AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #241 Del Skrevet 26. februar 2017 Er jo en barnslig hobby da, ikke noe å skrike for. At du kaster bort penger på overpriset malebøker og tusjer, sier jo hvor du ligger mentalt. Anonymkode: 898e9...9b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 26. februar 2017 #242 Del Skrevet 26. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo en barnslig hobby da, ikke noe å skrike for. At du kaster bort penger på overpriset malebøker og tusjer, sier jo hvor du ligger mentalt. Anonymkode: 898e9...9b3 Og dette innlegget sier alt om deg. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #243 Del Skrevet 26. februar 2017 2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Og dette innlegget sier alt om deg. Enda en voksen malebok entusiast fortår jeg. Holde deg innenfor linjene nå Anonymkode: 898e9...9b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 26. februar 2017 #244 Del Skrevet 26. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enda en voksen malebok entusiast fortår jeg. Holde deg innenfor linjene nå Anonymkode: 898e9...9b3 Niks, aldri hverken prøvd eller hatt lyst. Men jeg klarer å se fra andres perspektiv enn mitt eget. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 26. februar 2017 #245 Del Skrevet 26. februar 2017 Flere her stiller spørsmål om en fargebok og noen tusjer er verdt å ødelegge et vennskap for. Men det er vel ikke boken og tusjene i seg selv som eventuelt ødelegger vennskapet her. Men at veninnen viser så liten respekt for ts sine eiendeler, hobbyer og følelser. At veninnen blir sur selv om det er hun selv som har tabbet seg ut. Hadde hun beklaget da hun innså feilen, hadde det vært noe annet. Men slik det er nå ser det ut som det er ts som må be om unnskyldning selv om hun har rett dersom hun vil beholde venninen sin. Det får meg til å lure på om det er første gangen noe slikt skjer med denne venninnen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #246 Del Skrevet 26. februar 2017 14 sider og 20 stk som leser. Jeg er imponert! Har du konkludert med noe TS? Svarte du venninna di på meldingen? Anonymkode: 0c25d...beb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #247 Del Skrevet 26. februar 2017 Hadde noen gjort dette med mine fargebøker og tusjer hadde jeg forventet å få det erstattet. Siden jeg oppdaget denne hobbyen for noen år siden har jeg bestilt spesielle penner og blyanter fra utlandet som ikke er lette å få tak i, og kjøpt en del bøker fra utlandet som ikke er til salgs lengre eller er vanskelige å få kjøpt. Det å ta seg til rette med andres saker på denne måten viser så lite respekt for andre mennesker eiendom. Om det er så vanskelig å sysselsette sitt eget barn får man enten spørre verten, eller ha med seg noe eget. Anonymkode: d950b...b59 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 26. februar 2017 #248 Del Skrevet 26. februar 2017 Betyr det å ha venner på besøk, at det da er åpent hus? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #249 Del Skrevet 26. februar 2017 Nå har ikke jeg lest alle de 14(!) sidene i tråden, men umiddelbart tenker jeg at dere har oppført dere rart begge to. Det er ikke greit at venninnen tar dine tusjer og fargebøker for å gi til ungene, men det er jaggu meg merkelig at du går i dusjen når du får besøk, og ikke legger frem noe ungene trygt kan leke med. Anonymkode: e2092...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemoren Skrevet 26. februar 2017 #250 Del Skrevet 26. februar 2017 (endret) 38 minutter siden, fiole skrev: Betyr det å ha venner på besøk, at det da er åpent hus? For noen, deriblant meg selv, er det slik. Når venner kommer på besøk til meg får de beskjed om å finne seg til rette. Er de sultne kan de lage seg mat, er de tørste kan de finne seg noe å drikke, trenger de en dusj kan de finne seg håndklær. (Jeg er kronisk syk, og det er ikke alltid like lett å være vertinne ved uformelle besøk, derfor har vi det slik) Andre liker å være vertinne, og servere besøkende fremfor alt de skal ordne seg selv. Men for at en slik ordning skal fungere fordrer det respekt og raushet fra begge sider. Den som er på besøk må tenke på at hun ikke er hjemme hos seg selv, og vise respekt for det. Den som har åpnet huset må være klar over at grenser kan bli tråkket over, og konsekvensene av det. Hos meg er det bare to stykker som har tråkket såpass mye over grensene at jeg måtte ta det opp med dem. Den ene beklaget, og da lot jeg det gå. Den andre kuttet jeg kontakten med fordi hun fortsatte tøye grensene etter at jeg hadde fortalt henne at det ikke var greit. Jeg opplevde henne som respektløs, og jeg innså at det ikke var første gangen hun behandlet meg slik. Hvordan trådstarter velger å håndtere hendelsen vil jeg tro avhenger av tidligere historie, hvordan forholdet mellom dem har vært. Endret 26. februar 2017 av Rosemoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. februar 2017 #251 Del Skrevet 26. februar 2017 Merkelig tråd. Venninnens barn ødelegger noe i TS hjem uten at venninnen en gang prøver å si beklager og tilby seg å erstatte det når feilen er oppdaget, og så mange mener det er TS som har oppført seg feil. Hva med noen enkle kjøreregler? For gjestens del: Tar man med seg barn på besøk så tillater man dem ikke å fikle med vertens eiendeler. Det som er lov å leke med hjemme, er ikke automatisk lov å leke med når man er borte. Man leter ikke fram vertens eiendeler for at barna skal leke med dem uten at man har sjekket om det er greit. Man forsyner seg generelt ikke av vertens eiendeler med mindre man har spurt først, eller er så gode venner at man vet hva som er greit og ikke. For vertens del: Får man ofte besøk av folk med barn så er det smart å ha en liten kasse med leker/tegnesaker stående som ungene kan forsyne seg av. Klargjør for gode venner hva som er greit at man forsyner seg fritt av i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #252 Del Skrevet 26. februar 2017 Det er en u-ting at man må ommøblere og rydde unna alt når folk med barn kommer på besøk. Hvis det er ditt hjem skal folk respektere ditt hjem, dine ting og dine grenser. Det er heller ikke ditt ansvar å kjøpe inn tegnesaker til barn som tas med på besøk, foreldrene kan ta med seg ting å aktivisere barna med. Å gå å finne noe hos andre og gi det til barna og la de herje er frekt. Hva hvis ts hadde en tegnebord for barn liggende og penner, men dette var en gave som var tiltenkt noen andre? Og hun hadde tenkt å rydde bort, men ble distrahert av det faktumet at veninne kom for tidlig? Er det da riktig ac veninne å kaste seg over dette og la barna leke med det? La oss si noen har Lego samleobjekter, Lego er jo ofte for barn, men også voksne liker dette, ville det vært ol å la barna plukke I stykker det man har brukt timevis på å sette sammen? Til foreldre: forventer dere virkelig at barna deres skal herje som de vil I andres hjem? Anonymkode: b124e...9df 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #253 Del Skrevet 26. februar 2017 Jeg har lest hele tråden, og ser fremdeles ikke et sted der det står hva TS faktisk sa og hvordan hun sa det. Ja, dumt av venninnen, men jeg tror jo TS kan ha reagert en smule spesielt dersom hun gikk ? Uavhengig av hvilken hobby det er snakk om. Folk får tegne så mye de vil for min del. Anonymkode: b6d09...0cd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 26. februar 2017 #254 Del Skrevet 26. februar 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg lest alle de 14(!) sidene i tråden, men umiddelbart tenker jeg at dere har oppført dere rart begge to. Det er ikke greit at venninnen tar dine tusjer og fargebøker for å gi til ungene, men det er jaggu meg merkelig at du går i dusjen når du får besøk, og ikke legger frem noe ungene trygt kan leke med. Anonymkode: e2092...1ae Venninnen kom tidligere enn avtalt, så ts hadde ikke rukket å dusje. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 26. februar 2017 #255 Del Skrevet 26. februar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg lest alle de 14(!) sidene i tråden, men umiddelbart tenker jeg at dere har oppført dere rart begge to. Det er ikke greit at venninnen tar dine tusjer og fargebøker for å gi til ungene, men det er jaggu meg merkelig at du går i dusjen når du får besøk, og ikke legger frem noe ungene trygt kan leke med. Anonymkode: e2092...1ae Siden gjestene kom før ts forventet, var hun ikke ferdig med forberedelsene. Hun spurte derfor om det var greit at hun gikk og dusjet, noe venninnen sa det var. Ts kunne ikke vite at venninnen skulle gi bøkene og tusjene til barna for å leke med. En bolig inneholder vanligvis MANGE ting man ikke ønsker gjesters barn skal leke med. Og å renske bort ALT før besøk er en umulig oppgave. Spesielt når ts ikke visste at de skulle dukke opp før hun rakk å dusje. Det er ikke alltid de som ikke har barn selv har noe liggende som barn kan leke med. Det kommer bl. a. an på hvor ofte de omgås folk med barn. Det er selvsagt hyggelig om verten tar bryet med å skaffe noe som gjesters barn kan leke med, men det er vel strengt tatt morens oppgave å ta med noe å sysselsette barna med når de drar på besøk. Hun kjenner jo også barna best og vet hva de liker å gjøre. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #256 Del Skrevet 26. februar 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg lest alle de 14(!) sidene i tråden, men umiddelbart tenker jeg at dere har oppført dere rart begge to. Det er ikke greit at venninnen tar dine tusjer og fargebøker for å gi til ungene, men det er jaggu meg merkelig at du går i dusjen når du får besøk, og ikke legger frem noe ungene trygt kan leke med. Anonymkode: e2092...1ae Her er det barnas mor som skulle tatt med noe som barna kunne leke med! Anonymkode: 97390...7c0 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselusk Skrevet 26. februar 2017 #257 Del Skrevet 26. februar 2017 Men herlighet, kan ikke mennesker få lov til å gjøre feil? Jeg lever litt ved en regel som handler om å se intensjon før handling, før man dømmer noen nord og ned. Det var kjipt ja, men tydeligvis så forsto ikke denne moren at de lå der for at du brukte det selv. Så jeg syntes du var litt vel direkte. Det virker jo mer som en misforståelse enn at hun gikk inn for å "klusse" med tingene dine. Det går an å være litt grei og la slike ting fare litt. Samtidig så er det dumt at hun skulle bli så fryktelig sur. Synes begge er urimelige mot hverandre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 26. februar 2017 #258 Del Skrevet 26. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ts tok opp dette på en helt feil måte, ettersom vennlnna faktisk ble sur og dro hjem (!). Er det bare jeg som synes det høres ut som om ts har vært uhøflig? Anonymkode: d1ad7...08a Det var min første tanke også, for det er ofte sånt som ligger bak når småting ender opp med å bli en stor krangel. Det ser ut som de fleste her velger å tro at venninnen er et egoistisk troll som ikke tåler kritikk, og det kan hun selvfølgelig også være, men det er vel ikke mange som flyr i taket og blir så fornærmet at de tar med seg barna og går uten at de har blitt tilsnakket i en veldig stygg tone? Hvis det var sånn det gikk til forklarer det jo også hvorfor hun dro uten å hverken be om unnskyldning eller tilby seg å betale noe for skaden barna gjorde. Hvis tonen ble så utrivelig at hun merket at de ble redde synes jeg det var riktig av henne å dra derfra og heller ta tak i det hele når ting har roet seg og barna ikke er til stede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #259 Del Skrevet 26. februar 2017 Enn å lage så mye diskusjon og drama for en tegneblokk og tusjer! 15 sider!! Greit nok at det var kjipt, men GET OVER IT. Oppfører dere som to sutrete og egositiske barn. Anonymkode: 7bd24...ef6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 26. februar 2017 #260 Del Skrevet 26. februar 2017 Nå har jeg lest alle 15 sidene, og det som undrer meg mest som småbarnsmor selv, er perspektivet til mange andre mødre. Dere som ville tatt det for gitt at tegnesaker liknende dem på illustrasjonsfotoet i HI var lagt frem til barna deres: Ville dere ikke nølt bare litt med å la førskolebarna deres tegne med tynne felt-tip-penner? Nå er muligens ikke min femåring den letteste på hånden, men han kan ikke være den eneste smågutten som ville ødelagt en slik penn på null komma svisj. Uansett om jeg trodde noe var beregnet på mine barn, ville jeg stoppet dem fra å bruke noe de mest sannsynlig ville ødelegge. Kunne skjønt det om barna var langt opp i skolealder, men da ville kanskje ikke produktet av deres anstrengelser kvalifisere som kluss, heller. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå