Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Marsvinet
Akkurat nå, Marsvinet skrev:

Til dere som ikke har en kreativ celle i kroppen: det handler om alle timene TS har lagt ned for å få det slik hun ville. Det er kanskje ikke rasjonelt, akkurat som at å lage et maleri, kjøpe en dyr veske eller brodere noe ikke er rasjonelt. Men hun liker det og har lagt ned mangfoldige timer i det. Det er veldig frustrerende når alt arbeidet nå er ødelagt. Se for dere at det dere hadde brukt 100 timer på å få perfekt bare ble tisset ned av noen drittunger. Jeg hadde blitt drakonisk sur. Dere andre har kanskje aldri prøvd å gjøre noe skikkerlig i deres liv, men for oss som gjør det så er slike ting irriterende. 

Jeg husker forresten en gang jeg ble lei meg for noe liknende. Dette var da jeg var rundt 10 år gammel, men det var frustrerende likevel. Hadde brukt mange timer på å dekorere en plastmappe til å ha alle arkene mine i, og var veldig stolt over resultatet. Husker at jeg fikk masse skryt over den, "de voksne" ble imponert og sa at jeg burde bli kunstner, og at jeg følte at det var det beste arbeidet jeg hadde gjort. I friminuttet var det en jente som ødela den fordi hun var sjalu. Jeg gråt så klart mine frustrerte tårer, for dette var noe jeg hadde lagt ned masse arbeid i og det hadde bare blitt helt sånn som jeg ville. Ikke noe jeg kunne trylle fram på nytt eller kopiere med andre ord. Noen andre elever sa sarkastisk at en ny plastmappe kostet under 10 kr og lo hånlig av at jeg gråt. Det er ingen ting som er mer frustrerende og vondt enn at noen nedvurderer alt det kunstneriske arbeidet ditt til å være verdt null og niks, og ikke mer enn det materialene koster... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meget mulig. Jeg ville bare tenkt at voksne mennesker har bedre ting å ta seg til.  

Anonymkode: 14b74...4f6

Som å se på sport på TV? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dere som henger dere opp i at dere mener fargelegging for voksne er en barnslig hobby. Det må dere gjerne synes, men nå er det nå fortsatt slik at normal høflighet og oppdragelse tilsier at man ikke låner ting uten å spørre. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør de ikke. Jeg hadde skjønt det om du hadde profesjonelle tusjer som koster 100 kr per tusj, men disse koster rundt 200 for hele settet med penner, ikke 2000, og 200 for boka. Det er ikke dyrt. 

Anonymkode: 616a0...ade


Neinei, men det er jo ikke akkurat tusjer fra nille heller. Eller en blokk til 20 kroner. Men det var jo ikke det tråden handler om. 
Bøkene koster 150-200 pr stykk, tusjene koster 350 for en pakke.

Nå er det forskjell på hva folk mener er dyrt da. 

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

For å snakke et språk dere andre forstår. La oss si at dere har kjøpt en dyr veske som koster 20.000 kr. En eller annen dum kjerring gir den til barna sine for å leke med, og de griser den til så den ikke kan reddes. I følge vanlig erstatningsrett har dere lov til å kreve en skinnveske i erstatning, men ikke en designveske. Moren er altså pliktig til å gi dere den billigste skinnveska hun kan finne (500 kr?) i erstatning, og da er dere liksom skuls. Synes dere ikke at det er irriterende at design og kvalitet som dere har  batalt for går til spille og at dere taper 19.500 kr som dere har betalt?

Sånn er det med hobbyer også. Det er verdt masse for den som har laget det, og det kan ikke erstattes kun ved å gi liksom tilsvarende materialer. Det er et arbeid som har blitt gjort i mellom her som ikke skal undervurderes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Thyra skrev:

Som å se på sport på TV? 

Presis! Eller å bygge modelltog eller å utøve yoga

 

Endret av Perle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg bryr meg ikke så mye om enkelte av dere synes det er barnslig, det var heller ikke trådens tema... Jeg kan godt være barnslig for noen av dere, det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg lever ikke for å tilfredstille dere.

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:


Neinei, men det er jo ikke akkurat tusjer fra nille heller. Eller en blokk til 20 kroner. Men det var jo ikke det tråden handler om. 
Bøkene koster 150-200 pr stykk, tusjene koster 350 for en pakke.

Nå er det forskjell på hva folk mener er dyrt da. 

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

For meg hadde det vært dyrt. 

Hadde ikke likt å måtte bruke 500 kroner på et nytt sett med tusjer og ny bok, fordi en venninne hadde servert det til barna sine (som jeg forøvrig hadde brukt masse tid på å fargelegge i, som nå ble ødelagt). Kjipt tap, og desto kjipere penger som JEG måtte ut med. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overraskende hvor mange som mener TS er the bad guy for å si ifra om at sakene hennes er ødelagt på grunn av en (sannsynligvis) ærlig feil. En god venn blir ikke sur og går av slikt. Normal høflighet er å si unnskyld og eventuelt tilby å erstatte det som er ødelagt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

For meg hadde det vært dyrt. 

