Chickenwings85 Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #341 Del Skrevet 4. juli 2017 6 minutter siden, Illy skrev: Uff, så utrolig trist at du måtte oppleve dette Det høres ut som et mareritt. Så mye styrke og pågangsmot det høres ut som du har! At du ble gravid er virkelig et godt tegn, du kommer til å bli det igjen. Godt at dere tar vare på hverandre hjemme gjennom det her. Håper det går så bra som mulig med deg i dagene framover. Takk for støttende ord Illy ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 4. juli 2017 #342 Del Skrevet 4. juli 2017 Ånei, så utrolig trist å lese! Nå ble jeg skikkelig lei meg på deres vegne og helt på gråten faktisk. Huff, ord blir fattige og jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg skal si. Det er heldigvis mange kloke kvinner som har skrevet før meg, jeg tenker bare å sende deg en skikkelig stor klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #343 Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) Da har e kommet hjem fra sykehuset. Det ble det tatt blodprøve, urinprøve og enda en ultralyd. Har fått med cytotec, smertestillende og kvalmestillende tabletter. På vei hjem var jeg på butikken for å hamstre inn nattbind. Jeg er forberedt på at dette her blir jævlig. Nå har jeg tatt 4 cytotec vaginalt samtidig som jeg har tatt to pinex forte i første omgang. Har mer smertestillende liggende, og jeg er forberedt på at dette skal gjøre vondt. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan ha samleie (altså, det er selvfølgelig det siste jeg ønsker nå), ikke bade og kun gå med bind så lenge jeg har blødning, og at blødningen trolig vil vare i 2-3 uker. Jeg håper virkelig at blødningen er ferdig til jeg skal på ferie om to og en halv uke. Skal da på "sydenferie" i to uker, da passer det dårlig å ikke kunne bade. Bind i bikini er vel heller ikke akkurat å foretrekke. Nå ligger jeg i sofaen. Mannen har tatt omsorgspermisjon fra jobben. Nå er jeg ikke så veldig lei meg lenger. Jeg er mer redd. Jeg er livredd faktisk. Jeg er så utrolig redd for smertene og hvordan det døgnet her blir. Det er bare 10 minutter siden jeg hat tatt alt, så foreløpig ligger jeg bare å venter. Jeg er så redd. Jeg har aldri vært plaget med angst, men kjenner at den også kommer snikende. Endret 4. juli 2017 av Chickenwings85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 4. juli 2017 #344 Del Skrevet 4. juli 2017 Huff, jeg får så vondt av å lese dette. Så bra at mannen er hjemme sammen med deg. Han passer på deg! Og alle gode tanker fra meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 4. juli 2017 #345 Del Skrevet 4. juli 2017 28 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Da har e kommet hjem fra sykehuset. Det ble det tatt blodprøve, urinprøve og enda en ultralyd. Har fått med cytotec, smertestillende og kvalmestillende tabletter. På vei hjem var jeg på butikken for å hamstre inn nattbind. Jeg er forberedt på at dette her blir jævlig. Nå har jeg tatt 4 cytotec vaginalt samtidig som jeg har tatt to pinex forte i første omgang. Har mer smertestillende liggende, og jeg er forberedt på at dette skal gjøre vondt. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kan ha samleie (altså, det er selvfølgelig det siste jeg ønsker nå), ikke bade og kun gå med bind så lenge jeg har blødning, og at blødningen trolig vil vare i 2-3 uker. Jeg håper virkelig at blødningen er ferdig til jeg skal på ferie om to og en halv uke. Skal da på "sydenferie" i to uker, da passer det dårlig å ikke kunne bade. Bind i bikini er vel heller ikke akkurat å foretrekke. Nå ligger jeg i sofaen. Mannen har tatt omsorgspermisjon fra jobben. Nå er jeg ikke så veldig lei meg lenger. Jeg er mer redd. Jeg er livredd faktisk. Jeg er så utrolig redd for smertene og hvordan det døgnet her blir. Det er bare 10 minutter siden jeg hat tatt alt, så foreløpig ligger jeg bare å venter. Jeg er så redd. Jeg har aldri vært plaget med angst, men kjenner at den også kommer snikende. Det høres lurt ut at mannen tok seg omsorgspermisjon! Skjønner at du er redd, og at det er grusomt å skulle ligge å vente på dette her, men det GÅR bra. Det verste blir forhåpentligvis overstått på relativt kort tid. Pro tip er å parkere seg i dusjen når det holder på som verst, både fordi det lindrer litt og fordi det er et forbanna søl. Med pinex forte kommer du deg gjennom dette her. Blødningen kan vare en stund, men om du fremdeles blør om 2.5 uker er det sannsynligvis veldig lite. Det ingen forberedte meg på var at hormon"detox"-en etter at SA-en var et faktum gjorde merkelige ting med humøret og temperamentet mitt. Først var jeg selvfølgelig bare kjempelei meg og gråt for alt. Men etter noen dager endret det seg: Jeg var sint. Etter en periode med sinne var jeg helt flat i noen dager, og følte på en måte ingenting i verken den ene eller den andre retningen (mannen ble nesten litt bekymret), og så var jeg bare sliten og ekstremt trøtt med en del migrene i noen dager. Etter et par-tre uker begynte jeg endelig å kjenne meg som meg selv igjen, og gjett om det var deilig. Da begynte endelig graviditetssymptomene å bli helt borte, i takt med at graviditetstestene ble helt negative. Da begynte jeg å komme over skuffelsen også - man skal ikke undervurdere hvor mye hormonene påvirker tanker og humør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nematocera Skrevet 4. juli 2017 #346 Del Skrevet 4. juli 2017 Ser det er 3 timer siden du postet så regner med aborten gjerne er kommet i gang etterhvert nå. Krysser fingre for at du også kommer fint igjennom..Tror det er stor sjanse for at du er sluttet å blø i god tid før Syden, som høres ut som en god idé nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #347 Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) 9 timer siden, miore skrev: Det høres lurt ut at mannen tok seg omsorgspermisjon! Skjønner at du er redd, og at det er grusomt å skulle ligge å vente på dette her, men det GÅR bra. Det verste blir forhåpentligvis overstått på relativt kort tid. Pro tip er å parkere seg i dusjen når det holder på som verst, både fordi det lindrer litt og fordi det er et forbanna søl. Med pinex forte kommer du deg gjennom dette her. Blødningen kan vare en stund, men om du fremdeles blør om 2.5 uker er det sannsynligvis veldig lite. Det ingen forberedte meg på var at hormon"detox"-en etter at SA-en var et faktum gjorde merkelige ting med humøret og temperamentet mitt. Først var jeg selvfølgelig bare kjempelei meg og gråt for alt. Men etter noen dager endret det seg: Jeg var sint. Etter en periode med sinne var jeg helt flat i noen dager, og følte på en måte ingenting i verken den ene eller den andre retningen (mannen ble nesten litt bekymret), og så var jeg bare sliten og ekstremt trøtt med en del migrene i noen dager. Etter et par-tre uker begynte jeg endelig å kjenne meg som meg selv igjen, og gjett om det var deilig. Da begynte endelig graviditetssymptomene å bli helt borte, i takt med at graviditetstestene ble helt negative. Da begynte jeg å komme over skuffelsen også - man skal ikke undervurdere hvor mye hormonene påvirker tanker og humør. Det er som du sier, pinex forten har gjort at jeg har kommet meg gjennom denne dagen her. Jeg trodde jeg kom til å trenge hele esken, men har klart meg med 3 tabletter. Jeg er forberedt på at humøret skal gå litt opp og ned fremover. Akkurat nå føler jeg meg likegyldig. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig. Føler nesten at jeg tar det litt FOR bra. Jeg har allerede begynt å telle ned ukene til neste forsøk, noe som på en måte er bra men som på en annen måte skremmer meg litt. Altså, er jeg så kald? Var det bare det her? Det er vel kanskje en "overlevelsesstrategi". Tydeligvis blir man mye sterkere enn man tror i slike situasjoner. Når skal du i gang med ditt forsøk? Har du planen klar? 5 timer siden, Nematocera skrev: Ser det er 3 timer siden du postet så regner med aborten gjerne er kommet i gang etterhvert nå. Krysser fingre for at du også kommer fint igjennom..Tror det er stor sjanse for at du er sluttet å blø i god tid før Syden, som høres ut som en god idé nå. Ja, blødningen i dag har vært ekkel altså. Men når det gjelder de fysiske smertene så har det egentlig gått greit. Jeg var forberedt på å ligge i fosterstilling i hele dag, så det her ble jeg "positivt" overrasket over. Altså, misforstå meg rett, det her er ikke akkurat drømmedagen min, langt derifra. Jeg er bare glad for å få det overstått. Å den redselen tidligere i dag, den var reell. Heldigvis gikk det bedre enn først fryktet. Første uka i september blir det nytt forsøk, denne gangen på Riksen. La sommeren gå fort slik jeg kan komme i gang igjen. Det eneste jeg tenker og ønsker er en baby i armene Endret 4. juli 2017 av Chickenwings85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 4. juli 2017 #348 Del Skrevet 4. juli 2017 10 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Det er som du sier, pinex forten har gjort at jeg har kommet meg gjennom denne dagen her. Jeg trodde jeg kom til å trenge hele esken, men har klart meg med 3 tabletter. Jeg er forberedt på at humøret skal gå litt opp og ned fremover. Akkurat nå føler jeg meg likegyldig. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig. Føler nesten at jeg tar det litt FOR bra. Jeg har allerede begynt å telle ned ukene til neste forsøk, noe som på en måte er bra men som på en annen måte skremmer meg litt. Altså, er jeg så kald? Var det bare det her? Det er vel kanskje en "overlevelsesstrategi". Tydeligvis blir man mye sterkere enn man tror i slike situasjoner. Når skal du i gang med ditt forsøk? Har du planen klar? Ja, blødningen i dag har vært ekkel altså. Men når det gjelder de fysiske smertene så har det egentlig gått greit. Jeg var forberedt på å ligge i fosterstilling i hele dag, så det her ble jeg "positivt" overrasket over. Altså, misforstå meg rett, det her er ikke akkurat drømmedagen min, langt derifra. Jeg er bare glad for å få det overstått. Å den redselen tidligere i dag, den var reell. Heldigvis gikk det bedre enn først fryktet. Første uka i september blir det nytt forsøk, denne gangen på Riksen. La sommeren gå fort slik jeg kan komme i gang igjen. Det eneste jeg tenker og ønsker er en baby i armene Planen er klar, jeg starter på sprøyter helt i starten av august - og jeg gleder meg! Godt å høre at det etter forholdene gikk greit i dag. Jeg hadde også en periode på flere dager der jeg følte meg likegyldig og helt flat, jeg tror det er naturlig å bli litt "tom" etter en slik utladning. I tillegg tipper jeg du kanskje tjuvstartet sorgprosessen i forrige uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #349 Del Skrevet 4. juli 2017 Akkurat nå, miore skrev: Planen er klar, jeg starter på sprøyter helt i starten av august - og jeg gleder meg! Godt å høre at det etter forholdene gikk greit i dag. Jeg hadde også en periode på flere dager der jeg følte meg likegyldig og helt flat, jeg tror det er naturlig å bli litt "tom" etter en slik utladning. I tillegg tipper jeg du kanskje tjuvstartet sorgprosessen i forrige uke? Ja, du har rett- torsdag, fredag og lørdag var tre elendige dager jeg virkelig ikke trodde jeg skulle komme meg gjennom. Så, sånn sett har jeg vel virkelig kjent på det. Du starter på sprøyter helt i starten av august? Så spennende. Men, det blir lang protokoll da. Da ser det ut som vi får et forsøk ganske likt. Jeg gleder meg jeg og DA skal vi få det til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #350 Del Skrevet 4. juli 2017 10 timer siden, Snotra skrev: Huff, jeg får så vondt av å lese dette. Så bra at mannen er hjemme sammen med deg. Han passer på deg! Og alle gode tanker fra meg! Takk for både tanker og klemmer Snotra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 5. juli 2017 #351 Del Skrevet 5. juli 2017 Godt at det ikke ble verre smertemessig, når det først endte som det gjorde. Du må ikke se på deg selv som kald, det er nok like normalt å ikke føle noe særlig som å være aldeles knust etter en tidlig SA. Håper du får en fin sommer videre og at tiden frem mot neste forsøk går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveTrain Skrevet 5. juli 2017 #352 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg er enig i at det høres ut som en del av sorgprosessen foregikk de første dagene, er en helt naturlig reaksjon. Mange av oss hadde nok måttet "slå av" følelsene for å komme gjennom selve aborten. Håper natten din har vært ok smertemessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 5. juli 2017 Forfatter #353 Del Skrevet 5. juli 2017 @QBeeog @LoveTrain Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 5. juli 2017 #354 Del Skrevet 5. juli 2017 Herregud, nå måtte jeg gråte litt her 😢 Jeg har helt falt ut av boken din! Dette var det siste jeg ville lese mine tanker går til deg. Gudsjelov er du tøff, og nå er straks det værste over så du kan fokusere fremover. Du ble gravid, og skal snart bli det igjen ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 5. juli 2017 Forfatter #355 Del Skrevet 5. juli 2017 11 minutter siden, LillyBe skrev: Herregud, nå måtte jeg gråte litt her 😢 Jeg har helt falt ut av boken din! Dette var det siste jeg ville lese mine tanker går til deg. Gudsjelov er du tøff, og nå er straks det værste over så du kan fokusere fremover. Du ble gravid, og skal snart bli det igjen ❤ Hei! Så hyggelig å høre fra deg! Ja fysøren. Livet kan snus på hodet på kort tid, det er nå i hvert fall sikkert. Det er ikke hyggelig lesning det her, men tusen takk for at du tok deg tid. Det er jo helt sykt å si det, men jeg har følt en enorm støtte her inne. Som i hvert fall har vært bra for meg! Å ja, jeg føler meg tøff, ordentlig tøff! Men det er vi søren med flere av her inne!! Til høsten no så skal ting skje. Forhåpentligvis for oss begge ❤ Skal du fortsette på FS eller går du offentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 5. juli 2017 #356 Del Skrevet 5. juli 2017 21 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Hei! Så hyggelig å høre fra deg! Ja fysøren. Livet kan snus på hodet på kort tid, det er nå i hvert fall sikkert. Det er ikke hyggelig lesning det her, men tusen takk for at du tok deg tid. Det er jo helt sykt å si det, men jeg har følt en enorm støtte her inne. Som i hvert fall har vært bra for meg! Å ja, jeg føler meg tøff, ordentlig tøff! Men det er vi søren med flere av her inne!! Til høsten no så skal ting skje. Forhåpentligvis for oss begge ❤ Skal du fortsette på FS eller går du offentlig? Jeg vet! Den støtten man får her inne er enorm! Å utrolig viktig når ting går i svart ❤ vi er alle i samme situasjon, og mange har dessverre opplevd mye vondt. Du er tøff ja 😊 Uten tvil! Å så godt at dere har hverandre...det er viktig! Nå er det kanskje snart ferie? Tid til å kunne komme seg videre, og bli klar for neste runde og graviditet 😊 Nei, det blir visst lenge til noe offentlig..jeg fikk ikke ta forsamtalen på Porsgrunn før jeg var ferdig med alt privat 😳 Merkelig...men da blir det forsøk på FS i august, starter opp ca 30.juli 😊 Er super klar!! Har dere tenkt no på veien videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 5. juli 2017 Forfatter #357 Del Skrevet 5. juli 2017 7 minutter siden, LillyBe skrev: Jeg vet! Den støtten man får her inne er enorm! Å utrolig viktig når ting går i svart ❤ vi er alle i samme situasjon, og mange har dessverre opplevd mye vondt. Du er tøff ja 😊 Uten tvil! Å så godt at dere har hverandre...det er viktig! Nå er det kanskje snart ferie? Tid til å kunne komme seg videre, og bli klar for neste runde og graviditet 😊 Nei, det blir visst lenge til noe offentlig..jeg fikk ikke ta forsamtalen på Porsgrunn før jeg var ferdig med alt privat 😳 Merkelig...men da blir det forsøk på FS i august, starter opp ca 30.juli 😊 Er super klar!! Har dere tenkt no på veien videre? Hæ, fikk du ikke? Hm, så vanskelig det skal være da 🙄 Men oppstart 30.juli er virkelig ikke lenge til nå da. Så herlig det skal bli å begynne på igjen!! Snart ferie. Skal 2uker til Italia om 2uker. Det blir veldig fint å komme seg bort fra alt. Planen er klar. Har uttak første uka i sept på Riksen. Meen, heelst har vi lyst til å fortsette på FS. De er så fine der, og ikke minst dyktige og omsorgsfulle. Å du vet Ingrid? Hun tok ordenlrlig godt vare på meg etter jeg fikk den kjipe beskjeden. Nei, jeg vil helst fortsette å være der jeg, men innser at når vi har et offentlig forsøk så tett opptill så bør vi gå for det. Dersom det evt ikke går på Riksen