Gå til innhold

– USA vurderer nå millitære tiltak i Syria etter gassangrepet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper USA bruker A-bomben en gang for alle i denne regionen. Disse folkene trenger å bombes tilbake til steinalderen. 

Anonymkode: 10035...c91

Jeg håper dette er KØDD?! Er du terrorist eller bare ren gærning? 

Vi hadde jo til og med radioaktivt nedfall i Norge. Så seint som i 2010 måtte 20.000 sauer nedfôres for å redusere radioaktivitetsnivået før slakting. http://www.miljostatus.no/Tsjernobyl-ulykken/

Syke fakta om atomvåpen

  • Internasjonal humanitær rett forbyr våpen som forårsaker overflødig skade eller unødvendig lidelse. Atomvåpen kan drepe hundretusentalls mennesker på 10 sekunder.
  • 1800 atomvåpen står klar til å avfyres i løpet av noen minutter. Deres sprengstyrke tilsvarer 100 000 Hiroshima-bomber.
  • Selv i dag behandler sykehus i Hiroshima stråleskadde personer og dokumenterer nyoppståtte sykdommer hos overlevere etter atombombene i 1945. Og hos deres barn.
  • Av de atomvåpen som står utplasserte i verden er det minste stort nok til å jevne Vatikanstaten med jorden.
  • Om verdens største atomvåpen ble sprengt over Eiffeltårnet i Paris, ville lysglimtet være synlig i Berlin og glassruter klirre i London.

 

Anonymkode: 84fee...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet allerede hva som kommer til å skje etter at Syria kollapser.
Beskrivelse av hva som skjer i RØD skrift etter kollaps av Syria.

 

NewPicture316.thumb.jpg.41941d9c8d030ed39f76e6f12789e6a9.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg gratulere kurderne på forumet med opprettelsen av Kurdistan.

Grønn er Taliban, Al Qaeda, Free Syrian Army og diverse terrorist grupper.
Rød er president Assad, Iran og Russland.
Oransje er Kurdistan og kurderne.
Svart er ISIS

 

 

Anonymkode: c7546...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Hva godt kommer det ut av dette, USA? Hvis dere ikke klarer å diskutere med Assad så hjelper det ikke å bombe hans hardt skvisede undersåtter. 

I denne krigen er det bare tapere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først vil jeg gratulere kurderne på forumet med opprettelsen av Kurdistan.

Grønn er Taliban, Al Qaeda, Free Syrian Army og diverse terrorist grupper.
Rød er president Assad, Iran og Russland.
Oransje er Kurdistan og kurderne.
Svart er ISIS

 

Anonymkode: c7546...669

Svart er strengt tatt koalisjonen "ISIS, USA, Israel og Saudi-Arabia". 

Anonymkode: c771a...f13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svart er strengt tatt koalisjonen "ISIS, USA, Israel og Saudi-Arabia". 

Anonymkode: c771a...f13

Det eneste du trenger å bekymre deg over er at hvis Assad kollapser. Så vil Libanon bli voldtatt av terrorister.
Ille nok med å ødelegge Irak og Lybia. Hvis Assad sin Syria kollapser. Da er det over og ut for Libanon.
Libanon kommer til å bli voldtatt så hardt av terrorister uten Assad.

I tillegg hater Tyrkia de folka som kaller seg kurdere. Hvis Assad kollapser så kan Tyrkia invadere Syria for å kvitte seg med kurderne en gang for alle. Det verste er at Libanon destabiliseres hvis Assad kollapser. Libanon har ingen sjanse og kommer til å bli voldtatt av terrorister.


Libanon er allerede ustabilt. Kollapser Assad så kan vi si fuck og ha det bra til Libanon. 
http://www.derimot.no/blog/mot-en-ny-krig-i-libanon

Endret av QATAR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først vil jeg gratulere kurderne på forumet med opprettelsen av Kurdistan.

Grønn er Taliban, Al Qaeda, Free Syrian Army og diverse terrorist grupper.
Rød er president Assad, Iran og Russland.
Oransje er Kurdistan og kurderne.
Svart er ISIS

 

 

Anonymkode: c7546...669

Når ble Kurdistan opprettet?

Anonymkode: 24233...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bryter med internasjonal lov så det griner etter. Samtidig skjønner jeg hvorfor man må gripe inn humanitært, og ihvertfall i begynnelsen. Det er ingen som vil ha en ny episode av Rwanda eller Kosovo. 

Samtidig synes ikke jeg at det bryter med "rettferdig krig"-prinsippet. Blir spennende å se hvordan saken utvikler seg og hvordan aktørene vil oppføre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, debatant skrev:

For å la Assad herje som han vil, er fredsfremmende?????

Jeg sier jo at det er riktig og angripe Syria. 

 

Anonymkode: a46e8...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra for dem at de fikk en grunn til å gå inn og plyndre Syria, nå jubler de nok.

