Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs? 

Er en del av å være voksen...

Anonymkode: d1ad7...08a

Så hvis noen ødela noe du hadde brukt kjempelang tid på å lage, så hadde du sagt "Å ja, så hyggelig at dere holdt på med det der, det gjør ikke noe at det ble ødelagt"? Eller? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

En typisk egoistisk dritt mor altså, mitt inntrykk er at det skjer noe med kvinner når de blir mødre. Plutselig mister de all empati og fornuft og tenker KUN på seg selv om avkommene..

 

Anonymkode: 0e297...85f

Det gjelder ikke alle, men absolutt mange nok.

Anonymkode: 57b33...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Så hvis noen ødela noe du hadde brukt kjempelang tid på å lage, så hadde du sagt "Å ja, så hyggelig at dere holdt på med det der, det gjør ikke noe at det ble ødelagt"? Eller? 

Nei. Jeg har skrevet hva jeg anser for å være normale svar, i to innlegg i denne tråden. 

Anonymkode: d1ad7...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skriver at det er naturlug å tenke at bøker til fargelegging er for barn, har dere virkelig ikke fått med dere at dette har vært populært de siste årene?  Klarer dere virkelig ikke å se forskjell på de bøkene som er for barn og de som er for voksne,  eller å tenke at bøker lik de som trådstarter la ut bilde av ikke er beregnet på småbarn? Eller er det rett og slett at dere selv ikke interesserer dere for denslags og dermed ikke klarer å forstå eller respektere at andre kan ha glede av en for dere barnslig hobby? At dere utmerket godt hadde skjønt at dette ikke var for barn,  men ville ha latet som dere ikke skjønte fordi dere så på fargelegging som en barneaktivitet? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og akkurat den vendingen der "unødvendig å bare finne fram noe uten å spørre", høres veldig sur og anklagende ut. Det er en furten og sur talemåte, ikke veldig hyggelig...

Anonymkode: d1ad7...08a

TS har allerede skrevet at hun ikke hadde en aggressiv tone. 

Anonymkode: d4343...626

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har allerede skrevet at hun ikke hadde en aggressiv tone. 

Anonymkode: d4343...626

Og det tror jeg ikke noe på ;-)

Anonymkode: b6d09...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har allerede skrevet at hun ikke hadde en aggressiv tone. 

Anonymkode: d4343...626

Nei, men sikkert en sur tone om hun brukte de ordene hun sier at hun brukte...

Anonymkode: d1ad7...08a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det tror jeg ikke noe på ;-)

Anonymkode: b6d09...0cd

Hvis du i utgangspunktet har sånn mistillit til det TS skriver i en tråd så kan du like gjerne holde deg for god til å svare i noen tråder. Det er sånne som deg som gjør at det er kjipt å spørre om råd her på KG. 

Anonymkode: 397b8...2e3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dette er noe å bli sååå sur for? Har slike bøker selv, de er ikke voldsomt dyre og hadde gladelig lånt den bort om det var unger her.

  Man veit aldri hva gjester kan finne på mens man er borte. Noen sitter pent og venter på sofaen, mens andre oppfører seg som de er hjemme. Dusj før du får besøk neste gang, eller legg vekk det du er redd for (har selv måttet fjerne en tablet etter en hendelse der en ble ødelagt) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det tror jeg ikke noe på ;-)

Anonymkode: b6d09...0cd

Enig!

Anonymkode: 9db42...95c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du i utgangspunktet har sånn mistillit til det TS skriver i en tråd så kan du like gjerne holde deg for god til å svare i noen tråder. Det er sånne som deg som gjør at det er kjipt å spørre om råd her på KG. 

Anonymkode: 397b8...2e3

Jeg har ikke mistillit til det hun sier, men jeg tror ikke på at ikke det kan bli oppfattet surt med de ordene. Dersom hun faktisk gikk da det ble sagt. Måten man oppfatter noe på er individuelt, og om man ikke skjønner det er det ikke rart man stiller seg uforstående til "kritiske" tbm. 

Skal man ikke få lov p svare på råd om man ikke er enig med TS? Jeg er ikke den eneste som har lurt ;-)

Anonymkode: b6d09...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man er så fintfølende at man ikke tåler direkte og kritiske råd, får man holde seg for god til å spørre på KH. Da får du heller ta en tlf til mora di. 

Anonymkode: b6d09...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det tror jeg ikke noe på ;-)

Anonymkode: b6d09...0cd

Da kommer man jo ikke særlig langt. Ikke ser jeg hvorfor du tidligere har hengt deg opp i hva TS har sagt og hvordan hun har sagt det når du ikke vil tro på henne uansett. 

Anonymkode: d4343...626

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da kommer man jo ikke særlig langt. Ikke ser jeg hvorfor du tidligere har hengt deg opp i hva TS har sagt og hvordan hun har sagt det når du ikke vil tro på henne uansett. 

Anonymkode: d4343...626

Jeg vil jo tro på henne om hun forklarer det ;-)

Anonymkode: b6d09...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mistillit til det hun sier, men jeg tror ikke på at ikke det kan bli oppfattet surt med de ordene. Dersom hun faktisk gikk da det ble sagt. Måten man oppfatter noe på er individuelt, og om man ikke skjønner det er det ikke rart man stiller seg uforstående til "kritiske" tbm. 

Skal man ikke få lov p svare på råd om man ikke er enig med TS? Jeg er ikke den eneste som har lurt ;-)

Anonymkode: b6d09...0cd

Hvis man ikke tror på det TS skriver er det ganske intetsigende å svare, ja. Det handler ikke om å være uenig. 

Anonymkode: d4343...626

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, saltyliquorice skrev:

Dusj før du får besøk neste gang, eller legg vekk det du er redd for

Det er lettere sagt enn gjort når gjestene plutselig dukker opp lenge før man ventet dem. Personlig ville jeg kanskje ha ventet til gjestene var gått med dusjen dersom jeg ikke var veldig svett, kom rett fra fjøset e. l. Eventuelt ventet til neste morgen om det ble sent,  (men det blir det vel vanligvis ikke med barn). Men så er ikke jeg avhengig av å dusje hver eneste dag eller å være helt nydusjet om jeg får besøk/skal på besøk. Men poenget er at dersom man er invitert og kommer før avtalt,  kan man ikke regne med at verten er klar til å sette seg ned å underholde gjestene. Og å rydde bort ALT man ikke vil skal bli ødelagt,  er nesten umulig. 

Endret av Thyra
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det her er snakk om ett godt vennskap er det vel ikke så viktig hvem som har rett bestandig.

 

Om dette er ett godt vennskap kan Ts forklare hun ble lei seg over at noe som betød mye for henne ble ødlagt. På en rolig måte. Kanskje din venninne vil forstå det

Samtidig tror  jeg du forstår at om venninna de hadde visst at tingene betydde mye for deg så ville hun latt de være i fred. Hun forsto det ikke.  Du innser det ikke sant. Hva hun burde forstått er ikke så relevant. Jeg gjetter det er slik. Om hun da ikke er helt psykopat

 

 

Den klokeste roer seg først ned og ser klart.

Altså du syns det var leit at noe som betydde mye for deg ble ødlagt, og venninnen din forsto ikke hun gjorde noe galt. Og det kan det snakkes rolig om.

Ikke sleng bensin på bålet.

Mulig jeg tar feil, for jeg var ikke der og vet ikke hvordan dere sa hva til hverandre eller i hvilken tone..  men mulig problemet ligger mer der enn i selv senarioet.

 

 

Endret av fjærestein
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og akkurat den vendingen der "unødvendig å bare finne fram noe uten å spørre", høres veldig sur og anklagende ut. Det er en furten og sur talemåte, ikke veldig hyggelig...

Anonymkode: d1ad7...08a

Hvorfor skulle hun liksom være så fryktelig hyggelig når venninnen tar ting uten å spørre?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/25/2017 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Heisann:)

Jeg hadde en veninne og barna hennes på besøk tidligere i dag. De var litt tidlig ute, så jeg spørte veninna mi om det var OK at jeg sprang i dusjen mens de venta. Jaja, det var greit sa hun.

Jeg har en hobby og det er fargelegging. Da jeg kom ut av dusjen hadde veninna mi funnet frem fargeboka mi og penalet med penner.(Dyre penner) og latt barna hennes leke med de. Visste ikke helt hva jeg skulle si, men jeg ble utrolig sjokkert? Barna hadde russa og streka i bøkene mi med tusjene mine.
Veninna mi sa at hun hadde funnet noen tusjer og fargebøker på kjøkkenbordet og regnet med at de var for barn som kom på besøk. (Tanteunger, slektninger o.l.) 

Jeg sa til henne at det er dyre ting og noe jeg driver med som hobby, og at jeg synes det var unødvendig å bare finne frem noe uten å spørre... Veninna mi ble utrolig sur og reiste hjem med barna. Nå fikk jeg melding for 10 minutter siden at hun synes jeg var utrolig frekk. Altså hæ?? Vet ikke en gang hva jeg skal svare. 

Hva mener dere? Fra min side burde hun kjøpe nye bøker...

  Bilderesultat for fargelegging voksne

Anonymkode: 3614b...2e0

Først av alt vil jeg si at jeg synes det er bra at du sa ifra! Jeg minnes en gang hvor det var jeg som tråkket over en grense hos en venninne, hvor hun ikke sa et pip til meg, men jeg fikk vite hva hun syntes via noen andre. Den måten du gjorde det på er mye mer modig og rett fram og slik jeg tenker det burde være i et vennskap.

 Som mange andre i tråden, synes jeg venninnen din var den som var frekk, selv om hun misforstod hva bøkene var til. Men siden hun sendte deg den meldingen, så tenker hun vel at det er hun som har "rett". Slik jeg ser det, har venninnen din handlet uklokt på flere måter:

-Hun kom for tidlig. Det kan være ganske stressende for dem som skal ha besøk. Hadde hun kommet når dere avtalte, så hadde du kanskje ryddet bort tegnesakene, og denne situasjonen hadde aldri oppstått.

-Hun forsynte seg av dine ting.

-Hun klarte ikke ta imot din tilbakemelding.

-Hun dro- forlot situasjonen

Alle de tre tingene er ting som kan skje. Det jeg synes er verst, er at hun dro. Hadde hun blitt, kunne du kanskje fått forklart hvor mye denne hobbyen betydde for deg. Kanskje hun simpelthen ikke forstår at dette ikke bare var noen ark, men noe du har brukt tid, krefter og penger på, noe som kan gi deg glede over tid. Jeg ser for meg hvordan hun hadde reagert om du hadde begynt å tegne over album hun har eller noe annet som hun har som betyr mye for henne. 

Så ser jeg for meg at når hun dro- så bare spinnet hun videre på hvor frekk du hadde vært. Hun hadde kanskje hatt en dårlig dag, sett fram til å sette seg ned hos deg og slappe av. Og så ble det ikke slik. Hun ble gjerne like overrasket av din reaksjon (selv om den var aldri så berettiget)- som du ble da du kom ut av dusjen og så hva hun hadde gjort.  Hun fikk ingen ny input om hvordan det var for deg, var sikkert sint, kanskje forbanna, skrev den meldingen- som i hvert fall ikke gjorde ting bedre..

Men jeg tenker at ingenting av det du skriver tilsier at vennskapet er over eller at du skal la denne krangelen eskalere. Ja, jeg synes det er bra at du stod opp for deg selv og sa ifra, og du kan gjerne prøve å forklare for henne hva det gjorde meg deg og hvorfor dette er viktig for deg en gang til, nå som dere begge forhåpentligvis har fått summet dere litt. Så kan du gjerne være åpen for at hun kan forklare hvorfor hun dro. Kanskje ser hun selv at hun overreagerte, kanskje står hun på sitt. Jeg vil uansett råde deg til å ikke sende melding. Ring heller. Det er det så lett å legge ting i det som blir skrevet som ikke egentlig er ment slik i det hele tatt.

Det kan også være at hun ikke er vant med å bli satt grenser for, eller det kan være noe ved relasjonen dere imellom som gjør at dette kom ekstra overraskende på henne. Det vet hun best. Jeg tenker at dette trenger ikke bli verre enn det er. Kan hende kan dere få en god prat ut av dette, om hva dere forventer og ønsker av den andre i vennskapet, hvordan si ifra, kanskje kan venninnen din reflektere over hvordan hun mottar kritikk.. Om hun selv ønsker. Ringer du henne med et ønske om å skvære opp, så tror jeg sannsynligheten øker for at nettopp det skjer. 

Anonymkode: e790b...d5e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, hysj skrev:

 

Hvis fargeleggingsbøkene hadde hatt samme verdi som skytedressen til LanciA, så hadde vel tonen til flere her inne vært en helt annen. Sett at disse ungene hadde kledd seg ut i kostymet(!) til LanciA, så hadde hun, som hun selv skriver, flippet ut. Kanskje skreket, bannet og anmeldt moren for å få klærne sine erstattet, og det med full støtte fra hele KG. Hun hadde helt klart ikke beholdt roen der og da, men blitt fly forbanna, og ikke brydd seg om at ungene ble vitne til utflippingen hennes. Det er jo tross alt snakk om tusenvis av kroner som er i ferd med å bli ødelagt rett foran øynene hennes, så hvorfor skal hun ta samtalen under fire øyne, slik mange mener at TS skulle ha gjort?

Men hvorfor har en skytedress større verdi enn et par stakkarslige tegnebøker? 

 

Er det fordi skytedressen er priset til 18000,- kroner mens disse bøkene bare kostet et par hundrelapper? Er det prisen på en vare som skal markere hvor mye noe er verdt, og hvor høy status dette har? Det går kanskje ikke an å sammenligne noen såkalte "teite" fargeleggingsbøker med en høystatus-skytedress, men jeg reagerer litt på folks nedlatende holdninger til TS' hobby.

 

 

Jeg fargelegger også, men hadde som sagt ikke satt vennskapet på spill for noe som dette. Ts fremstiller hobbyen som dyr, det vil jeg absolutt ikke si den er. Derfor eksemplet med dressen Fremstilles som store dyre ødeleggelser. Fatter ikke at noen gidder lage så mye fuss om så lite. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...