Gå til innhold

ok å avvise transsekuelle på spa?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Thyra skrev:

Ok. Så hvis fremtoningen sier er en ting og kjønnsorganet en annen ting,  så passer ikke vedkommende i noen av garderobene? 

Jo, det blir underlivets utseende som bestemmer: er det en penis, så får hen gå i herregarderoben.

Anonymkode: 3f2bb...5b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det blir underlivets utseende som bestemmer: er det en penis, så får hen gå i herregarderoben.

Anonymkode: 3f2bb...5b7

Og dersom det er en vagina får vedkommende gå i damegarderoben uansett hvor maskulin vedkommende ellers er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går i så fall grensen?  Hva om han har en mikropenis som er så liten at den knappt synes under kjønnshåret,  er han velkomnen i herregarderoben? Hva om hun har en forstørret klitoris, får hun fortsatt gå i damegarderoben? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det dere sier damer, er at dere ønsker meg velkommen i garderoben deres? Jeg har skjegg, dyp stemme, hår på brystet og klærne mine minner ikke om annet enn mann. Navnet mitt er maskulint og jeg er juridisk sett mann (fra før de nye reglene kom). 

Men da en detalj som gjør at dere vil dusje sammen med meg.... 

 

Anonymkode: 1fdba...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
53 minutter siden, Kara W skrev:

Er det virkelig så vanskelig å forstå?  Det er helhetsinntrykket som teller.  Både fremtoning og kjønnsorganer bør stemme overens med den garderoben man befinner seg i.

Men i de tilfellene det ikke er mulig? Hva da? 

Det er praktisk umulig å få til 4 garderober på alle treningssenter og svømmehaller. Og en 3. garderobe for mennesker med handikap eller spesielle behov finnes ikke overalt , og i andre tilfeller får ikke transpersoner lov å bruke dem. Skal transkjønnede som ikke enda har fått tatt en operasjon av genitalia bli hindret fra å gå i svømmehallen? 

Utifra det jeg har forstått finnes det barn i Norge som gjennomgår kjønnsskifte og begynner på hormoner, kan de opereres før de er voksne? Og hvis de venter, skal de gjennom hele ungdomstida være ekskludert fra gym fordi de ikke har en fremtoning og kjønnsorgan som stemmer overens men noen av garderobene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det dere sier damer, er at dere ønsker meg velkommen i garderoben deres? Jeg har skjegg, dyp stemme, hår på brystet og klærne mine minner ikke om annet enn mann. Navnet mitt er maskulint og jeg er juridisk sett mann (fra før de nye reglene kom). 

Men da en detalj som gjør at dere vil dusje sammen med meg.... 

Anonymkode: 1fdba...a59

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det blir underlivets utseende som bestemmer: er det en penis, så får hen gå i herregarderoben.

Anonymkode: 3f2bb...5b7

Det er dette jeg ikke kan forstå at man heller vil ha en som tilsynelatende er mann bortsett fra vagina mellom beina i kvinnegarderoben, enn noen som er tilsynelatende kvinne borsett fra penis mellom beina i kvinnegarderoben. Er det i så fall penisen man er "redd for"? Eller hva er det man synes er så ubehagelig? Jeg ville selv synes det var ubehagelig med en mann i garderoben, men jeg anser faktisk noen som ser ut som AB_a59 mer som mann enn en transkvinne som enda ikke har operert underlivet. Men jeg ser jo at mange er uenig, men klarer dere å forklare hvorfor dere heller vil ha en som har skjegg, dyp stemme, hår på brystet og identifiserer seg som en mann (bortsett fra vagina) i garderoben enn en som ser ut som og identifiserer som en kvinne (bortsett fra penis)?

Og hvis man ikke vil ha noen av dem, mener man det er riktig at man fratar en gruppe mennesker rettigheten til å få benytte seg av offentlige tilbud som svømmehaller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Rainstorm skrev:

Det er dette jeg ikke kan forstå at man heller vil ha en som tilsynelatende er mann bortsett fra vagina mellom beina i kvinnegarderoben, enn noen som er tilsynelatende kvinne borsett fra penis mellom beina i kvinnegarderoben. Er det i så fall penisen man er "redd for"? Eller hva er det man synes er så ubehagelig? Jeg ville selv synes det var ubehagelig med en mann i garderoben, men jeg anser faktisk noen som ser ut som AB_a59 mer som mann enn en transkvinne som enda ikke har operert underlivet. Men jeg ser jo at mange er uenig, men klarer dere å forklare hvorfor dere heller vil ha en som har skjegg, dyp stemme, hår på brystet og identifiserer seg som en mann (bortsett fra vagina) i garderoben enn en som ser ut som og identifiserer som en kvinne (bortsett fra penis)?

Og hvis man ikke vil ha noen av dem, mener man det er riktig at man fratar en gruppe mennesker rettigheten til å få benytte seg av offentlige tilbud som svømmehaller?

Som du ser får man ikke konkrete svar på det. For nei, de vil ikke dele med en som er FTM heller. Fordi at da skal ikke det man ha mellom beina telle, men kjønnsuttrykket telle virker det som. Mange kvinner vil ikke trene med menn i samme rom engang, og da med klær på. Så du kan tenke deg oppstyret det hadde blitt om jeg kom traskende inn i en damegarderobe... 

Trur mange ønsker nok at enten skal alle puttes i herregarderoben dersom de kan føle seg krenket eller støtt over noe, eller så får man bare hindre en gruppe mennesker å bruke steder med obligatorisk naken dusjing. For da er det ikke deres problem noe mer. 

Det beste er selvfølgelig å kunne tilby enten en egen garderobe eller skjermede forhold i dusjen. Men alle steder har ikke slike muligheter eller har interesse av å tilby slike muligheter. 

