AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #181 Skrevet 30. mars 2017 3 timer siden, MissPierce skrev: Søkte opp §, men fikk da opp fra før 2015 uten at jeg la merke til det. En ærlig feil og bom. Er ikke snakk om å overvurdert egen kunnskap. Han siterer ja, men uten å linke til noe som helt. Så for alt vi andre vet, kunne dette vært oppdiktet av denne AB'n. Resten jeg har skrevet er faktisk rett, da jeg kjenner til saker hvor folk er dømt for dette. Å hvor barna har fått tilbake pengene sine fra banken. At folk er dømt for tyveri og økonomisk utroskap har jeg også linket til to ganske kjente saker. Så det er heller ikke oppdiktet. Du er jammen litt av en hobbyjurist selv også du har jeg lagt merke til 😂😂 Wow, Congrats til deg som klarte å finne riktig paragraf. Men så har vi det der med lovtolkning da, som den vanlige mannen i gata stort sett ikke kan noe som helst om. En paragraf kan sjelden leses rett fram. Det er derfor vi har et 5 årig studie som i all hovedsak omhandler tolkning av lovtekst og rettspraksis m.m. Jeg regner med JCE med lang erfaring som advokat kan ett og annet om dette. Anonymkode: cb28f...b7c 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #182 Skrevet 30. mars 2017 3 timer siden, MissPierce skrev: Han siterer ja, men uten å linke til noe som helt. Så for alt vi andre vet, kunne dette vært oppdiktet av denne AB'n. Det er ikke sant! Jeg siterte, satte det siterte i kursiv som kutyme er, og oppgav kilden: SNL i parentes. Om du lyver eller om du virkelig er så vimsete at du ikke så henvisningen, skal jeg ikke ha sagt. Bra du ikke er jurist, iallfall. Da må du være mye mer nøyaktig, eventuelt må du vite å lyve bare når du ikke enkelt kan avsløres. Anonymkode: 50beb...404
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #183 Skrevet 31. mars 2017 Hvordan går det med deg TS? Håper du får god støtte fra de rundt deg. Anonymkode: 4c9a7...96f 1
Jerry Lee Skrevet 31. mars 2017 #184 Skrevet 31. mars 2017 Siden TS får pengene sine tilbake fra banken har hun fått medhold i at far har stjålet fra henne. Og det er veldig bra. Verre for far å sloss mot en bank om tilbakebetaling enn sin egen datter, som han også i etterkant er rasshøl mot. Tillitsbruddet, sviket og forferdelig oppførsel kan han aldri " betale tilbake ". 4
Vox_populi Skrevet 31. mars 2017 #185 Skrevet 31. mars 2017 4 timer siden, MissPierce skrev: At folk er dømt for tyveri og økonomisk utroskap har jeg også linket til to ganske kjente saker. Så det er heller ikke oppdiktet. At folk er dømt for tyveri og økonomisk utroskap stemmer selvfølgelig, og jeg kjenner en som er dømt for overlagt drap og en annen som er dømt for promillekjøring. Men dette har ingenting med den omtalte fiktive saken å gjøre. Min påstand er at faren kan dømmes etter §324 i straffeloven, for underslag: "For underslag straffes den som med forsett om en uberettiget vinning for seg selv eller andre rettsstridig (...) b) forføyer over penger han har innfordret for en annen, eller som på annen måte er betrodd ham." Jeg venter i spenning på nøyaktig hvilke andre paragrafer du mener faren kan dømmes etter. Og hvorfor. Tyveri passer dårlig, for §321 lyder: "For tyveri straffes den som tar en gjenstand som tilhører en annen..." Ellers: Fint om du kan slutte å endre på innleggene dine i ettertid. Det er tungvint for leserne å tvinges til å lese gamle innlegg gang på gang. Har du noe nytt å komme med, så skriv et nytt innlegg.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #186 Skrevet 31. mars 2017 Hvordan går det TS? Har tenkt mye på deg Anonymkode: 21bf0...192
MissPierce Skrevet 31. mars 2017 #187 Skrevet 31. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sant! Jeg siterte, satte det siterte i kursiv som kutyme er, og oppgav kilden: SNL i parentes. Om du lyver eller om du virkelig er så vimsete at du ikke så henvisningen, skal jeg ikke ha sagt. Bra du ikke er jurist, iallfall. Da må du være mye mer nøyaktig, eventuelt må du vite å lyve bare når du ikke enkelt kan avsløres. Anonymkode: 50beb...404 Jeg får ikke opp noen link i det innlegge ditt. Mulig det er fordi jeg bruker mobilen. Men den er ikke der.