nå så går vi for FS etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 5. juli 2017 #358 Del Skrevet 5. juli 2017 21 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Hæ, fikk du ikke? Hm, så vanskelig det skal være da 🙄 Men oppstart 30.juli er virkelig ikke lenge til nå da. Så herlig det skal bli å begynne på igjen!! Snart ferie. Skal 2uker til Italia om 2uker. Det blir veldig fint å komme seg bort fra alt. Planen er klar. Har uttak første uka i sept på Riksen. Meen, heelst har vi lyst til å fortsette på FS. De er så fine der, og ikke minst dyktige og omsorgsfulle. Å du vet Ingrid? Hun tok ordenlrlig godt vare på meg etter jeg fikk den kjipe beskjeden. Nei, jeg vil helst fortsette å være der jeg, men innser at når vi har et offentlig forsøk så tett opptill så bør vi gå for det. Dersom det evt ikke går på Riksen nå så går vi for FS etter det. Litt håpløst egentlig 🙄 Men må jo bare gjøre oss ferdig med 3-packen på FS da. Å jeg vet jammen ikke om jeg orker noen annen klinikk, for ja-de er virkelig fantastiske 😄 I har tatt ekstremt godt vare på meg også når ting har vært kjipt...den dama er fantastisk ❤ kjenner at jeg er oppriktig glad i henne! Å egentlig alle andre der...rett og slett en utrolig fin og ikke minst dyktig gjeng. Jeg håper du lykkes på Riksen nå, så du slipper flere runder da Det blir veldig fint å starte opp igjen, samtidig som en pause er bra, både for kropp og sinn. En uke igjen til ferie her, og selv om vi ikke skal reise stort skal den nytes med god mat og vin. Italia høres herlig ut, å da får dere iallfall mye annet å tenke på ☀🌸😊 Håper smertene dine ikke er for ille! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 7. juli 2017 Forfatter #359 Del Skrevet 7. juli 2017 Nå MÅ det marerittet her snart ta slutt!!! På grunn av at jeg var usikker på om jeg har blødd nok og om jeg har fått ut alt så ringte jeg til sykehuset i går for å få en vurdering. Jeg fikk en kontrolltime i dag, med samme prosedyre: urinprøve, blodprøve og innvendig ultralyd. Det viser seg at tablettene sist ikke har fungert som de skulle, jeg har ikke fått ut alt. Jeg fikk derfor to valg; det ene var å ta en ny dose med cytotec på nytt eller utføre en utskraping. Siden tablett-metoden er det mest skånsomme så valgte jeg det. Tårene triller, nå er jeg så innmari lei. Så nå er jeg tilbake fra sykehuset. Skulle egentlig på jobb i dag. Hadde gledet meg til det siden jeg har vært så mye borte i det siste. Kollegene mine må begynne å lure på hvor jeg blir av. Ja, sjefen min vet, men allikavel. Det er godt synlig når folk er borte, i hvert fall SÅ mye borte. Hadde i utgangspunktet tenkt å dra på jobb nå, og ta dosen i morgen. Men så ønsker jeg bare å bli fort ferdig med den dritten her. Jeg klarer derfor ikke gå på jobb å late som ingenting for så å vente til i morgen. Min samboer er på jobb, der MÅ han være i dag. Jeg har derfor fått en venninne til å komme til meg i 13tiden slik jeg kan sette i gang aborten da. Hadde jeg kunne vært alene, så hadde det vært greit. Men de anbefaler at jeg har en person sammen med meg i tilfelle komplikasjoner. Dersom denne dosen heller ikke fungerer så må jeg til utskraping i neste uke. Jeg er så redd for at ting ikke skal være i orden før jeg drar på ferie om to uker. Det er bare strender der jeg skal, jeg kan ikke risikere å ikke kunne bade eller måtte gå med BIND i bikinien pga blødning. Faen altså (unnskyld språket), men nå er jeg så dritt lei. Hadde aldri trodd at dette skulle medføre så mye styr. I tillegg til smertene både fysisk og psykisk så har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb å (tok meg ekstra fri under forsøket så nå har jeg vært lenge borte). Jeg føler meg så ensom opp i det her, til tross for at jeg har verdens beste folk rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 7. juli 2017 Forfatter #360 Del Skrevet 7. juli 2017 Nå har det gått 6-7timer siden jeg tok tablettene igjen, og ikke blør jeg noe særlig enda. Det virker ikke som den cytotecen virker som den skal på meg. Jeg tipper det ender opp med full narkose og utskraping.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå