Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, nå er det ikke pengene som er det store problemet her. Det er da mer at jeg har kanskje brukt 1-2 timer på hver eneste side, og buka er tjukk. Det er ikke barebare å måtte gjøre alt om igjen. 

Ts

Anonymkode: 3614b...2e0

Hvor mye skade kan de ha rukket å gjøre mens du var i dusjen da? Har de virkelig tegnet på alle sidene? Kjøp deg en blenderpenn hvis du ikke har det. Hvis du ikke får tak i kan jeg sende deg min egenkomponerte og topphemmelige oppskrift på viskelærtusj :)

Endret av antbug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Perle skrev:

Presis! Eller å bygge modelltog eller å utøve yoga

 

Hvordan er det å bygge modelltog mindre barnslig enn å fargelegge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager en stor diskusjon forran barnet hvordan barnet ødelegger så synes jeg kanskje det er litt smålig. Ja hun burde spurt, men at fargelegginga betydde så mye for deg virker kanskje litt merksnodig også. 

Anonymkode: c9ac9...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, nå er det ikke pengene som er det store problemet her. Det er da mer at jeg har kanskje brukt 1-2 timer på hver eneste side, og buka er tjukk. Det er ikke barebare å måtte gjøre alt om igjen. 

Ts

Anonymkode: 3614b...2e0

Gjør du det ikke isåfall fordi du liker det?

Anonymkode: c9ac9...a55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du det ikke isåfall fordi du liker det?

Anonymkode: c9ac9...a55

Hun liker mest sannsynelig resultatet når hun er ferdig. Det er ingen som liker å vaske eller å male hus, men man er veldig fornøyd når det er ferdig, ikke sant?

Anonymkode: 616a0...ade

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør du det ikke isåfall fordi du liker det?

Anonymkode: c9ac9...a55

Jeg liker f.eks å strikke, det er hobbyen min. Hvis noen rekker opp det jeg allerede har strikket synes jeg jo ikke det er helt greit, bare fordi jeg liker det. Det er ikke morsomt å gjøre ekstraarbeid når en allerede er fornøyd med det som er gjort.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør du det ikke isåfall fordi du liker det?

Anonymkode: c9ac9...a55

Jo? Strikker ikke du også fordi du liker det? Syr du ikke fordi du liker det? Maler du ikke fordi du liker det? Baker du ikke fordi du liker det?

Alle vil da også ha et resultat til slutt. Og når ting har tatt tid så er det kjipt å få det ødelagt.

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvordan er det å bygge modelltog mindre barnslig enn å fargelegge?

Enten misforstår du meg med vilje, eller så er jeg elendig på ironi. 

Å perlebroderere, hogge ved, sette surdeigsbrød på heving, eller å lese, "Donald Duck". Det kvitter. Vi må alle "kopple av", og på hvilken måte, eller med hvilke midler spiller vel ingen trille :vetikke:

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, korallrev skrev:

Jeg liker f.eks å strikke, det er hobbyen min. Hvis noen rekker opp det jeg allerede har strikket synes jeg jo ikke det er helt greit, bare fordi jeg liker det. Det er ikke morsomt å gjøre ekstraarbeid når en allerede er fornøyd med det som er gjort.

Kan ikke sammenlignes. Hadde du laget et kunstverk og barna rabblet over hele arket, så ja, kanskje da kunne en reaksjon som TS beskrive være passende. Men alvorlig talt, det er en fargebok og tusj, er det alt man har å stresse over i hverdagen så har man jævlig lite problemer. Barna satte ikke akkurat fyr på gardinene dine heller, TS?  

Anonymkode: 74006...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes. Hadde du laget et kunstverk og barna rabblet over hele arket, så ja, kanskje da kunne en reaksjon som TS beskrive være passende. Men alvorlig talt, det er en fargebok og tusj, er det alt man har å stresse over i hverdagen så har man jævlig lite problemer. Barna satte ikke akkurat fyr på gardinene dine heller, TS?  

Anonymkode: 74006...a4e

Ja, siden det er jo veldig sannsynlig at dette er dette er det mest stressende TS har å forholde seg til i livet hennes. Logisk sans, hva er det? 

Anonymkode: d4343...626

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes. Hadde du laget et kunstverk og barna rabblet over hele arket, så ja, kanskje da kunne en reaksjon som TS beskrive være passende. Men alvorlig talt, det er en fargebok og tusj, er det alt man har å stresse over i hverdagen så har man jævlig lite problemer. Barna satte ikke akkurat fyr på gardinene dine heller, TS?  

Anonymkode: 74006...a4e

Nedlatende. Det er hobbyen til TS, uansett. Det er vel ingen steder det står at det er alt hun har å stresse med i hverdagen? Og OM så var, hvem er du til å dømme hva som er grunnlag for hva en skal kunne bli opprørt for?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes. Hadde du laget et kunstverk og barna rabblet over hele arket, så ja, kanskje da kunne en reaksjon som TS beskrive være passende. Men alvorlig talt, det er en fargebok og tusj, er det alt man har å stresse over i hverdagen så har man jævlig lite problemer. Barna satte ikke akkurat fyr på gardinene dine heller, TS?  

Anonymkode: 74006...a4e

Har jeg noen gang skrevet at det er ALT jeg stresser over i hverdagen? Hva skjer med at folk vrir og vender på alt som blir skrevet i denne tråden?  

Jeg skrev en tråd fordi jeg tenkte KG var en plass for sånt, men nå kjenner jeg at jeg virkelig blir lei meg når jeg ser oppdragelsen til enkelte her inne. Eier dere ikke skam? Er det på grunn av at det er så lett å skrive akkurat hva dere vil til folk fordi det er på internett? Å skrive at hobbyen som mange driver med(som nå er meg) er for unger, barnslig, at jeg ikke har bedre ting å finne på, at jeg må skaffe meg noe å gjøre o.l.

Seriøst? Hvor gamle er dere? 

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.En frgebok er ikke all verden, og ingen har jo dødd. Det er bare dette; å ha respekt for andres eiendeler (og i dette tilfellet, også kunst/følelser)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest hele tråden. 

Alt det rare noen henger seg opp i her?! "Men det er ikke sååå dyrt, jeg har slike" Eh, hvor står det hvilken type tusjer Ts bruker? Er dere synske?     

Og hvor mange ganger må noen presisere at bilde er for å illustrere og lånt fra Google? 

Slik jeg forstår Ts, så er det provoserende at venninnnen reagerte med å bli sur, for noe hun burde si unnskyld om.  Og det forstår jeg veldig godt, dette hadde jo ikke blitt til "en sak" hvis hun hadde beklaget, og sakt hun ikke tenkte seg om.

Jeg synstes det er på sin plass, at hun burde erstattet det som ble ødelagt. Etter å ha blitt informert hvor dyrt utstyret er. Og hvis det "bare" var snakk om 200,- så kunne hun ha kjøpt en flaske vin/blomster som plaster på såret. Det er noe som hetter folkeskikk.. 

Og dere som reagerer med "er dere gode nokk venninner til du kan ta deg en dusj. Så burde du tåle dette" ok? Som noen nevnte tildigere, burde ikke da venninnen vite om Ts sin hobby og respektert den? 

Dere som er så høye i hatten og mener dette er en barneslig hobby, ikke noen for voksne. Hva gir dere rett til å dømme hva andre mennesker bruker sin tid på?  Om jeg hadde likt å sitte å stirre i veggen på min fritid, hva så? Hvordan påvirker det deg? 

( Bare til info, voksenfargelegging har blitt rost av leger/psykologer. Det er en fin måte å koble av hjernen på. Være tilstede i øyeblikket. Noe veldig mange sliter med i dag. Det er brukt som en verktøy i mindfulness, bl.a derfor det har blitt så populerært) 

Men Ts skrev ikke denne tråden for at dere skulle bedømme om hennes hobby var akseptabel. Men reaksjonen til venninnen. Den kunne like gjerne handlet om at barna sølte og ødela en iPad, mens hun var i dusjen. Problemstillingen hadde vært den samme. 

(Takk Ts for at du har gitt meg en ide, nå kommer jeg til å ha noe å sysle med, mens jeg drikker kaffe på terrassen når solen titter frem :) ) 

Referer til tidligere svar, ser det har kommet 23+ nye mens jeg har skrevet 🙈

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det mener du. Jeg klarer ikke å se hvorfor voksne mennesker får seg til å dømme andres hobbyer. Anonymkode: 18221...802

Har du ikke fått med deg at dømming er folks favoritthobby? Bare se på de endeløse trådene hvor man skriver om blogger. Liksom, ja? Hva forventer du? Hvorfor tror du vi har reality-TV? Jo, fordi mennesker elsker å dømme og å føle seg bedre. Knapt noe får hjernen til å føle seg så bra.

Anonymkode: 2289a...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BeautyBox skrev:

Jo, det er helt vanlig som voksen. Dette er en voksenhobby, som har vært veldig populær. 

Ha ha ha

Anonymkode: 60098...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden var ihvertfall god reklame for fargelegging. Ble så nysgjerrig på dette at jeg kjøpte bok og fargeblyanter for 401 kr nå. Kommer om 3-5 dager, gleder meg!!

Anonymkode: 9d252...f45

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden var ihvertfall god reklame for fargelegging. Ble så nysgjerrig på dette at jeg kjøpte bok og fargeblyanter for 401 kr nå. Kommer om 3-5 dager, gleder meg!!

Anonymkode: 9d252...f45

Hahaha! Og jeg smilte fornøyd fordi jeg aldri engang har vurdert å la en sånn bok komme innenfor dørene her, for det ser ut som man blir fargeleggingsverdenens svar på crazy cat lady av de greiene der.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget fargelegging for voksne for 2-3 år siden. Jeg sliter mye med stress og klarer sjeldent å slappe av men så investerte jeg i et par fargebøker og noen fargepenner og oppdaget at det var som om alle anspente ben i kroppen klarte å slappe av, det var så deilig!
Jeg ble etterhvert så hekta at jeg har brukt mye tid på å kjøpe dyre tusjer, maling, fargeblyanter og annet utstyr for å eksperimentere og jeg bestiller fargebøker fra over hele verden.

Alt dette har jeg i en svær hylle i stua men jeg forventer likevel at folk har såpass folkeskikk at jeg kan få ha tingene mine i fred! Jeg går jo ikke hjem til folk som liker å strikke f.eks og klipper opp genseren de har brukt lang tid på å strikke og jeg går ikke hjem til hobbykokker og putter altfor mye salt i maten de har brukt lang tid på å lage.

Ting er ikke fritt vilt selv om det er tilgjengelig.

Og til dere som mener at fargelegging er for barnslig for voksne: hadde DERE vært voksne så ville dere respektert at folk er forskjellige.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...