Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest 15 sider har ts fortsatt ikke svart på spørsmålene folk siller, bortsett fra pris, at bildet ikke er hennes og kommenterer de som er enige med henne.

Ts, hvordan sa du i fra til venninnen din? Siden hun tok det så ille opp at hun dro?

Hvor mye har barna tegnet/ødelagt? Ødela de penner? Hvor mange sider i boken/bøkene ble ødelagt?

Har du svart på venninnens SMS, evt hva svarte du?

Anonymkode: 0dab0...d49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, _LanciA_ skrev:

Samme tenkte jeg. Jeg fargelegger også hvis jeg kjeder meg. Og så dyrt at vennskapet skulle ryke for noen penner/fargebok er det ikke i mine øyne. Skulle noen ødelegge min målsydde skytedress til 18 000 da hadde jeg nok flippet ganske kraftig, men noen penner og bøker til under 1000 lappen. Meh, sånt skjer. Hun kunne seff spurt først, men mer enn det så hadde jeg bare ikke brydd meg. 

 

Hvis fargeleggingsbøkene hadde hatt samme verdi som skytedressen til LanciA, så hadde vel tonen til flere her inne vært en helt annen. Sett at disse ungene hadde kledd seg ut i kostymet(!) til LanciA, så hadde hun, som hun selv skriver, flippet ut. Kanskje skreket, bannet og anmeldt moren for å få klærne sine erstattet, og det med full støtte fra hele KG. Hun hadde helt klart ikke beholdt roen der og da, men blitt fly forbanna, og ikke brydd seg om at ungene ble vitne til utflippingen hennes. Det er jo tross alt snakk om tusenvis av kroner som er i ferd med å bli ødelagt rett foran øynene hennes, så hvorfor skal hun ta samtalen under fire øyne, slik mange mener at TS skulle ha gjort?

Men hvorfor har en skytedress større verdi enn et par stakkarslige tegnebøker? 

 

Er det fordi skytedressen er priset til 18000,- kroner mens disse bøkene bare kostet et par hundrelapper? Er det prisen på en vare som skal markere hvor mye noe er verdt, og hvor høy status dette har? Det går kanskje ikke an å sammenligne noen såkalte "teite" fargeleggingsbøker med en høystatus-skytedress, men jeg reagerer litt på folks nedlatende holdninger til TS' hobby.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er nok værstingen her, siden hun nekter å svare på hvordan hun sa ifra til venninnen sin. Mest sannsynlig klikka hun vinkel. Ts, få deg et liv. 

Anonymkode: 9db42...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle avsted med venninna di og barna hennes og du kaster bort verdifull tid for dem, med å ikke være klar enda. Hva forventer du barna skal gjøre mens de venter på at du skal bli ferdig i dusjen? Stå rett opp og ned og vente pent? Det vanlige har vel vært at tegnebøker er for barn. Når tegnesaker ligger framme, så vil det være naturlig for de fleste å tenke at det er nettopp for barn. Er du som er den urimelige her.

Anonymkode: 92edd...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle avsted med venninna di og barna hennes og du kaster bort verdifull tid for dem, med å ikke være klar enda. Hva forventer du barna skal gjøre mens de venter på at du skal bli ferdig i dusjen? Stå rett opp og ned og vente pent? Det vanlige har vel vært at tegnebøker er for barn. Når tegnesaker ligger framme, så vil det være naturlig for de fleste å tenke at det er nettopp for barn. Er du som er den urimelige her.

Anonymkode: 92edd...0f4

Det der trekker du bare rett ut av løse lufta. TS har jo fortalt at venninna kom tidligere enn hun skulle. 

Anonymkode: 93ca6...912

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er denne tråden så populær?

Flere hundrede innlegg og mange tusen visninger...

