Gå til innhold

Far har tappet min konto.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg ikke syns far skal sluppe unna, hvis dette er en reell situasjon, så syns jeg kanskje andre alternativer burde vært forsøkt først. Som f.eks konfliktrådet. Hele situasjonen blir veldig fastlåst, betent og vanskelig for veldig mange hvis man går til det skritt å anmelder faren sin. Dette vil få ringvirkninger for søsken, besteforeldre, tanter, onkler og mange fler, i veldig mange år fremover. 

Vi har selv en lignende situasjon i vår familie. Der har en sønn valgt å anmelde sin far. Med det resultat at hverken mor eller far ønsker kontakt med sin sønn og dette skaper problemer i veldig mange situasjoner. Nå sist i et gullbryllup hvor jubilantene ønsket å feire sin store dag, men hvor dette ble spolert pga vanskelighetene i familien. 

Man kan løse sånt på mange måter, men anmeldelse bør kanskje ikke være det første man velger. Det bør være siste utvei. 

Anonymkode: 2c1dc...03d

Far fremsetter trusler mot datteren. Han har også stjålet en betydelig sum penger av henne. Det får være måte på "kameler" man skal svelge. TS kan ikke tenke på hvordan en anmeldelse vil påvirke eventuelle gullbryllup i fremtiden.

Anonymkode: 65dbd...0bf

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig kjipt TS, og for noen dritt foreldre du har. Håper det ordner seg for deg, og at du får igjen pengene dine. Hvis foreldrene dine ikke er interessert i videre kontakt så har du ikke gått glipp av så veldig mye.

Har selv opplevd at et familiemedlem har stukket av med penger. Min oldemor (som døde kort tid etter min fødsel) satte opp sparekonto med arvepenger, mens min mormor som var disponent tok alle pengene. Jeg visste ikke om kontoen før jeg var gammel nok til å få selvangivelse, for det skulle visstnok være en overraskelse til min 18 års dag. Dessverre var fristen gått ut, og de pengene får jeg aldri se til. 

Anonymkode: 2f189...0d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da mister hun også kontakt med småsøsken. Og hva skal hun gjøre f.eks. i julen? Sitte alene på hybelen sin? Å bryte med familien får store konsekvenser, og det bør TS tenke skikkelig igjennom. 

Anonymkode: 8708e...706

Hvem ønsker å feire jul med sånne drittsekker?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, TS, dette minner mye om meg selv og min familie. Jeg ble nok aldri "frastjålet" så store summer som deg,men det var nok ikke veldig langt unna. Jeg fikk ingenting av mine egne konfirmasjonspenger. Jeg har i tillegg "frivillig" gitt penger til mine foreldre, fordi de presset meg med dårlig samvittighet. De sa ting som at småsøsknene mine ikke fikk oppleve ditt og datt, og at vi ikke hadde penger til middag. De brukte alltid opp lønningene sine (som riktignok ikke var så høye) på dilldall som klær, pynt og mat (godteri og brus) som vi ikke trengte. Dette skjedde også i flere år etter at jeg flyttet ut. Heldigvis har også alle søsknene mine flyttet ut nå, så da sier jeg konsekvent nei hvis foreldrene mine spør etter penger. 

Anonymkode: 4a63e...5b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Utrolig at folk her faktisk forsvarer og syns synd på denne parodien av en far! Vi snakker tyveri av 170 000 kroner her, i hvilken annen situasjon syns dere det hadde vært greit? 

Stakkars deg, ts! foreldrene dine er åpenbart idioter, men du virker svært oppegående, stå på krava og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kattehviskeren skrev:

du virker svært oppegående, stå på krava og lykke til!

Og du virker noe naiv. Det er enkelt nok å stå på krava og HA rett, men verre er det å FÅ sin rett. I praksis bør hun anse disse pengene som tapt. I hvert fall ikke betale advokater som skal hjelpe, det blir å kaste gode penger etter dårlige.

Anonymkode: 50beb...404

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bra her. Jeg har levert politianmeldelse. Jeg fikk vite om pengebruken fordi jeg ba om å få overført pengene til min konto. Jeg skal flytte ut i august (det blir nok før) for å studere. De har hatt disposisjon over pengene fordi de mente at jeg som ung ikke hadde kontroll over penger. Så nesten alle mine penger har gått inn på sparekontoen. 

Det virker som om min mor ikke var klar over at min far tok pengene fra min konto i starten. De nekter fortsatt begge to å snakke med meg. Om jeg ikke kan bo hjemme så kan jeg bo hos oldemor som bor ca 40 min unna skolen min med buss. Det skal nok gå helt fint. Jeg har snakket med henne og mine besteforeldre så alle er klar over hva som har skjedd. Mormor er ganske sint, og hun har tatt seg turen til mine foreldre. Jeg skal fortsatt sove hos mine venninne i dag, og moren hennes har sagt jeg kan være der en stund om jeg trenger det. Har snakket med henne om situasjonen, så hun er godt informert. 

