Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #101 Skrevet 11. april 2017 3 minutter siden, slagelse skrev: Det er en svært alvorlig sak. Det er bra at denne saken kommer opp i EMD. Ja men langt fra den verste blandt de sakene som er der nå, så tenker at media vil komme LANGT mere på banen jeg om ikke for lenge... OG da kan disse rapportørene og lett krenkbare profitørene bare fint finne seg i at barnevernet blir et LANGT verre skjellsord i Verden enn nå... Tenker man snart helst ikke skal stå som kommunalt ansatt når man drar på ferie og lignende... Men så er jeg nok også mere sensitiv, eller vitende om hva som skjer i utlandet rundt barnevernet...
Gjest Skrevet 13. april 2017 #102 Skrevet 13. april 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep, brukerdebatt og innhold med opphavsrett. Ann Christin, mod
slagelse Skrevet 15. april 2017 Forfatter #103 Skrevet 15. april 2017 Ungdommer i barnevernet på Motivasjonskollektivet. Se denne rystende Brennpunkt dokumentaren. Det som er skummelt her er at barnevernet har sendt ungdommene dit. Bruken av tvang er stygg. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11000214/04-03-2014 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #104 Skrevet 15. april 2017 1 time siden, slagelse skrev: Ungdommer i barnevernet på Motivasjonskollektivet. Se denne rystende Brennpunkt dokumentaren. Det som er skummelt her er at barnevernet har sendt ungdommene dit. Bruken av tvang er stygg. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11000214/04-03-2014 Gammelt nytt! Kollektivet er lagt Ned, og det finnes faktisk ungdommer som var fornøyde og trengte den "harde" linjen som var der. Anonymkode: cfca4...7e2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #105 Skrevet 15. april 2017 På 11. april 2017 den 18.18, Askandmaybeitell skrev: En til ja, dette blir et LAAAANGT år for Norsk barnevern... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnevernet/barnevernssak-fra-sogn-og-fjordane-til-menneskerettighetsdomstolen/a/23973445/ Slapp av! Det Norske barnevernet har mer enn nok støtte fra normale og oppegående folk. Og nok en gang, du legger ALT for mye vekt på hva slags makt MD har i verden. Som tildligere nevnt ; ALLE kan få saken sin opp for domstolen, hvis de ønsker. Anonymkode: cfca4...7e2 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #106 Skrevet 15. april 2017 På 11. april 2017 den 18.31, Askandmaybeitell skrev: Ja men langt fra den verste blandt de sakene som er der nå, så tenker at media vil komme LANGT mere på banen jeg om ikke for lenge... OG da kan disse rapportørene og lett krenkbare profitørene bare fint finne seg i at barnevernet blir et LANGT verre skjellsord i Verden enn nå... Tenker man snart helst ikke skal stå som kommunalt ansatt når man drar på ferie og lignende... Men så er jeg nok også mere sensitiv, eller vitende om hva som skjer i utlandet rundt barnevernet... I hvilken verden lever du i?? Stå som kommunalt ansatt når man drar på ferie? Var ikke det vanlig å stå oppført med sånt i tlfkatalogen på 50 tallet? Og ærlig talt, verden har da mer enn nok med seg selv, enn å bry seg med barnevernet i Norge. Ikke alle har fritidsproblemer og I-landsprivilegierer til å kunne ha hangups på det Norske barnvernet. Anonymkode: cfca4...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #107 Skrevet 15. april 2017 Å faktisk skylde på kristenforfølgelse er direkte respektløst mot de som faktisk blir torturert og drept for sin tro. Og idiotavisen Dagen svelger jo kristenforfølgelse-påstanden rått. Anonymkode: 97acb...986 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #108 Skrevet 15. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å faktisk skylde på kristenforfølgelse er direkte respektløst mot de som faktisk blir torturert og drept for sin tro. Og idiotavisen Dagen svelger jo kristenforfølgelse-påstanden rått. Anonymkode: 97acb...986 Er du i feil tråd...? Anonymkode: 46e72...5d0 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #109 Skrevet 15. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du i feil tråd...? Anonymkode: 46e72...5d0 Nei. Barnevernssaken i Sogn og Fjordane ble omtalt på forrige side; de hevder seg utsatt for kristenforfølgelse og skal nå ta saken sin til Den europeiske menneskerettsdomstolen. De mener Bibelen gir dem rett til å drive kroppslig avstraffelse, noe som selvsagt ikke Barnevernet kan se gjennom fingrene med, all den tid denslags er forbudt ifølge norsk lov. Anonymkode: 97acb...986 1
