Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden var ihvertfall god reklame for fargelegging. Ble så nysgjerrig på dette at jeg kjøpte bok og fargeblyanter for 401 kr nå. Kommer om 3-5 dager, gleder meg!!

Anonymkode: 9d252...f45

Haha så bra! Jeg sitter å holder på nå faktisk. :fnise:

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, dyre er da verken fargeleggingsbøkene eller de pennene (hadde de faktisk selv en gang) At venninna di trodde fargeleggingssakene var til barn er en ærlig feil, det er faktisk ikke alle som har fått med seg at fargelegging har blitt en "greie" for voksne nå. Å bli så sur som du ble pga. dette var litt i overkant, det er en enkel hobby og du er ikke den neste Picasso som fikk mesterverket sitt ødelagt. 

Anonymkode: 37c3c...969

Samme tenkte jeg. Jeg fargelegger også hvis jeg kjeder meg. Og så dyrt at vennskapet skulle ryke for noen penner/fargebok er det ikke i mine øyne. Skulle noen ødelegge min målsydde skytedress til 18 000 da hadde jeg nok flippet ganske kraftig, men noen penner og bøker til under 1000 lappen. Meh, sånt skjer. Hun kunne seff spurt først, men mer enn det så hadde jeg bare ikke brydd meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEM (skjærer i øynene), burde satt seg i kjøkkenet, pillet på mobilen, tørket buser, drukket saft, eller bare tovet fingre.

Du kom for tidlig. Vis respek, , og la for guds skyld andres saker være ifred

 

Endret av Perle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes. Hadde du laget et kunstverk og barna rabblet over hele arket, så ja, kanskje da kunne en reaksjon som TS beskrive være passende. Men alvorlig talt, det er en fargebok og tusj, er det alt man har å stresse over i hverdagen så har man jævlig lite problemer. Barna satte ikke akkurat fyr på gardinene dine heller, TS?  

Anonymkode: 74006...a4e

Seriøst! Hvem har sagt at dette er det eneste problemet til TS eller noen.

Det handler om tidsbruk og at det er dine private eiendeler. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å sette seg inn i når du selv synes det er så tåpelig. Men det handler om at det var verdifullt for TS. Jeg synes dere som sier "er ikke verdens undergang" bommer totalt på mål. Selvsagt er det ikke verdens undergang! Det er det heller ingen som sier. Men det må være lov å være sår fordi noen ødelegger noe du har brukt mye tid på. Og problemet her er at moren driter i å beklage, men fortsetter med å gjøre narr av hobbyen til TS, før hun blåser seg opp og forlater "åstedet". 

Se for deg et puslespill på 5000 brikker. Et puslespill er stort sett fullstendig meningsløst, man pakker det ned igjen i boksen etter man er ferdig. Men hadde jeg vært 2/3 deler ferdig og noen kom og ødela det hadde jeg blitt dritsur. Jeg hadde følt det var helt meningsløst, selv om som noen påpeker det ikke handler om HA resultatet. Men jeg vil jo fremdeles NÅ FREM til resultatet. Og selv om det for de som driver med puslespill synes det er deilig og behagelig og gøy underveis, så vil man jo ikke pusle de SAMME brikkene på nytt. Timene jeg hadde brukt hadde blitt bortkastet! (Til tross for at jeg selv når jeg var ferdig ville pakket det bort.) Og nei, det er ikke det at hypotetiske barns venner hadde ødelagt puslespillet som hadde veltet et vennskap eller skapt splid, men det hadde vært at min venninne hadde hatt SÅ lite respekt for meg, og mitt, og min tid at hun ikke beklaget, men heller lo det bort, og fortsatte med å gjøre narr av at jeg gjør noe så teit som et puslespill som hadde gjort at jeg ikke visste om vi kunne være venner lengre. Jeg forstår ikke alle mine venners hobbyer, men jeg respekterer dem og det de liker! Og jeg forventer såpass i et vennskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blitt aggressiv forann barna? Ærlig talt, hvor er det du leser dette?

Svært så du synser og ser for deg ting da. Jeg føler ikke at jeg overreagerte ved å si ifra, og jeg var ihvertfall ikke aggressiv...

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

"..." gjør meg skeptisk til hvor seriøs du er om at du ikke var aggressiv i responsen. 
Tenk etter hva du egentlig sa, for du vil neppe nevne det her. Uansett hvordan det er, blir det en sak med "hun sa, han sa", og ingen av oss vet hva dere egentlig sa dere imellom. Men om venninnen din virkelig ikke hadde en grunn til å bli snurt over måten du sa ifra på, så er det vel like greit. En venn uten respekt er ingen venn, og da er vel alt dette en ikke sak.

Når det gjelder folk som kaller det barnslig, så kan dere alle ta dere en bolle. 
Så klart TS ikke er barnslig, det er viktig for TS, så man burde ha såpass respekt å forholde seg for god til å spy ut slike kommentarer. TS har all rett til å være frustrert, og det er ikke akkurat en uvanlig hobby. 

Endret av Drakan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker den venninna til TS skjønte at hun tabbet seg ut, men ikke hadde folkeskikk nok til å si unnskyld. I stedet ble hun sur og forsøker å legge skylden på TS. Sjarmerende. 

Anonymkode: 73d71...cf6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ts tok opp dette på en helt feil måte, ettersom vennlnna faktisk ble sur og dro hjem (!). Er det bare jeg som synes det høres ut som om ts har vært uhøflig? 

For meg ville det vært naturlig å bite tennene sammen og si at "....men det går bra". Altså - jeg kommer inn i stus etter dusjen, ser at min venninne lar ungene sine leke med og ødelegge noe jeg er veldig glad i. Jeg ville nok sagt "Oi! Nei, dette er ikke til å leke med!" - styrtet bort og reddet det som reddes kunne, tatt det fra dem. Antagelig hadde jeg ikke hatt selvdisiplin nok til å skjule helt hva jeg følte, så jeg ville nok sagt noe om at "åh, så leit at denne ble ødelagt, jeg var veldig glad i den skjønner du - MEN MEN, DET GÅR BRA ALTSÅ."

Jeg ville IKKE klandret min venninne direkte, for jeg kan ikke tenke meg at noen jeg kjenner med vitende og vilje går inn for å ødelegge noe for meg. Jeg ville sikkert tenkt at hun var dum som ikke skjønte at denne tingen betydde mye for meg, men gått ut fra at skaden var gjort pga uvitenhet, manglende evne til å sette seg inn i min glede over tingen osv.

Lignende har skjedd, og jeg kan gremme meg leeeenge etterpå, men jeg irettesetter da ikke mine venner for ubetenksomhet, uvitenhet eller ren slomsing. Sånt kan jeg gjøre med mine barn/mann f eks, men ikke overfor venner. Det ville egentlig ikke falt meg inn.....tror det er en del av oppdragelsen. Samt at jeg forsøker å tenke logisk om jeg blir såret eller noe negativt skjer - gjorde personen dette med vilje for å såre meg? Som regel er jo svaret nei...

Anonymkode: d1ad7...08a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du var den kjipe her. Det er vanskelig å stimulere andres barn i tillegg til sitt eget så hva ellers skulle hun og barna gjort mens du var i dusjen ? Hu gjorde det i beste mening og kunne da ikke vite du ikke lot barnet ditt bruke de tusjene der. For folk som ikke har tegning som hobby så er tusj en tusj altså og du kjefter på hun for å ha gjort sitt beste for at barna skal ha noe å gjøre enn å sitte med to på hvert fang og la de bli utålmodige og lei mens du dusjer.. 

Det er jo greit at du nevner at hun ikke skal ta de tusjene igjen i en lett og forståelsesfull tone men å bli sjokkert og sur ja det er jeg enig med henne i at er ganske frekt. For hun kunne ikke gjette dette var dine private hobby tusjer og at de tok skade av at unga brukte dem én gang! 

Endret av avida30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Elliespelli skrev:

Jeg syns det var hun som var frekk som gikk å forsynte seg av dine ting. Om de ødela tusjene så bør hun erstatte  det. 

Enig

Anonymkode: a9451...7fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Perle skrev:

Presis! Eller å bygge modelltog eller å utøve yoga

 

Nettopp. Smaken er forskjellig. Det må folk respektete. At man selv ikke ser poenget med eller verdien i en sktivitet,  gjør det ikke noe mer greit å ødelegge. De som uttaler seg nedlatende om ts sin hobby har kanskje noen interesser selv som andre synes er teite. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg noen gang skrevet at det er ALT jeg stresser over i hverdagen? Hva skjer med at folk vrir og vender på alt som blir skrevet i denne tråden?  

Jeg skrev en tråd fordi jeg tenkte KG var en plass for sånt, men nå kjenner jeg at jeg virkelig blir lei meg når jeg ser oppdragelsen til enkelte her inne. Eier dere ikke skam? Er det på grunn av at det er så lett å skrive akkurat hva dere vil til folk fordi det er på internett? Å skrive at hobbyen som mange driver med(som nå er meg) er for unger, barnslig, at jeg ikke har bedre ting å finne på, at jeg må skaffe meg noe å gjøre o.l.

Seriøst? Hvor gamle er dere? 

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

Nå gar jeg lest gjennom hele tråden. Og det ser ut til at de fleste støtter deg. Skjønner du blir lei deg av de sure og negative kommentarene. Men prøv å ikke bry deg om dem. Enkelte klarer bare ikke å la være å slenge dritt. Eller kanskje noen følee seg truffet,  siden de selv tar seg til rette med den største selvfølgelighet? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var frekt. Alle ser at dette ikke er ting som er ment for barn. Hun har sett gjennon fingrene med vilje for du var i dusjen. Det hadde kostet henne nada å spørre deg gjernnom døra. Fargebøker for barn ser helt annerledes ut. Kanskje trodde hun at du skulle la det gå. Jeg ble sur på dine vegne rett og slett. Har ingenting med et skjørt vennskap....det handler om respekt:raven:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, moroklompen skrev:

Jeg syntes du bør svare henne med at beklager jeg overreagerte og jeg burde lagt vekk bøkene da disse er dyre og jeg innser at det var naturlig for deg å tro er var til barna.

Nei, hun burde svare "Det er ikke greit å forsyne seg av ting hos andre, uten å spørre" 

 

Anonymkode: a9451...7fa

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utfordrer deg til å legge ut bilde av den ødelagte boka di!

Anonymkode: 9db42...95c

Problemet er at den dumme venninnen tok seg til rette. Uansett om det hadde vært fint, og ting ikke ble ødelagt, så hadde hun ikke rett til å gå i TS sine ting.

hvordan hadde du reagert hvis noen gikk i klesskapet ditt, og lånte yndlingskjolen din, eller gikk i kjøleskapet og bare forsynte seg? 

Anonymkode: a9451...7fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha så bra! Jeg sitter å holder på nå faktisk. :fnise:

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

Er det ikke dette som skal være så avstressende å holde på med, kjekt ser det ut som også. Du kan jo ta det litt videre å skanne det og printe det på transferpapir og få deg freshe motiver på toppene dine:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at venninnens reaksjon var bra. For nå kan TS nemlig luke henne vekk fra livet sitt. Ikke pga denne ene hendelsen, men her ligger det MYE annet som gjør at jeg tipper hun er en selvsentrert energivampyr. Man kan takle mye rar og dårlig oppførsel, men da må man legge seg flat etterpå. Når venninnen ikke gjør det, så sier det dessverre for mye om henne. Good riddance!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg tenker at venninnens reaksjon var bra. For nå kan TS nemlig luke henne vekk fra livet sitt. Ikke pga denne ene hendelsen, men her ligger det MYE annet som gjør at jeg tipper hun er en selvsentrert energivampyr. Man kan takle mye rar og dårlig oppførsel, men da må man legge seg flat etterpå. Når venninnen ikke gjør det, så sier det dessverre for mye om henne. Good riddance!

Enig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren

Hva andre mener om hendelsen er ikke så viktig, for deg er det en stor sak, for meg hadde det vært en bagatell.  Jeg respekterer at det er viktigere for deg enn for meg.

For meg er det naturlig at venner finner seg til rette hjemme hos meg, men av og til skjer det at de tråkker over en usynlig grense.  Det er konsekvensen av det å ha et åpent hus, og det må jeg akseptere når jeg har tatt dette valget.

Jeg synes du bør spørre deg selv om dette er verdt å miste et vennskap over, og hvis svaret ditt er ja,  er dette sannsynligvis dråpen som fikk det til å renne over for deg.  Da ligger det mer bak enn en ødelagt fargeleggingsbok, og vennskapet var skjørt allerede før dette skjedde.

Endret av Rosemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, *Stjerne*støv* skrev:

Nå har jeg lest hele tråden. 

Alt det rare noen henger seg opp i her?! "Men det er ikke sååå dyrt, jeg har slike" Eh, hvor står det hvilken type tusjer Ts bruker? Er dere synske?     

Og hvor mange ganger må noen presisere at bilde er for å illustrere og lånt fra Google? 

Slik jeg forstår Ts, så er det provoserende at venninnnen reagerte med å bli sur, for noe hun burde si unnskyld om.  Og det forstår jeg veldig godt, dette hadde jo ikke blitt til "en sak" hvis hun hadde beklaget, og sakt hun ikke tenkte seg om.

Jeg synstes det er på sin plass, at hun burde erstattet det som ble ødelagt. Etter å ha blitt informert hvor dyrt utstyret er. Og hvis det "bare" var snakk om 200,- så kunne hun ha kjøpt en flaske vin/blomster som plaster på såret. Det er noe som hetter folkeskikk.. 

Og dere som reagerer med "er dere gode nokk venninner til du kan ta deg en dusj. Så burde du tåle dette" ok? Som noen nevnte tildigere, burde ikke da venninnen vite om Ts sin hobby og respektert den? 

Dere som er så høye i hatten og mener dette er en barneslig hobby, ikke noen for voksne. Hva gir dere rett til å dømme hva andre mennesker bruker sin tid på?  Om jeg hadde likt å sitte å stirre i veggen på min fritid, hva så? Hvordan påvirker det deg? 

( Bare til info, voksenfargelegging har blitt rost av leger/psykologer. Det er en fin måte å koble av hjernen på. Være tilstede i øyeblikket. Noe veldig mange sliter med i dag. Det er brukt som en verktøy i mindfulness, bl.a derfor det har blitt så populerært) 

Men Ts skrev ikke denne tråden for at dere skulle bedømme om hennes hobby var akseptabel. Men reaksjonen til venninnen. Den kunne like gjerne handlet om at barna sølte og ødela en iPad, mens hun var i dusjen. Problemstillingen hadde vært den samme. 

(Takk Ts for at du har gitt meg en ide, nå kommer jeg til å ha noe å sysle med, mens jeg drikker kaffe på terrassen når solen titter frem :) ) 

Referer til tidligere svar, ser det har kommet 23+ nye mens jeg har skrevet 🙈

Dette innlegget er det beste i hele tråden:)

Anonymkode: a9451...7fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, avida30 skrev:

Jeg syns du var den kjipe her. Det er vanskelig å stimulere andres barn i tillegg til sitt eget så hva ellers skulle hun og barna gjort mens du var i dusjen ? Hu gjorde det i beste mening og kunne da ikke vite du ikke lot barnet ditt bruke de tusjene der. For folk som ikke har tegning som hobby så er tusj en tusj altså og du kjefter på hun for å ha gjort sitt beste for at barna skal ha noe å gjøre enn å sitte med to på hvert fang og la de bli utålmodige og lei mens du dusjer.. 

Det er jo greit at du nevner at hun ikke skal ta de tusjene igjen i en lett og forståelsesfull tone men å bli sjokkert og sur ja det er jeg enig med henne i at er ganske frekt. For hun kunne ikke gjette dette var dine private hobby tusjer og at de tok skade av at unga brukte dem én gang! 

Her har du vel misforstått?  Ts har ikke barn. Venninen hadde kun sine egne barn å stimulere. Siden det ikke bodde barn der og siden tegningene i slike bøker er noe mer intrikate enn de som er for barn, var det IKKE naturlig at venninnen tenkte bøkene og tusjene var for barn. 

Ja,  hva skulle venninnen og barna ha gjort de få minuttene ts var i dusjen annet enn å forsyne seg av ts sine ting uten å spørre for å la barna leke med dem? 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...