Gå til innhold

Fullstendig delt økonomi...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, brownbrown skrev:

får bedre økonomi med å være sammen med ham enn å være helt alene. for også bo i et fint hus til 3 mill, det hadde hun ikke alene

 Heller dronning i eiga kott, enn slave i andre sitt slott. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts er meget urimelig her som vil at mannen skal dele økonomien når han har dobbelt så høy inntekt og alt på stell fra før av. ts har sine penger og kjæresten sine. bare fordi man er kjærester betyr ikke at ts skal suge ut penger fra kjæresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

 Heller dronning i eiga kott, enn slave i slott. 

si det til ts. lukter golddigger deluxe lang vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/24/2017 den 17.31, AnonymBruker skrev:

Du har gått i den klassiske kvinnefella. Du bruker penger på deres mat og han bruker penger på seg selv. Flytt ifra han !

Anonymkode: f0709...fc9

hun bor der gratis. så det går jo opp i opp. selvfølgelig kan hun betale maten når hun bor der uten å betale husleie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, brownbrown skrev:

selvfølgelig vil TS ha felles økonomi når kjæresten tjener dobbelt så mye, herregud, jevla gribbe, ligg unna din mann sine penger. du har vertfall funnet deg en smart mann som ikke lar damen gjøre han blakk

Jeg husker ikke at hun sa noe om å leve på hans penger. Hun har til og med lyst til å kjøpe bolig selv. Det eneste hun vil er å vite hvor mye han tjener og kanskje litt sunn fornuft i forhold til utgifter til gaver, osv.

Hun jobber selv og klarer fint å forsørge seg.

Hvorfor er du så negativ. For meg ser hun ut som en fin dame

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, O.G. skrev:

 Heller dronning i eiga kott, enn slave i slott. 

Har aldri vært mer enig :) Jeg tror jeg skiver det på veggen.

Helt ærlig så hadde bare funnet meg en bolig og flyttet. Hadde ikke giddet det tullet der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, jenta7 skrev:

Har aldri vært mer enig :) Jeg tror jeg skiver det på veggen.

Helt ærlig så hadde bare funnet meg en bolig og flyttet. Hadde ikke giddet det tullet der.

Ikke jeg heller. Er man sammen så er alt vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke jeg heller. Er man sammen så er alt vårt. 

Kanskje ikke alt, men det finnes en grense. Jeg synes ikke at hun ikke ønsker for mye. Hun bare vil vite mer om økonomien hans og det er virkelig på tide etter å ha vært samboere i ett år. Til slutt finner de kanskje ut at han ikke har så god råd og at hun ikke har det så dårlig :).

Endret av jenta7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jenta7 skrev:

Kanskje ikke alt, men det finnes en grense. Jeg synes ikke at hun ikke ønsker for mye. Hun bare vil vite mer om økonomien hans og det er virkelig på tide etter å ha vært samboere i ett år. Til slutt finner de kanskje ut at han ikke har så god råd og at hun ikke har det så dårlig :).

F. eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke jeg heller. Er man sammen så er alt vårt. 

Jaså et års samboer så er alt vårt?

Tror nok mannen her er veldig bevist å ikke gå i mannsfellen...

Anonymkode: 3b9fe...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaså et års samboer så er alt vårt?

Tror nok mannen her er veldig bevist å ikke gå i mannsfellen...

Anonymkode: 3b9fe...b68

Vel, han er komfortabel med at TS er barnevakt mens han er ute og tjener svartepenger. Da er det rett og rimelig at hun ser noe til de pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaså et års samboer så er alt vårt?

Tror nok mannen her er veldig bevist å ikke gå i mannsfellen...

Anonymkode: 3b9fe...b68

rett meg gjerne hvis jeg tar feil. Mannfellen er å finne en yngre dame som gjerne tjener mindre enn ham (det er normalt, mindre arbeidserfaring), få henne flytte inn i hans bolig uten å kjøpe seg inn og gjerne avtale at hun betaler for daglig forbruk (da har hun ikke sjans å få eierandel i bolig).  Hun skal passe på barna hans, rydde, lage mat, kjøpe mat, være vertinne hvis de får besøk, pynte huset. I tillegg elsker hun jo ham og da er det kos og kjærlighet også inkludert. Han på sin side skal på en eller annen måte minne hele tiden på at hun tjener mindre og er mindre verdt (psykisk mishandling), i tillegg så skal han ikke høre på henne og finne alle mulige grunner til å ikke diskutere ting som er viktige for henne. Han skal bryte henne psykisk litt slik at hun ikke tror hun klarer seg selv slik at han får gjøre og bestemme alt selv (psykisk mishandling). Hun klarer ikke å si ifra fordi hun er usikker eller  gir opp i å krangle fordi hun ikke vet hva som er riktig lenger (resultat av psykisk mishandling). Til slutt gir hun opp og lever som han mener er riktig. Etter 5-10 år finner han en ny dame som ikke er ødelagt ennå og dumper henne han bor med nå. Hun går ut uten å eie noe og helt ødelagt. Etter 2-5 år kommer hun seg opp på beina igjen (ingen bryter henne ned lenger og hun finner ut at hun ikke er så verst likevel og klarer alt fint selv). Mannen kjører samme runde med den nye dame.

