Gå til innhold

Kattepusen vår har ikke kommet tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forresten ikke bedt om meninger og kjeft for dyreholdet mitt. Ksatrepusen vår kom til rette igjen noe vi er veldig glad for. Så da har det jo løst seg 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forresten ikke bedt om meninger og kjeft for dyreholdet mitt. Ksatrepusen vår kom til rette igjen noe vi er veldig glad for. Så da har det jo løst seg 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Men du driter fortsatt i pus. Du ber om kjeft når du har et så bedritent dyrehold

Anonymkode: 249d3...990

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyr og mennesker KAN bli skadet. Sånn er livet. 

Anonymkode: 6501c...52d

Ja,  men det er jo faktisk din oppgave å sørge for at den ikke blir skadet. At du holder den inne. Pusen var heldig,  men kan gå verre neste gang. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forresten ikke bedt om meninger og kjeft for dyreholdet mitt. Ksatrepusen vår kom til rette igjen noe vi er veldig glad for. Så da har det jo løst seg 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Hvis du ikke har bedt om meninger, hvorfor opprettet du tråden da?

Anonymkode: 0119a...3c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har bedt om meninger, hvorfor opprettet du tråden da?

Anonymkode: 0119a...3c5

Jeg lurte på hvor man skulle ta kontakt. 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du driter fortsatt i pus. Du ber om kjeft når du har et så bedritent dyrehold

Anonymkode: 249d3...990

Du vet ikke om jeg driter i dyret mitt eller ikke.

Tusen takk til alle som svarte på spørsmålet mitt. 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, chisandra skrev:

Du verden for en tråd....og jeg som trodde hundefolk var gærne! :ler:

Kvinneguiden er gal. 

Anonymkode: 6501c...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forresten ikke bedt om meninger og kjeft for dyreholdet mitt. Ksatrepusen vår kom til rette igjen noe vi er veldig glad for. Så da har det jo løst seg 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Okei, så om du ser noen slå katten sin så ville du ikke sagt noe, for personen "har ikke spurt deg om å få kjeft"?

Du er en uansvarlig katteeier og folk reagerer. Så enkelt er det.

Anonymkode: 8b1b0...d32

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så om du ser noen slå katten sin så ville du ikke sagt noe, for personen "har ikke spurt deg om å få kjeft"?

Du er en uansvarlig katteeier og folk reagerer. Så enkelt er det.

Anonymkode: 8b1b0...d32

Problemet her er at jeg ikke er en uansvarlig katteeier. Kvinneguidens crazy catladies mener visst det , og da får de bare mene det. Inni seg. 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kattepusen vår kommer absolutt ikke til å bli en innekatt uansett. Må bare passe litt ekstra på pusen vår når hun er ute. Vi måtte dra bort et par timer mens hun var ute og det har vi ikke gjort før. Og kommer ikke til å gjøre igjen med det første. 

Ja har vært ute og ropt og ropt. Så prøver så godt vi kan. 

Anonymkode: 6501c...52d

Hun kan ikke være alene ute så ung. Er det trær i nærheten? Så små kattunger kan jages opp i trær og kommer ikke ned igjen selv. Sett ut kattedoen hennes hvis hun har en, den lukter sterkt så den kan de lukte seg lettere frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har mistet,  dumpet  katten og det er stor mulighet den er død!. Gratulerer! Dette er AKKURAT hva jeg hater fra mitt hjerte om norsk kattehold! GRUFULLT!!😭😢

Anonymkode: e08dc...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du er en uansvarlig katteeier TS. Jeg tviler ikke et sekund på at du er veldig glad i katten din, og kun vil dens beste, men du må ta innover deg at det katteholdet du har nå ikke er riktig.

For det første er katten alt for ung til å slippes ut alen da den ikke har utviklet stedsans (som flere over har sagt til deg gjentatte ganger). For det andre regner jeg med at i og med at katten er så ung, så har den ikke har fått mulighet til å utvikle vinterpels. Dette er noe som går gradvis og ikke skjer over natta. Du risikerer at katten fryser ihjel hvis hun ikke blir funnet.

Jeg forstår at det er kjipt å se katten mjaue med døren og vil slippes ut, men da får du eventuelt ta den i bånd. Jeg stusser også på at det virker som om du bare tror du kan regne med at noen finner henne og leverer henne til veterinær? (Men da håper jeg hun i alle fall er chippet?). Det første du burde gjøre er å gå ut og lete selv, ikke bare "vente og se".

Hvis du absolutt skal insistere på å slippe henne ut alene må du i alle fall chippe henne hvis dette ikke er gjort, og så anbefaler jeg deg å kjøpe et GPS halsbånd.

Selv om det gikk bra med katten du hadde før betyr det ikke at det går bra denne gangen. Anse dette som en mulighet til å lære og vokse, for du vil vel det beste for katten din? Flott at hun er kommet tilbake :)

 

Anonymkode: 7fe16...791

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet her er at jeg ikke er en uansvarlig katteeier. Kvinneguidens crazy catladies mener visst det , og da får de bare mene det. Inni seg. 

Anonymkode: 6501c...52d

Problemet er at du er faktisk en uansvarlig katte eier og driver med ansvarsfraskrivelse, http://www.dyredetektivene.no/artikkel/kattunger-må-tas-godt-vare-på Jeg siterer ;" Det er veldig viktig at vi holder kattungen inne den første tiden til den er voksen nok til å forstå livet utenfor husveggene. Dette for at den ikke skal blir kjørt på eller forsvinne. Kattunger er som små barn, de forstår ikke hva som er farlig for dem og at de kan gå seg bort!"  En katt på 15-16 mnd er for liten til å være ute alene i verden, du har som katteier påtatt deg ansvar for et lite og skjørt liv, som er 100 prosent avhengig av deg og at du gjør jobben din riktig. Å gjøre jobben riktig innebærer også ID-merking og kastrering. Hvis du ikke har råd til kastrering så tigg etter penger på facebook eller så kan dyrebeskyttelsen hjelpe deg med den kostnaden. Håper du tar til deg den informasjonen du får nå, aldri for sent å bli en god katteier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har mistet,  dumpet  katten og det er stor mulighet den er død!. Gratulerer! Dette er AKKURAT hva jeg hater fra mitt hjerte om norsk kattehold! GRUFULLT!!😭😢

Anonymkode: e08dc...7e8

Du kan roe ned tårene. Kattepusen er hjemme igjen. 

Har planer om å sterilisere, men chippe greia det klarer hun seg godt uten. 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Varma skrev:

Problemet er at du er faktisk en uansvarlig katte eier og driver med ansvarsfraskrivelse, http://www.dyredetektivene.no/artikkel/kattunger-må-tas-godt-vare-på Jeg siterer ;" Det er veldig viktig at vi holder kattungen inne den første tiden til den er voksen nok til å forstå livet utenfor husveggene. Dette for at den ikke skal blir kjørt på eller forsvinne. Kattunger er som små barn, de forstår ikke hva som er farlig for dem og at de kan gå seg bort!"  En katt på 15-16 mnd er for liten til å være ute alene i verden, du har som katteier påtatt deg ansvar for et lite og skjørt liv, som er 100 prosent avhengig av deg og at du gjør jobben din riktig. Å gjøre jobben riktig innebærer også ID-merking og kastrering. Hvis du ikke har råd til kastrering så tigg etter penger på facebook eller så kan dyrebeskyttelsen hjelpe deg med den kostnaden. Håper du tar til deg den informasjonen du får nå, aldri for sent å bli en god katteier.

Håper du mener 15-16 uker 😂

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan roe ned tårene. Kattepusen er hjemme igjen. 

Har planer om å sterilisere, men chippe greia det klarer hun seg godt uten. 

Anonymkode: 6501c...52d

Dette kan du vel ikke i fult alvor mene? Chip er ikke vondt eller fælt for katten, det er oppriktig noe av det beste du kan gjøre for pus. Hvordan mener du veterinær skal vite at det er din katt som er funnet når den ikke er chippet?

Anonymkode: 7fe16...791

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli så provosert du bare vil Ts av at jeg kaller deg en uansvarlig katteeier. For det provoserer meg mer at du gir blanke i all tiden dyrebeskyttelsen osv bruker på å rydde opp etter folk som deg! 

Anonymkode: 249d3...990

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har mistet,  dumpet  katten og det er stor mulighet den er død!. Gratulerer! Dette er AKKURAT hva jeg hater fra mitt hjerte om norsk kattehold! GRUFULLT!!😭😢

Anonymkode: e08dc...7e8

Katten er tilbake 

Anonymkode: 0119a...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...