Gå til innhold

– USA vurderer nå millitære tiltak i Syria etter gassangrepet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, Z.Z skrev:

Hvem har ikke gjort det de siste tiårene? Jeg begriper ikke hvor du er politisk, bortsett fra å kanskje hate menneskeheten. Hvis du er interessert må vi prøve å forandre dette før det er for sent. Alle dine teorier om hva som helst vil falle med den tredje verdenskrig.

Ingen steder har jeg sagt noe om tredje verdenskrig. 

Jeg hater ikke menneskeheten. Og jeg vil ha meg frabedt at du gir meg meninger jeg ikke har.

Jeg har ikke gitt noen teorier jeg har sagt et faktum. Og ja du har rett det og gå til militæraksjon for og få folk til og glemme problemer i sitt land er en gammel og vanlig politisk manøver.

Det er ikke mitt problem om du ikke begriper hvor jeg står politisk.

Jeg har forresten heller ikke sagt noe om jeg mener det er riktig eller galt av Trump og bombe Syria.

Vel la meg si dette jeg synes USA\NATO burde gå inn med bakkestyrker i Syria. Så du kan si at jeg ikke var i mot at USA bombet Syria. Jeg synes de burde gjort det for lenge siden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Vel la meg si dette jeg synes USA\NATO burde gå inn med bakkestyrker i Syria. Så du kan si at jeg ikke var i mot at USA bombet Syria. Jeg synes de burde gjort det for lenge siden.

Ok, og da bør du alene sammen med dine tilhengere gjøre det. Mitt land og mitt folk gjør ikke det. Det er ditt og deres ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, Z.Z skrev:

Ok, og da bør du alene sammen med dine tilhengere gjøre det. Mitt land og mitt folk gjør ikke det. Det er ditt og deres ansvar.

Og hvem er mine tilhengere ?

Siden jeg var ikke klar over at jeg hadde tilhengere. Så da får du fortelle meg hvem de er. Siden du kjenner meg jo så mye bedre en jeg kjenner meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA ønsker makt og kontroll over flest mulig land, gjerne også økonomiske fordeler. Krigen i Syria er resultat av det. Det er ingen humanitære eller poetiske grunner for USA's nærvær i Syria annet enn det. Russland ønsker det samme, og de to står i konflikt i Syria. I mellomtiden er Syria fucked og befolkningen der tar alle tapene. I mellomtiden sitter menneskene med makt i Russland og USA trygt. For dem er tap av liv en mulighet til å vinkle mediene i deres favør, å fremstille seg selv om de "snille". USA skal redde Syria, nei vent, Russland skal redde Syria. 

Om dere husker rotet som skjedde i Ukraina, så har medlemmer av kongressen i USA selv innrømmet at de brukte ressurser på propganda. USA brukte MYE penger på å påvirke Ukraina.

Victoria Nuland var utenriksminister 

http://www.politifact.com/punditfact/statements/2014/mar/19/facebook-posts/united-states-spent-5-billion-ukraine-anti-governm/

 

Anonymkode: 75181...f9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Og hvem er mine tilhengere ?

Siden jeg var ikke klar over at jeg hadde tilhengere. Så da får du fortelle meg hvem de er. Siden du kjenner meg jo så mye bedre en jeg kjenner meg selv. 

Du er en av de veldig mange som ønsker krig, etter det du har sagt. Jeg ønsker ikke krig for mitt folk. Så dermed har vi et dilemma? Som jeg sier, for all del, fortsett med din krigshissing og støtte til krigene. Jeg gjør ikke det. Dermed er det kanskje mulig at europeere med ønske om fred og ingen innvandring får sitt eget land nok en gang? Eller er det for mye å be om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, Z.Z skrev:

Du er en av de veldig mange som ønsker krig, etter det du har sagt. Jeg ønsker ikke krig for mitt folk. Så dermed har vi et dilemma? Som jeg sier, for all del, fortsett med din krigshissing og støtte til krigene. Jeg gjør ikke det. Dermed er det kanskje mulig at europeere med ønske om fred og ingen innvandring får sitt eget land nok en gang? Eller er det for mye å be om?

Jeg ønsker ikke krig

Men noen ganger er krig nødvendig. Men krig må alltid være siste løsning.

 

Men her gir du meg igjen meninger jeg ikke har. Noe jeg vil ha meg frabedt. 

 

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

Jeg ønsker ikke krig

Men noen ganger er krig nødvendig. 

 

Men her gir du meg igjen meninger jeg ikke har. Noe jeg vil ha meg frabedt. 

 

Javel, dine meninger er svært illusoriske for å si det mildt. Det er vanskelig å vite hvor vi har deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, Z.Z skrev:

Javel, dine meninger er svært illusoriske for å si det mildt. Det er vanskelig å vite hvor vi har deg.

At dere ikke vet hvor dere har meg eller rettersagt du ikke vet det. Er virkelig ikke mitt problem.

 

Ja og selvsagt er min mening uten verdi siden jeg ikke har nøyaktig den samme mening som deg.

Eller du trodde kanskje at ikke viste hva illusoriske betyr.  

 

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev:

At dere ikke vet hvor dere har meg. Er virkelig ikke mitt problem.

Sammen med media og politikerne så er det faktisk ganske viktig. Du velger å være illusorisk og ensom. Da er det selvfølgelig vanskelig å følge din logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
Akkurat nå, Z.Z skrev:

Sammen med media og politikerne så er det faktisk ganske viktig. Du velger å være illusorisk og ensom. Da er det selvfølgelig vanskelig å følge din logikk.

Beklager jeg går ikke ned på det nivået der. 

Dette er mitt siste svar til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Beklager jeg går ikke ned på det nivået der. 

Dette er mitt siste svar til deg.

Ingen overraskelse, fordi du har egentlig ingenting å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det spørs hvor enkelt det er å bevare sarin. Sarin kan degradere allerede etter uker og måneder. Det kreves vedlikehold for at den skal vare lenger, og selv da kommer det an på hvordan den ble lagd. Jeg vet ikke personlig hvor vanskelig prosessen med å holde den ved like er, så kan ikke si mer enn det. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Sarin#Degradation_and_shelf_life

Anonymkode: 75181...f9d

Nei, det er mange spørsmål. Hvis den er lagd under ideelle forhold og oppbevart på aluminumsbeholdere, kan den holde seg i fem år. Assad hadde mye penger før denne krigen startet.

Det er ikke lett å skulle tro noe som helst. Jeg har ikke noe godt nokk uttrykk for det på norsk. Bare på engelsk: "Wheels within wheels".

Det enkleste er ofte det beste. Men jeg lurer også på hvorfor general Mattis, forsvarsministeren, ikke uttaler seg om saken. Han kjenner Irak, Syria, Afghanistan, Yemen, Iran... Usa har ført krig i årevis. Afghanistan, 2001 - 2014. Og de har fremdeles noen styrker i Afhanistan. Irakkrigen 2003 - 2011, krig i Libya 2011 og krig mot IS fra 2014. Pluss litt småting som dronerbombing over Pakistan. Så Mattis er ikke redd for konflikt.

Det er mulig at USA så raskt straffer Assad fordi de har bra bevis. Assad kan være beruset av at alt gikk bra for han, og latt seg friste til å ta en snarvei med gass. Eller så bruker USA denne anledningen til å demonstrere at USA (og Trump) ikke er i lomma til Putin. Putin burde kreve å få tilbakebetalt det har brukte på å fikse valget, hehe. /ironi

Nå har Trump hatt demokratene og 90% av pressen etter seg som blodhunder på dette mer og mer usannsynlige "Russland fikset valget-sporet". Men de ville aldri droppe det. Å bombe i Syria slik at det øker spenningen med Russland har endelig fått demokratene til å gi opp å lete etter noen Russland forbindelse med Trump.

Etter at den liberale vestlige pressen har fordømt Assad og vist bilder på døde barn, kan de ikke si noe dårlig on Trump når han nå straffer Assad. Godt mulig at Trumps popularitet øker noen prosent.

I ly av dette oppstyret om sarin og bomber, har også Trump sikret sin kandidat til Høyesterett den ledige plassen. En 54-45 seier for Team Trump.

Putin må svare skarpt, men det er ikke sikkert han egentlig mener noe annet enn å spille med. Husk at det var iskaldt mellom Russland og Tyrkia etter at et russisk fly ble skutt ned. Det ble ikke krig da, og det blir ikke krig nå. Spesielt ikke siden USA varslet Russland om angrepet, slik at de fikk flyttet sine fly og mannskaper.

Nei, det er ikke greitt å vite hva en skal tro. Men det er skikkelig bra at avisene endelig skriver om politikk, og ikke om personlige mangler på Trumps utseende eller om kona hans er for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasker meg ikke spesielt. Trump var nødt til å stake ut en litt annen kurs enn Obama. USA er nødt til å vise noe styrke overfor Russland, for det er dette Putin responderer på. 

