Gå til innhold

Mary Kay kurs. Verste jeg har vært med på :o


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I mangel av det fantastiske mary kay produktet jeg har brukt de siste fem årene, kjøpte jeg Nylig en vanlig dr greve krem i kolonialen. Kjenner ikke forskjell, og sparer 300 kr PR tube😄 Enig, de er pågående, og jeg er lettlurt.

Anonymkode: 8f6e4...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker jeg ble med ei venninne på et sånt kurs og hun dama teksta meg i en evighet etterpå og spurte om jeg også ville bli konsultent. "Når står du opp om morgenen med den jobben du har? Jeg kan stå opp AKKURAT når jeg vil siden jeg styrer dagene selv :) Vil du også bli konsulent?". Helt tragisk. Jeg står forøvrig opp rundt seks både når jeg har fri og når jeg skal på jobb.

Anonymkode: 37b92...67a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, MonicaM skrev:

Hvor mye koster starter-kitet?

I 2009 kostet det rundt 1500kr. Måtte jo selvsagt kjøpe ekstra produkter som jeg ikke fikk solgt. HAIER!!!

Anonymkode: 9a813...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Helt sykt hvor pågående de er. Har nettopp fått opplevd dette selv.. fikk noen prøve noen produkt fra en kollega som hadde mast i flere uker at hun ville jeg skulle prøve noen såååååå gode produkter skule selvsagt ikke være noke kjøpepress. syns tilslutt det ble så masete at jeg sa ja.. Gikk en dag fra jeg fikk det til hun begynte å mase videre om å kjøpe disse fantastiske produktene. også er det jo slik at kjøper jeg bare en dagkrem så fungere den selvsagt ikke like bra uten rens, serum, øyekrem, nattkrem, sminkefjerner, også.....😠 lettere å takke nei til mersalg av de som står på parfymeri for de aner jo ikke hva produkter jeg har ellers. Også prisen da, fy søren.. mp vel,koste litt format alle i « pyramiden» skal få lønna si.  Så vurderer nå å bytte jobb for å unngå hele dama😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i Post i butikk tidlig på 2000-tallet. Var 19 år, med dårlig selvtillit og rimelug naiv.En dag kom det inn en dame som manglet hentelapp for pakken hun skulle hente. Dette var rett før jul og det var mye pakkeri butikken. Jeg måtte lete gjennom haugevis av pakker for å finne hennes. Hun ble strålende fornøyd og kunne ikke rose meg høyt nok. Enden på visa ble at hun insisterte å på å invitere meg på SPA-kveld via firmaet hun jobbet i. Hun presenterte det på en slik måte at det hørtes ut som om jeg skulle få noe siden jeg hadde vært så behjelpelig. Jeg hadde ikke lyst, men dama ga seg ikke, så jeg sa tilslutt ja. Jeg nevnte ung og naiv?😑 Enden på visa var jo at jeg endte opp på salgsparty med en haug middelaldrene kvinner på Oslos beste vestkant. Har aldri i mitt liv følt meg så ukomfortabel før. På slutten av festen var det ikke noe spørsmål OM man ville ha, men hva og hvor mye. Jeg slett med økonomien på den tiden, men endte likevel opp med produkter til 1700 kr. Hadde ikke disse pengene egentlig, og det ble et sabla mas om betaling i etterkant. Min feil selvfølgelig, skulle jo ikke sagt ja. Men dama ga seg ikke der. Hun ringte meg flere ganger i uka i 7-8 måneder etterpå, helt til jeg fikk byttet nummer. Fikk angst av hele greia. Og ikke var produktene noe å skryte av heller. MK er no drit.

Anonymkode: 5381b...fc0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Måtte søke opp Mary kay for å finne ut hva dette var for noe. En eks nabo har holdt på å sende meg beskjeder på messenger og legger meg til i grupper på facebook der hun skal selge produkter. Hun skriver som om det er veninne kveld det er snakk om men vi har ikke hatt noe kontakt på år, så jeg ble helt forvirret. 🤷🤔 Synes det er så pyton å bli utsatt for sånt lure-salgspress fra venninner.. Det er dyre ting og! 

