Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

Og bare for å klarifisere her, så har vi egentlig en god nok barneverns lov, om den så bare ble fulgt.

Det finnes ganske omfattende litteratur på hva omsorgsvikt gjør med barn. Skriver du, og det er jeg nokså enig med deg i. 
Men det forteller egentlig IKKE noe om det er offentlig omsorgssvikt eller biologisk... 
For jeg tenker at for mye sminke for eksempel som beskrevet her, nok IKKE traumatiserer så voldsomt...

Mulig omsorgssviktende foreldre.PNG

Kjempebra liste og spot on!! Skulle ønske den eksisterte for 20 år siden, så hadde ikke ungene til mannen min måtte vokse opp i grov omsorgssvikt. Eksen hans passer inn i alle punktene. 

Anonymkode: cfca4...7e2

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Illuminatum skrev:

Det vet jeg, men hva sier den om midlertid eller lengde.......?

40 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:
Og inngripen er vi enige om, men så må man forholde seg til lex superior og hva denne sier om midlertidighet eller lengden på inngrepet ikke sant.

D

Enhver omsorgsovertakelse skal være så kortvarig som mulig, og staten er forpliktet til aktivt å jobbe med foreldrene for å kunne styrke situasjonen så dette kan skje så fort som mulig...
Og da er det enkleste spørsmålet å stille: Hvor ofte følges bv loven 4-16.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Askandmaybeitell skrev:

Ja det er helt riktig, og derfor går barnevernet for omsorgsovertakelser fra starten. Da det er med langt større statlig tilskudd, enn hjelpetiltak i hjemmet som er hovedsaklig kommunalt finansiert... 

Og det er satt i system slik at den enkelte ansatte i BV forholder seg til det? Hva tjener kommunen på dette? Er du sikker på at det ikke er billigere å ikke foreta omsorgsovertakelsen?

Skrevet
Akkurat nå, Illuminatum skrev:

Og det er satt i system slik at den enkelte ansatte i BV forholder seg til det? Hva tjener kommunen på dette? Er du sikker på at det ikke er billigere å ikke foreta omsorgsovertakelsen?

Dette vet du da vel egentlig også selv? Selvfølgelig er jeg sikker på at det ikke er billigere, da den statlige refusjonen er betydelig høyere ved en plassering etter 4-12.

Skrevet
Akkurat nå, Askandmaybeitell skrev:

Enhver omsorgsovertakelse skal være så kortvarig som mulig, og staten er forpliktet til aktivt å jobbe med foreldrene for å kunne styrke situasjonen så dette kan skje så fort som mulig...

Og hva har det med lex superior?

Du svarer ikke på verken den ene eller andre og det virker ikke som om du evner å lese betydningen av andre innlegg.

Jeg finner det derfor ikke formålstjenelig å svare på videre poster. Til det er livet mitt for kort.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempebra liste og spot on!! Skulle ønske den eksisterte for 20 år siden, så hadde ikke ungene til mannen min måtte vokse opp i grov omsorgssvikt. Eksen hans passer inn i alle punktene. 

Anonymkode: cfca4...7e2

Huff kan tenke meg det er noen skadede barn da, min dypeste medfølelse til dem. Sikkert dypt involvert i rus og kriminalitet.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

4-16 sier ikke noe om varighet av omsorgovertakelse.

Anonymkode: 0029f...cd4

Skrevet
1 minutt siden, Illuminatum skrev:

Og hva har det med lex superior?

Du svarer ikke på verken den ene eller andre og det virker ikke som om du evner å lese betydningen av andre innlegg.

Jeg finner det derfor ikke formålstjenelig å svare på videre poster. Til det er livet mitt for kort.

Det tenker jeg var en elegant exit, men man ser stadig hva som skjedde her.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

4-16 sier ikke noe om varighet av omsorgovertakelse.

Det er korrekt, men den sier noe om oppfølgningen av foreldrene.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener det er dumt at han har gått bort i fra å bruke tvang? Interessant.

Nei jeg mener at det er godt at han ikke jobber i barnevernet mere, og heller jobber for å opplyse omkring barnevernets dysfunksjonalitet :-) 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

Nei jeg mener at det er godt at han ikke jobber i barnevernet mere, og heller jobber for å opplyse omkring barnevernets dysfunksjonalitet :-) 

Da er det jo merkelig at de står i artikkelen du lenker til at han fortsatt gjør det.

Sitat

Jeg jobber fortsatt i «systemet», men aldri mer tvang.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det snart ikke på tide å gi seg?

Anonymkode: 46e72...5d0

Mange mennesker i Norge føler seg fullstendig overkjørt av barnevernet på urettmessig grunnlag. Derfor bruk av betegnelsen "barnevernet".
Det er faktisk snakk om å bli fratatt et lite menneske de selv har ansvar for.

De foreldre som faktisk har misbrukt barn, vært ond eller behandlet barnet særdeles dårlig over tid, tror jeg faktisk vil innse at det gjøres rett når barnevernet tramper inn døra i hælene på armerte soldater (politiet).
En dårlig eller direkte elendig forelder vil naturligvis også kunne forsøke å argumentere for å få igjen barne (om kreftene strekker til i dette råkjøret, noe det neppe gjør).  Disse foreldrene er det bra noen kontrollerer.