slagelse Skrevet 15. april 2017 Forfatter #110 Skrevet 15. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gammelt nytt! Kollektivet er lagt Ned, og det finnes faktisk ungdommer som var fornøyde og trengte den "harde" linjen som var der. Anonymkode: cfca4...7e2 Jeg vet at dette Motivasjonskollektivet er lagt ned. Jeg la det ut for å vise hvordan noen institusjoner er da bruk av stygg tvang ikke er akseptabelt . Ingen barn eller ungdommer skal oppleve vold. Det verste var at barnevernet sendte dem dit, slik de også gjør i andre tilfeller. Det er sannheten om barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #111 Skrevet 15. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Barnevernssaken i Sogn og Fjordane ble omtalt på forrige side; de hevder seg utsatt for kristenforfølgelse og skal nå ta saken sin til Den europeiske menneskerettsdomstolen. De mener Bibelen gir dem rett til å drive kroppslig avstraffelse, noe som selvsagt ikke Barnevernet kan se gjennom fingrene med, all den tid denslags er forbudt ifølge norsk lov. Anonymkode: 97acb...986 Er det barnevernet som påberoper seg forfølgelse? Anonymkode: 46e72...5d0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #112 Skrevet 15. april 2017 1 time siden, slagelse skrev: Jeg vet at dette Motivasjonskollektivet er lagt ned. Jeg la det ut for å vise hvordan noen institusjoner er da bruk av stygg tvang ikke er akseptabelt . Ingen barn eller ungdommer skal oppleve vold. Det verste var at barnevernet sendte dem dit, slik de også gjør i andre tilfeller. Det er sannheten om barnevernet. Sannheten er at du ikke finner noe faktisk å ta barnevernet for. Og det blir innmari tydelig når du må vri og vende på eksemplene dine for å få det til å passe bildet ditt. Anonymkode: 0029f...cd4 2
slagelse Skrevet 15. april 2017 Forfatter #113 Skrevet 15. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannheten er at du ikke finner noe faktisk å ta barnevernet for. Og det blir innmari tydelig når du må vri og vende på eksemplene dine for å få det til å passe bildet ditt. Anonymkode: 0029f...cd4 Både jeg og andre brukere her på KG har funnet mye å ta barnevernet på, både i egne saker og andres saker. Jeg har lagt ut dokumentasjon i åpningsinnlegget på at barnevernet ikke gjør en god jobb. Jeg har lagt ut masse dokumentasjon på dette i mange tråder og samtidig tilbakevist påstander om at barnevernet er bra. Og det er faktisk ikke vanskelig heller. Jeg trodde faktisk at det skulle bli vanskelig å debattere her inne, men det var mye lettere enn jeg trodde. Sannheten er at barnevernet ikke gjør en god jobb, de svikter familiene. Vi kan ikke ha et system som ikke vil ivareta barnas rett til å bli hørt. Vi kan ikke ha et system som syns at man skal bruke falske diagnoser for å ta barn. Vi kan ikke ha et system som syns at vold og tvang er greit. Informerer også om at det er en tråd her inne som er spesifikt til å legge ut studier og dokumentasjon om barnevernet og omsorgsovertakelser. Det er tydelig at barneverntilhengerne ikke har noe å komme med når de prøver å forskjønne den stygge sannheten om barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #114 Skrevet 15. april 2017 4 minutter siden, slagelse skrev: Både jeg og andre brukere her på KG har funnet mye å ta barnevernet på, både i egne saker og andres saker. Jeg har lagt ut dokumentasjon i åpningsinnlegget på at barnevernet ikke gjør en god jobb. Jeg har lagt ut masse dokumentasjon på dette i mange tråder og samtidig tilbakevist påstander om at barnevernet er bra. Og det er faktisk ikke vanskelig heller. Jeg trodde faktisk at det skulle bli vanskelig å debattere her inne, men det var mye lettere enn jeg trodde. Sannheten er at barnevernet ikke gjør en god jobb, de svikter familiene. Vi kan ikke ha et system som ikke vil ivareta barnas rett til å bli hørt. Vi kan ikke ha et system som syns at man skal bruke falske diagnoser for å ta barn. Vi kan ikke ha et system som syns at vold og tvang er greit. Informerer også om at det er en tråd her inne som er spesifikt til å legge ut studier og dokumentasjon om barnevernet og omsorgsovertakelser. Det er tydelig at barneverntilhengerne ikke har noe å komme med når de prøver å forskjønne den stygge sannheten om barnevernet. Du har ikke lagt frem noe dokumentasjon på din sak, det har heller ikke andre brukere i sin egen sak. Så hva snakker du om egentlig? Anonymkode: a21fc...1f2 3