Anonymkode: e7205...839

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig at voksne folk holder på med dette i 2023.....Herbalife, it works, mary kay etc....

Jeg klarer ikke ta slike mennesker seriøst, har kuttet ut to venninner som startet med dette. Tenker at man er hjernedød og dum når man starter med slike ting, lite oppegående. Et slikt menneske vil jeg ikke ha i livet mitt som venner.

 

Anonymkode: 8dfc0...c0c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min ble med på mk-party og ga verten mitt nummer. Hun ringte og sendte sms i et hakka kjør. Jeg hadde aldri hørt om Mary Kay og pyramideopplegg før(var bare rundt 18), men følte med én gang at dette var ukomfortabelt og ekkelt at hun verten, som helt fremmed, ringte og ville avtale når vi skulle møtes(hjemme hos henne eller meg) og at jeg måtte bare ha med meg så mange jeg ville. Jeg sa først ja til å møtes, men så sendte jeg sms etterpå og unnskyldte hvorfor jeg ikke kunne møtes likevel. Plutselig passet det aldri for meg. Hun tok etterhvert hintet og sluttet å mase.

Anonymkode: 56a32...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Kay er MLM. Pyramidespill.

Anonymkode: 92f39...17a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tragisk at de blir så hjernevasket og tror på dette selv

Anonymkode: 4c169...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å si jeg har en konsulent jeg handler hos.

Anonymkode: 45be9...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har begynt å si jeg har en konsulent jeg handler hos.

Anonymkode: 45be9...329

Det er det samme jeg gjør med Jehovas Vitne, sier jeg allerede har en venn som er vitne som jeg kan spørre alt om.

Ser du likheten mellom MK og JV? Og Herbalife som alle skrek opp om for mange år siden....

Anonymkode: 22525...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det samme jeg gjør med Jehovas Vitne, sier jeg allerede har en venn som er vitne som jeg kan spørre alt om.

Ser du likheten mellom MK og JV? Og Herbalife som alle skrek opp om for mange år siden....

Anonymkode: 22525...2a1

Jeg syns man kan avvise på en grei måte uansett om det er JH MK  hvis man ikke er intr. 

Anonymkode: 45be9...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stusser på at de kaller det "kurs" - å være Mary Kay-konsulent er ikke akkurat å være hudpleier eller ha kunnskap om hudpleie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns man kan avvise på en grei måte uansett om det er JH MK  hvis man ikke er intr. 

Anonymkode: 45be9...329

Det er jo det de fleste prøver. Å avvise på en grei måte. Men skjønner jo at det ikke virker, så tilslutt må man bli ei bestemt superbitch eller lyge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2017 den 19.51):

En venninne av meg ville ha meg med på et MK kurs. Jeg har både lest og hørt mye dårlig om det, men ga det sjanse.

jeg ble paff over hvor overhyggelige og snille de var. Jeg fikk liksom DEN klemen av kursleder da jeg kom inn døren. Det ble veldig fake. For ikke å snakke om den overdrevne klappingen og skytingen. Det var ikke måte på hvor bra MK produktene var da. De hadde fått så pen hud av produktene og de kunne ikke leve uten. Jeg spurte om det var dyrevennlig produkter og jada, det var de selfølgelig. Ser jo nå at de tester på dyr! :dry:

Jeg prøvde det jo noen av produktene og synes ikke de var SÅ gode. Ikke gode nok til jeg gidder å bruke penger på det. De var litt overpriset synes jeg. Da jeg sa jeg ikke kom til å kjøpe noe, så ble kursleder litt furten. Jeg følte det var mye kjøpepress og det liker jeg ikke. "Du måååå ta med venner og familie neste gang" Det blir ingen neste gang. 

Flere som hsr vært på slike Mary Kay kurs?

Anonymkode: 9dafb...1d7

Ja!! De er så intense og masete, jeg fikk helt noia. Produktene var ikke så veldig bra heller. 

Anonymkode: cf303...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...