Det er ikke disse tilfellene vi barnevernskritiske setter fokus på.
Nei, det er alle de som føler seg utsatt for falske beskyldninger og blir fratatt barn på bagatellmessig grunnlag eller intet grunnlag mitt engasjement dreier seg om. Disse som gjerne har familie, venner eller andre med pågangsmot (heldigvis) som ser at barnevernet helt klart har begått en lovbrytende og tydelig gal handling. Disse tilfellene er det som ligger til grunn for barneverns-hatet som gjerne fremkommer på bloggene eller facebook-gruppene. Det er dette som gjerne er grunnlaget mange utenforstående har til å forstå at barnevernets maktmisbruk er der og er galskap.

Jeg har i andre tråder her inne skrevet om alle mulighetene og drivkreftene for korrupsjon som ligger i det jeg kaller barnevernsindustrien hvor milliardbudsjettene ligger.
Skal ikke nå ramse opp alle mulighetenen for korrupsjon som kan oppstå blant tjenestetilbydere, fosterforhold, advokater, sakkyndige, psykologer osv. i kontakt med barnevernets folk som styrer disse milliardene.

Men har lyst til å si at med så mange folk i landet som lever av disse pengene, enten i form av lønn eller betaling for tjenester - av disse finner nok også mange veien inn hit for å forsvare barnevernet, enten det er rett eller ikke.
Det er potensielt mange som vil forsvaret barnevernet kun av egne interesser om livet deres er basert på penger fra barnevernet.

Det kan være greit å ha i bakhodet når man ser alle her inne som forsvarer barnevernet, nærmest på autopilot gjerne som anonymbruker. Men man er jo anonym med et eller annet brukernavn også.

Så kan man jo sette opp motivene mot hverandre. Motivet for å forsvare barnevernet mot motivet for å slakte hele systemet som har så mye ondskap i seg med penger eller makt som motiv.

Anonymkode: 82efb...dfd

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo merkelig at de står i artikkelen du lenker til at han fortsatt gjør det.

Tja men så kan det jo være at han nå ikke gjør det, men holder foredrag istedenfor da... Ikke til å vite Medmindre man spørr ham vell ;-) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange mennesker i Norge føler seg fullstendig overkjørt av barnevernet på urettmessig grunnlag. Derfor bruk av betegnelsen "barnevernet".

De foreldre som faktisk har misbrukt barn, vært ond eller behandlet barnet særdeles dårlig over tid, tror jeg faktisk vil innse at det gjøres rett når barnevernet tramper inn døra i hælene på armerte soldater (politiet).
En dårlig eller direkte elendig forelder vil naturligvis også kunne forsøke å argumentere for å få igjen barne (om kreftene strekker til i dette råkjøret, noe det neppe gjør).  Disse foreldrene er det bra noen kontrollerer.

Nei, det er alle de som føler seg utsatt for falske beskyldninger og blir fratatt barn på bagatellmessig grunnlag eller intet grunnlag mitt engasjement dreier seg om. Disse som gjerne har familie, venner eller andre med pågangsmot (heldigvis) som ser at barnevernet helt klart har begått en lovbrytende og tydelig gal handling. Disse tilfellene er det som ligger til grunn for barneverns-hatet som gjerne fremkommer på bloggene eller facebook-gruppene. Det er dette som gjerne er grunnlaget mange utenforstående har til å forstå at barnevernets maktmisbruk er der og er galskap.

Jeg har i andre tråder her inne skrevet om alle mulighetene og drivkreftene for korrupsjon som ligger i det jeg kaller barnevernsindustrien hvor milliardbudsjettene ligger.
Skal ikke nå ramse opp alle mulighetenen for korrupsjon som kan oppstå blant tjenestetilbydere, fosterforhold, advokater, sakkyndige, psykologer osv. i kontakt med barnevernets folk som styrer disse milliardene.

Men har lyst til å si at med så mange folk i landet som lever av disse pengene, enten i form av lønn eller betaling for tjenester - av disse finner nok også mange veien inn hit for å forsvare barnevernet, enten det er rett eller ikke.
Det er potensielt mange som vil forsvaret barnevernet kun av egne interesser om livet deres er basert på penger fra barnevernet.

Det kan være greit å ha i bakhodet når man ser alle her inne som forsvarer barnevernet, nærmest på autopilot gjerne som anonymbruker. Men man er jo anonym med et eller annet brukernavn også.

Så kan man jo sette opp motivene mot hverandre. Motivet for å forsvare barnevernet mot motivet for å slakte hele systemet som har så mye ondskap i seg med penger eller makt som motiv.

Veldig bra forklart og en reell forklaring som mange velferdsproffitører, burde ta innover seg... For dere blir faktisk registrert og dere vill aldri slippe unna med å leve av våres barns fremtid... Bare så det er sagt, så er ikke alle mennesker i denne kampen evneveike eller kontakt løse... Man kan si at den utviklingen som har funnet sted, har gjort at dere rammer ressurssterke individer, i alt for stor grad... Så hovmod vil stå for fall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at politiet bevæpner seg for å hjelpe barnevernet. Hvis de gjør det, er det pga av trusler fra foreldre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:hallo::popcorn::vin:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...