Gå til innhold

Ida Wulff

Gjest Vilunich

Anbefalte innlegg

Enig, nå tar reklamen helt overhånd, men føler flere og flere influensere gjør det samme. Det er vel veldig gode penger å tjene på reklame før jul.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var en av de bloggerne som faktisk kunne skrive godt. Sluttet å følge henne pga. reklame for Oslo skinlabidiotien.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
*Marihøna* skrev (2 minutter siden):

Noen som vet hvilket hus de har kjøpt? 

Sikkert bare til å filtrere på dyreste hus i Fredrikstad og se hvilket det står solgt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å se på insta siden jeg ble nyskjerrig da jeg visste de skulle bygge. Sluttet å lese bloggen for en stund siden fordi det var så sykt mye reklame. Men ser nå at reklamen har tatt nye høyder. Er det mulig! Blir de ikke flau selv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (3 minutter siden):

De bygger hus. 

De har kjøpt et annet hus de skal bo i mens det nye huset bygges😊

Endret av Zokutine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange boliger har hun kjøpt/solgt siste årene egentlig? 4-5 om inkluderer tomta? Hvorfor i all verden kan de ikke bo der de er nå til huset er ferdigbygd? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym90059005 said:

Hvor mange boliger har hun kjøpt/solgt siste årene egentlig? 4-5 om inkluderer tomta? Hvorfor i all verden kan de ikke bo der de er nå til huset er ferdigbygd? 

De sier det tar lang tid med bygging og vil bo på større plass med hage frem til det. Vil uansett tro de har gjort gode penger på bolig, ellers hadde de sikkert ikke gjort det sånn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeliten skrev (21 minutter siden):

De sier det tar lang tid med bygging og vil bo på større plass med hage frem til det. Vil uansett tro de har gjort gode penger på bolig, ellers hadde de sikkert ikke gjort det sånn.

Hun sier jo rett ut at mye av grunnen er at de tjener penger når de kjøper nybygg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Brighton skrev (3 timer siden):

Er det bare jeg som synes Ida er ganske tonedøv i debatten om smoothie på klemmeposer for barn?

Jeg synes det er fint at store påvirkere kan være med å belyse og engasjere forbrukere til å få i gang en samtale om markedsføringen og produktmerkingen på produkter som retter seg mot barn.

Problemet er at i stedet for å rette pekefingeren mot de store bedriftene som profiterer på villedende markedsføring og manglende produktmerking, så retter hun pekefingeren mot forbrukerne, som i dette tilfellet er småbarnsforeldre eller «en dårlig mor» som Ida kaller det. Den kommentaren er i beste fall dum, i verste fall slem.

Å være så arrogant og unyansert at man stempler en mor som dårlig for å gi barnet sitt en pose med kokt og most frukt og grønnsaker, er for meg helt uforståelig. På samme måte er du ikke en god mor dersom du bare gir barnet ditt hjemmelaget, økologisk, glutenfri, sukkerfri mat som er dyrket av hundre jomfruer utenfor Kuala Lumpur mens new age-musikk pumpes ut fra miljøvennlige, bærekraftige høytalere. Å være en god mor i et rikt industriland handler svært lite om ytre ting som mat, men heller om indre ting som omsorg, trygghet og kjærlighet.

For meg blir det helt feil at Ida som påvirker skal sitte i sitt nye, store hus, med en jobb der hun tjener grovt på å prakke på folk kollagenpulver med null effekt, å kalle andre mødre for dårlige basert på valgene de tar i en stresset, hektisk hverdag.

Om en mor velger å plukke med seg en klemmepose med smoothie etter en 12 timers arbeidsdag der hun har gitt kjærlighet, omsorg og varme til noen andres høyst elskede oldefar, mamma, datter, onkel eller bestevenn som lavtlønnet helsefagarbeider, så burde hun ikke stemples som dårlig mor. Mest sannsynlig er hun utslitt og alt hun vil er hjem å klemme barnet sitt i et lite minutt før middagen skal lages, klesvasken skal på, regningene betales og sine egne kjære skal ringes. 