Anonymkode: 97390...7c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, antbug skrev:

Det var min første tanke også, for det er ofte sånt som ligger bak når småting ender opp med å bli en stor krangel. Det ser ut som de fleste her velger å tro at venninnen er et egoistisk troll som ikke tåler kritikk, og det kan hun selvfølgelig også være, men det er vel ikke mange som  flyr i taket og blir så fornærmet at de tar med seg barna og går uten at de har blitt tilsnakket i en veldig stygg tone? Hvis det var sånn det gikk til forklarer det jo også hvorfor hun dro uten å hverken be om unnskyldning eller tilby seg å betale noe for skaden barna gjorde. Hvis tonen ble så utrivelig at hun merket at de ble redde synes jeg det var riktig av henne å dra derfra og heller ta tak i det hele når ting har roet seg og barna ikke er til stede. 

Det er jo selvsagt MULIG siden vi bare har ts sin versjin av historien. Men jeg forholder meg til de opplysningene jeg daktisk HAR. Og det er ingenting i de opplysningene som tilsier at ts har sagt fra på en stygg måte. Dersom ts går i seg selv og vet at det er tilfelle,  bør hun selvsagt beklage at hun overreagerte,  men ikke at hun reagerte. 

Men slik saken står nå,  er det at ts skal ha overreagert og sagt fra på en dårlig måte bare spekulasjoner. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt, selv om det helt tydelig var fargeleggingsbok for barn. Synes det er greit at barna mine lærer å spørre for sikkerhets skyld uansett. 

Venninnen burde spurt og når hun skjønte at hun kanskje hadde gjort noe dumt, burde hun ha bedt pent om unnskyldning, selv om hun kanskje ble overrumplet av reaksjonen til Ts. Jeg vil likevel råde ts til å være litt overbærende for vennskapets del. 

Trodde ikke noen kunne ha gått glipp av å få med seg at fargeleggingsbok for voksne har vært en greie i minst 2-3 år nå. Det selges jo slike bøker overalt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er nok værstingen her, siden hun nekter å svare på hvordan hun sa ifra til venninnen sin. Mest sannsynlig klikka hun vinkel. Ts, få deg et liv. 

Anonymkode: 9db42...95c

Beklager for at jeg har laget middag og snart skal på jobb, og derfor ikke fått svart. Jeg burde få meg et liv ja? Herlighet.. Hva med deg selv?

TS

 

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg hadde spurt, selv om det helt tydelig var fargeleggingsbok for barn. Synes det er greit at barna mine lærer å spørre for sikkerhets skyld uansett. 

Venninnen burde spurt og når hun skjønte at hun kanskje hadde gjort noe dumt, burde hun ha bedt pent om unnskyldning, selv om hun kanskje ble overrumplet av reaksjonen til Ts. Jeg vil likevel råde ts til å være litt overbærende for vennskapets del. 

Trodde ikke noen kunne ha gått glipp av å få med seg at fargeleggingsbok for voksne har vært en greie i minst 2-3 år nå. Det selges jo slike bøker overalt. 

Dette. Selv om bøkene helt tydelig hadde vært for barn kunne de jo tilhørt andre barn som hadde glemt dem igjen, og blitt fryktelig lei seg om noen andre hadde klusset i den fine fargeleggingsboka de hadde fått av tante. 

Anonymkode: 93ca6...912

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo en barnslig hobby da, ikke noe å skrike for. At du kaster bort penger på overpriset malebøker og tusjer, sier jo hvor du ligger mentalt.

Anonymkode: 898e9...9b3

Noen tenker faktisk så mye at de må ha noe å holde på med for å koble ut tankene. :) 

Jeg fargelegger ikke, men jeg tegner. Jeg har tykke bøker med tegninger på hver eneste side og de fungerer som en form for dagbøker fordi jeg kan bla gjennom dem og huske nøyaktig hva som foregikk i livet mitt mens jeg tegnet. Kanskje TS har et lignende forhold til fargeleggingsbøkene sine? 

Jeg forstår i hvert fall veldig godt at hun ble lei seg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for at jeg har laget middag og snart skal på jobb, og derfor ikke fått svart. Jeg burde få meg et liv ja? Herlighet.. Hva med deg selv?

TS

 

Anonymkode: 3614b...2e0

Du fikk spørsmål om dette igår også. Minner om at spørsmålet fortsatt ungås.

Anonymkode: 9db42...95c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 sider om dette temaet her? :blink:

Kom dere ut på tur! :fnise:

Anonymkode: bb452...6e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

15 sider om dette temaet her? :blink:

Kom dere ut på tur! :fnise:

Anonymkode: bb452...6e7

Har vært på tur i skogen i nydelig nysnø! :ninuskapus:

Anonymkode: 04b43...b02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Selv om bøkene helt tydelig hadde vært for barn kunne de jo tilhørt andre barn som hadde glemt dem igjen, og blitt fryktelig lei seg om noen andre hadde klusset i den fine fargeleggingsboka de hadde fått av tante. 

Anonymkode: 93ca6...912

For å utdype litt mer: Det er etter min mening greit i en slik situasjon å leke med andres lekebiler, andres byggeklosser og andres dukker, selv om man ikke har fått spurt om lov. Men det man ikke gjør uten å spørre er å åpne uåpnede leker, ta fra hverandre ferdigbygget lego, fargelegge i andres fargebøker eller for den saks skyld løse andres kryssord og sudoku.

Kort sagt: Alt som ikke kan legges tilbake i nøyaktig samme stand som du fant det er off limits! Og det gjelder enten du er voksen eller barn. 

Anonymkode: 93ca6...912

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Thyra skrev:

Det er jo selvsagt MULIG siden vi bare har ts sin versjin av historien. Men jeg forholder meg til de opplysningene jeg daktisk HAR. Og det er ingenting i de opplysningene som tilsier at ts har sagt fra på en stygg måte. 

Jo - det at venninnen tok med seg barna og gikk. Hvis ts sa fra på en normal måte, ville da ikke venninnen gå?

Normal måte: "Ånei, har dere tatt fargeleggingsbøkene mine - beklager, de må jeg nok rydde bort! Det er hobbyen min, skjønner dere. Og jeg pleier å spare på bøkene etter at de er ferdig fargelagt, så nå ble denne litt ødelagt for meg... Men men, det kunne jo ikke dere vite! Men bare spør en annen gang, for dette er litt dyre bøker og spesialtusjer som egentlig ikke passer for barn.

Anonymkode: d1ad7...08a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk spørsmål om dette igår også. Minner om at spørsmålet fortsatt ungås.

Anonymkode: 9db42...95c

Herlighet, hun skriver det i hovedinnlegget!

"Jeg sa til henne at det er dyre ting og noe jeg driver med som hobby, og at jeg synes det var unødvendig å bare finne frem noe uten å spørre... Veninna mi ble utrolig sur og reiste hjem med barna"

Anonymkode: 9feb6...9d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, hun skriver det i hovedinnlegget!

"Jeg sa til henne at det er dyre ting og noe jeg driver med som hobby, og at jeg synes det var unødvendig å bare finne frem noe uten å spørre... Veninna mi ble utrolig sur og reiste hjem med barna"

Anonymkode: 9feb6...9d7

Og akkurat den vendingen der "unødvendig å bare finne fram noe uten å spørre", høres veldig sur og anklagende ut. Det er en furten og sur talemåte, ikke veldig hyggelig...

Anonymkode: d1ad7...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og akkurat den vendingen der "unødvendig å bare finne fram noe uten å spørre", høres veldig sur og anklagende ut. Det er en furten og sur talemåte, ikke veldig hyggelig...

Anonymkode: d1ad7...08a

Hvordan går det an å ta opp noe man har blitt lei seg for, på en hyggelig måte? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hvordan går det an å ta opp noe man har blitt lei seg for, på en hyggelig måte? 

Er du seriøs? 

Er en del av å være voksen...

Anonymkode: d1ad7...08a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...