AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #141 Skrevet 24. mars 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er heldigvis bare penger. Verre med de pappaene og mammaene som stikker av. Her inne på KG er jo folk i mer harnisk når det er ting som blir borte enn en den viktigste nære personen i livet. Det er ikke nødvendigvis verre å stikke av enn å være en elendig forelder. Anonymkode: bf9b6...7f2 18
vendeli Skrevet 24. mars 2017 #142 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, Vox_populi skrev: Velkommen etter! Som jeg skrev for 10 timer siden: Historien er ikke helt vanntett. Men er det så nøye, da? Hva skjer med at det er om å gjøre å være først ute med å rope "troll" i alle tråder som vekker et fnugg av engasjement? La nå heller være å svare enn å anklage folk i en potensielt sårbar tilstand for å lyve. 17
Meadow Skrevet 24. mars 2017 #143 Skrevet 24. mars 2017 (endret) Ikke ofte jeg går og tenker på en KG-tråd i løpet av dagen, dette er et unntak. TS, jeg synes du er modig og tøff som ikke finner deg i denne behandlingen, en ting er det økonomiske - men jeg blir helt sjokkert over oppførselen til foreldrene dine, særlig hva faren din får seg til å si. Håper det ordner seg for deg! Endret 24. mars 2017 av Meadow 11
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #144 Skrevet 24. mars 2017 På 22.3.2017 den 18.47, AnonymBruker skrev: Kan vel vøre vanskelig å dokumentere at det er han som har gjort overføringen? Å lage en sak som skal være solid trenger jo mye dokumentasjon Anonymkode: 80d38...25c Det er jo superenkelt å se hvem som har gjort overføringen. Det er det minste problemet i denne saken. Anonymkode: 98a9a...65b 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #145 Skrevet 24. mars 2017 Det er helt utrolig at denne pappaen tror at pengene er hans bare fordi han har vært verge for en mindreårig. Dette er åpenbart underslag. Flere eksempler på relativt strenge straffer for verger som underslår. https://www.nrk.no/ho/hjelpeverge-domt-for-underslag-1.12299870 Anonymkode: 8b058...2d4 4
Lou Salome Skrevet 24. mars 2017 #146 Skrevet 24. mars 2017 Hei, kanskje dette kan være til noe hjelp? http://barneombudet.no/sporsmalsarkiv/stjeling-av-barns-penger/ http://barneombudet.no/sporsmalsarkiv/mamma-har-lant-penger/ Se på Liknende innlegg under disse, det går mye i lignende problemstillinger. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #147 Skrevet 24. mars 2017 14 timer siden, MissPierce skrev: Hvor gamle er søsknene dine ts? Har de også anmeldt, og hvordan stiller de seg i saken? Du kan laste ned en app som tar opp samtaler på mob din. Kan være kjekt å ha på opptak hvordan din far snakker til deg. Masse lykke til. Hold oss oppdatert på hvordan det går. Søsken mine er 13 og 15. De har ikke blitt informert om tyveriet av deres penger før igår. Jeg har vært hos helsesøster i dag, og det var godt å få snakket med henne. Det ble endel gråting og jeg føler meg egentlig litt tappet for krefter. Spesielt siden min far holder på slik han gjør nå. Jeg har ikke visst at pengene har blitt tappet fra min konto fordi jeg har ikke hatt mulighet til å sjekke den. Det var bare mine foreldre som kunne det, og siden jeg er 18 nå så ba jeg om å få pengene til meg. Det er helt greit at dere tror det er en trolletråd, det gjør meg helt ærlig ikke så mye. Jeg har uansett fått masse hjelp og god støtte herfra. Jeg har vært i møte med banken i dag. Siden pengene har stått i mitt navn så er det pappa har gjort ulovlig og siden politianmeldelse er levert så er det han som står ansvarlig overfor banken. Jeg kommer derfor til å få tilbake pengene mine. Jeg har også fortalt de om mine søsken sine penger, men jeg vet ikke hva de skulle gjøre med det. Sånn som jeg fikk inntrykket av det så må de begge to anmelde det og det tror jeg kanskje ikke går siden de begge to bor hjemme enda. Jeg skal til mormor snart. Jeg bare føler meg så utrolig sveket. Anonymkode: 6438a...617 43
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #148 Skrevet 24. mars 2017 13 timer siden, Meadow skrev: Ikke ofte jeg går og tenker på en KG-tråd i løpet av dagen, dette er et unntak. TS, jeg synes du er modig og tøff som ikke finner deg i denne behandlingen, en ting er det økonomiske - men jeg blir helt sjokkert over oppførselen til foreldrene dine, særlig hva faren din får seg til å si. Håper det ordner seg for deg! Tusen takk Jeg er også sjokkert over hvordan faren min oppfører seg. Jeg føler at han har blitt tatt med buksa nede og at forventet at jeg bare skulle la det ligge. Jeg hadde nok latt det ligge om pappa ikke var så sint og begynte å true meg. Jeg hater konflikter. Det gjør meg så nervøs. Anonymkode: 6438a...617 12
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #149 Skrevet 24. mars 2017 Du er tøff TS! Også er det godt å høre at du har så mye støtte i resten av familien din og har en helsesøster du også kan snakke med. Dette vil ordne seg skal du se. Får håpe søskene dine slipper å oppleve det samme. Frykter at far får utløp av sitt sinne på småsøskene dine (tenker da ikke vold, men kjefting og smelling). Anonymkode: 6a8e7...20d 4
MissPierce Skrevet 24. mars 2017 #150 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Søsken mine er 13 og 15. De har ikke blitt informert om tyveriet av deres penger før igår. Jeg har vært hos helsesøster i dag, og det var godt å få snakket med henne. Det ble endel gråting og jeg føler meg egentlig litt tappet for krefter. Spesielt siden min far holder på slik han gjør nå. Jeg har ikke visst at pengene har blitt tappet fra min konto fordi jeg har ikke hatt mulighet til å sjekke den. Det var bare mine foreldre som kunne det, og siden jeg er 18 nå så ba jeg om å få pengene til meg. Det er helt greit at dere tror det er en trolletråd, det gjør meg helt ærlig ikke så mye. Jeg har uansett fått masse hjelp og god støtte herfra. Jeg har vært i møte med banken i dag. Siden pengene har stått i mitt navn så er det pappa har gjort ulovlig og siden politianmeldelse er levert så er det han som står ansvarlig overfor banken. Jeg kommer derfor til å få tilbake pengene mine. Jeg har også fortalt de om mine søsken sine penger, men jeg vet ikke hva de skulle gjøre med det. Sånn som jeg fikk inntrykket av det så må de begge to anmelde det og det tror jeg kanskje ikke går siden de begge to bor hjemme enda. Jeg skal til mormor snart. Jeg bare føler meg så utrolig sveket. Anonymkode: 6438a...617 Dine søsken kan fint levere anmeldelser selv. Har ikke noe å si om bor hjemme. Men de bør ha med seg en voksen som støtte. Ser ingen grunn til å tvile på deg. Ei venninne opplevde noe av de samme med sin pappa. Pappaen hennes fikk en større sum av farmoren, som han skulle gi til henne. Hun ante ikke noe, før ei tante sa at farmoren var skuffet over at hun ikke hadde takket for pengene. Pappaen hennes hadde tatt de, og brukt de på seg selv. Hun så aldri noe til de pengene dessverre, men farmoren og resten av familien kuttet kontakten med pappaen hennes. Forstår at du føler deg sveket. Ingen oppegående foreldre oppfører seg sånn. Du er heldig som har så fin oldemor og farmor 😊 8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #151 Skrevet 24. mars 2017 Jeg lufter en tanke her nå. Foreldre har forsørgelsesplikt fram til barnet er ferdig på vgs, også om barnet er over 18. Kunne ts søkt om barnebidrag siden ts nå flytter ut? Anonymkode: 1e99c...b30 11
MissPierce Skrevet 24. mars 2017 #152 Skrevet 24. mars 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lufter en tanke her nå. Foreldre har forsørgelsesplikt fram til barnet er ferdig på vgs, også om barnet er over 18. Kunne ts søkt om barnebidrag siden ts nå flytter ut? Anonymkode: 1e99c...b30 Det hadde jo vært den beste "hevnen" 😂😂 9
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #153 Skrevet 24. mars 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lufter en tanke her nå. Foreldre har forsørgelsesplikt fram til barnet er ferdig på vgs, også om barnet er over 18. Kunne ts søkt om barnebidrag siden ts nå flytter ut? Anonymkode: 1e99c...b30 Det gjorde jeg med min far som en slags "hevn" etter alle årene med psykisk mishandling og seksuelle missbruk 💪🏼 Kutta kontakten med han da jeg var 16, sendte krav om barnebidrag når jeg var 19 og gikk på VGs. Den så han ikke komme han måtte ut med over 3000 i mnd 😂 Og etterbetaling for 3 mnd jeg allerede hadde gått på skolen 😂 Anonymkode: 6064f...d9e 21
bekka79 Skrevet 24. mars 2017 #154 Skrevet 24. mars 2017 (endret) Helt sjokkert jeg etter å ha lest gjennom denne tråden. Ikke bare det at far stjeler fra deg, men måten han og også mor nå behandler deg. Godt å høre at du får støtte av familie og venner rundt deg.. Og du virker veldig fornuftig:) Men én tanke som slår meg... Hvordan har oppveksten din vært? Tenker da i forhold til hvordan du blir behandlet nå.. Og at du fortsatt har yngre søsken som bor hjemme.. Kanskje du skulle fått barnevernet på banen her? For klarer liksom ikke å forestille meg at foreldre som gjør dette mot barna sine, er gode omsorgspersoner.. Endret 24. mars 2017 av bekka79 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #155 Skrevet 24. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i møte med banken i dag. Siden pengene har stått i mitt navn så er det pappa har gjort ulovlig og siden politianmeldelse er levert så er det han som står ansvarlig overfor banken. Jeg kommer derfor til å få tilbake pengene mine. Jeg har også fortalt de om mine søsken sine penger, men jeg vet ikke hva de skulle gjøre med det. Sånn som jeg fikk inntrykket av det så må de begge to anmelde det og det tror jeg kanskje ikke går siden de begge to bor hjemme enda. Jeg skal til mormor snart. Godt at du fikk støtte. Jeg synes det høres rart ut at mindreårige skal måtte anmelde dette selv. Hvis du vil hjelpe dem synes jeg du bør ta kontakt med barnevernet for å spørre om de kan hjelpe. Anonymkode: bf9b6...7f2 3
Honey Dew Skrevet 24. mars 2017 #156 Skrevet 24. mars 2017 På 22.3.2017 den 19.30, AnonymBruker skrev: Han nekter å prate om det. Sier ingenting. Ber meg om å holde kjeft. Anonymkode: 6438a...617 Da anmelder du. Han bryr seg tydeligvis ikke og forstår ikke at han har gjort noe galt 1
Rosalie Skrevet 24. mars 2017 #157 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lufter en tanke her nå. Foreldre har forsørgelsesplikt fram til barnet er ferdig på vgs, også om barnet er over 18. Kunne ts søkt om barnebidrag siden ts nå flytter ut? Anonymkode: 1e99c...b30 Ja, det kan, og bør, hun gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #158 Skrevet 24. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt at du fikk støtte. Jeg synes det høres rart ut at mindreårige skal måtte anmelde dette selv. Hvis du vil hjelpe dem synes jeg du bør ta kontakt med barnevernet for å spørre om de kan hjelpe. Anonymkode: bf9b6...7f2 Mindreårige er ikke myndige, og må dermed ha med sine foresatte når de skal anmelde. TS' søsken har sine foreldre som foresatte, og vil dermed ikke få anmeldt denne saken. Anonymkode: 8708e...706
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2017 #159 Skrevet 24. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mindreårige er ikke myndige, og må dermed ha med sine foresatte når de skal anmelde. TS' søsken har sine foreldre som foresatte, og vil dermed ikke få anmeldt denne saken. Anonymkode: 8708e...706 For noe tull. Alle kan anmelde, også barn. Anonymkode: 8b058...2d4 8
bekka79 Skrevet 24. mars 2017 #160 Skrevet 24. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull. Alle kan anmelde, også barn. Anonymkode: 8b058...2d4 Helt riktig!👍😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå