Gå til innhold

Mary Kay kurs. Verste jeg har vært med på :o


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg ville ha meg med på et MK kurs. Jeg har både lest og hørt mye dårlig om det, men ga det sjanse.

jeg ble paff over hvor overhyggelige og snille de var. Jeg fikk liksom DEN klemen av kursleder da jeg kom inn døren. Det ble veldig fake. For ikke å snakke om den overdrevne klappingen og skytingen. Det var ikke måte på hvor bra MK produktene var da. De hadde fått så pen hud av produktene og de kunne ikke leve uten. Jeg spurte om det var dyrevennlig produkter og jada, det var de selfølgelig. Ser jo nå at de tester på dyr! :dry:

Jeg prøvde det jo noen av produktene og synes ikke de var SÅ gode. Ikke gode nok til jeg gidder å bruke penger på det. De var litt overpriset synes jeg. Da jeg sa jeg ikke kom til å kjøpe noe, så ble kursleder litt furten. Jeg følte det var mye kjøpepress og det liker jeg ikke. "Du måååå ta med venner og familie neste gang" Det blir ingen neste gang. 

Flere som hsr vært på slike Mary Kay kurs?

Anonymkode: 9dafb...1d7

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på et MK-hudpleiekurs for en stund siden. Konsulenten var veldig hyggelig og jeg fant noen produkter jeg både trengte og likte. Høres ikke ut som om denne konsulenten var særlig flink, det er ikke hyggelig å bli "kvalt" og mast på.

Anonymkode: 7e120...ac4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på lignende kurs innen andre merker,og det minner nesten om å besøke en hjernevasket sekt.Alle medlemmene er enige i at alle produktene er bedre enn alt annet på markedet,og stiller du noen kritiske spørsmål eller tar opp dyrestesting blir de fornærmet på deg.Misliker også måten de skal mase på deg for å få solgt mest mulig.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vart skikkelig irritert då eg ville kjøpe ein krem, men nesten vart nekta det dersom eg ikkje kjøpte rensekrem, serum etc som var SÅÅÅÅ viktig for at kremen skulle gjere jobben sin....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sandie skrev:

Har vært på lignende kurs innen andre merker,og det minner nesten om å besøke en hjernevasket sekt.Alle medlemmene er enige i at alle produktene er bedre enn alt annet på markedet,og stiller du noen kritiske spørsmål eller tar opp dyrestesting blir de fornærmet på deg.Misliker også måten de skal mase på deg for å få solgt mest mulig.

Helt enig. Virker som det er samme "sekt" forholdene i de ulike merkene. Man blir omtrent hetset når når man stiller kritiske spørsmål og den juicen kan kurere alt fra sopp til kreft. Tror det tiltrekker folk som er litt spesielle for å si det sånn. 

Anonymkode: 957eb...f3c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff... har vært på 3 slike kurs... 1.gangen tenkte jeg at jeg aldri skulle gå igjen. Følte det var så mye kjøpepress og denne dama sendte meg SMS i månedsvis etterpå og lurte på "når jeg ville ha party hos meg" og "si ifra hvis jeg trenger noen kremer etc" 

hadde vel knapt rukket å bli kvitt henne, før envenninne fikk overtalt meg med på et nytt party... med en ny MK-dame... hadde hodepine hele kvelden, var grusomt å sitte å høre på bablingen hennes... hadde hørt alt før og var jo ikke særlig interessert. jeg gikk tidlig for å si det sånn... 

Den tredje gangen ble jeg bokstavelig talt lurt. En venninne av meg sa at en venninne av henne trengte å øve seg på noen før hun skulle holde et større foredrag for noen andre eller noe sånn.. husker ikke helt. Jeg spurte hvetfall SPESIFIKT om det var mary kay eller noe lignende, men nei det var det ikke. Dere kan tro jeg ble irritert da jeg fikk SMS fra et ukjent nr noen timer før dette "foredraget" om jeg hadde en spesiell hudtype hun burde vite om, før mary kay-partyet i kveld... ble så forbanna at jeg hadde lyst å droppe hele greia, men for min venninnes skyld dro jeg. Sa klart i fra om at jeg ikke ville ha produktene i ansiktet, at jeg ikke ville ha flere meldinger fra henne og jeg ville ikke bli med på den forbanna "privat-samtalen" de alltid har etterpå *sukk* Takk Gud respekterte hun det... 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på et Mary Kay sminkekurs. Jeg ble sminket som en klovn. Det var utrolig irriterende med all masingen om å kjøpe produkter. Fikk foresten utbrudd av produktene hun klinte på i trynet mitt. 

Er som Sandie sier,  de er som en sekt. Nei, Mary Kay er ikke helt fantastiske produkter og de beste der ute. Jeg vet om mange andre produkter som er mye bedre.

Endret av smalls
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et sånt kurs for noen år tilbake. Ble nesten litt skremt jeg. Av all den skytingen og at Mary Kay var det BESTE som fantes der ute! For ikke snakke om det kjøpepresset. Jeg følte meg tvungen til å kjøpe noe og tvungen til å komme tilbake. 

Venninnen min hadde (uten min tillatelse) gitt en av damene nr mitt! Så jeg fikk masse meldinger om når jeg kom tilbake og tilbud på flere produkter. Måtte til slutt bli krass og be henne om å slutte å sende meg melding. Jeg er ikke interessert!!

Anonymkode: 79e65...3bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det tristeste med hele historien er jo egentlig hvor mye disse distrubitørene ødelegger for seg selv. Denne dama har veldig mye pågangsmot og en del ressurser, men hun bruker energien sin helt feil. Nå, fem år etter st jeg sluttet, jobber hun fortsatt på den samme butikken og har ifølge felles bekjente den samme troen på at hun kan "slå gjennom" som konsulent og jobbe heltid med dette. Hadde hun bare lagt den samme energien til noe mer produktivt er jeg ikke i tvil om at hun kunne oppnådd mye.

Anonymkode: 244d6...647

Dette! 

Hadde mange av dem lagt ned den utrolige energien og innsatsen i noe annet kunne de flyttet fjell. Det er jeg helt sikker på.

Jeg var for mange år siden på et hudpleiekurs med MK ho en venninne som skulle hjelpe en bekjent med å komme igang. Jeg var fullstendig blakk, type 2 kroner på kontoen noe jeg ga beskjed om på forhånd, men ble forsikret om at det ikke var noe kjøpepress. Dette kurset var utelukkende for at denne bekjente skulle trene på å snakke om produktene foran mennesker.  

Selve presentasjonen var ok nok, vi prøvde noen kremer og ble skrytt opp i skyene. Jaja, det kan jeg leve med. Jeg viste jo hva jeg gikk til. Det kjøpepresset som ikke skulle eksistere derimot, var drøyt! Dama ble superfornermet når jeg gang på gang sa at jeg ikke ville ha noe. Min venninne og de to andre som var der følte seg skikkelig presset til å kjøpe noe og ga seg. Denne selgeren plagde meg i lang tid etterpå med telefoner om jeg ville ha noe/arrangere kurs. Da jeg til slutt blokkerte henne på tlf begynte hun å oppsøke meg på jobb! Er det mulig!

Aldri mer MK!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg jobbet deltid i butikk under studiene var en av mine kolleger MK-konsulent. Hun hadde jobbet på butikken i 10 år men drev stadig og fablet om at "ikke si noe til sjefen, men jeg planlegger å slutte med en gang MK-jobben tar av" - noe hun visstnok hadde sagt i alle år, huff. 

Uansett hva jeg prøvde å prate om mens vi jobbet sammen kom praten stadig inn på Mary Kay og om jeg hadde prøvd ditt og datt av produkter. Hun prøvde til stadighet å prakke på meg ting og til slutt så sa jeg bare at jeg allerede hadde de fleste av produktene fordi en venn av meg var konsulent. Det ble igrunn enda kleinere fordi hun da begynte å bruke meg som eksempel ovenfor kollegene typ: "se så fin hud X har, det er fordi hun bruker ditt og datt av MK", mens sannheten er at huden min rett og slett er genetisk - jeg finnes ikke interessert i hudpleie og bruker bare tilfeldige merker (riktignok fra seriøse forhandlere og ikke fra hjernevaskede selgere). 

I tillegg prøvde hun å overtale meg til å kjøpe fra henne i stedet for og la ut i det vide og brede om en slags komplisert ekstraavtale hun hadde som ville sikre meg bedre priser enn fra en annen leverandør. I det hele tatt så virket det som om hun hadde memorisert en masse greier som hun knapt forstod selv. 

Hun prøvde hele tiden diskret å overtale kundene på butikken vår til å prøve produktene. Strengt talt ikke lov i det heele tatt, men ifølge henne selv så var det alltid i situasjoner hvor "temaet kom opp naturlig". Altså, hvem i helvete er det som kommer på å spørre kasereren på kiwi om hudpleie helt tilfeldig? Hun drev også å stilte opp produktene sine på pauserommet og hang opp plakater og flyers hun hadde laget selv i word.

Men det tristeste med hele historien er jo egentlig hvor mye disse distrubitørene ødelegger for seg selv. Denne dama har veldig mye pågangsmot og en del ressurser, men hun bruker energien sin helt feil. Nå, fem år etter st jeg sluttet, jobber hun fortsatt på den samme butikken og har ifølge felles bekjente den samme troen på at hun kan "slå gjennom" som konsulent og jobbe heltid med dette. Hadde hun bare lagt den samme energien til noe mer produktivt er jeg ikke i tvil om at hun kunne oppnådd mye.

Anonymkode: 244d6...647

Det er sykt trist. Fælt opplegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Dette! 

Hadde mange av dem lagt ned den utrolige energien og innsatsen i noe annet kunne de flyttet fjell. Det er jeg helt sikker på.

Jeg var for mange år siden på et hudpleiekurs med MK ho en venninne som skulle hjelpe en bekjent med å komme igang. Jeg var fullstendig blakk, type 2 kroner på kontoen noe jeg ga beskjed om på forhånd, men ble forsikret om at det ikke var noe kjøpepress. Dette kurset var utelukkende for at denne bekjente skulle trene på å snakke om produktene foran mennesker.  

Selve presentasjonen var ok nok, vi prøvde noen kremer og ble skrytt opp i skyene. Jaja, det kan jeg leve med. Jeg viste jo hva jeg gikk til. Det kjøpepresset som ikke skulle eksistere derimot, var drøyt! Dama ble superfornermet når jeg gang på gang sa at jeg ikke ville ha noe. Min venninne og de to andre som var der følte seg skikkelig presset til å kjøpe noe og ga seg. Denne selgeren plagde meg i lang tid etterpå med telefoner om jeg ville ha noe/arrangere kurs. Da jeg til slutt blokkerte henne på tlf begynte hun å oppsøke meg på jobb! Er det mulig!

Aldri mer MK!

Minner meg om alle de bedritne pyramideselskapene som oppsto på slutten av 90-tallet. Herbalife, natures own, ACN blablabla..

Natures own hadde noen farlige koffeintabletter som folk pleide å blande med alkohol. Derfor var det mange av mine venner som kjøpte produktene deres, alt fra disse aloe vera drikkene til alskens vaskemidler som den dag i dag står lagret i diverse rom hjemme hos de:)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Sirah skrev:

Dette! 

Hadde mange av dem lagt ned den utrolige energien og innsatsen i noe annet kunne de flyttet fjell. Det er jeg helt sikker på.

Jeg var for mange år siden på et hudpleiekurs med MK ho en venninne som skulle hjelpe en bekjent med å komme igang. Jeg var fullstendig blakk, type 2 kroner på kontoen noe jeg ga beskjed om på forhånd, men ble forsikret om at det ikke var noe kjøpepress. Dette kurset var utelukkende for at denne bekjente skulle trene på å snakke om produktene foran mennesker.  

Selve presentasjonen var ok nok, vi prøvde noen kremer og ble skrytt opp i skyene. Jaja, det kan jeg leve med. Jeg viste jo hva jeg gikk til. Det kjøpepresset som ikke skulle eksistere derimot, var drøyt! Dama ble superfornermet når jeg gang på gang sa at jeg ikke ville ha noe. Min venninne og de to andre som var der følte seg skikkelig presset til å kjøpe noe og ga seg. Denne selgeren plagde meg i lang tid etterpå med telefoner om jeg ville ha noe/arrangere kurs. Da jeg til slutt blokkerte henne på tlf begynte hun å oppsøke meg på jobb! Er det mulig!

Aldri mer MK!

Ja, de er faen meg helt gale! Når hun faktisk oppsøker deg på jobb, så har det gått for langt altså. Er det mulig? De er alt for masete og tar ikke nei for et nei. Er det rart mange boikotter Mary Kay tvert?

Anonymkode: 79e65...3bc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minitroll skrev:

Minner meg om alle de bedritne pyramideselskapene som oppsto på slutten av 90-tallet. Herbalife, natures own, ACN blablabla..

