Gå til innhold

Kattepusen vår har ikke kommet tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått en kattepus som kjæledyr. Hun har ikke kommet tilbake etter at vi slapp henne ut i går. Er det noen vi kan kontakte? Bør kanskje ringe veterinærkontor og høre om noen har funnet henne? 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hun chippet?

Snakk med naboer, heng opp lapper. Det finnes en rekke FB-sider for savnede kjæledyr i ulike områder, søk opp og se om det er noen for ditt område og få de til å legge ut en post så folk kan holde utkikk.

Håper dere får henne tilbake, forhåpentligvis er hun bare på et lite eventyr. Men hvis dere nettopp har fått henne bør dere holde henne inne lengre, de bør ikke slippes ut så raskt..

Anonymkode: f1e85...ac0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har hun vært inne? 

Anonymkode: 249d3...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var inne 2 uker ca. Ca 15 - 16 mnd. 

Men hvem kontakter man? 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun var inne 2 uker ca. Ca 15 - 16 mnd. 

Men hvem kontakter man? 

Anonymkode: 6501c...52d

Nei ikke mnd uker. 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det har ikke så mye hensikt å kontakte så veldig mange skulle jeg tro. Legg ut bilde i dine lokale facebookgrupper, finn ut om det er en dyrebeskyttelse eller lignende organisasjoner i nærheten som du kan snakke med, heng opp lapper i nabolaget osv.

Har dere forresten vært ute og letet? Det er ikke sikkert hun er så veldig langt unna. Hun kan ha blitt redd for noe og gjemmer seg, eller hun kan være innestengt i en garasje rett nede i gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei ikke mnd uker. 

Anonymkode: 6501c...52d

Hvis dere slapp ut en kattunge på 15-16 uker helt alene så er dere totalt uegnet som katteeiere! Og komplett idioter!

Så små kattunger skal ikke være ute! 

Håper inderlig dere var ute i hele natt å leita etter den stakkars kattungen! Kom deg ut å let nå også. Bruk hele nettverket ditt og facebook for å få folk til å lete. Ring nærmeste dyrlege, politi og brannstasjon for å høre om noen har levert inn en kattunge eller om noen har levert inn en overkjørt kattunge. 

Hva tenkte du på egentlig? Har du ikke lest deg opp på kattehold??

Anonymkode: 5ef64...825

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hun chippet?

Snakk med naboer, heng opp lapper. Det finnes en rekke FB-sider for savnede kjæledyr i ulike områder, søk opp og se om det er noen for ditt område og få de til å legge ut en post så folk kan holde utkikk.

Håper dere får henne tilbake, forhåpentligvis er hun bare på et lite eventyr. Men hvis dere nettopp har fått henne bør dere holde henne inne lengre, de bør ikke slippes ut så raskt..

Anonymkode: f1e85...ac0

Tusen takk for svar. Er i sving nå :) 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere slapp ut en kattunge på 15-16 uker helt alene så er dere totalt uegnet som katteeiere! Og komplett idioter!

Så små kattunger skal ikke være ute! 

Håper inderlig dere var ute i hele natt å leita etter den stakkars kattungen! Kom deg ut å let nå også. Bruk hele nettverket ditt og facebook for å få folk til å lete. Ring nærmeste dyrlege, politi og brannstasjon for å høre om noen har levert inn en kattunge eller om noen har levert inn en overkjørt kattunge. 

Hva tenkte du på egentlig? Har du ikke lest deg opp på kattehold??

Anonymkode: 5ef64...825

Det var da voldsomt da. Pusen vår har vært ute sammen med mammaen sin fra før og må nesten få lov til å være ute nå også. 

 

Anonymkode: 6501c...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt da. Pusen vår har vært ute sammen med mammaen sin fra før og må nesten få lov til å være ute nå også. 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Igjen, man slipper ikke ut en så liten kattunge uten å være med ut selv. 

Kattunger er bl.a et lett bytte for andre dyr. De blir fort skremt, de er vare for kulde og dårlig vær. 

Så nei, den må ikke få lov å være ute. 

Det er totalt rævva dyrehold for å si det mildt. Hadde jeg vist hvem du var så hadde jeg anmeldt deg til dyrevernet. 

Anonymkode: 5ef64...825

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selvfølgelig vært ute å ropt på henne og sett etter henne. Håper hun ikke har forsvunnet for godt :-(

Anonymkode: 6501c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, man slipper ikke ut en så liten kattunge uten å være med ut selv. 

Kattunger er bl.a et lett bytte for andre dyr. De blir fort skremt, de er vare for kulde og dårlig vær. 

Så nei, den må ikke få lov å være ute. 

Det er totalt rævva dyrehold for å si det mildt. Hadde jeg vist hvem du var så hadde jeg anmeldt deg til dyrevernet. 

Anonymkode: 5ef64...825

Jaja deg om det. Jeg tenker mer at de som stenger inne kattene sine skulle vært anmeldt. 

Takk til dere med gode svar på hva jeg burde gjøre. Har ringt, men ingen har funnet henne. Så da får vi bare vente og se. 

Anonymkode: 6501c...52d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt da. Pusen vår har vært ute sammen med mammaen sin fra før og må nesten få lov til å være ute nå også. 

 

Anonymkode: 6501c...52d

Min var også ute med mor til vi hentet henne når hun var 9 uker. Det blir noe helt annet på en ny plass uten mor og søsken. At hun nå er borte er jo et bevis på at dere har tabbet dere ut, men nå har dere jo lært det 😊

Anonymkode: 6be7b...200

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min var også ute med mor til vi hentet henne når hun var 9 uker. Det blir noe helt annet på en ny plass uten mor og søsken. At hun nå er borte er jo et bevis på at dere har tabbet dere ut, men nå har dere jo lært det 😊

Anonymkode: 6be7b...200

Nå har dere lært?

En kattunge må i verste fall dø før dere skal lære?

Jeg blir kvalm av sånne som dere. Å ta så lett på et lite liv som dere gjør er bare trist. 

Anonymkode: 5ef64...825

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har dere lært?

En kattunge må i verste fall dø før dere skal lære?

Jeg blir kvalm av sånne som dere. Å ta så lett på et lite liv som dere gjør er bare trist. 

Anonymkode: 5ef64...825

Sånne som meg? Katten min er fremdeles inne i en alder av 9 mnd. Bare ute i bånd. Kastrert, chippet, vaksinert og fått ormekur. Og før du arresterer meg på at jeg hentet henne for tidlig, så var det pga uventet dødsfall hos mor.

 

Jeg så bare ikke noe poeng i kjefte ut TS mer enn det du allerede har gjort. Katten kommer ikke hjem av kjeftinga di, og jeg tviler på at de kommer til å gjøre det samme igjen.

Anonymkode: 6be7b...200

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom på en ting. Vår forgje katt stakk av da hun var 6 mnd. Var borte en uke. Det viste seg at hun kom når vi ropte, men hun "kom for sent". Det slo oss at viss hun hørte oss på 100 m avstad, så tok det litt tid før hun rakk frem. Gikk ei runde i nabolaget der vi sto å ventet 10 min for hver gang vi ropte. Den kvelden fikk vi katten hjem. Prøv det! Uansett bedre enn å bare vente.

Anonymkode: 6be7b...200

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kattunge var VELDIG nysgjerrig og smatt ut døra som en kule. Jeg løp ut etter henne, men hadde ikke sjans. Hun var borte i flere timer og jeg var helt nervevrak! Var ute flere ganger for å rope på henne. Hun kom heldigvis tilbake, men var nøye med å passe på hun ikke fikk lurt seg ut igjen. 

Håper pusen din kommer tilbake :klem:Katter har en veldig god stedssans og god hørsel. Rop mye på henne.

Anonymkode: 9cc54...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja deg om det. Jeg tenker mer at de som stenger inne kattene sine skulle vært anmeldt. 

Takk til dere med gode svar på hva jeg burde gjøre. Har ringt, men ingen har funnet henne. Så da får vi bare vente og se. 

Anonymkode: 6501c...52d

Det var en defensiv holdning..."vente og se?"

Anonymkode: e71e5...83a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Kom borti ab knappen. Ab kode da4

Endret av Linnpinn9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...