Gå til innhold

Far har tappet min konto.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, boblevann skrev:

men mannen kaller datteren sin en hore, han håper hun skal dø og han ypper til vold mot sitt eget barn!! Han skal absolutt politianmeldes. 

Skal han politianmeldes, og det synes jeg også at hun bør gjøre, må en nesten anmelde ham for noe som er straffbart. Jeg håper trådstarter ignorerer ditt innlegg, ellers er det fare for at hun blir ledd ut av politistasjonen. (Eller kanskje det bare blir en god historie til julebordet?)
Hun gjør klokt i å holde seg til det økonomiske og ikke trekke inn allverdens irrelevante episoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der skjer ofte. Det er bare fy fy å snakke om viktige ting i norge. Derfor ting ikke kommer frem.

Håper alt vil gå greit med deg! 

Anonymkode: b5579...ffa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vox_populi skrev:

Skal han politianmeldes, og det synes jeg også at hun bør gjøre, må en nesten anmelde ham for noe som er straffbart. Jeg håper trådstarter ignorerer ditt innlegg, ellers er det fare for at hun blir ledd ut av politistasjonen. (Eller kanskje det bare blir en god historie til julebordet?)
Hun gjør klokt i å holde seg til det økonomiske og ikke trekke inn allverdens irrelevante episoder.

Er ikke trusler, vold (ts var jo heldig som kom seg unna) og tyveri straffbart? 

 

Anonymkode: 5d39c...baf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Vox_populi skrev:

Skal han politianmeldes, og det synes jeg også at hun bør gjøre, må en nesten anmelde ham for noe som er straffbart. Jeg håper trådstarter ignorerer ditt innlegg, ellers er det fare for at hun blir ledd ut av politistasjonen. (Eller kanskje det bare blir en god historie til julebordet?)
Hun gjør klokt i å holde seg til det økonomiske og ikke trekke inn allverdens irrelevante episoder.

Trusler og vold - spesielt mot BARN er strengt ulovlig. Tyveri er også ulovlig. Ts skriver at hun har anmeldt, så da går jeg ut i fra at ingen lo av henne.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på vedkommende. Sjansen er stor for at hun/han selv har stjålet penger fra noen nære, og mest av alt prøver å overbevise seg selv om han hun/han ikke har gjort noe galt. Ser lignende tilfeller i mange tråder hele tiden.

Håper det ordner seg for deg. Får vondt av situasjoner der man blir sveket av sine nærmeste.

Anonymkode: 2f5df...9cf

Typisk hersketeknikk.

Anonymkode: 466fc...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke trusler, vold (ts var jo heldig som kom seg unna) og tyveri straffbart?

Ingen trusler og ingen vold er rapportert, men jo, noe i nærheten av tyveri (og akkurat det anmeldtes han for, angivelig).
Kom deg ned på jorda og hold deg til sannheten.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Vox_populi skrev:

Ingen trusler og ingen vold er rapportert, men jo, noe i nærheten av tyveri (og akkurat det anmeldtes han for, angivelig).
Kom deg ned på jorda og hold deg til sannheten.
 

"I nærheten av tyveri"? Faren har tatt 170 000 kr som ikkje var hans, og brukt dei på tull. Hadde han tatt desse pengane frå deg, eller naboen, hadde du sagt det var "i nærheten" då? Eller meiner du det er heilt greitt å ta pengar som ikkje er dine, så lenge dei er ungane dine sine? 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Vox_populi skrev:

Skal han politianmeldes, og det synes jeg også at hun bør gjøre, må en nesten anmelde ham for noe som er straffbart. Jeg håper trådstarter ignorerer ditt innlegg, ellers er det fare for at hun blir ledd ut av politistasjonen. (Eller kanskje det bare blir en god historie til julebordet?)
Hun gjør klokt i å holde seg til det økonomiske og ikke trekke inn allverdens irrelevante episoder.

Nå er det vel politiet som vurderer hva som kan være en straffbar handling, og ikke du. Jeg tror nok også at ts er mer klartenkt og kapabel til å ta kloke avgjørelser enn både deg og mange av oss andre her. 

Anonymkode: 13f40...407

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Amantheia skrev:

"I nærheten av tyveri"?

Ja, jeg er usikker på den rette betegnelsen. Muligens underslag, kanskje misbruk av betrodde midler...Det er jo ikke et normalt tyveri der tyven skaffer seg adgang til verdiene på ulovlig vis og fjerner dem. Faren hadde disposisjonsrett over kontoen, det ulovlige ligger i måten han forvaltet pengene på. Derfor "i nærheten av tyveri".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at dette er en trolletråd. Er ganske mange ting som ikke stemmer overens her. Historien blir også bare villere og villere, du startet noe forsiktig og plutselig tar alt helt av. Du hevder din egen far stadig kaller deg hore og at dette aksepterer din mor. Det virker bare ikke troverdig. Du burde også merket at det plutselig forsvant store summer fra kontoen din før det gikk over 8 år. Man trenger ikke engang være spesielt oppegående som 14-17 åring og forstå at store summer man har 'jobbet for' bare forsvinner ut i det blå.

Anonymkode: 466fc...83e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel politiet som vurderer hva som kan være en straffbar handling, og ikke du.

Alle som møter opp på politistasjonen gjør klokt i å anmelde bare det som er straffbart. Det er ikke straffbart hverken å bruke skjellsord innad i familien eller si "skulle ønske du var død". Ikke uvanlig at slikt forekommer iblant, etter det jeg har fått med meg! Heller ikke er det ulovlig å "yppe til vold", som hun uttrykte det. (Men å utføre vold, det er ulovlig). 
Disse tre punktene var det at debattanten fant for  godt å trekke tram for å vise at faren måtte anmeldes. Jeg måtte frarå å svekke saka ved å komme trekkende med slike alminneligheter, men tilrådde å holde seg til de pengene som var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Minlillesky skrev:

Foreldre som ikke respekterer barnet sitt, fortjener ikke snillhet tilbake altså. Det kommer nok til å bli amper stemning i familien, men forhåpentligvis har hun annen familie som kan hjelpe og støtte henne når hun trenger det,og i høytider osv , samt venner. Selv om foreldrene har råderett over pengene til barnet inntill en viss alder, betyr ikke det at de kan ta barnets penger. Sånne foreldre gjør meg kvalme! Hun har jobbet hardt for pengene sine, hun har og spart fra konfirmasjon osv. Det er HENNES penger, selv om foreldrene har råderett til en viss alder. Når man tar/stjeler andres penger, må man gjøre opp for seg. Det er det eneste riktige. Å la dritten av en far slippe unna det han har gjort, synes jeg er drøyt! Man tar ikke barnas penger, uansett alder. Låner man, betaler man tilbake og! 

Barnet mitt har egen sparekonto, der jeg og barnefar setter inn penger. Ingen av oss kan ta ut penger uten den andres samtykke. Vi må da gå i banken sammen. De pengene som kommer inn der, skal bli stående der. For det er barnets penger, ikke foreldrene sine, selv om foreldrene har råderett over kontoen frem til en viss alder. Så frekk og respektløs over min egen datter kunne jeg aldri vært. 


Jeg håper inderlig at den regelen om at foreldrene har råderett over kontoen blir fjernet. At man kan overføre penger, men ingen kan ta ut pengene uansett, bare barnet når barnet når en viss alder. 
Har ikke noe tips å komme med, men ønsker deg lykke til TS :klemmer:

Ser ikke problemet med at foreldre har råderett over barnas penger frem til fylte 18.

De fleste foreldre er ikke så drittsekk som TS sine

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske sikker på at dette er en trolletråd.

Velkommen etter! Som jeg skrev for 10 timer siden: Historien er ikke helt vanntett.
Men er det så nøye, da? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Vox_populi skrev:

Ja, jeg er usikker på den rette betegnelsen. Muligens underslag, kanskje misbruk av betrodde midler...Det er jo ikke et normalt tyveri der tyven skaffer seg adgang til verdiene på ulovlig vis og fjerner dem. Faren hadde disposisjonsrett over kontoen, det ulovlige ligger i måten han forvaltet pengene på. Derfor "i nærheten av tyveri".

Det er økonomisk utroskap/underslag å gjøre det faren til TS har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er økonomisk utroskap/underslag å gjøre det faren til TS har gjort.

Takk! (Angivelig har gjort, får vi vel legge til)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor gamle er søsknene dine ts? Har de også anmeldt, og hvordan stiller de seg i saken? 

Du kan laste ned en app som tar opp samtaler på mob din. Kan være kjekt å ha på opptak hvordan din far snakker til deg. 

Masse lykke til. Hold oss oppdatert på hvordan det går. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vox_populi skrev:

Takk! (Angivelig har gjort, får vi vel legge til)

Angivelig siden ingen kan verifisere om historien er ekte eller falsk. Burde kanskje lagt det til, men som du har påpekt tideligere så er det endel hull i historien som gjør at det like gjerne kan være en trolletråd.

Håper det er det, for er den sann så er det ille at slike mennesker eksisterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Vox_populi skrev:

Ja, jeg er usikker på den rette betegnelsen. Muligens underslag, kanskje misbruk av betrodde midler...Det er jo ikke et normalt tyveri der tyven skaffer seg adgang til verdiene på ulovlig vis og fjerner dem. Faren hadde disposisjonsrett over kontoen, det ulovlige ligger i måten han forvaltet pengene på. Derfor "i nærheten av tyveri".

Men altså: 

https://snl.no/tyveri

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis bare penger. Verre med de pappaene og mammaene som stikker av. Her inne på KG er jo folk i mer harnisk når det er ting som blir borte enn en den viktigste nære personen i livet.

Anonymkode: 33433...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...