Har ingenting å tilføye, bare veldig enig og har reagert selv 👏

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mango1234

Enig i at dette ble for dumt. Jeg tror helt ærlig at de fleste småbarnsmødre har fått med seg at de posene inneholder en del fruktsukker og litt mindre vitaminer iom at de er varmebehandlet. Det har vert artikler om dette, det har vert på tv2 hjelper deg/forbrukerinspektørene eller lignende. Det blir diskutert i barselsgruppe og på helsestasjon. 
Det er likevel ikke gift man gir ungen sin om de får en sånn innimellom. 
De posene har blitt sammenlignet med godteri, likevel velger jeg feks å kjøpe en sånn pose til 1 og 3 åringen innimellom som snacks i stede for kjeks feks. De inneholder tross alt noe vitaminer, ingen palmeolje eller tilsetninger. Mine får seg en sånn som kos kanskje en gang i mnd feks ute på tur, på lengre bilturer eller som «lørdagsgodt». 
Det er relativt sjeldent og jeg er ganske trygg i mine valg, både generelt og som mamma. Likevel klarte Ida å få akkurat meg til å føle meg truffet av innleggene hennes. Det ble jo fremstilt som å gi ungen sin gift. 
Tviler egentlig ganske sterkt på at dette er noe barn får som daglig del av kostholdet. Alt i hylla på butikken er ment som supplement/enkle løsninger som bruker av og til. Middagsglass for eksempel, helt fin næring men mangler også noen vitaminer på grunn av varmebehandling. De gis også en gang i ny og ne når middagen ikke kan tilpasses den yngste (som stort sett får hjemmelaget mat).

Syns at Ida har forandret kanalene sine til rene reklameplakater syns jeg, om hun nå også skal begynne å komme med «pekefingeren» til andre småbarnsmødre så velger jeg å slutte å følge henne. Det gir meg ingenting. Tidligere gav hun meg mye latter, humor og innhold jeg kunne relatere meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida (og venninna Kristina Andersen) har blitt selvgod som fersk mor. Sånne folk kan man tolerere i det virkelige liv fordi man kan peile samtalen over på noe annet eller rett og slett unngå dem. De som lever av SoMe bør tenke seg om 5-10 ganger før de velger å bli offentlig irriterende. Fort gjort å miste både følgere og sympati på den måten. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk det er ganske stor forskjell på IW og KA. KA sier ofte at hun også gir ferdigmat og smoothieposer, men legger ut enkle oppskrifter og tips til hjemmelaget babymat. Hjemmelaget er jo det aller beste, men absolutt ikke den eneste løsningen. Hver familie får finne ut hva som funker for seg. Men å gjøre som IW og shame alle som velger noe annet, det er for meg ekstremt lite motiverende..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørpå skrev (9 timer siden):

Ida (og venninna Kristina Andersen) har blitt selvgod som fersk mor. Sånne folk kan man tolerere i det virkelige liv fordi man kan peile samtalen over på noe annet eller rett og slett unngå dem. De som lever av SoMe bør tenke seg om 5-10 ganger før de velger å bli offentlig irriterende. Fort gjort å miste både følgere og sympati på den måten. 

Får se hva som skjer når baby nr to kommer 😊 da vil pipa få en annen lyd. 

Jeg er virkelig for sunt kosthold og ren mat der hovedsaken er råvarer, men den storyen kunne IW virkelig spart seg for, bare måten hun sa det på var så jævlig arrogant. Joda, sikkert ikke greit å hive ferdigmat i ungene sine men man kan gi barna det i ny og ne, det går faktisk helt fint.

Så kan hun opplyse om sånne ting på en bedre måte enn den måten hun gjorde det på. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ting er å opplyse om det, men jeg synes tonen hun tar er jævlig ufin. Dessuten, mange er klar over at det ikke er det sunneste man kan gi barna, men gir det som mellommat, godteri eller i annen mat for å få de til å spise. Ingen er perfekte. Vi voksne vet også hva som er sunt og ikke. Vi spiser mye usunt likevel. Og ja, det er innmari lett å si når man ikke jobber og tjener masse penger på litt reklame. Vi andre må av og til ha med oss 2 stk. barn på butikken etter jobb, f. eks. Jeg vet at det ikke er kjempesint, men jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha gitt de det av og til likevel. Jeg har sluttet å følge hun for lengst på grunn av utelukkende reklame, men nå kommer jeg ikke til å titte innom lenger heller. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørpå skrev (12 timer siden):

Jeg synes faktisk motsatt. KA skryter daglig av den Instagram-vennlige maten hun gir barnet, mens Ida fronter et mer normalt kosthold. Jeg synes heller ikke Ida var så skarp i kantene når det gjaldt de klemmeposene. Hun informerte jo bare om fakta. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...