Gå til innhold

Kattepusen vår har ikke kommet tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere slapp ut en kattunge på 15-16 uker helt alene så er dere totalt uegnet som katteeiere! Og komplett idioter!

Så små kattunger skal ikke være ute! 

Håper inderlig dere var ute i hele natt å leita etter den stakkars kattungen! Kom deg ut å let nå også. Bruk hele nettverket ditt og facebook for å få folk til å lete. Ring nærmeste dyrlege, politi og brannstasjon for å høre om noen har levert inn en kattunge eller om noen har levert inn en overkjørt kattunge. 

Hva tenkte du på egentlig? Har du ikke lest deg opp på kattehold??

Anonymkode: 5ef64...825

Hvorfor skal dette være til hjelp mener du? Å kjefte på ts?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det går an.... du slipper ikke en så liten kattunge ut alene! Det er helt høl i huet å du fortjener å få høre det! Jeg er vanligvis veldig forståelsesfull for at ting kan skje, men det der er ikke annet en ignoranse. Mister dere denne så ikke skaff dere en ny katt før du setter deg inn i hva en katt trenger. Det er en baby enda! De skal ikke ut før de er MINIMUM 6 mnd, helst nærmere året. Å da skal den først kastreres så dere ikke får en skokk med kattunger! Gå ut å let, heng opp plakater å spør naboer. Håper noen har tatt den inn da en så liten pus ikke har utviklet stedsans og er en enkelt bytte for hunder, andre katter, og andre dyr. 

Anonymkode: 249d3...990

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linnpinn9 skrev:

Hvorfor skal dette være til hjelp mener du? Å kjefte på ts?

Fordi at hvis man skal ha dyr så får man sette seg inn i det å ha et dyr

Anonymkode: 249d3...990

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja deg om det. Jeg tenker mer at de som stenger inne kattene sine skulle vært anmeldt. 

Takk til dere med gode svar på hva jeg burde gjøre. Har ringt, men ingen har funnet henne. Så da får vi bare vente og se. 

Anonymkode: 6501c...52d

Forskjellen er jo at kattungen tidligere var ute sammen med moren sin. Nå er hun alene uten noen som passer på.

Katter utvikler ikke stedsans før de er rundt et halvt år gamle. Da kan den gå ut sammen med dere - mange bruker bånd i starten slik at katten blir kjent i nærområdet, andre er ute sammen med katten og ser til at den er i nærheten hele tiden. Rundt 8-10 måneders alder kan katten gå ut alene.

En nysgjerrig kattunge kan fort dilte etter fremmede og komme seg bort. Og trafikken er ikke til å spøke med, ikke engang for voksne katter.

Så nei, man bør ikke anmeldes fordi man holder katten inne det første leveåret. Man skåner katten for farer den ikke er klar til å møte på egenhånd ennå.

Håper dere får tilbake katten deres, og at dere er mer forsiktige i fremtiden.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepusen vår kommer absolutt ikke til å bli en innekatt uansett. Må bare passe litt ekstra på pusen vår når hun er ute. Vi måtte dra bort et par timer mens hun var ute og det har vi ikke gjort før. Og kommer ikke til å gjøre igjen med det første. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kattunge var VELDIG nysgjerrig og smatt ut døra som en kule. Jeg løp ut etter henne, men hadde ikke sjans. Hun var borte i flere timer og jeg var helt nervevrak! Var ute flere ganger for å rope på henne. Hun kom heldigvis tilbake, men var nøye med å passe på hun ikke fikk lurt seg ut igjen. 

Håper pusen din kommer tilbake :klem:Katter har en veldig god stedssans og god hørsel. Rop mye på henne.

Anonymkode: 9cc54...da4

Ja har vært ute og ropt og ropt. Så prøver så godt vi kan. 

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom på en ting. Vår forgje katt stakk av da hun var 6 mnd. Var borte en uke. Det viste seg at hun kom når vi ropte, men hun "kom for sent". Det slo oss at viss hun hørte oss på 100 m avstad, så tok det litt tid før hun rakk frem. Gikk ei runde i nabolaget der vi sto å ventet 10 min for hver gang vi ropte. Den kvelden fikk vi katten hjem. Prøv det! Uansett bedre enn å bare vente.

Anonymkode: 6be7b...200

Dette har vi ikke tenkt på. Skal forsøke :-) 

Godt at det ikke er veldig kaldt ute. 

Anonymkode: 6501c...52d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi at hvis man skal ha dyr så får man sette seg inn i det å ha et dyr

Anonymkode: 249d3...990

Ja, men du trenger ikke å kjefte fordi om. Det går an å si det på en ordentlig måte.  

Anonymkode: a1164...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det går an.... du slipper ikke en så liten kattunge ut alene! Det er helt høl i huet å du fortjener å få høre det! Jeg er vanligvis veldig forståelsesfull for at ting kan skje, men det der er ikke annet en ignoranse. Mister dere denne så ikke skaff dere en ny katt før du setter deg inn i hva en katt trenger. Det er en baby enda! De skal ikke ut før de er MINIMUM 6 mnd, helst nærmere året. Å da skal den først kastreres så dere ikke får en skokk med kattunger! Gå ut å let, heng opp plakater å spør naboer. Håper noen har tatt den inn da en så liten pus ikke har utviklet stedsans og er en enkelt bytte for hunder, andre katter, og andre dyr. 

Anonymkode: 249d3...990

Jeg kommer absolutt ikke til å slutte å slippe ut pusen min som står ved døra og mjauer. 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt katt før ts? En katt får ikke stedssans før den er 8 måneder og bør ikke slippes ut før. Har du i det hele tatt lest om katter før du fikk den? En liten kattunge skal ikke være ute alene så liten. Den kan lett komme seg bort. Du kan slippe den ut når den er gammel nok. 

Anonymkode: 0119a...3c5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjelper det ikke å bare ha vært ute og ropt og "vente å se". Hvis katten er så liten så står det faktisk om livet nå, det er altfor kaldt, den har ikke retningssans, og er et lett bytte for mange andre dyr osv. Du må få med deg alle du kjenner og rett og slett saumfare hele området dere bor i, ringe på til alle og høre om de har sett den, lage plakater og poste de overalt. Du kan overhodet ikke vente å se i denne situasjonen!

 

Og for å spesifisere, med "hele området dere bor i" mener jeg ikke bare de nærmeste naboene, men hele området! 

Endret av Rumle
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kjefter slik: Det er jo ikke noe bedre for dyr å bo med eksplosive kjeftesmeller. Hvis dere er opptatt av dyrenes helse, ville jeg begynt å tenke på hvor skummelt det er for dyr med illsinte eiere som glefser og smeller i et sett. Dyr er ikke mennesker, og dere vet jo ingenting om hvor ts bor. Da jeg bodde på et øde sted med langt til nærmeste nabo og vei, fikk kattene mine gå ut helt fra de var et par måneder. Nå bor jeg midt i byen, den voksne katten min er ikke ute i det hele tatt.

Anonymkode: 1b0f6...c40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kattepusen vår kommer absolutt ikke til å bli en innekatt uansett. Må bare passe litt ekstra på pusen vår når hun er ute. Vi måtte dra bort et par timer mens hun var ute og det har vi ikke gjort før. Og kommer ikke til å gjøre igjen med det første. 

Anonymkode: 6501c...52d

Ingen som sier pusen din skal være innekatt. Det blir bare poengtert at det er for tidlig å slippe pus ut alene så tidlig, når hun er så ung og bare har vært hos dere i to uker. Ikke at du aldri skal slippe pus ut. Bra det ikke blir gjort igjen med det første.

Heng opp noen plakater og fortsett å gå rundt å rop på henne. Du kan også legge ut en annose på dyrebar.no. Vil tro pus kommer tilbake :) 

Anonymkode: 51dc7...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer absolutt ikke til å slutte å slippe ut pusen min som står ved døra og mjauer. 

Anonymkode: 6501c...52d

Så du tar sjansen på at den kanskje aldri kommer tilbake igjen? Fordi du heller vil slippe den ut fordi den står å mjauer ved døra? En kattunge skal IKKE ut alene! 

Anonymkode: 0119a...3c5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Til dere som kjefter slik: Det er jo ikke noe bedre for dyr å bo med eksplosive kjeftesmeller. Hvis dere er opptatt av dyrenes helse, ville jeg begynt å tenke på hvor skummelt det er for dyr med illsinte eiere som glefser og smeller i et sett. Dyr er ikke mennesker, og dere vet jo ingenting om hvor ts bor. Da jeg bodde på et øde sted med langt til nærmeste nabo og vei, fikk kattene mine gå ut helt fra de var et par måneder. Nå bor jeg midt i byen, den voksne katten min er ikke ute i det hele tatt.

Anonymkode: 1b0f6...c40

Guri. Man smeller og kjefter da ikke på katten sin og rundt i hjemmet i et sett bare fordi man reagerer og kjefter på noen på internett. Veldig krisemaksimering.

Anonymkode: 51dc7...6e8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som kjefter slik: Det er jo ikke noe bedre for dyr å bo med eksplosive kjeftesmeller. Hvis dere er opptatt av dyrenes helse, ville jeg begynt å tenke på hvor skummelt det er for dyr med illsinte eiere som glefser og smeller i et sett. Dyr er ikke mennesker, og dere vet jo ingenting om hvor ts bor. Da jeg bodde på et øde sted med langt til nærmeste nabo og vei, fikk kattene mine gå ut helt fra de var et par måneder. Nå bor jeg midt i byen, den voksne katten min er ikke ute i det hele tatt.

Anonymkode: 1b0f6...c40

Hadde selvfølgelig ikke sluppet pusen vår midt i en by. Vi bor p bygda, et "øde" sted . 

Har leita og dessuten ri gt veterinærkontor. Etterlysning på facebook. Så jeg gjør faktisk det jeg kan. 

Nabolaget her hadde ledd av meg om jeg skulle få de med ut å lete etter en katt. Har selvfølgelug spurt de om de har sett henne og at om de finner henne  kan kobtakte meg. 

Kjeftsmeller får bare kjefte. Har hatt pus før og den var ute hele tiden fra den var liten og kom å mjauet på vindu når han ville inn. Ikke noe problem. Stedssans hadde han hvertfakll, visste godt hva som var hjem. Så får dere andre mene noe annet. 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt da. Pusen vår har vært ute sammen med mammaen sin fra før og må nesten få lov til å være ute nå også. 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Da passa jo mammaen på den. Du burde i så fall gått ut sammen med den, den er ikke moden nok til å klare seg selv enda. 

Anonymkode: 6eba9...860

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer absolutt ikke til å slutte å slippe ut pusen min som står ved døra og mjauer. 

Anonymkode: 6501c...52d

Så det gjør deg ingenting at den roter seg bort? Blir påkjørt? Ligger skadet et sted fordi en voksen katt har rundjult den? Deg om det. For et dyrehold..... 

Anonymkode: 249d3...990

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da passa jo mammaen på den. Du burde i så fall gått ut sammen med den, den er ikke moden nok til å klare seg selv enda. 

Anonymkode: 6eba9...860

Løpe som en gal etter en katt som løper i full fart i snøen inn i skogen osv og leker ?

Nei det får være grenser for hva jeg skal drive med. 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde selvfølgelig ikke sluppet pusen vår midt i en by. Vi bor p bygda, et "øde" sted . 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Ok, men da kan hun jo bli spist av rev ol. Ikke noe bedre det. 

Og om hun evt overlever som villkatt har dere altså sluppet ut en fertil hunnkatt som kommer til å produsere hjemløse kattunger et par ganger i året. Gratulerer. 

Anonymkode: 6eba9...860

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattunger har ikke ferdig utviklet retningssans før de fyller året. Det var uansvarlig av dere å slippe den ut helt alene. Det ansvarlige er å bli med ut, gjerne med katten i sele.

Det sagt, så har den ene katten min smuttet ut en gang når hun var 5 måneder. Heldigvis var det på sommeren. Vi fant henne igjen etter flere timer langt inni skogen, over veien! Kanskje 20 minutter unna huset.

Det er et kryss nært der venninna mi bor hvor det svært ofte ligger små døde kattunger. Tror du bør forberede deg på at du aldri ser den igjen også. Kan også være rovdyr eller barn som har tatt den.

Anonymkode: dca1f...ab0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...