Natures own hadde noen farlige koffeintabletter som folk pleide å blande med alkohol. Derfor var det mange av mine venner som kjøpte produktene deres, alt fra disse aloe vera drikkene til alskens vaskemidler som den dag i dag står lagret i diverse rom hjemme hos de:)

Enig. Jeg har gått på noen smeller selv for å være grei med bekjente som selger diverse produkter. Kjøpte bla en Herbalifeshake en gang som smakte møkk. Endte med at den ble kastet fordi den gikk ut på dato. Hun skulle egentlig selge meg en en hel kostholdsserie for 3000kr i mnd!!!!! Jeg bare WTF? Syntes jeg var grei som kjøpte den ene shaken.

Har også kjøpt noen kremer og diverse fra Forever Living. Heat Lotion likte samboeren min, ellers har det ikke blitt brukt. Nå orker jeg ikke å være høflig og kjøpe av bekjente lenger. Ender jo opp med å ikke bruke produktene... Men jeg har testet dem! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de er faen meg helt gale! Når hun faktisk oppsøker deg på jobb, så har det gått for langt altså. Er det mulig? De er alt for masete og tar ikke nei for et nei. Er det rart mange boikotter Mary Kay tvert?

Anonymkode: 79e65...3bc

Nei da ble jeg faktisk skikkelig satt ut! Viste ikke hva jeg skulle si. Det var andre kunder i butikken så kunne ikke kjefte henne loddrett ut heller. De første gangene ble jeg på et vis kvitt henne. Til slutt måtte jeg ta en prat med sjefen og neste gang hun kom innom tok han en prat med henne. Hun fikk beskjed om at hun var hjertelig velkommen i butikken som kunde, men om hun plaget meg mer med MK så ble hun utestengt :P Etter dette så jeg henne aldri igjen. Savner henne ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sirah skrev:

Enig. Jeg har gått på noen smeller selv for å være grei med bekjente som selger diverse produkter. Kjøpte bla en Herbalifeshake en gang som smakte møkk. Endte med at den ble kastet fordi den gikk ut på dato. Hun skulle egentlig selge meg en en hel kostholdsserie for 3000kr i mnd!!!!! Jeg bare WTF? Syntes jeg var grei som kjøpte den ene shaken.

Har også kjøpt noen kremer og diverse fra Forever Living. Heat Lotion likte samboeren min, ellers har det ikke blitt brukt. Nå orker jeg ikke å være høflig og kjøpe av bekjente lenger. Ender jo opp med å ikke bruke produktene... Men jeg har testet dem! 

Ja, kjenner til de shakene. Det er jo dette som er det største problemet også med sånne selskap; at du skal abonnere på haugevis med produkter til mangfoldige tusen i måneden. Og helst prakke de på venner og familie i tillegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minitroll skrev:

Ja, kjenner til de shakene. Det er jo dette som er det største problemet også med sånne selskap; at du skal abonnere på haugevis med produkter til mangfoldige tusen i måneden. Og helst prakke de på venner og familie i tillegg.

Ikke sant. Og jeg liker egentlig konseptet med de shakene veldig godt. Jeg er så himla dårlig på å spise frokost. Har alltid dårlig tid om morgenen og eier ikke matlyst. Med noen frosne bær liggende i fryseren så tar det jo to minutter og lage en smootie som man bare kan ta med i hånden. Å putte en shake oppe i der er jo i teorien genialt slik at man får i seg noe næring. 

Men jeg ville altså ha EN SHAKE! Ikke ha et abbonement på en million produkter jeg ikke har behov for! Det får være grenser!

Den til Herbalife smakte altså så møkk at jeg brakk meg av den uansett hva jeg blandet den med. Jeg fikk smake den til Forever Living en gang og den smakte mye bedre, men jeg har det selskapet så langt oppe i halsen at jeg ikke vil legge igjen penger der 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på et kurs og det var veldig hyggelig. Ble sminket og det ble ganske bra! Hun som hadde kurset opptreden som en hyggelig vert og selger men ikke påtrengende.

Jeg kjøpte ingenting og fikk ingen meldinger i etterkant (ja hun hadde mobilnummeret mitt).

MEN så har vi ei på jobben da som også er MK-konsulent som tror hun skal slå igjennom å bli rik på dette..Hun er derimot ekstremt masete og påtrengende så der skygger jeg banen med en gang hun begynner å prate om produktene og skal gi "gode råd".

 

Anonymkode: 850cf...c4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg skjønner jeg har sluppet unna med et nødskrik! Jeg takket nei til et Mary Kay-party relativt nylig, og setter plutselig veldig stor pris på det. :fnise: 

Anonymkode: 699fe...dbe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...