Hadde ikke likt å måtte bruke 500 kroner på et nytt sett med tusjer og ny bok, fordi en venninne hadde servert det til barna sine (som jeg forøvrig hadde brukt masse tid på å fargelegge i, som nå ble ødelagt). Kjipt tap, og desto kjipere penger som JEG måtte ut med. 

:helen: for støtte i tråden.

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Erazor skrev:

Det er overraskende hvor mange som mener TS er the bad guy for å si ifra om at sakene hennes er ødelagt på grunn av en (sannsynligvis) ærlig feil. En god venn blir ikke sur og går av slikt. Normal høflighet er å si unnskyld og eventuelt tilby å erstatte det som er ødelagt.

Enig.

Synes selv det er veldig rart. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ts. Men dersom varna fargela så fint som på bildet og ikke lagde masse streker her og der og er så små at de ikke klarer å farge utforbi linjene så ser jeg ikke problemet. Håper det der var noe de fargela

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Neinei, men det er jo ikke akkurat tusjer fra nille heller. Eller en blokk til 20 kroner. Men det var jo ikke det tråden handler om. 
Bøkene koster 150-200 pr stykk, tusjene koster 350 for en pakke.

Nå er det forskjell på hva folk mener er dyrt da. 

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

Fargeleggingsbøker for voksne er på salg massevis av steder nå fordi bølgen er på hell, og tusjer får du som jeg nevnte tidligere i tråden kjøpt enkeltvis. Da kan du bytte ut bare de fargene barna evt har ødelagt. Det trenger ikke å bli så dyrt dette. Jeg skjønner at det er irriterende å få ødelagt ting, men hvis det er verdt å ødelegge et vennskap over mistenker jeg at vennskapet ikke var mye å ha fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet
6 minutter siden, antbug skrev:

Næmmen hør på Frøken Nedlatende, da! Hvorfor i all verden tror du de som synes det er en smule overdrevent å ta av og kanskje la et vennskap gå fløyten på grunn av en masseprodusert fargebok aldri har gjort noe skikkelig i livet og ikke eier en kreativ celle i kroppen? Milde himmel. Hvor tar du det fra? :klo: Er det rart det er krig i verden. Vet ikke om jeg skal le eller gråte av denne tråden her.

En masseprodusert fargebok som TS har brukt mange timer på å få perfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange synes TS er den slemme her, henger kanskje sammen med dagens barneoppdragelse? Og at mange er såpass selvsentrerte at det meste handler som seg og sitt (det MÅ ha vært lagt fram til MEG og MITT barn fordi JEG synes dette er teit). 

Anonymkode: 53b2c...ba9

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

For øvrig veldig vanskelig situasjon å bedømme hvis man ikke var der. Hvor mye ødela barna? Hvor sterkt reagerte TS osv. Hvis hun ble rasende og sinna på ungene er det over the top, hvis hun bare sa det pent og rolig til venninna er hennes reaksjon over the top. Men det er umulig å vite for oss. Uansett en filleting å bli så uvenner for., det er en typisk situasjon hvor man kommer seg ut av det hele med et "å, beklager" "det går greit, her er noe annet de kan tegne på."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om barna ikke ødela noe så syns jeg ikke at hun skal kjøpe nytt, selv om jeg syns det var frekt selvsagt av henne. Men hadde nok ikke krevd erstaning så fremt alt ikke var ødelagt.

Anonymkode: 7b18d...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, antbug skrev:

Fargeleggingsbøker for voksne er på salg massevis av steder nå fordi bølgen er på hell, og tusjer får du som jeg nevnte tidligere i tråden kjøpt enkeltvis. Da kan du bytte ut bare de fargene barna evt har ødelagt. Det trenger ikke å bli så dyrt dette. Jeg skjønner at det er irriterende å få ødelagt ting, men hvis det er verdt å ødelegge et vennskap over mistenker jeg at vennskapet ikke var mye å ha fra før av.

Jaja, nå er det ikke pengene som er det store problemet her. Det er da mer at jeg har kanskje brukt 1-2 timer på hver eneste side, og buka er tjukk. Det er ikke barebare å måtte gjøre alt om igjen. 

Ts

Anonymkode: 3614b...2e0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perle skrev:

Fordi det er respektløst, invaderende og mest av allt degraderende 

Å mene at hun kanskje overdriver litt? :klo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, nå er det ikke pengene som er det store problemet her. Det er da mer at jeg har kanskje brukt 1-2 timer på hver eneste side, og buka er tjukk. Det er ikke barebare å måtte gjøre alt om igjen. 

Ts

Anonymkode: 3614b...2e0

Boka* skulle det stå.

Anonymkode: 3614b...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...