Gå til innhold

Fullstendig delt økonomi...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, brownbrown skrev:

men du betaler jo ingenting for å bo der. da kan du legge ut for mat. bare fordi du er kjærester betyr ikke at du skal bo gratis hos ham. her hos meg betaler kjæresten 6000 i mnd for å bo hos meg, halve boliglånet

Hvorfor skal hun betale ned på ditt lån om det er ditt hus? Hun burde betalt kun renter og delt på strøm og internett/tv, men burde betalt mye mindre i matutgifter, siden jeg regner med du spiser betraktelig mer enn henne.

Og dessuten om mannen tjener dobbelt så mye er det jo selvsagt en selvfølge at han skal hjelpe til når noe går i stykker, fordi han er glad i jenta si og vil hjelpe henne. Hva om det blir motsatt en dag? Da hjelper den andre deg. 

Hadde jeg vært TS, hadde jeg løpt så langt bena kunne bære meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, brownbrown skrev:

Er det mannefellen? Altså min dame er yngre en meg. Tjener 1/3 av det jeg tjener og bor hos meg i min bolig og betaler 6000 mnd som er halve boliglånet. Vi deler på restrn av utgiftene. Elsket henne fra top til tå fantastisk person. Er det mannefellen? Hun er 22 år. Vist hun skal kjøpe egen bolig må hun spare i 5 år sånn ca

Ok, så du utnytter kjæresten økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, brownbrown skrev:

si det til ts. lukter golddigger deluxe lang vei

 

3 timer siden, brownbrown skrev:

Er det mannefellen? Altså min dame er yngre en meg. Tjener 1/3 av det jeg tjener og bor hos meg i min bolig og betaler 6000 mnd som er halve boliglånet. Vi deler på restrn av utgiftene. Elsket henne fra top til tå fantastisk person. Er det mannefellen? Hun er 22 år. Vist hun skal kjøpe egen bolig må hun spare i 5 år sånn ca

Det virker mer som om det er du som er golddigger her, lar dama di betale ned på ditt boliglån uten at hun er medeier, hun skulle strengt tatt bare betal halvparten av rentene og andre felles kostnader. Og dette i tillegg til at hun bare tjener 1/3 av det du gjør. Dette hadde ikke jeg godtatt, men så er jeg litt mer enn 22 år også, ikke alle har så god peiling på økonomi og livserfaring i den alderen, mulig jeg også var naiv i den alderen (8 år siden).

 år å spare er ikke så mye i det lange løp, og hun kommer langt bedre ut av det den dagen det blir slutt mellom dere.

Anonymkode: 80762...28d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Har funnet meg ei leilighet, 6000 pr mnd.

Har forsøkt å snakke med mannen for 1000de gang, prøver forskjellige måter å ta opp det med økonomi på. Nå vet jeg ikke flere måter å gjøre det på. Kjenner jeg har blitt veldig likegyldig og bryr meg ikke så mye lenger.  Sikkert fordi jeg føler at det ikke nytter.

Han blåser det bare bort dersom jeg forteller at jeg føler det blir feil at barna får ting til veldig ulik pris.  Han skylder det på meg, og det virker som han prøver å få meg til å få dårlig samvittighet. Sier slikt som " da må jeg si til eksen at jeg ikke kan kjøpe det og det fordi Kari ikke har råd til å kjøpe slikt til sitt barn". Greit at mitt barn er mindre enn hans, men en dag vil han også merke det.

Han sier han bla sparer til pensjon. Flere hundretusener på konto, eiendeler for 5 millioner.  Mulig jeg er et snev av sjalu? Samtidig som jeg føler at han har fått blod på tann etter at han for flere år siden fikk mer penger mellom fingrene.  Han lever jo ikke, men sparer alt av pengene sine. 

 

 

Anonymkode: f906a...84d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Det virker mer som om det er du som er golddigger her, lar dama di betale ned på ditt boliglån uten at hun er medeier, hun skulle strengt tatt bare betal halvparten av rentene og andre felles kostnader. Og dette i tillegg til at hun bare tjener 1/3 av det du gjør. Dette hadde ikke jeg godtatt, men så er jeg litt mer enn 22 år også, ikke alle har så god peiling på økonomi og livserfaring i den alderen, mulig jeg også var naiv i den alderen (8 år siden).

 år å spare er ikke så mye i det lange løp, og hun kommer langt bedre ut av det den dagen det blir slutt mellom dere.

Anonymkode: 80762...28d

hvorfor skal hun bli medeier ? vi har vært sammen i 3 mnd og jeg har betalt ned ganske mye allerede, hun har ikke råd til å kjøpe seg inn. hadde hun ikke vært sammen med meg hadde hun bodd i leilighet alene som hadde vært mye dyrere enn 6000 og mye lavere standard.så nei, hun hadde ikke gjort det bedre. hun har det ganske godt her for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Har funnet meg ei leilighet, 6000 pr mnd.

Har forsøkt å snakke med mannen for 1000de gang, prøver forskjellige måter å ta opp det med økonomi på. Nå vet jeg ikke flere måter å gjøre det på. Kjenner jeg har blitt veldig likegyldig og bryr meg ikke så mye lenger.  Sikkert fordi jeg føler at det ikke nytter.

Han blåser det bare bort dersom jeg forteller at jeg føler det blir feil at barna får ting til veldig ulik pris.  Han skylder det på meg, og det virker som han prøver å få meg til å få dårlig samvittighet. Sier slikt som " da må jeg si til eksen at jeg ikke kan kjøpe det og det fordi Kari ikke har råd til å kjøpe slikt til sitt barn". Greit at mitt barn er mindre enn hans, men en dag vil han også merke det.

Han sier han bla sparer til pensjon. Flere hundretusener på konto, eiendeler for 5 millioner.  Mulig jeg er et snev av sjalu? Samtidig som jeg føler at han har fått blod på tann etter at han for flere år siden fikk mer penger mellom fingrene.  Han lever jo ikke, men sparer alt av pengene sine. 

 

 

Anonymkode: f906a...84d

Spørsmålet blir om du ville kommet bedre ut av det ved å bo alene med ditt barn?

Hvis svaret er ja, så må dere kanskje revurdere fordelingene. Det kan ikke være slik at en taper og en vinner på å værer i forholdet sett i forhold til hvordan det ville vært om dere bodde vær for dere.

Anonymkode: 80762...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Har funnet meg ei leilighet, 6000 pr mnd.

Har forsøkt å snakke med mannen for 1000de gang, prøver forskjellige måter å ta opp det med økonomi på. Nå vet jeg ikke flere måter å gjøre det på. Kjenner jeg har blitt veldig likegyldig og bryr meg ikke så mye lenger.  Sikkert fordi jeg føler at det ikke nytter.

Han blåser det bare bort dersom jeg forteller at jeg føler det blir feil at barna får ting til veldig ulik pris.  Han skylder det på meg, og det virker som han prøver å få meg til å få dårlig samvittighet. Sier slikt som " da må jeg si til eksen at jeg ikke kan kjøpe det og det fordi Kari ikke har råd til å kjøpe slikt til sitt barn". Greit at mitt barn er mindre enn hans, men en dag vil han også merke det.

Han sier han bla sparer til pensjon. Flere hundretusener på konto, eiendeler for 5 millioner.  Mulig jeg er et snev av sjalu? Samtidig som jeg føler at han har fått blod på tann etter at han for flere år siden fikk mer penger mellom fingrene.  Han lever jo ikke, men sparer alt av pengene sine. 

 

 

Anonymkode: f906a...84d

la han og lommeboken være ifred. legg vekk sugerøret ditt fra den mannen sin lommebok og flytt ut til den leiligheten du skal leie til 6 k. det blir bedre for ham og værre for deg vist du gjør det på den måten. true ham med at du skal flyte hjelper nok ikke.. du får mer utgifter når du både skal betale leie og mat selv og ikke bare mat som du gjore hos typen. han klarer seg fint han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, brownbrown skrev:

hvorfor skal hun bli medeier ? vi har vært sammen i 3 mnd og jeg har betalt ned ganske mye allerede, hun har ikke råd til å kjøpe seg inn. hadde hun ikke vært sammen med meg hadde hun bodd i leilighet alene som hadde vært mye dyrere enn 6000 og mye lavere standard.så nei, hun hadde ikke gjort det bedre. hun har det ganske godt her for å si det sånn

Fordi hun nedbetaler på boligen, det spille ringen rolle at du har nedbetalt mye fra før, hun eier kun den andelen hun nedbetaler. Det virket litt som at du mente hun inngikk en veldig gode deal og at du var grei med henne fordi du  "elsker henne fra topp til to" men det er jo du som tjener på å være sammen med henne, ikke omvendt.

Anonymkode: 80762...28d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hun nedbetaler på boligen, det spille ringen rolle at du har nedbetalt mye fra før, hun eier kun den andelen hun nedbetaler. Det virket litt som at du mente hun inngikk en veldig gode deal og at du var grei med henne fordi du  "elsker henne fra topp til to" men det er jo du som tjener på å være sammen med henne, ikke omvendt.

Anonymkode: 80762...28d

sorry altså, men det er min bolig. jeg gir ikke fra en eneste prosent av boligen, hun kan gjerne flytte ut og betale 12000 for samme standard som jeg har i mitt eget hus....ellers får hun spare noen 100 000 i egenkapital som vi andre må gjøre vist hun absolutt vil kjøpe seg noe eget. jeg skal ikke stå medeier med noen som jeg ikke kommer til å være sammen med resten av livet. det var hun som spurte om å få bo her. forgje leilighet hun bodde i kostet 9000. så det blir jo billigere

Endret av brownbrown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, brownbrown skrev:

sorry altså, men det er min bolig. jeg gir ikke fra en eneste prosent av boligen, hun kan gjerne flytte ut og betale 12000 for samme standard som jeg har i mitt eget hus....ellers får hun spare noen 100 000 i egenkapital som vi andre må gjøre vist hun absolutt vil kjøpe seg noe eget. jeg skal ikke stå medeier med noen som jeg ikke kommer til å være sammen med resten av livet. det var hun som spurte om å få bo her. forgje leilighet hun bodde i kostet 9000. så det blir jo billigere

Fint utgangspunt for ett forhold?  Du er like egenrådig og kjip som mannen som blir omtalt i det opprinnelige innlegget. Dere nyter godt av kvinner som er villig til å tape alt og ende på bar bakke ved ett kommende brudd.

Anonymkode: 0ec93...62c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint utgangspunt for ett forhold?  Du er like egenrådig og kjip som mannen som blir omtalt i det opprinnelige innlegget. Dere nyter godt av kvinner som er villig til å tape alt og ende på bar bakke ved ett kommende brudd.

Anonymkode: 0ec93...62c

ja det syns jeg , vi er da begge ganske forelsket i hverandre, men min bolig er min bolig. hun greier å spare mens hun bor her og har det veldig fint. forhåpentligvis kjøpe min 3 bolig i slutten av 2017 :) da kanskje om hun vil kan hun være med

Endret av brownbrown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for på 7 minutter ble hun plutselig noen du kan leve med resten av livet allikevel? Eller ser du ditt snitt til å bli eiendomsmogul med hennes hjelp?

Anonymkode: 0ec93...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, brownbrown skrev:

sorry altså, men det er min bolig. jeg gir ikke fra en eneste prosent av boligen, hun kan gjerne flytte ut og betale 12000 for samme standard som jeg har i mitt eget hus....ellers får hun spare noen 100 000 i egenkapital som vi andre må gjøre vist hun absolutt vil kjøpe seg noe eget. jeg skal ikke stå medeier med noen som jeg ikke kommer til å være sammen med resten av livet. det var hun som spurte om å få bo her. forgje leilighet hun bodde i kostet 9000. så det blir jo billigere

Du høres ut som en fantastisk kjæreste.. :dry: Du skal være glad for at hun ikke leser det her. Får håpe hun gjør det for sin egen del

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Ragnar89 skrev:

Hvorfor skal hun betale ned på ditt lån om det er ditt hus? Hun burde betalt kun renter og delt på strøm og internett/tv, men burde betalt mye mindre i matutgifter, siden jeg regner med du spiser betraktelig mer enn henne.

Og dessuten om mannen tjener dobbelt så mye er det jo selvsagt en selvfølge at han skal hjelpe til når noe går i stykker, fordi han er glad i jenta si og vil hjelpe henne. Hva om det blir motsatt en dag? Da hjelper den andre deg. 

Hadde jeg vært TS, hadde jeg løpt så langt bena kunne bære meg.

det er ikke en selvfølge at han skal betale mer fordi han har mer penger. er jo ikke hanns feil at hun har dårlig lønn. ts må ta ansvar for sin egen økonomi og det må typen også

boliglånet mitt er på 12 000 i mnd, dvs jeg må betale 12 000 i mnd for å bo der. da betaler damen min halvparten også for å bo der. er ikke det rimelig ? strøm deler vi på og mat kjøper vi hver for seg ettersom jeg spiser litt spesiell mat og endel mer enn henne. 

er ikke ts som må løpe her. er mannen, når ts truer med å flyte fra hnne fordi han ikke bruker penger på henne så er det noe riv ruskene gale, det er jo ikke pengene og inntekten man er sammen for, det er vell fordi man har følelser for hverandre ? mannen tar det nok ikke så ille tror jeg, han hørest faktisk utrolig smart ut, lar ikke noen lire ut penger fra kassen hans. ts må ta ansvar for sin egen økonomi og egne penger, at hun har mindre lønn skal ikke gå ut over ham

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ragnar89 skrev:

Du høres ut som en fantastisk kjæreste.. :dry: Du skal være glad for at hun ikke leser det her. Får håpe hun gjør det for sin egen del

jeg er faktisk det. du skulle vist hva jeg gjør for henne ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for på 7 minutter ble hun plutselig noen du kan leve med resten av livet allikevel? Eller ser du ditt snitt til å bli eiendomsmogul med hennes hjelp?

Anonymkode: 0ec93...62c

er allerede eiendomsmogul. 3 eiendommen kommer i år, og det klarer jeg fint uten hennes hjelp. min andre bolig leies ut for 10 000. hun har ingenting med min økonomi eller penger å gjøre. hun betaler bare for tak over hodet og strøm, noe som er rett og rimelig

Endret av brownbrown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Har funnet meg ei leilighet, 6000 pr mnd.

Har forsøkt å snakke med mannen for 1000de gang, prøver forskjellige måter å ta opp det med økonomi på. Nå vet jeg ikke flere måter å gjøre det på. Kjenner jeg har blitt veldig likegyldig og bryr meg ikke så mye lenger.  Sikkert fordi jeg føler at det ikke nytter.

Han blåser det bare bort dersom jeg forteller at jeg føler det blir feil at barna får ting til veldig ulik pris.  Han skylder det på meg, og det virker som han prøver å få meg til å få dårlig samvittighet. Sier slikt som " da må jeg si til eksen at jeg ikke kan kjøpe det og det fordi Kari ikke har råd til å kjøpe slikt til sitt barn". Greit at mitt barn er mindre enn hans, men en dag vil han også merke det.

Han sier han bla sparer til pensjon. Flere hundretusener på konto, eiendeler for 5 millioner.  Mulig jeg er et snev av sjalu? Samtidig som jeg føler at han har fått blod på tann etter at han for flere år siden fikk mer penger mellom fingrene.  Han lever jo ikke, men sparer alt av pengene sine. 

 

 

Anonymkode: f906a...84d

Så bra :) Nå anbefaler jeg deg å bestille en time i en lokal bank hvis du har fast jobb og noe egenkapital og diskutere dine muligheter til å kjøpe bolig etter hvert og hvor høy boliglån du kan betjene. Du kan også henvende deg til kommunen og spørre om du har mulighet til å få startlån pga at du har barn og det kan være vanskelig å få boliglån i banken (men da kan du nok ikke ha samboer). Du kan gjerne diskutere dette med din kjære. Helst uten barn til stede.

Ellers lag et budsjett hvor du ikke bruker mer enn 6000 på han og hans barn og følg den slavisk (du må trekke fra det du bruker på deg og ditt barn).

Lykke til. Livet er herlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, brownbrown skrev:

hvorfor skal hun bli medeier ? vi har vært sammen i 3 mnd og jeg har betalt ned ganske mye allerede, hun har ikke råd til å kjøpe seg inn. hadde hun ikke vært sammen med meg hadde hun bodd i leilighet alene som hadde vært mye dyrere enn 6000 og mye lavere standard.så nei, hun hadde ikke gjort det bedre. hun har det ganske godt her for å si det sånn

Hvorfor i helvete bor dere sammen så tidlig i forholdet? Dere er jo klinke gale begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor i helvete bor dere sammen så tidlig i forholdet? Dere er jo klinke gale begge to.

ja vet, men hun insisterte. jeg syns det er rat og flytte inn så tidlig og var livredd for at vi skulle bli lei hverandre eller at hun skulle endre alt i boligen min slik hun ville med tanke på møbler og stil. førstenevnte skjedde ikke, vi er ikke lei hverandre i det hele tatt. men hun har gitt boligen min en totall makeover......jeg slapp å gjøre noe vertfall, så jeg overlevde heldigvis

Endret av brownbrown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, brownbrown skrev:

ja vet, men hun insisterte. jeg syns det er rat og flytte inn så tidlig og var livredd for at vi skulle bli lei hverandre eller at hun skulle endre alt i boligen min slik hun ville med tanke på møbler og stil. førstenevnte skjedde ikke, vi er ikke lei hverandre i det hele tatt. men hun har gitt boligen min en totall makeover......jeg slapp å gjøre noe vertfall, så jeg overlevde heldigvis

Ikke skyld på henne mens du samtidig tar 6000kr i husleie mann. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...