet har en verdi. 

Anonymkode: 73731...89f

Hvem skal jeg saksøke om naboen ødelegger 45 gresstrå på plenen min? Og kan jeg saksøke naturen for å la rådyrene spise opp salaten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Simbyxor skrev:

Hvem skal jeg saksøke om naboen ødelegger 45 gresstrå på plenen min? Og kan jeg saksøke naturen for å la rådyrene spise opp salaten? 

Kan ikke sammenligne gress og salat med store trær

Anonymkode: 73731...89f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.4.2017 den 13.39, AnonymBruker skrev:

Er et middelaldrende ektepar som nettopp har kjøpt nabohuset, de har bodd her i ca 2 mnd. Nå har de etter min store skrekk felt 2 trær og 6 pene busker blandt annet barlind fra ca 2-6 meter inn på vår eiendom! Dette var trær og busker jeg hadde mye glede og gode minner fra. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, er helt fra meg. Orker ikke å snakke med de, hva skal jeg gjøre? Tror jeg kommer til å anmelde dette om det har noe for seg å gjøre. Går for svarte ikke å ta feil på 6 jæv** meter?!

værdens største møkkanaboer, vet ikke engang om jeg orker å bo her lenger med de folka, helt nye her og gjør sånn! Skal snakke med de andre naboene tror jeg men de fleste er på påskeferie tror jeg, vi har vert 2 dager hos svigerforeldrene mine, noe jeg angrer på nå. Hadde vi ligsom vert hjemme hadde nok ikke trærne og buskene gått tapt 

Anonymkode: c81ad...8f4

anmeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke nødvendigvis at alle slike saker er tull, men synes du ikke det er litt rart hvordan ingen aviser skriver om akkurat DENNE saken da? Og hvor fort ts fikk saken behandlet, og så på sommeren i tillegg når kapasiteten er langt lavere? 

Anonymkode: 36cb0...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke nødvendigvis at alle slike saker er tull, men synes du ikke det er litt rart hvordan ingen aviser skriver om akkurat DENNE saken da? Og hvor fort ts fikk saken behandlet, og så på sommeren i tillegg når kapasiteten er langt lavere? 

Anonymkode: 36cb0...f4e

Tja, jeg vet ikke, tipper slike saker er vanligere enn man tror så det er ikke så mye å skrive om?

Skjønner ikke at noen har interesse av å sitte på kg å dikte opp en slik sak..

Anonymkode: aae18...f95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne saken tror jeg ikke på. Ting ble alt for fort behandlet. Men slike tre-saker er noe av det forliksrådet behandler mest, så TSs sin sak er høyst aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2017 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Tror ikke nødvendigvis at alle slike saker er tull, men synes du ikke det er litt rart hvordan ingen aviser skriver om akkurat DENNE saken da? Og hvor fort ts fikk saken behandlet, og så på sommeren i tillegg når kapasiteten er langt lavere? 

Anonymkode: 36cb0...f4e

Aviser skriver ikke om en sak med mindre noen av de involverte går til avisen og ber de skrive om den.  Akkurat hvor fort saken ble behandlet kan jeg ikke noe om så det skal jeg ikke kommentere noe på. Men det er iallefall ikke så rart at ingen har skrevet om saken. Aviser har som oftest mer enn nok av saker å velge mellom, og bare en brøkdel av det som skjer rundt om kring i Norges land havner i aviser.

Anonymkode: dc994...5e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her var det jammen mange forskjellige meninger

Anonymkode: a0b8d...ef8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stille leser

Tulletråd eller ikke har litt erfaring med det. Bestemor bodde i ytterkant av byen som etterhvert ble bygget ut til et typisk villa felt. Bonden måtte selge mesteparten av jordene sine til nybygging og ble mangemillionær. Bestemor hadde alltid i alle år fått ryddet litt busker og trær for å beholde utsikten. Siden kommunen tok mer en bonden ville selge ble han en ganske bitter sint millionær etter hvert. så ingen fikk røre noen trær eller busker lengre.

Byggefeltet var å tilbydde han penger for å få rydde skog pga bedre utsikten men dette var han ikke interessert i. Har flere bønder som kunder/flere i slekten så pleier få viljen min med de. Gikk ned å slo av en prat med han å tilbydde meg å fullføre en steinmur han holdt på bygge/planere resten av tomta han holdt på med med en 25 tonns(gratis gjennom jobb) gravemaskin og ikke leketøyet han holdt på med. Han blei veldig glad og det tok meg og onkel 2-3 dager. Han var veldig fornøyd og ryddet trærne for bestemor/gav hun gratis ved av kappet. 

De andre naboene trodde vist det var "fritt frem" siden bestemor hadde fått ryddet sin del og renska alt over en helg. Vet ikke hvordan rettsaken endte men han hadde både stahet og penger til å saksøke til han daua så de holder sikkert på enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2017 den 22.35, Stille leser skrev:

Tulletråd eller ikke har litt erfaring med det. Bestemor bodde i ytterkant av byen som etterhvert ble bygget ut til et typisk villa felt. Bonden måtte selge mesteparten av jordene sine til nybygging og ble mangemillionær. Bestemor hadde alltid i alle år fått ryddet litt busker og trær for å beholde utsikten. Siden kommunen tok mer en bonden ville selge ble han en ganske bitter sint millionær etter hvert. så ingen fikk røre noen trær eller busker lengre.

Byggefeltet var å tilbydde han penger for å få rydde skog pga bedre utsikten men dette var han ikke interessert i. Har flere bønder som kunder/flere i slekten så pleier få viljen min med de. Gikk ned å slo av en prat med han å tilbydde meg å fullføre en steinmur han holdt på bygge/planere resten av tomta han holdt på med med en 25 tonns(gratis gjennom jobb) gravemaskin og ikke leketøyet han holdt på med. Han blei veldig glad og det tok meg og onkel 2-3 dager. Han var veldig fornøyd og ryddet trærne for bestemor/gav hun gratis ved av kappet. 

De andre naboene trodde vist det var "fritt frem" siden bestemor hadde fått ryddet sin del og renska alt over en helg. Vet ikke hvordan rettsaken endte men han hadde både stahet og penger til å saksøke til han daua så de holder sikkert på enda.

Spennende fortelling 😀

Anonymkode: a0b8d...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går salget til naboen Ts? Hvis du ikke svarer mistenker jeg at dette er trolling og du muligens er kastet ut av kg!

Anonymkode: 8afad...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske det hadde skjedd meg, da hadde naboene angret bittert på det de gjorde. Dere var altfor snille mot de djevlene av møkkafolk

Anonymkode: 83299...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 Jeg er også litt nysgerrig på hvordan dette  egentlig gikk...    

 Men nå har det jo gått en god stund, uten noen oppdateringer her! :P            

Anonymkode: 73037...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jaja slikt skjer, hvorfor melde noen for en slik bagatell? 

Anonymkode: 28597...6b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...