MissPierce Skrevet 31. mars 2017 #188 Skrevet 31. mars 2017 5 timer siden, Vox_populi skrev: At folk er dømt for tyveri og økonomisk utroskap stemmer selvfølgelig, og jeg kjenner en som er dømt for overlagt drap og en annen som er dømt for promillekjøring. Men dette har ingenting med den omtalte fiktive saken å gjøre. Min påstand er at faren kan dømmes etter §324 i straffeloven, for underslag: "For underslag straffes den som med forsett om en uberettiget vinning for seg selv eller andre rettsstridig (...) b) forføyer over penger han har innfordret for en annen, eller som på annen måte er betrodd ham." Jeg venter i spenning på nøyaktig hvilke andre paragrafer du mener faren kan dømmes etter. Og hvorfor. Tyveri passer dårlig, for §321 lyder: "For tyveri straffes den som tar en gjenstand som tilhører en annen..." Ellers: Fint om du kan slutte å endre på innleggene dine i ettertid. Det er tungvint for leserne å tvinges til å lese gamle innlegg gang på gang. Har du noe nytt å komme med, så skriv et nytt innlegg. Har selv lest papirene til en mann som stjal/unersla penger fra sine barns konto. Han ble jammen dømt for underslag, tyveri og økonomisk utroskap. Så er fult mulig å få flere dommer for samme sak. Akkurat som at man kan dømmes for ran og drap. Kjenner enn der også En som er dømt biltyveri, ran og drap også gitt. Merkelig hvor likt du og Ab 404, ordlegger dere btw😉 Å nei jeg har ikke tenkt til å slutte med endring av innleggene mine, så lenge alt jeg skriver ikke kommer med. Enda en uting med å skrive fra mobilen. Håper det løser seg for deg TS 😊
Outlander Skrevet 31. mars 2017 #189 Skrevet 31. mars 2017 Kom på besøk til mor og far. Ha en veldig koselig kveld. Når faren ikke ser, ta nøkkelen til bilen, tar bilen, og selge den på FINN. Får en drittsekk av en far du har og en tafatt mor som tillatt dette. 3
Outlander Skrevet 31. mars 2017 #190 Skrevet 31. mars 2017 På 3/22/2017 den 21.46, AnonymBruker skrev: Husk at også denne faren har nok hatt det tungt, er vel en grunn for at han brukte pengene og at han ikke turte å si det, og det har vel stort sett gått til familiens fornøyelse. Er sjokkert over at folk nærmest mener VOLD er løsningen her. Dere burde skamme dere. Nå er det ikke pent å ta fra andres kontoer, selv om barn under 15 knapt har råderett over egne penger(regelen burde fjernes) så burde man uansett klart si ifra når man er nødt å bruke penger pga vanskelige tider, men er lett å si for andre når vedkommende kanskje var svært langt nede. Anonymkode: 466fc...83e Nå må du virkelig ta deg en bolle. Fæn så dumme folk som støtte faren er i denne tråden. Så, hvis noen stjalt 170.000kr fra deg du ville ha syntes det var HELT ok? Ja, right. På 3/22/2017 den 22.39, AnonymBruker skrev: Dette her har skjedd ofte med flere andre familier, og du kan sikkert ikke gjøre noe med det ettersom de hadde tilgang til kontoen. Selv om den sto under ditt navn, så vil de kunne bruke den helt til du fylte 18. Det ts må gjøre nå er å anse pengene som tapt, og vurdere om forholdet til foreldrene er verdt å holde på mtp. sviket med kontoen. Anonymkode: a2cdb...d09 anse som pengene er tapt? Hell no sier jeg bare. På 3/23/2017 den 8.49, AnonymBruker skrev: Da mister hun også kontakt med småsøsken. Og hva skal hun gjøre f.eks. i julen? Sitte alene på hybelen sin? Å bryte med familien får store konsekvenser, og det bør TS tenke skikkelig igjennom. Anonymkode: 8708e...706 Herregud - ta deg sammen. TS kan komme og feire jul med meg og mine familien - og jeg kan garantere henne at hun drar herfra med samme kontant i lommeboken sin som hun hadde på seg når hun kom hit. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #191 Skrevet 31. mars 2017 4 timer siden, MissPierce skrev: Jeg får ikke opp noen link i det innlegge ditt. Mulig det er fordi jeg bruker mobilen. Men den er ikke der. Igjen forsøker du deg med sitatfusk! Nei, det er ingen lenke i mitt innlegg. Som du ikke kunne unngå å se, skrev jeg at jeg siterte og oppga kilde. Slik:Underslag, forbrytelse som består i at en person med vinnings forsett rettsstridig selger, forbruker eller på annen måte tilegner seg andres ting som han har i sin besittelse, eller ulovlig forføyer over penger innkrevd på andres vegne eller betrodd ham på annen måte (straffeloven § 324). Straffen er fengsel inntil to år (SNL) Anonymkode: 50beb...404 Kildehenvisningen står, som vanlig er. etter sitatet, i siste linje: (SNL). Jeg avslutter med dette diskusjonen med deg. De fleste andre som skriver her er, anstendige mennesker som prøver å holde seg til sannheten. Jeg foretrekker dem. Anonymkode: 50beb...404