slagelse Skrevet 15. april 2017 Forfatter #116 Skrevet 15. april 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke lagt frem noe dokumentasjon på din sak, det har heller ikke andre brukere i sin egen sak. Så hva snakker du om egentlig? Anonymkode: a21fc...1f2 Jeg har aldri sagt at jeg har lagt ut dokumentasjon på min sak her på KG . Så der dummet du deg ut. Det er korrekt at jeg har lagt ut dokumentasjon på at barnevernet ikke fungerer. Og som sagt, det har ikke vært vanskelig å tilbakevise barneverntilhengernes påstander hvor dere sier at vi har et godt barnevern. Det har vært mye lettere enn jeg trodde det skulle bli. Så jeg føler meg bare tryggere på at jeg og oss mange andre ofre for barnevernet har rett. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #117 Skrevet 15. april 2017 36 minutter siden, slagelse skrev: Både jeg og andre brukere her på KG har funnet mye å ta barnevernet på, både i egne saker og andres saker. Jeg har lagt ut dokumentasjon i åpningsinnlegget på at barnevernet ikke gjør en god jobb. Jeg har lagt ut masse dokumentasjon på dette i mange tråder og samtidig tilbakevist påstander om at barnevernet er bra. Og det er faktisk ikke vanskelig heller. Jeg trodde faktisk at det skulle bli vanskelig å debattere her inne, men det var mye lettere enn jeg trodde. Sannheten er at barnevernet ikke gjør en god jobb, de svikter familiene. Vi kan ikke ha et system som ikke vil ivareta barnas rett til å bli hørt. Vi kan ikke ha et system som syns at man skal bruke falske diagnoser for å ta barn. Vi kan ikke ha et system som syns at vold og tvang er greit. Informerer også om at det er en tråd her inne som er spesifikt til å legge ut studier og dokumentasjon om barnevernet og omsorgsovertakelser. Det er tydelig at barneverntilhengerne ikke har noe å komme med når de prøver å forskjønne den stygge sannheten om barnevernet. 3 minutter siden, slagelse skrev: Jeg har aldri sagt at jeg har lagt ut dokumentasjon på min sak her på KG . Så der dummet du deg ut. Det er korrekt at jeg har lagt ut dokumentasjon på at barnevernet ikke fungerer. Og som sagt, det har ikke vært vanskelig å tilbakevise barneverntilhengernes påstander hvor dere sier at vi har et godt barnevern. Det har vært mye lettere enn jeg trodde det skulle bli. Så jeg føler meg bare tryggere på at jeg og oss mange andre ofre for barnevernet har rett. Det er nettopp det du påstår her. Og når du ikke har dokumentert påstanden for brukerne kan du heller ikke påstå det her. Da skjer det bare i ditt eget hode og i hodet i brukerne du snakker om. Da spørs det også hvem som har dummet seg ut. Anonymkode: a21fc...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #118 Skrevet 15. april 2017 Du kan snakke så mye du vil om din sak, andre kan snakke så mye de vil om SIN sak, de vil bare være spekulasjoner og ryktespredninger mot bv så lenge du og andre ikke kan dokumentere de. Skjønner du? Da dikter du de bare opp. Anonymkode: a21fc...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #119 Skrevet 15. april 2017 Og hvis det er slik at du og andre brukere har så mye å ta bv på. Hva gjør dere da her? Hvorfor går dere ikke og tar bv? Værsågod sett igang. Istedenfor å holde på med deres propoganda i tråd etter tråd. Det er pinlig. Gå til media. Gå til tv2. Som du snakker så varmt om. Hva stopper deg? Kan det være at du ikke har noen sak? Anonymkode: a21fc...1f2 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #120 Skrevet 15. april 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvis det er slik at du og andre brukere har så mye å ta bv på. Hva gjør dere da her? Hvorfor går dere ikke og tar bv? Værsågod sett igang. Istedenfor å holde på med deres propoganda i tråd etter tråd. Det er pinlig. Gå til media. Gå til tv2. Som du snakker så varmt om. Hva stopper deg? Kan det være at du ikke har noen sak? Anonymkode: a21fc...1f2 Ikke utsett media for det der da... Anonymkode: 46e72...5d0
Fremhevede innlegg