Var det denne mannefellen du du...?

Endret av jenta7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jenta7 skrev:

rett meg gjerne hvis jeg tar feil. Mannfellen er å finne en yngre dame som gjerne tjener mindre enn ham (det er normalt, mindre arbeidserfaring), få henne flytte inn i hans bolig uten å kjøpe seg inn og gjerne avtale at hun betaler for daglig forbruk (da har hun ikke sjans å få eierandel i bolig).  Hun skal passe på barna hans, rydde, lage mat, kjøpe mat, være vertinne hvis de får besøk, pynte huset. I tillegg elsker hun jo ham og da er det kos og kjærlighet også inkludert. Han på sin side skal på en eller annen måte minne hele tiden på at hun tjener mindre og er mindre verdt (psykisk mishandling), i tillegg så skal han ikke høre på henne og finne alle mulige grunner til å ikke diskutere ting som er viktige for henne. Han skal bryte henne psykisk litt slik at hun ikke tror hun klarer seg selv slik at han får gjøre og bestemme alt selv (psykisk mishandling). Hun klarer ikke å si ifra fordi hun er usikker eller  gir opp i å krangle fordi hun ikke vet hva som er riktig lenger (resultat av psykisk mishandling). Til slutt gir hun opp og lever som han mener er riktig. Etter 5-10 år finner han en ny dame som ikke er ødelagt ennå og dumper henne han bor med nå. Hun går ut uten å eie noe og helt ødelagt. Etter 2-5 år kommer hun seg opp på beina igjen (ingen bryter henne ned lenger og hun finner ut at hun ikke er så verst likevel og klarer alt fint selv). Mannen kjører samme runde med den nye dame.

Var det denne mannefellen du du...?

Høres riktig ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, jenta7 skrev:

rett meg gjerne hvis jeg tar feil. Mannfellen er å finne en yngre dame som gjerne tjener mindre enn ham (det er normalt, mindre arbeidserfaring), få henne flytte inn i hans bolig uten å kjøpe seg inn og gjerne avtale at hun betaler for daglig forbruk (da har hun ikke sjans å få eierandel i bolig).  Hun skal passe på barna hans, rydde, lage mat, kjøpe mat, være vertinne hvis de får besøk, pynte huset. I tillegg elsker hun jo ham og da er det kos og kjærlighet også inkludert. Han på sin side skal på en eller annen måte minne hele tiden på at hun tjener mindre og er mindre verdt (psykisk mishandling), i tillegg så skal han ikke høre på henne og finne alle mulige grunner til å ikke diskutere ting som er viktige for henne. Han skal bryte henne psykisk litt slik at hun ikke tror hun klarer seg selv slik at han får gjøre og bestemme alt selv (psykisk mishandling). Hun klarer ikke å si ifra fordi hun er usikker eller  gir opp i å krangle fordi hun ikke vet hva som er riktig lenger (resultat av psykisk mishandling). Til slutt gir hun opp og lever som han mener er riktig. Etter 5-10 år finner han en ny dame som ikke er ødelagt ennå og dumper henne han bor med nå. Hun går ut uten å eie noe og helt ødelagt. Etter 2-5 år kommer hun seg opp på beina igjen (ingen bryter henne ned lenger og hun finner ut at hun ikke er så verst likevel og klarer alt fint selv). Mannen kjører samme runde med den nye dame.

Var det denne mannefellen du du...?

Er det mannefellen? Altså min dame er yngre en meg. Tjener 1/3 av det jeg tjener og bor hos meg i min bolig og betaler 6000 mnd som er halve boliglånet. Vi deler på restrn av utgiftene. Elsket henne fra top til tå fantastisk person. Er det mannefellen? Hun er 22 år. Vist hun skal kjøpe egen bolig må hun spare i 5 år sånn ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, brownbrown skrev:

Er det mannefellen? Altså min dame er yngre en meg. Tjener 1/3 av det jeg tjener og bor hos meg i min bolig og betaler 6000 mnd som er halve boliglånet. Vi deler på restrn av utgiftene. Elsket henne fra top til tå fantastisk person. Er det mannefellen? Hun er 22 år. Vist hun skal kjøpe egen bolig må hun spare i 5 år sånn ca

Med mindre dama de er medeier i boligen når hun betaler halve lånet, så er det vel heller kvinnefella du setter henne i.

Anonymkode: 80762...28d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig!!!

Min samboer lyver om hva han får inn pg hva som går ut. Han har null kontroll, og jeg må betale hans regninger. Har egentlig delt økonomi, men han bidrar egentlig ikke. 