Jeg skal møte med en dame i banken imorgen. Det virker som det min far har gjort ikke er lov. Jeg ser lyst på det nå ihvertfall, spesielt med tanke på hvordan de behandler meg og snakker til meg. Min far prøvde å ringe meg tidligere i dag, men jeg rakk ikke å ta den så jeg ringte opp igjen. De var flere skjellsord, at jeg var det verste barnet som finnes, at jeg er en hore, at han håper jeg dør. Vet ikke hva jeg skal si egentlig. 

Anonymkode: 6438a...617

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du virker noe naiv. Det er enkelt nok å stå på krava og HA rett, men verre er det å FÅ sin rett. I praksis bør hun anse disse pengene som tapt. I hvert fall ikke betale advokater som skal hjelpe, det blir å kaste gode penger etter dårlige.

Anonymkode: 50beb...404

Går an å være litt positiv og støttende, vet du! Så du hadde bare gitt opp du da, om foreldrene dine tok pengene dine? 

Anonymkode: cadd5...ac6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, man snakker om reklamasjoner også i banker. Hilsen eks-DNB og eks-Nordeaansatt

Anonymkode: 866c3...5f7

Helt rett!

 

Saksbehandlere i reklamasjonsavdelingen tar seg av slike saker. Det er ikke slik at alle saksbehandlerene i de store bankene kan alt innenfor det som skjer i banken. Jeg har selv jobbet over 2 år som saksbehandler i reklamasjonsavdelingen i en av Norges største banker. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går an å være litt positiv og støttende, vet du! Så du hadde bare gitt opp du da, om foreldrene dine tok pengene dine? 

Talk is cheap, og derfor verdiløs. Men vil du støtte trådstarter økonomisk med noen tusen, da er du positiv og støttende.

Hva jeg hadde gjort: Forsonet meg med at jeg aldri får se de pengene, flyttet ut og brutt all kontakt med familien. Og politianmeldt, ikke for at det vil hjelpe meg, men på pur faen. (Ja, så smålig og hevngjerrig er jeg!).

Anonymkode: 50beb...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... Stakkars deg ts.. For en forferdelig far du har; stjeler fra deg, prøver å banke deg opp, kaller deg hore og ønsker deg død.. Det er ingen normale mennesker som oppfører seg slik. Jeg eier virkelig ikke ord og er imponert over hvor sindig du fremstår i denne tråden. Jeg håper inderlig politiet/banken får tatt tak i dette og at du får pengene dine tilbake. Du har all min sympati, man får dessverre ikke valgt foreldrene sine, men som voksen kan man i hvertfall velge om man ønsker å ha de i livet sitt.

:klem:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg ikke syns far skal sluppe unna, hvis dette er en reell situasjon, så syns jeg kanskje andre alternativer burde vært forsøkt først. Som f.eks konfliktrådet. Hele situasjonen blir veldig fastlåst, betent og vanskelig for veldig mange hvis man går til det skritt å anmelder faren sin. Dette vil få ringvirkninger for søsken, besteforeldre, tanter, onkler og mange fler, i veldig mange år fremover. 

Vi har selv en lignende situasjon i vår familie. Der har en sønn valgt å anmelde sin far. Med det resultat at hverken mor eller far ønsker kontakt med sin sønn og dette skaper problemer i veldig mange situasjoner. Nå sist i et gullbryllup hvor jubilantene ønsket å feire sin store dag, men hvor dette ble spolert pga vanskelighetene i familien. 

Man kan løse sånt på mange måter, men anmeldelse bør kanskje ikke være det første man velger. Det bør være siste utvei. 

Anonymkode: 2c1dc...03d

Så det er ingen som har lurt på hva som fikk sønnen til å gå til det skrittet å anmelde sin far? Merkelig familie! :klo: Ansvaret må selvfølgelig plasseres der det hører hjemme og det er ikke hos TS eller andre i tilsvarende situasjon. Her oppfatter jeg at du mener at problemet kunne ha vært unngått dersom man holdt kjeft og gjorde gode miner til slett spill nettopp for å skåne familien. Det er jo den som har stjålet penger eller gjort hva som helst annet som får sønn eller datter til å føle at anmeldelse er den eneste veien å gå som har ansvaret for den betente familiesituasjonen. Ikke offeret. Selvfølgelig forutsatt at forholdet som blir anmeldt er reelt og faktisk har skjedd. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min far prøvde å ringe meg tidligere i dag, men jeg rakk ikke å ta den så jeg ringte opp igjen. De var flere skjellsord, at jeg var det verste barnet som finnes, at jeg er en hore, at han håper jeg dør. Vet ikke hva jeg skal si egentlig. 

Anonymkode: 6438a...617

En ellers helt normal far ville aldri snakke slik til sin datter - men nå har jeg ikke så høye tanker om din far ut fra denne tråden! Jeg håper du sier fra til banken at din sak muligens også gjelder dine søsken og på den måten gjør banken oppmerksom på hele bildet, og hva din far angår så tror jeg nok han bruker ord som egentlig beskriver han selv ;) og du trenger ikke si så mye, så lenge du vet at han er den som tar feil! 

Godt å lese din familie i form av besteforelder osv stiller opp og at du har snakket med andre som moren til venninna di! 

Du skal se du kommer styrket ut av dette etterhvert.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kort oppdatering her. Mormor har vært hos mine foreldre. De har truet mormor, sier ganske stygge ting til henne og at dette var penger de har fortjent. Mormor har også sagt at jeg kan bo der imens. Så jeg har heldigvis to stykker jeg kan bo hos. Mormor bor litt nærmere skolen, men det går ikke direkte buss dit. Så det blir nok noe lengre tid (Google sier så). Det er uansett godt å ha familie som støtter meg. Jeg skal til mormor etter skolen imorgen og oldemor skal også være der da. Oldemor sitter hjemme og gråter. Sier at hun føler at hun har sviktet. Mormor er også så lei seg. Min far hadde visst kalt meg hore til mormor, og sa alle de stygge tingene han har sagt til meg om henne og. Han nektet å snakke om det. Han presterte å si at han fortjente pengene. 

Anonymkode: 6438a...617

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Vox_populi skrev:

Lykke til, trådstarter! Dessverre har du fått en rekke håpløse råd her i tråden. Fylkesmann, av alle ting! Banken har neppe gjort noe galt, så den vil toe sine hender. Din far HAR gjort noe galt, den er grei, men at du noensinne får se pengene dine igjen, er høyst tvilsomt. At du likevel, som hevn, ønsker å politianmelde din far, er fullt forståelig, men det er uklokt å gå til det skritt før du har fått ordnet deg med et sted å bo lenger enn én natt. For en anmeldelse vil jo være et permanent brudd med familien.

Jeg vet at banken ikke har gjort noe feil, men de har helt sikkert vært borti lignende tilfeller - og kan derfor råde TS til hva hun skal gjøre videre. Dette handler ikke lenger bare om pengene, men mannen kaller datteren sin en hore, han håper hun skal dø og han ypper til vold mot sitt eget barn!! Han skal absolutt politianmeldes. 

Ts: kjempe flott at du tar tak i dette! Jeg har tenkt på deg i dag. Var veldig deilig å lese at du har mormor og oldemor som støtter deg og at du har et sted å være :) kjempe bra! Håper du tar timen hos helsesøster og forklarer situasjonen hjemme. Jeg skal ikke prøve å overtale deg til noe mer nå - men jeg synes også barnevernet burde inn i bildet med tanke på dine yngre søsken. Håper dette løser seg for deg, at du får pengene dine tilbake av banken og får bo hos mormor en stund <3 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper dette løser seg for deg. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg ble selv "rundstjelt" av mine foreldre for fire år siden. Litt annen situasjon, men de lurte meg trill rundt - null sjanse i havet til å få tilbake de pengene. Det er snakk om minst 300.000, og i tillegg til å bare "miste" de pengene, fikk jeg gjeld over min betalingskapasitet (hadde ikke jobb på det tidspunktet)... Heldigvis hadde jeg en samboer som støttet meg, og gjelden blir vi heldigvis ferdige med i juni nå. Alle pengene gikk på sine vis rett i mine foreldres lomme. Nå ferierer de flere ganger i året, har kjøpt seg ny bil osv., men jeg sitter her med to små barn og lever så vi knapt har smør til skiva - alt fordi jeg lot meg lure. Naiv og ung som jeg var. 
Jeg har ingen kontakt med mine foreldre, og det er det beste jeg har gjort i mitt liv. 

Krysser fingrene for at det løser seg på greiere vis for deg.

Anonymkode: b7fcc...8cf

Hvorfor anmeldte du dem ikke for dokumentforfalskning? For de må jo ha forfalsket underskriften din for å ta opp lån/kreditt i ditt navn. Og det er virkelig grovt!

Anonymkode: 8708e...706

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor anmeldte du dem ikke for dokumentforfalskning? For de må jo ha forfalsket underskriften din for å ta opp lån/kreditt i ditt navn. Og det er virkelig grovt!

Anonymkode: 8708e...706

Jeg vil ikke gå inn på saken i fare for å bli gjenkjent, men det var ikke snakk om dokumentforfalskning - de satte meg i en felle, for å si det enkelt. Det var en felle inni en felle... Veldig komplisert. Jeg fant det ikke ut før tre år senere. Jeg stolte på dem, og nå kan jeg angre.

Anonymkode: b7fcc...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Fyttikatta du er så sterk Ts som står opp for deg selv!! Alt du klare rå ordne på kort tid å at du faktisk står på ditt selv om faren din er et rasshøl å moren din ikke er det hakk bedre som forsvarer han! Ikke bry deg om de som prøver å unnskylde dette. Det er ALDRI greit å rane sitt eget barn (eller hvem som helst andre) for 170.000 for så å oppføre seg sånn! Nei de fortjener ikke en krone av DINE hardt opparbeidede penger! Håper de må betale tilbake hver krone pluss ekstra for tort og svie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...