Vanskelig å lese strategien til Trump, ut i fra det han har sagt, men enkelte handlinger viser i alle fall en linje. Obama var tøff i retorikken overfor Syria og Russland, men gjorde aldri alvor av sine trusler. Det har Trump i alle fall gjort sålangt. Og jeg vil si at det er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lite greie på på politikk, men virker skummelt at verdens mektigste mann skifter mening etter noen tv bilder!

Det er grusomt å se på at barn lider etter gass angrep, men det finnes ingen snille våpen. Barn blir sprengt i filler av russiske bomber, amerikanske bomber, og til og med norske våpen velsignet av FN.

Jeg tror dessverre ikke denne  fryktelige situasjonen blir bedre av enda mer våpenbruk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/7/2017 den 11.23, QATAR skrev:

Jeg vet allerede hva som kommer til å skje etter at Syria kollapser.
Beskrivelse av hva som skjer i RØD skrift etter kollaps av Syria.

 

NewPicture316.thumb.jpg.41941d9c8d030ed39f76e6f12789e6a9.jpg

 

 

Du kan tjene utrolig mye penger i Norge på være synsk spådame. For nå har ISIS og Al Qaeda angrepet Libanon.
USA har ikke bare lyst til å fjerne Assad. USA skal fjerne hele midtøsten. Libanon er da en uskyldig nasjon som blir trukket inn i krigen til USA.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libanon/vg-i-libanon-full-krig-i-flyktningleir/a/23971704/

Anonymkode: c7546...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se.... Er Assad mentalt tilbakestående? Nei. Konklusjon: "Han" har ikke gjort det, og hvis det faktisk er syriske styrker som har gjort det er det en gigantisk feil gjort av en eller annen dimling med makt i hæren. Det er det jeg tror. Aner ikke hvem det er men av alle aktuelle kandidater syns jeg Assad er en usannsynlig deltaker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.4.2017 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Uansett hvem som står bak angrepet, så er det en krigsforbrytelse og menneskerettigetsforbrytelse det som foregår i Syria. Det vil være uansvarlig av USA og andre land hvis de ikke gjør noe for å stoppe krigen nå... 

 

Anonymkode: dc34f...58b

Men hjelper det egentlig å blande seg inn millitært, om det bare fører til at det eskalerer? Bare spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2017 den 9.44, Example skrev:

Overrasker meg ikke spesielt. Trump var nødt til å stake ut en litt annen kurs enn Obama. USA er nødt til å vise noe styrke overfor Russland, for det er dette Putin responderer på. 

Vanskelig å lese strategien til Trump, ut i fra det han har sagt, men enkelte handlinger viser i alle fall en linje. Obama var tøff i retorikken overfor Syria og Russland, men gjorde aldri alvor av sine trusler. Det har Trump i alle fall gjort sålangt. Og jeg vil si at det er positivt.

Det vil jeg hevde at er negativt, fordi jeg tror det bare er med på å gi ekstremistene det de vil ha. Jeg ser ikke akkurat at det har blitt noe mindre oppslutning tross alle krigene de siste 16 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2017 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Uansett hvem som står bak angrepet, så er det en krigsforbrytelse og menneskerettigetsforbrytelse det som foregår i Syria. Det vil være uansvarlig av USA og andre land hvis de ikke gjør noe for å stoppe krigen nå... 

 

Anonymkode: dc34f...58b

Opprørerne hadde motiv, og de har kjemiske våpen. Alle visste at et gass-angrep ville øke sjansen for USA- invasjon enormt.

Jeg mener også at USA og vesten må gjøre noe, men ikke det de tenker på. USA og vesten må stoppe opprørerne/Terroristene/IS/Free Syrian Army/Al Nusra/Al Quaida.

Jeg tror de kan stoppes, eller iallfall bremses kraftig hvis man struper tilførselen av våpen og penger. En leiesoldat uten penger reiser ofte tilbake til hjemlandet sitt, og det er veldig mange av disse leiesoldatene som kommer fra Europa og Tsjetsjenia. Får man stoppet terroristene, så kan ro og orden gjenopprettes og bomber vil bli unødvendige.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2017 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Det er Russland som står bak, Russland står bak alt det vet du vel.

Anonymkode: a46e8...840

Er det ironi?

Nettopp russerne var blant de mest ivrige når man tømte Syria for kjemiske våpen. Fordi de visste at kjemiangrep var påskuddet USA ventet på for å bombe Syria.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...