Gå til innhold

Fullstendig delt økonomi...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, jenta7 skrev:

Ok, jeg er enig med deg her.

Men han andre mannen må ta seg sammen.  

 

nei det syns jeg ikke. han tjener dobbelt så mye som henne, så det blir urettferdig om de da skal ha felles økonomi, selvfølgelig vil hun ha det når han tjener 43 000 og hun 23 000. hva om rollene hadde vært omvendt ? damen hadde tjent 43 k og mannen 23 k og klaget. da hadde det vært helt andre svar her . voksne mennesker må ta ansvar for sin egen økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, brownbrown skrev:

nei det syns jeg ikke. han tjener dobbelt så mye som henne, så det blir urettferdig om de da skal ha felles økonomi, selvfølgelig vil hun ha det når han tjener 43 000 og hun 23 000. hva om rollene hadde vært omvendt ? damen hadde tjent 43 k og mannen 23 k og klaget. da hadde det vært helt andre svar her . voksne mennesker må ta ansvar for sin egen økonomi

Men det er ikke bare penger det er snakk om her...

Hadde du krevd dama di å betale 6000 hvis hun hadde hatt råd bare til 5000 ? Du vil få betalt slik at det blir rettferdig. Og hun får også en slags leie følelse når hun betaler. Hun andre betaler for husholdning... eller det som er spist og brukt opp. Dere deler utgifter. Hun andre ser ingen verdi av pengene sine. De blir spist opp og brukt opp. I tillegg så har dere en fordeling av utgifter og du skriver selv at din dama skal kunne kjøpe seg bolig om 5 år, ergo har du en viss tro på henne. Han andre diskuterer jo ikke en gang økonomi med hun andre. Det er det som er forskjellen...I tillegg så har de barn begge to og det er ikke bra å gjøre forskjell på barn og det håper du er enig med meg i. Hadde du virkelig godtatt at barna dine hadde fått julegaver for 3000 og stebarna for 300. Det finnes en grense.

Hvis hun hadde tjent 43 000 og han 23 000 hadde jeg sagt det samme.... Man må hjelpe hverandre.

Endret av jenta7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jenta7 skrev:

Men det er ikke bare penger det er snakk om her...

Hadde du krevd dama di å betale 6000 hvis hun hadde hatt råd bare til 5000 ? Du vil få betalt slik at det blir rettferdig. Og hun får også en slags leie følelse når hun betaler. Hun andre betaler for husholdning... eller det som er spist og brukt opp. Dere deler utgifter. Hun andre ser ingen verdi av pengene sine. De blir spist opp og brukt opp. I tillegg så har dere en fordeling av utgifter og du skriver selv at din dama skal kunne kjøpe seg bolig om 5 år, ergo har du en viss tro på henne. Han andre diskuterer jo ikke en gang økonomi med hun andre. Det er det som er forskjellen...I tillegg så har de barn begge to og det er ikke bra å gjøre forskjell på barn og det håper du er enig med meg i. Hadde du virkelig godtatt at barna dine hadde fått julegaver for 3000 og stebarna for 300. Det finnes en grense.

Hvis hun hadde tjent 43 000 og han 23 000 hadde jeg sagt det samme.... Man må hjelpe hverandre.

nei hadde ikke krevd hun mer penger om hun ikke hadde mer. å leie et sted og bo må alle. ingen som bor gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, brownbrown skrev:

nei hadde ikke krevd hun mer penger om hun ikke hadde mer. å leie et sted og bo må alle. ingen som bor gratis

Nei, men til og med du forstår at det finnes visse grenser her...men det ser ikke ut som om han andre skjønner dette...Og du hadde nok gledelig skiftet bildekk til henne hvis hun hadde spurt pent om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jenta7 skrev:

Nei, men til og med du forstår at det finnes visse grenser her...men det ser ikke ut som om han andre skjønner dette...Og du hadde nok gledelig skiftet bildekk til henne hvis hun hadde spurt pent om dette :)

Er like presis den der. BB gjør livet til dama enklere, og kjæresten gjør det samme tilbake. Den andre fyren gjør det ikke, han bare tar og tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, O.G. skrev:

Er like presis den der. BB gjør livet til dama enklere, og kjæresten gjør det samme tilbake. Den andre fyren gjør det ikke, han bare tar og tar.

Der er ikke sikkert, dama bor gratis, betaler kun mat. Mat er rimeligere enn boutgifter. For å finne ut av det må man se på hvor mye hun betaler når hun bor med han vs hvor mye hun hadde betalt om hun bodde alene.

Anonymkode: 80762...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er ikke sikkert, dama bor gratis, betaler kun mat. Mat er rimeligere enn boutgifter. For å finne ut av det må man se på hvor mye hun betaler når hun bor med han vs hvor mye hun hadde betalt om hun bodde alene.

Anonymkode: 80762...28d

Hvilken dame snaker du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Hvilken dame snaker du om?

TS.

Anonymkode: 80762...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Hun betaler maten. Det er ikke å bo gratis.

Hun betaler ikke boutgifter, mant må hun ha uansett. Skjønner hun betaler for maten til mannen og barnet han har 50% også, men veier dette opp for hva hun måtte ha betalt i boutgifter om hun og barnet hennes bodde for seg selv?

Anonymkode: 80762...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun betaler ikke boutgifter, mant må hun ha uansett. Skjønner hun betaler for maten til mannen og barnet han har 50% også, men veier dette opp for hva hun måtte ha betalt i boutgifter om hun og barnet hennes bodde for seg selv?

Anonymkode: 80762...28d

Og poenget er? TS gjør livet til mannen enklere ved de tjenestene hun gjør for ham, hun får ingenting sånt tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Og poenget er? TS gjør livet til mannen enklere ved de tjenestene hun gjør for ham, hun får ingenting sånt tilbake. 

Poenget er at TS også for noe igjen for det. Hun lever billigere, og kan spare mer, enn om hun hadde bodd for seg selv.

Anonymkode: 80762...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Poenget er at TS også for noe igjen for det. Hun lever billigere, og kan spare mer, enn om hun hadde bodd for seg selv.

Anonymkode: 80762...28d

Tro meg, de pengene kan man gjerne være foruten hvis det likevel er sånn at man har en mann i livet sitt, men likevel sliter man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at TS også for noe igjen for det. Hun lever billigere, og kan spare mer, enn om hun hadde bodd for seg selv.

Anonymkode: 80762...28d

Er du helt sikker på at hun lever billigere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun betaler ikke boutgifter, mant må hun ha uansett. Skjønner hun betaler for maten til mannen og barnet han har 50% også, men veier dette opp for hva hun måtte ha betalt i boutgifter om hun og barnet hennes bodde for seg selv?

Anonymkode: 80762...28d

Problemet er mest at hun ikke bruker penger på varige verdier. Kun mannen gjør det. Om det blir slutt, har hun ingenting. Minner om måltider, puter og duftlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, jenta7 skrev:

Er du helt sikker på at hun lever billigere nå?

Det kan jo TS svare på, jeg har spurt før, men ikke fått svar.

Men la os grovt regne på det, TS har inntekt på 23.000, hun har nevnt at hun vertfall sparer 3.000 hver måned. Og som et minimum kan vi trekke fra kr 4.000 i mat til seg og barnet, da sitter hun igjen med kr 16.000 som skal dekke boligutgifter, strøm og alle andre utgifter til forbruk som forsikring, TV, telefon, klær barnehage/AKS, fritidsaktiviteter, reise evt bil, studielån, ferie osv.

Ut i fra dette kan det se ut som TS få tak i en svært rimelig bolig om hun skal komme bedre ut av det enn om hun bor med mannen.

Anonymkode: 80762...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her

Dersom jeg flytter nå er husleie på 6000kr inkl tv/nett.

Bhg ligger på ca 1500, imot 2800 nå når jeg har samboer. 

Stiduelån 1100 kr.

 

Anonymkode: f906a...84d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Dersom jeg flytter nå er husleie på 6000kr inkl tv/nett.

Bhg ligger på ca 1500, imot 2800 nå når jeg har samboer. 

Stiduelån 1100 kr.

 

Anonymkode: f906a...84d

Flytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, O.G. skrev:

Flytt. 

Støtter denne. Du har et rolig liv med barnet ditt og klarer å spare i tillegg. Hva mer kan man ønske seg. I tillegg så kan du si klart ifra til alle at du forsørger deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jenta7 skrev:

Støtter denne. Du har et rolig liv med barnet ditt og klarer å spare i tillegg. Hva mer kan man ønske seg. I tillegg så kan du si klart ifra til alle at du forsørger deg selv.

Og bare en unge å passe på, fø på og fli etter. TS vil kanskje makte på en annen småjobb for å tjene kroner til sparekontoen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...