Kommer til å kaste ham ut snart.

Anonymkode: 8f0e0...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, brownbrown skrev:

Er det mannefellen? Altså min dame er yngre en meg. Tjener 1/3 av det jeg tjener og bor hos meg i min bolig og betaler 6000 mnd som er halve boliglånet. Vi deler på restrn av utgiftene. Elsket henne fra top til tå fantastisk person. Er det mannefellen? Hun er 22 år. Vist hun skal kjøpe egen bolig må hun spare i 5 år sånn ca

Jeg skjønner. Jeg tror faktisk at hun hadde hatt bedre råd hvis hun hadde 6000 i husleie og delte alle andre utgifter på en rettferdig måte (blir litt vanskeligere fordeling enn hos deg pga barn).

Bare tenk :

6000 husleie

4000 mat

1500 studielån

2000 bil/kollektiv (hvis man ikke har billån)

4000 barn

2000 andre utgifter

3500 sparing (+ litt av feriepenger , osv).

Hun klarer nok fint å spare ca 50 000 i året.

Endret av jenta7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, brownbrown skrev:

Er det mannefellen? Altså min dame er yngre en meg. Tjener 1/3 av det jeg tjener og bor hos meg i min bolig og betaler 6000 mnd som er halve boliglånet. Vi deler på restrn av utgiftene. Elsket henne fra top til tå fantastisk person. Er det mannefellen? Hun er 22 år. Vist hun skal kjøpe egen bolig må hun spare i 5 år sånn ca

En annen ting er at du skriver her at du elsker dama di fra topp til tå. Han andre viser det nok ikke på denne måten... Hun sier jo rett ut at jobben er viktigere enn hun.

En dame kan gjøre veldig mye hvis hun føler seg virkelig elsket og satt pris på. Etter det hun skrev her, føler jeg ikke at hun får så mye bekreftelse. Og da er det ikke bare økonomi som er problemet. Typen må ta seg sammen og vise at han både elsker henne og stoler på henne. Og hvis han har rotet det så mye til at de må få felles økonomi og han må faktisk gi tilgang til alle pengene sine så er det hans feil. Da rotet han alt ganske mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, jenta7 skrev:

En annen ting er at du skriver her at du elsker dama di fra topp til tå. Han andre viser det nok ikke på denne måten... Hun sier jo rett ut at jobben er viktigere enn hun.

En dame kan gjøre veldig mye hvis hun føler seg virkelig elsket og satt pris på. Etter det hun skrev her, føler jeg ikke at hun får så mye bekreftelse. Og da er det ikke bare økonomi som er problemet. Typen må ta seg sammen og vise at han både elsker henne og stoler på henne. Og hvis han har rotet det så mye til at de må få felles økonomi og han må faktisk gi tilgang til alle pengene sine så er det hans feil. Da rotet han alt ganske mye til.

man kan vise at man elsker og stoler på henne uten å bruke halve lønnen på henne eller i det hele tatt bruke en eneste krone. bare fordi han har mer penger betyr ikke at han skal bruke mest av sine egne heller

Endret av brownbrown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, brownbrown skrev:

man kan vise at man elsker og stoler på henne uten å bruke halve lønnen på henne eller i det hele tatt bruke en eneste krone. bare fordi han har mer penger betyr ikke at han skal bruke mest av sine egne heller

Helt enig. Men han må da vise det på en eller annen måte. Vi vet jo ikke om han gjør det. Gjør han det?

Kanskje han er ikke så flink til det og dama er så lei, sur og oppgitt og prøver på nesten hva som helst. Men ærlig talt, spanderer du aldri noe på dama di, kjøper aldri blomster, tar med på kino, lager frokost, passer på alle barna en lørdags ettermiddag slik at hun kan gå ut med venninner eller på trening, eller noe uten en spesiell grunn.

Og generelt så er det vanskelig å være med noen som tjener mer og nyter det alene. Da blir det enten bli med på festen og blakk eller ha kontroll og begge er misfornøyde. Det er best å finne løsningen sammen slik at begge to er fornøyde. Og ja, det er kjipt å være den som tjener mindre hvis den som har mer er gjerrig eller redd for å bli utnyttet.  Man må man alltid balansere både sitt og hans forbruk. Har vært det. Og man får dårlig samvittighet uansett hvordan det ender. Helt forferdelig faktisk når mannen er som hennes. Til slutt ender det med at man begynner å bare passe på seg selv (dama) og at det blir slutt. For å få dette til så må mannen støtte henne masse, ikke økonomisk, men ved å vise at hun får alt til og at hun ikke trenger å spare like mye som han. At med tiden blir det bedre. Han må bare vise litt omtanke for henne og ikke glemme faktisk at han er kjæresten hennes. Det kan også være at hun overdriver også litt. Men det er stress, spesielt når barn er involvert.

Men, du som er så negativ, hva hadde du anbefalt for å løse dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...