Anonymkode: 1fdba...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det blir underlivets utseende som bestemmer: er det en penis, så får hen gå i herregarderoben.

Anonymkode: 3f2bb...5b7

Enn pupper?

Eller er det slik at pikk trumfer pupper?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Rainstorm skrev:

Men i de tilfellene det ikke er mulig? Hva da? 

Det er praktisk umulig å få til 4 garderober på alle treningssenter og svømmehaller. Og en 3. garderobe for mennesker med handikap eller spesielle behov finnes ikke overalt , og i andre tilfeller får ikke transpersoner lov å bruke dem. Skal transkjønnede som ikke enda har fått tatt en operasjon av genitalia bli hindret fra å gå i svømmehallen? 

Utifra det jeg har forstått finnes det barn i Norge som gjennomgår kjønnsskifte og begynner på hormoner, kan de opereres før de er voksne? Og hvis de venter, skal de gjennom hele ungdomstida være ekskludert fra gym fordi de ikke har en fremtoning og kjønnsorgan som stemmer overens men noen av garderobene?

Man trenger en garderobe for herrer, en for kvinner, en for FTM og en for MTF pluss garderober for de som er på mellomstadier. 6 garderober altså. La oss si at 5% av befolkningen faller innenfor en av disse "tilleggskategoriene" (muligens et lavere tall), da har man altså 2 garderober for 95% av brukerne og 4 garderober for 5% av brukerne. Alt for at at noen skal slippe å se en penis eller vagina i øyekroken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Larsern skrev:

Man trenger en garderobe for herrer, en for kvinner, en for FTM og en for MTF pluss garderober for de som er på mellomstadier. 6 garderober altså. La oss si at 5% av befolkningen faller innenfor en av disse "tilleggskategoriene" (muligens et lavere tall), da har man altså 2 garderober for 95% av brukerne og 4 garderober for 5% av brukerne. Alt for at at noen skal slippe å se en penis eller vagina i øyekroken.

 

Er det ikke lettere å ha båsermed private dusjer for alle? Da slipper man örti ulike garderober. Folk dusjer jo alene når de er hjemme. Tror folkville syntes det var litt luksus

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er det ikke lettere å ha båsermed private dusjer for alle? Da slipper man örti ulike garderober. Folk dusjer jo alene når de er hjemme. Tror folkville syntes det var litt luksus

Jeg liker ikke alenedusj. Det sigalerer at kroppen min er noe jeg skal skamme meg over. Jeg nekter å skamme meg over kroppen min.

Anonymkode: 2dd4b...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke alenedusj. Det sigalerer at kroppen min er noe jeg skal skamme meg over. Jeg nekter å skamme meg over kroppen min.

Anonymkode: 2dd4b...cc4

Men er du åpen for å dusje med andre som ikke er helt A4? Og vil du skille på hva som er mellom beina eller kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk? 

Anonymkode: 1fdba...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da opplevd at x- kjønn har brukt dame-toalett før, og føler ikke noe oppstyr over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er du åpen for å dusje med andre som ikke er helt A4? Og vil du skille på hva som er mellom beina eller kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk? 

Anonymkode: 1fdba...a59

Jeg er åpen for å dusje med hvem som helst uansett kjønn og utseende. For meg går det bare på oppførsel. (Hvis det er barn og psykisk utviklingshemmede tåler jeg litt mer når det gjelder oppførsel.) Jeg vet at jeg er tryggere på meg selv og mer tolerant enn folk flest. Selv om det er greit for meg å dusje med andre mener jeg at man må ha flere alternativer. Å tvinge alle til å dusje sammen er like galt som å tvinge alle til å dusje i adskilte dusjkammere. På vanlige nakenstrender går kvinner trygt mens i India blir kvinner i niqab trakassert. Det går ikke på hvor mye man har på seg men hvilken holdning man (menn) har. Langt de fleste klarer å oppføre seg skikkelig hvis de blir opplært til det. Heterofile kan lære seg å oppføre seg like respektabelt som homofile/lesbiske i adskilte dusjer.

Anonymkode: 2dd4b...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mari Y skrev:

Har da opplevd at x- kjønn har brukt dame-toalett før, og føler ikke noe oppstyr over det. 

Det blir ikke det samme da doene har private båser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det blir ikke det samme da doene har private båser

Men om man ikke kan se at det er en mann, så ser man det vel ikke uansett. Vet ikke, jeg. Noen transer er jo gode på å se ut som kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Maleficenta skrev:

Er det ikke lettere å ha båsermed private dusjer for alle? Da slipper man örti ulike garderober. Folk dusjer jo alene når de er hjemme. Tror folkville syntes det var litt luksus

Helt klart lettere og det blir sannsynligvis mer av det. Kropp har jo blitt noe man skal skamme seg for, samtidig som at man skal vise det mest mulig. En snodig dualisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke alenedusj. Det sigalerer at kroppen min er noe jeg skal skamme meg over. Jeg nekter å skamme meg over kroppen min.

Anonymkode: 2dd4b...cc4

Nei,  det signaliserer at nakenhet er privat for mange. Ikke at man MÅ skjule kroppen sin,  men at man KAN. Man har jo private båser på offentlige toaletter også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Larsern skrev:

Helt klart lettere og det blir sannsynligvis mer av det. Kropp har jo blitt noe man skal skamme seg for, samtidig som at man skal vise det mest mulig. En snodig dualisme.

Men det virker mer hygienisk da. Man slipper å få andres fotsopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Men det virker mer hygienisk da. Man slipper å få andres fotsopp

Heller motsatt. Flere flater å rengjøre, og det desinfiseres ikke mellom hver som bruker avlukket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...