Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 hours ago, Skeeter said:

Svar 5 (endelig en som sier ifra :ler: ): Drit nå i hva du (ikkje trådstarter) foretrekker! 🙄
Er ikkje det gruppa handler om, stoff shaming osv! Hva går det av folk? Hin dagen var det ei anna som var sååå glad for stoff ho hadde funne, og skulle sy seg kjole av, også blir ho slått til bakken med «kunne nå helle redesignet! Det er mye bedre enn å sy av nytt stoff!!!!»!
Kutt nå ut! Jeeze! (Sorry Mama!)

 

Jeg bare fatter ikke at det er så himla vanskelig å rulle inn "Mååå bare gi råd og synse"-kommentarene når det ikke etterspørres meninger :bond:

Jeg så den kommentaren jeg også, og tenkte det samme som deg😆. Hvor politisk korrekt skal man være, liksom? Ikke nok med at man skal sy sine egne klær, man skal helst ha sydd dem av gamle laken (full av gammel svette, hudceller og sædrester.- ÆSJ!!)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Knirke skrev:

Jeg så den kommentaren jeg også, og tenkte det samme som deg😆. Hvor politisk korrekt skal man være, liksom? Ikke nok med at man skal sy sine egne klær, man skal helst ha sydd dem av gamle laken (full av gammel svette, hudceller og sædrester.- ÆSJ!!)

Det gir klærne det... lille ekstra? :skratte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2020 den 20.08, Schadenfreude skrev:

Dette har sikkert vært tatt opp før, men PLIS Facebook, kom med en funksjon for å blokkere alle innlegg med "Takk for medlemsskapet". Selv i grupper der det står i gruppereglene at det er unødvendig å takke for innslipp, lager boomere takkeinnlegg over en lav sko. 

Ja! Er admin for ei gruppe på facebook, og slettet et sånn innlegg idag! :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "Strikkesida for alle" før helgen: 

Ei legger ut bilde av en genser og skrivet at hun liker genseren som kommer fra Viking, men at hun ikke liker garnet som følger med i strikkepakkene og lurer på om det er noen som vet om det går an å få kjøpt mønsteret uten garn noe sted. 
En svarer: Dette er et mønster fra Viking (no shit, Sherlock, det var jo akkurat det som sto i hovedinnlegget!)
Ei anna svarer med en link til en annen side som kun selger mønster sammen med garn.
Ei tredje svarer at det Viking-garnet er jo så godt. Trådstarter svarer at hun ikke liker det, men at dette selvsagt er smak og behag. Da følger en lengre utveksling av folk som elsker det ene eller det andre garnet og hvor rart det er at det er noen som ikke liker det samme som dem....

Jeg kommer aldri til å be om råd i slike grupper! Man får jo aldri svar på det man spør om i det hele tatt, bare masse annet.

Anonymkode: 7463b...d9a

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk for strikkegrupper på fb: 

Spør om tips til genser/kofte med isydde ermer - kommentarfeltet fylles med bilder av kofter med rundfelling 😂

Anonymkode: ee68e...8ac

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk inn her for å lese morsomme innlegg. Fant noen, men for det meste er det innlegg av typen som irriterer meg i sånne grupper!

Sure folk som mener absolutt alt må følgr regler, alt skal være fryktelig rigid og styrt, og gud forby at man spør om noe som er spurt om før, eller noe man kunne googlet!

Forbløffende mange mener fb skal være et oppslagsverk, som et leksikon. Rar og gammeldags tankegang, men veldig utbredt i slike grupper. Merkelig at folk ikke har fått med seg at fb er et SOSIALT medium... Mange er ikke i hobbygrupper for å lese en katalog over spørsmål og svar, men for å snakke med andre om hobbyen sin!

Det hjelper ikke meg at Camilla og Vilde hadde en samtale om dette i går, eller at Christian fikk diskutert temaet med Anne og Petter forrige uke. JEG har lyst til å snakke om det NÅ. Blir som å komme i kantina på jobben, slå seg med med kolleger og spørre ‘har dere lest den nye til Knausgård?’ og så blir man kjeftet på fordi ‘dette diskuterte de fra den andre seksjonen til morgenkaffen på mandag, det er snakket ferdig om!’

