AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #61 Skrevet 11. april 2017 11 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Hyler og skriker, det er da ikke måte på hva du mener. Og ødelegge saken min? Hva er det du babler om nå? Og sitatet mitt hadde NULL med artikkelen jeg la ut å gjøre, den var til deg mest av alt. Men du kommer nok fram til hans utsagn om du leter igjennom referansene. Jeg tror ikke du skjønner hva jeg skriver. Anonymkode: 0029f...cd4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #62 Skrevet 11. april 2017 4 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Mye av det barnevernet gjør, faller på egen urimelighet. Den største fallitt erklæringen deres, er alle de tidligere barneverns barna som får problemer med barnevernet KUN på grunn av oppvekst i barnevernet... Det er alltid fristende å anta at når b skjer etter a så er det en årsakssammenheng. Barna har vært i barnevernet, og det er derfor de får problemer. Men i virkeligheten skjer skaden i hjemmet, før barnevernet kommer inn i bildet. Anonymkode: 0029f...cd4 3
Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #63 Skrevet 11. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endelig er vi ved sakens kjerne. Foreldrenes rett til å eie sine barn uten innblanding. Der er vi nok uenige. Jeg mener at storsamfunnet har et ansvar for å gripe inn når foreldrene er uskikket. Den dommen omhandler en schizofren mor i psykose. Anonymkode: 0029f...cd4 Og inngripen er vi enige om, men så må man forholde seg til lex superior og hva denne sier om midlertidighet eller lengden på inngrepet ikke sant.
Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #64 Skrevet 11. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du skjønner hva jeg skriver. Anonymkode: 0029f...cd4 Tenker at vi har en så gjensidig forståelse som mulig jeg.
Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #65 Skrevet 11. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid fristende å anta at når b skjer etter a så er det en årsakssammenheng. Barna har vært i barnevernet, og det er derfor de får problemer. Men i virkeligheten skjer skaden i hjemmet, før barnevernet kommer inn i bildet. Anonymkode: 0029f...cd4 Finnes der evidens basert forskning på dette? Eller finnes der evidens basert forskning som sier noe annet enn dette?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #66 Skrevet 11. april 2017 2 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Og inngripen er vi enige om, men så må man forholde seg til lex superior og hva denne sier om midlertidighet eller lengden på inngrepet ikke sant. Da referer du muligens til EMK art. 8, punkt 2? Så lenge tiltaket er i tråd med barnevernloven, så er det ikke gitt at det er motstrid til EMK. 1 minutt siden, Askandmaybeitell skrev: Tenker at vi har en så gjensidig forståelse som mulig jeg. Det virker ikke sånn, gitt svarene dine. Akkurat nå, Askandmaybeitell skrev: Finnes der evidens basert forskning på dette? Eller finnes der evidens basert forskning som sier noe annet enn dette? Spør du meg om det finnes evidensbasert forskning på om barn tar skade av omsorgsvikt? Anonymkode: 0029f...cd4 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #67 Skrevet 11. april 2017 Hva skjer etter barnet er fylt 18 år? har bv ingen myndighet lenger? Anonymkode: cb152...98e
Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #68 Skrevet 11. april 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da referer du muligens til EMK art. 8, punkt 2? Så lenge tiltaket er i tråd med barnevernloven, så er det ikke gitt at det er motstrid til EMK. Det virker ikke sånn, gitt svarene dine. Spør du meg om det finnes evidensbasert forskning på om barn tar skade av omsorgsvikt? Anonymkode: 0029f...cd4 Tenker EMK art 8 punkt 1 og 2, og ved motstrid i loven så skal jo loven stadig vike for Menneskerettighetene SOM også gjelder SMÅ MENNESKER. Og at du ikke ønsker å forstå mine svar, kan jeg da virkelig ikke gjøre noe med. Det må du nesten selv stå ansvarlig for, jeg står kun ansvarlig for det jeg skriver. Og jeg spør deg om der er statistikker som påviser barnas traumer, om disse er inntruffet før omsorgsovertakelsen... Eller av omsorgsovertakelsen, eller etter omsorgsovertakelsen ( ref. Glassjenta )
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #69 Skrevet 11. april 2017 Jeg har mange ganger tenkt over barnevernet når jeg ser tilstandene barn lever under i andre land. Vi trenger et barnevern, men også mer kompetanse, når det er så mange misfornøyde ødelagte sjeler der ute så er det jo noe som skurrer. Anonymkode: cb152...98e 2
Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #70 Skrevet 11. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har mange ganger tenkt over barnevernet når jeg ser tilstandene barn lever under i andre land. Vi trenger et barnevern, men også mer kompetanse, når det er så mange misfornøyde ødelagte sjeler der ute så er det jo noe som skurrer. Anonymkode: cb152...98e Takk for den første menneskelige og reflekterte kommentaren på lenge... 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #71 Skrevet 11. april 2017 Jeg vet om en som fikk barn fjernet, ingen informasjon om hvor. Bare ett møte. Snakk om et veldig stort barn. Vet ikke hva jeg skal tro på lenger, har eksamen i bv og vi fikk drillet inn at alle tiltak skal være prøvd før omsovert. Så leser jeg slike ting.. Anonymkode: cb152...98e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #72 Skrevet 11. april 2017 2 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Ja det er jo unntakene da, om de nå har opparbeidet seg goodwill eller media sak som for eksempel Glassjenta... Altså der de på en måte er nødsaget for eget ryktes skyld. Det du bskriver er mennesker med avikende adferd. Anonymkode: cb152...98e 1
Illuminatum Skrevet 11. april 2017 #73 Skrevet 11. april 2017 32 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Og inngripen er vi enige om, men så må man forholde seg til lex superior og hva denne sier om midlertidighet eller lengden på inngrepet ikke sant. Du vet at "lex superior" er et prinsipp som sier at en lov av høyere rang går foran en lov av lavere rang? Eksemplifisert ved at grunnloven står over de øvrige lover i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #74 Skrevet 11. april 2017 14 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Tenker EMK art 8 punkt 1 og 2, og ved motstrid i loven så skal jo loven stadig vike for Menneskerettighetene SOM også gjelder SMÅ MENNESKER. Og at du ikke ønsker å forstå mine svar, kan jeg da virkelig ikke gjøre noe med. Det må du nesten selv stå ansvarlig for, jeg står kun ansvarlig for det jeg skriver. Og jeg spør deg om der er statistikker som påviser barnas traumer, om disse er inntruffet før omsorgsovertakelsen... Eller av omsorgsovertakelsen, eller etter omsorgsovertakelsen ( ref. Glassjenta ) Som sagt så lenge tiltaket er i tråd med barnevernlova er det ikke gitt at det er i motstrid med EMK artikkel 8, punkt 2. Jeg har ikke sagt at jeg ikke ønsker å forstå det du skriver. Jeg har sagt at det virker som om du ikke helt forstår hva jeg skriver. Det finnes ganske omfattende litteratur på hva omsorgsvikt gjør med barn. Anonymkode: 0029f...cd4
Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #75 Skrevet 11. april 2017 Akkurat nå, Illuminatum skrev: Du vet at "lex superior" er et prinsipp som sier at en lov av høyere rang går foran en lov av lavere rang? Eksemplifisert ved at grunnloven står over de øvrige lover i Norge. Dette er korrekt forståelse av jussen ja, og så tenker jeg at du vet at menneskerettighetene som faktisk da er implementert i grunnloven også er lex superior i forhold til grunnloven ikke sant?
Illuminatum Skrevet 11. april 2017 #76 Skrevet 11. april 2017 46 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Mye av det barnevernet gjør, faller på egen urimelighet. Den største fallitt erklæringen deres, er alle de tidligere barneverns barna som får problemer med barnevernet KUN på grunn av oppvekst i barnevernet... Litt om forretningenhttp://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/05/517228.html http://www.agderposten.no/kjop-tilgang?aId=1.592662 Det har da ingen ting med saken å gjøre. Du påstår en årsak til at ansatte i BV slutter fordi de ikke vil være med på "forretningen" men har fortsatt ikke evnet å forklare hvorfor. At noen tjener penger på omsorg av barn har da ingen ting med saken så lenge BV ikke tjener på det. Tvert i mot er det dyrt for BV å ta vare på barn. 1
Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #77 Skrevet 11. april 2017 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt så lenge tiltaket er i tråd med barnevernlova er det ikke gitt at det er i motstrid med EMK artikkel 8, punkt 2. Jeg har ikke sagt at jeg ikke ønsker å forstå det du skriver. Jeg har sagt at det virker som om du ikke helt forstår hva jeg skriver. Det finnes ganske omfattende litteratur på hva omsorgsvikt gjør med barn. Anonymkode: 0029f...cd4 Og bare for å klarifisere her, så har vi egentlig en god nok barneverns lov, om den så bare ble fulgt. Det finnes ganske omfattende litteratur på hva omsorgsvikt gjør med barn. Skriver du, og det er jeg nokså enig med deg i. Men det forteller egentlig IKKE noe om det er offentlig omsorgssvikt eller biologisk... For jeg tenker at for mye sminke for eksempel som beskrevet her, nok IKKE traumatiserer så voldsomt... Glemte linken selvsagt.https://www.grimstad.kommune.no/artikkel.aspx?MId1=1008&AId=842 Endret 11. april 2017 av Askandmaybeitell
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #78 Skrevet 11. april 2017 En tøff fyr dette her, med en trist historie. http://www.tv2.no/nyheter/9047325/ Anonymkode: cfca4...7e2
Askandmaybeitell Skrevet 11. april 2017 #79 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, Illuminatum skrev: Det har da ingen ting med saken å gjøre. Du påstår en årsak til at ansatte i BV slutter fordi de ikke vil være med på "forretningen" men har fortsatt ikke evnet å forklare hvorfor. At noen tjener penger på omsorg av barn har da ingen ting med saken så lenge BV ikke tjener på det. Tvert i mot er det dyrt for BV å ta vare på barn. Ja det er helt riktig, og derfor går barnevernet for omsorgsovertakelser fra starten. Da det er med langt større statlig tilskudd, enn hjelpetiltak i hjemmet som er hovedsaklig kommunalt finansiert...
Illuminatum Skrevet 11. april 2017 #80 Skrevet 11. april 2017 5 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Dette er korrekt forståelse av jussen ja, og så tenker jeg at du vet at menneskerettighetene som faktisk da er implementert i grunnloven også er lex superior i forhold til grunnloven ikke sant? Det vet jeg, men hva sier den om midlertid eller lengde.......? 40 minutter siden, Askandmaybeitell skrev: Og inngripen er vi enige om, men så må man forholde seg til lex superior og hva denne sier om midlertidighet eller lengden på inngrepet ikke sant. D
Fremhevede innlegg