Anonymkode: 24f21...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra for dem at de fikk en grunn til å gå inn og plyndre Syria, nå jubler de nok.

Anonymkode: 24f21...a73

Du mener at barn og mennesker som lider ikke er en god grunn for USA til å ta handling? Syria klarer aldri å rette opp krigen alene. Her trengs det stormakter som er samlet om å utslette IS og Assad. Deretter sette inn en rettferdig styremakt og demokrati.

Anonymkode: dc34f...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt sikker på noe av det jeg blir fortalt. Og det skulle ikke dere være heller.

Journalistene får utlevert en bitteliten bit av "sannheten" som de så pusser på og pynter på slik det passer deres ideologi og avisen/nyhetskanalens redaksjonære linje. Hvor er resten av bildet?

Nei, jeg er ikke helt sikker på om Assad har bombet sine egne med saringass.. Selvsagt kan han ha gjemt unna noen tønner etter at han ble fratatt sine kjemiske våpen! https://en.wikipedia.org/wiki/Destruction_of_Syria's_chemical_weapons

Tror jeg Assad er uskyldig i å myrde sine egne med gass? Jeg tror ihvertfall at det burde utredes nærmere før man begynner å ødelegge flyvåpenet hans. Jeg tror det er minst 50% sannsynlig at opprørsstyrkene kunne ha skaffet seg en del av gassbeholderene når de erobret millitærbaser, og har lagret den på strategiske steder slik at beholderene skal sprenges opp ved flyangrep.

Hvem har mest å vinne på at Assads fly blir satt ut av spill? IS. Hvem gir fullstendig blaffen i menneskeliv? IS. På den annen side, hvem har minst å vinne på å bruke sarin, nå som det gikk bra for han? Assad.

Endret av ops2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, ops2 skrev:

. Jeg tror det er minst 50% sannsynlig at opprørsstyrkene kunne ha skaffet seg en del av gassbeholderene når de erobret millitærbaser, og har lagret den på strategiske steder slik at beholderene skal sprenges opp ved flyangrep.

Opprørsstyrkene har brukt nervegass før.

https://www.nrk.no/urix/opprorere-kan-ha-brukt-sarin-1.11014466

 

Anonymkode: 5c49c...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at barn og mennesker som lider ikke er en god grunn for USA til å ta handling? Syria klarer aldri å rette opp krigen alene. Her trengs det stormakter som er samlet om å utslette IS og Assad. Deretter sette inn en rettferdig styremakt og demokrati.

Anonymkode: dc34f...58b

Som i Vietnam mener du? USA spredte masse demokrati i Vietnam. Drepte flere millioner uskyldige mennesker. Det er kun muslimer som har opplevd samme skjebne som Vietnam. Muslimer og vietnamesere forstår hverandre. Nordmenn som aldri har blitt invadert av USA forstår ingenting. Jeg har masse sympati for vietnamesere fordi jeg vet at de også før i tiden har opplevd amerikansk terrorisme. Mange av de vietnameserne i Norge støtter også muslimenes kamp mot USA.

Vietnamesere har forståelse for muslimer og muslimer har forståelse for vietnamesere.
Her er en usensorert video fra Vietnam. Amerikanske bombefly sprer demokrati.
 

 

Endret av QATAR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En usensorert video av Amerikansk journalist i Vietnam. USA sprer demokrati, menneskerettigheter og frihet med bomber. Hvordan i huleste er det mulig å støtte sånt? Kun vietnameserne har opplevd muslimenes skjebne. Kun Vietnam forstår midtøsten og muslimer. Nordmenn forstår ingenting.

I denne videoen kan dere se vietnamesiske barn bli bombet av amerikansk demokrati.

 

Endret av QATAR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, ops2 skrev:

 

Nei, jeg er ikke helt sikker på om Assad har bombet sine egne med saringass.. Selvsagt kan han ha gjemt unna noen tønner etter at han ble fratatt sine kjemiske våpen! https://en.wikipedia.org/wiki/Destruction_of_Syria's_chemical_weapons

Tja, det spørs hvor enkelt det er å bevare sarin. Sarin kan degradere allerede etter uker og måneder. Det kreves vedlikehold for at den skal vare lenger, og selv da kommer det an på hvordan den ble lagd. Jeg vet ikke personlig hvor vanskelig prosessen med å holde den ved like er, så kan ikke si mer enn det. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Sarin#Degradation_and_shelf_life

Anonymkode: 75181...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Trump følger Bismarck sin politiske tankegang.

Vil du få befolkingen til og glemme problemer som er i landet. Start militære aksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Trump følger Bismarck sin politiske tankegang.

Vil du få befolkingen til og glemme problemer som er i landet. Start militære aksjoner.

Hvem har ikke gjort det de siste tiårene? Jeg begriper ikke hvor du er politisk, bortsett fra å kanskje hate menneskeheten. Hvis du er interessert må vi prøve å forandre dette før det er for sent. Alle dine teorier om hva som helst vil falle med den tredje verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...