 

Anonymkode: 27646...b36

Jeg må innrømme at jeg sitter og lurer på hva det var ved tittelen på denne tråden du mener er en indikator på "nå skal vi kose oss med en trivelig skravletråd, dere" .... 

Bare et tips, når det står "sur og negativ", betyr det akkurat det, ikke "inkluderende, tolerant og koselig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest denne tråden fra perm til perm de siste dagene, og kost meg kongelig! Har også lært en del nytt, som forskjellen på raglan og rundfelling, at folk faktisk dypper håndklær i betong, og at kalkmaling er djevelens verk (jeg googla det og altså: de teakkommodene er vel utsatt for en slags omsorgssvikt for møbler). Jeg har også meldt meg inn i DIY-gruppen og MFB-gruppen og er spent på om det er noe action der.

Dette er bare tråden that keeps on giving👏🏻

 

Her er mine:

1: Jeg har lest i «Tilbring sommeren i Norge» i hele sommer og fått lyst til å la hoder rulle. Særlig av én spesielt arrogant syklist som på død og liv skulle på steder han ikke var kjent, helst ikke langs hovedveier, og nektet å bruke GPS. Da lokalbefolkningen ga ham rutetips (på den måten folk gjør når de er lokalkjent og prøver å forklare en rute hvor det hverken finnes skilt eller veinavn) og han kjørte seg vill, så la han ut et laaangt innlegg hvor han søyt og klagde og skyldte på lokalbefolkningen og kalte dem stygge ting.

Jeg argumenterte imot, og da kalte han meg mobber. Deretter slettet han innlegget og lagde et nytt hvor han skrev at det bare var ønskelig med hyggelige tilbakemeldinger. I kommentarfeltet skrev folk sånn «Jeg kan ikke skjønne hvilke negative personer det er som vil skrive noe dårlig om deg kjære Navn, det er jo så morsomt å følge deg på sykkelturene dine.» Jeg svarte dem at hvis dette er myntet på meg, så var jeg ikke kjip mot TS før han kalte lokalbefolkningen dette og dette i tidligere innlegg. Da skriver syklisten selv at han ikke kan skjønne at jeg fortsetter å angripe ham, og at han heller ikke kan begripe hvilket innlegg jeg siktet til. Dama som kommenterte fant (selvsagt) heller ikke noe innlegg hvor han hadde vært ufin. Da la jeg ut screenshots fra det innlegget og skrev at han hadde visst kommet til å slette det, så da var det jo flaks at jeg hadde tatt vare på det for ham. Etter det ble det stille.

 

Han la også ut et innlegg hvor han klagde over at syklister ikke fikk spesialbehandling eller rabatter på campingplass selv om det var skilt utenfor resepsjonen hvor det sto «syklister velkommen.»

 

2: Folk som gang på gang på gang på gang retter på dem som kaller planten for «svigermors tunge» på plantegruppa mi. Det er én som gjør det, og han kommenterer kun på svigermors tunge, og kun når folk skriver det feil. Den heter nemlig Sansevieria trifaciata eller hva faen, og det finnes også flere arter og han har altså fullstendig hang up på at alle skal få det helt riktig. Jeg får lyst til å kvele ham hver gang han dukker opp

 

3: Slenger meg også på «folk som takker for medlemsskap»🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ OG som klikker i vinkel når man skriver at det ikke er nødvendig. 
De har jo tross alt folkeskikk må vite!!!

 

Og så har jeg en på tampen som er litt utafor, men jeg må bare ha den med likevel. Jeg er med i en Outlander-gruppe (de som vet de vet), hovedsaklig med damer 40+. Det legges ut usaklig mye lettkledde bilder av den kjekke hovedpersonen, og iblant skriver folk (og admin) at skuespilleren har sagt at han ikke liker å bli seksualisert, så nå må vi roe litt ned jenter.

Så går det en dag eller to, og så kommer det et bilde av ham i bar overkropp med teksten «Jeg bare MÅTTE jeg altså! 😍😍😍😍😍😍😍😍»

 

Takk for meg, det var godt å få det ut

 

 

Endret av Caroline1986
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg ut av ei elsykkel-gruppe for ei stund siden. De burde omdøpt gruppa til «eksklusiv gruppe for oss som mener at Haibike er det eneste sykkelmerket som er verd å eie». De skjønner ikke at ikke alle har råd til en sykkel som koster nærmere 40 000 (for den billigste modellen). Jeg har selv Haibike (fjorårets modell kjøpt på salg i januar med 10 000 i avslag), men rakjer

Anonymkode: f8310...90d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde nå da? Halve innlegget forsvant...

Jaja... Jeg rakker altså ikke ned på folk som har billige elsykler. For noen er en sykkel fra Biltema godt nok, og kanskje det eneste de har råd til.

Anonymkode: f8310...90d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hund, katt, kanin og hest er under kategorien "hobbigrupper" så er det en uendelig kilde til irriterende innlegg og helt koko folk 😂😂😂. Har selv alle de nevnte dyr, men uten å føle behovet for å kaste meg over folk som gjør ting litt anderledes enn meg. Mye sprø folk i denne verden 😂😂

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondevett skrev:

Hvis hund, katt, kanin og hest er under kategorien "hobbigrupper" så er det en uendelig kilde til irriterende innlegg og helt koko folk 😂😂😂. Har selv alle de nevnte dyr, men uten å føle behovet for å kaste meg over folk som gjør ting litt anderledes enn meg. Mye sprø folk i denne verden 😂😂

En venninne av meg var så tøff at hun spurte i en kattegruppe om tips til hvordan få hunnkatten sin til å legge på seg, ettersom veterinæren ikke vil sterilisere før hun har bikka 3kg.

Hittil har hun fått 40 svar hvor alle går på at DERES veterinær steriliserte ved 2kg og at hun bare må bytte dyrlege. 
Venninna mi bor på bygda og det er ikke akkurat flust å velge mellom og DESSUTEN VAR DET IKKE DET HUN SPURTE OM.

Hun slengte tilslutt på at katta nå får både rømme og middagsrester, så nå regner hun bare med å bli halshugd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Caroline1986 skrev:

En venninne av meg var så tøff at hun spurte i en kattegruppe om tips til hvordan få hunnkatten sin til å legge på seg, ettersom veterinæren ikke vil sterilisere før hun har bikka 3kg.

Hittil har hun fått 40 svar hvor alle går på at DERES veterinær steriliserte ved 2kg og at hun bare må bytte dyrlege. 
Venninna mi bor på bygda og det er ikke akkurat flust å velge mellom og DESSUTEN VAR DET IKKE DET HUN SPURTE OM.

Hun slengte tilslutt på at katta nå får både rømme og middagsrester, så nå regner hun bare med å bli halshugd

Jeg vil si at det er 100% sikkert at hun får pes for dietten til katten 😂😂😂. Internett altså 🤦

 

Klok av skade spør jeg kun veterinær og andre bønder jeg kjenner om råd, da er jeg litt tryggere på at jeg A:ikke blir halshugget og B: faktisk får svar på det jeg spør om 😆

Anonymkode: 8f22b...eb9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som legger ut sytestatuser og så blir dem irritert fordi vi spør om dem er ok. 

Anonymkode: fbb42...347

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte melde meg ut av "Kattens adferd og helse"(?) for der trodde visst majoriteten at de hadde en slags sjelelig tilknytning til katta og at de kunne kalle den hjem bare ved tankens kraft. Sissel Grana stod høyt i kurs. Takk for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som legger ut sytestatuser og så blir dem irritert fordi vi spør om dem er ok. 

Anonymkode: fbb42...347

«De som vet de vet»

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Caroline1986 skrev:

 

Her er mine:

1: Jeg har lest i «Tilbring sommeren i Norge» i hele sommer og fått lyst til å la hoder rulle. Særlig av én spesielt arrogant syklist som på død og liv skulle på steder han ikke var kjent, helst ikke langs hovedveier, og nektet å bruke GPS. Da lokalbefolkningen ga ham rutetips (på den måten folk gjør når de er lokalkjent og prøver å forklare en rute hvor det hverken finnes skilt eller veinavn) og han kjørte seg vill, så la han ut et laaangt innlegg hvor han søyt og klagde og skyldte på lokalbefolkningen og kalte dem stygge ting.

Jeg argumenterte imot, og da kalte han meg mobber. Deretter slettet han innlegget og lagde et nytt hvor han skrev at det bare var ønskelig med hyggelige tilbakemeldinger. I kommentarfeltet skrev folk sånn «Jeg kan ikke skjønne hvilke negative personer det er som vil skrive noe dårlig om deg kjære Navn, det er jo så morsomt å følge deg på sykkelturene dine.» Jeg svarte dem at hvis dette er myntet på meg, så var jeg ikke kjip mot TS før han kalte lokalbefolkningen dette og dette i tidligere innlegg. Da skriver syklisten selv at han ikke kan skjønne at jeg fortsetter å angripe ham, og at han heller ikke kan begripe hvilket innlegg jeg siktet til. Dama som kommenterte fant (selvsagt) heller ikke noe innlegg hvor han hadde vært ufin. Da la jeg ut screenshots fra det innlegget og skrev at han hadde visst kommet til å slette det, så da var det jo flaks at jeg hadde tatt vare på det for ham. Etter det ble det stille.

 

Han la også ut et innlegg hvor han klagde over at syklister ikke fikk spesialbehandling eller rabatter på campingplass selv om det var skilt utenfor resepsjonen hvor det sto «syklister velkommen.»

 

Ja! Dette reagerte jeg også på, og er forøvrig også glad for at flere synes "Tilbring sommeren i Norge"-gruppa passer inn her! 

Andre ting fra denne gruppa: 

- Alle som har vært i Loen i sommer og vært på Rakssetra (eller hva den nå heter). Fint der altså, men når alle 500 gruppemedlemmene som har vært der legger ut identiske bilder tatt fra samme vinkel er det ikke så interessant lenger altså.

- Spørsmål om tips, for eksempel "Vi skal til Bergen, ønsker tips til aktiviteter for voksne og to barn, vi har allerede bestemt oss for Akvariet og Fløyen." Hvorpå femti mennesker skriver "Akvariet og Fløyen :)

- Alle (damer) som har vært på topptur, men tar lettkleddbilde av seg selv foran utsikten så man ikke ser hvor bildet er tatt. Blir sure når folk påpeker at puppene er i veien for utsikten 😆

- Når folk spør etter unike restauranter med god mat, og folk svarer Egon og Olivia. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Dorey skrev:

Jeg måtte melde meg ut av "Kattens adferd og helse"(?) for der trodde visst majoriteten at de hadde en slags sjelelig tilknytning til katta og at de kunne kalle den hjem bare ved tankens kraft. Sissel Grana stod høyt i kurs. Takk for meg...

Tror det er litt å ta tak i ved atferden og helsen til mange av katteeierne der, ass. 

Anonymkode: 03334...756

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På plantegruppa mi spør damer ofte om hvordan de kan få seg flere planter når «gubben» nekter. Her er et utvalg av svarene de får:

• Snik dem inn, jug om prisen

• Få noen til å gi deg en plante, gaver må man jo ta imot🤣

• Nekt ham sex hvis han nekter deg planter!!!

• Skilsmissegrunn!!!!!!!

• Jeg driter i hva gubben mener, mine planter!!

• Kjøp dem på matbutikken, det merker han ikke!

• Kjøpt er kjøpt

• Jeg måtte kjøpe den for jeg har mensen

Og så videre i all uendelighet. Hva slags merkelige forhold er det egentlig folk har?

Endret av Caroline1986
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f... er det med folk som på død og liv skal poste informasjon i 4-5-6 påfølgende screenshots, i stedet for 1 - en - kommentar med en link? Og uansett om det hadde holdt med en screenshot hadde en link vært 10 ganger bedre! 

:bond:

Anonymkode: 3fdcb...02c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...