MissPierce Skrevet 31. mars 2017 #192 Skrevet 31. mars 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen forsøker du deg med sitatfusk! Nei, det er ingen lenke i mitt innlegg. Som du ikke kunne unngå å se, skrev jeg at jeg siterte og oppga kilde. Slik:Underslag, forbrytelse som består i at en person med vinnings forsett rettsstridig selger, forbruker eller på annen måte tilegner seg andres ting som han har i sin besittelse, eller ulovlig forføyer over penger innkrevd på andres vegne eller betrodd ham på annen måte (straffeloven § 324). Straffen er fengsel inntil to år (SNL) Anonymkode: 50beb...404 Kildehenvisningen står, som vanlig er. etter sitatet, i siste linje: (SNL). Jeg avslutter med dette diskusjonen med deg. De fleste andre som skriver her er, anstendige mennesker som prøver å holde seg til sannheten. Jeg foretrekker dem. Anonymkode: 50beb...404 Jeg dør av at du klikker i vinkel her 😂😂😂😂 Du er den første noen gang som kaller meg uanstendig. Endret 31. mars 2017 av MissPierce
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #193 Skrevet 31. mars 2017 6 timer siden, MissPierce skrev: Jeg dør av at du klikker i vinkel her 😂😂😂😂 Du er den første noen gang som kaller meg uanstendig. Ikke meg du siterte her, men le så mye du vil du, jeg rævkjørte deg litt lenger opp i tråden Anonymkode: cb28f...b7c
MissPierce Skrevet 31. mars 2017 #194 Skrevet 31. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterte her, men le så mye du vil du, jeg rævkjørte deg litt lenger opp i tråden Anonymkode: cb28f...b7c Fortsett å fortelle deg selv det du 😉
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #195 Skrevet 31. mars 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterte her, men le så mye du vil du, jeg rævkjørte deg litt lenger opp i tråden Nautete troll kan være irriterende når de ikke unnser seg for å lyve og ikke vil svare på spørsmål, men babler usammenhengende i vei om uvedkommende ting. Men jo mer vi irriteres, desto mer storkoser de seg. Bare én medisin er virksom: ikke svar. Til slutt blir de lei og gir seg. Problemet er at det tar en liten stund før de avsløres. Men én gang holder; noe har da både du og jeg lært i denne tråden. Anonymkode: 50beb...404
Minst1 Skrevet 1. april 2017 #196 Skrevet 1. april 2017 Hei. Jeg har akkurat vunnet en slik sak. Mor til min sønn har tappet hans kontoer og hans konfirmasjonspenger. Totalt var dette 80 000,-. Jeg tok kontakt med Fylkesmannen og vergeavdelingen der. La frem saken og denne ble oversendt til en advokat og derfra gikk det kun 3 mnd før saken var avgjort. Advokaten får automatisk tilgang til alle kontoer i ditt navn og undersøker saken denne veien. Deretter blir det sendt ett krav til vedkommende. Etter at dette kravet ble sendt til min sønns mor så tok dette ikke lang tid før saken var avgjort. Du trenger ikke å anmelde dette til politiet. Ta dette via fylkesmannen og vergeavdelingen i din kommune (fylke) så får du hjelp. Det er heller ikke foreldesfrist på dette. I mitt tilfelle har det blitt tappet fra kontoer siden 1999. Lykke til! 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #197 Skrevet 6. april 2017 TS her igjen. Det går bra til de som spør. Jeg bor fortsatt hos oldemor. Mine foreldre har kuttet alt kontakt med meg (det er jeg ikke så opprørt over, skal jeg være helt ærlig). Det har også kommet inn en anmeldelse fra mine søsken på dem. Akkurat nå kan jeg ikke si så veldig mye om det, men søsknene mine bor ikke hjemme lengre av eget ønske. Det var en voldsepisode med dem og min far, og det var redde for at det bare ville eskalere. Jeg får god oppfølgning fra både helsesøster og en faglærer. Det virker som om mange bryr seg om oss, noe jeg setter så utrolig stor pris på. Jeg prøver bare å gå videre i livet. Mormor er veldig mye med meg, og hun har hjelpet meg med å sette kredittsperre på meg selv etter et tips her i tråden. Pengene mine kommer jeg til å få tilbake, og det ser også ut som mine søsken gjør det. Alt i alt, jeg har det bra. Mine søsken har det bra. Anonymkode: 6438a...617 23
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #198 Skrevet 6. april 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen. Det går bra til de som spør. Jeg bor fortsatt hos oldemor. Mine foreldre har kuttet alt kontakt med meg (det er jeg ikke så opprørt over, skal jeg være helt ærlig). Det har også kommet inn en anmeldelse fra mine søsken på dem. Akkurat nå kan jeg ikke si så veldig mye om det, men søsknene mine bor ikke hjemme lengre av eget ønske. Det var en voldsepisode med dem og min far, og det var redde for at det bare ville eskalere. Jeg får god oppfølgning fra både helsesøster og en faglærer. Det virker som om mange bryr seg om oss, noe jeg setter så utrolig stor pris på. Jeg prøver bare å gå videre i livet. Mormor er veldig mye med meg, og hun har hjelpet meg med å sette kredittsperre på meg selv etter et tips her i tråden. Pengene mine kommer jeg til å få tilbake, og det ser også ut som mine søsken gjør det. Alt i alt, jeg har det bra. Mine søsken har det bra. Anonymkode: 6438a...617 Så bra at ting løser seg for dere, og at du og søsknene dine får hjelp både fra øvrig familie og andre. Anonymkode: cec7a...bd3
Juniper Skrevet 6. april 2017 #199 Skrevet 6. april 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen. Det går bra til de som spør. Jeg bor fortsatt hos oldemor. Mine foreldre har kuttet alt kontakt med meg (det er jeg ikke så opprørt over, skal jeg være helt ærlig). Det har også kommet inn en anmeldelse fra mine søsken på dem. Akkurat nå kan jeg ikke si så veldig mye om det, men søsknene mine bor ikke hjemme lengre av eget ønske. Det var en voldsepisode med dem og min far, og det var redde for at det bare ville eskalere. Jeg får god oppfølgning fra både helsesøster og en faglærer. Det virker som om mange bryr seg om oss, noe jeg setter så utrolig stor pris på. Jeg prøver bare å gå videre i livet. Mormor er veldig mye med meg, og hun har hjelpet meg med å sette kredittsperre på meg selv etter et tips her i tråden. Pengene mine kommer jeg til å få tilbake, og det ser også ut som mine søsken gjør det. Alt i alt, jeg har det bra. Mine søsken har det bra. Anonymkode: 6438a...617 Takk for oppdateringen. Det er godt å høre at du har folk rundt deg som ivaretar deg og søsknene dine. De foreldrene deres høres virkelig ikke gode ut! Det er dessverre sånn her i livet at man ikke kan velge sin nærmeste familie. Man kan ta de for det de er eller kutte de ut og heller forholde seg til andre. Ønsker deg alt godt framover, og håper at du skriver her igjen om du trenger støtte. 2
MissPierce Skrevet 6. april 2017 #200 Skrevet 6. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen. Det går bra til de som spør. Jeg bor fortsatt hos oldemor. Mine foreldre har kuttet alt kontakt med meg (det er jeg ikke så opprørt over, skal jeg være helt ærlig). Det har også kommet inn en anmeldelse fra mine søsken på dem. Akkurat nå kan jeg ikke si så veldig mye om det, men søsknene mine bor ikke hjemme lengre av eget ønske. Det var en voldsepisode med dem og min far, og det var redde for at det bare ville eskalere. Jeg får god oppfølgning fra både helsesøster og en faglærer. Det virker som om mange bryr seg om oss, noe jeg setter så utrolig stor pris på. Jeg prøver bare å gå videre i livet. Mormor er veldig mye med meg, og hun har hjelpet meg med å sette kredittsperre på meg selv etter et tips her i tråden. Pengene mine kommer jeg til å få tilbake, og det ser også ut som mine søsken gjør det. Alt i alt, jeg har det bra. Mine søsken har det bra. Anonymkode: 6438a...617 Godt å høre at det etter forholdene går bra med deg. Å at søsknene dine også slipper å bo med foreldrene deres. Ta godt vare på deg selv, og masse lykke til med skole til høsten 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå