Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
16 minutter siden, Elán skrev:

Litt, kanskje? Bruker mye penger på å gjøre noe halvferdig, og knapt det. Hjernen min er overaktiv i blant, men må innrømme at det er godt å ha en måte å slippe tankekjør. 

Ja, det med pengene er jo sant. Men samtidig så er det jo også verdt noen penger å ha en aktivitet å gjøre på. F.eks strikking, for meg handler det ikke om bare å ha en ferdig lue eller genser, men det handler om aktiviteten i seg selv. Med tanke på hvor mye andre hobbyer kan koste (f.eks koster en time i svømmehallen 70 kr), så koster ikke strikking så mye mtp hvor lang tid man bruker på det, om du skjønner regnestykket mitt. Kanskje nyttårsforsettene våre (bortsatt fra at jeg egentlig ikke har nyttårsforsetter) skulle vært å fullføre de halvferdige prosjektene! :fnise: Det er bare så lite fristende å begynne å montere gensere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av å være alene hele tiden. Har ingen å tilbringe tid med eller noen å gå til. Derfor blir dagene ekstra lange, mens andre i min alder har egne familier og har et stabilt liv. Synes det er urettferdig.

Anonymkode: d1d78...ba0

Det vet du ikke sikkert. Selv folk med egne familier trenger absolutt ikke ha det så stabilt, i allefall ikke rosenrødt. Jeg savner selvfølgelig også min egen familie, men jeg prøver å tenke litt på det jeg nettopp skrev. Jeg har sett det selv, med egne øyne, at ting absolutt ikke er slik det ser ut til, av og til. Så ikke tro at alle andre har det så bra selv om de har det du vil ha. 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Molly.M Jeg vil bare si ifra at signaturer vises ikke når man er på forumet fra mobil, så det er ikke sikkert at alle får med seg det du har skrevet.

Anonymkode: 4291a...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@Molly.M Jeg vil bare si ifra at signaturer vises ikke når man er på forumet fra mobil, så det er ikke sikkert at alle får med seg det du har skrevet.

Anonymkode: 4291a...c4c

Takk for heads up. får prøve å skrive 

- Ikke siter teksten min. Eller noe til slutt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker alle dere her i tråden en god jul og et godt nytt år😃 Måtte 2019 bli et bra år for dere alle! Stå på, og ikke la noe knekke dere😊

Min slutt på 2018 ble bra; ferdig med en utdannelse og har fått full jobb neste halvåret. Ser mer positivt på tilværelsen fremover😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
4 minutter siden, æøå* skrev:

Ønsker alle dere her i tråden en god jul og et godt nytt år😃 Måtte 2019 bli et bra år for dere alle! Stå på, og ikke la noe knekke dere😊

Min slutt på 2018 ble bra; ferdig med en utdannelse og har fått full jobb neste halvåret. Ser mer positivt på tilværelsen fremover😉

Oi! Det var litt av noen nyheter. Full jobb med en skikkelig inntekt er jo helt fantastisk! Gratulerer! :klappe:

God jul til deg, og alle andre her inne! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rainstorm skrev:

Oi! Det var litt av noen nyheter. Full jobb med en skikkelig inntekt er jo helt fantastisk! Gratulerer! :klappe:

God jul til deg, og alle andre her inne! :hjerte: 

Takk! God jul til deg også😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
2 timer siden, Pillow of Dragon skrev:

Jeg vil være deprimert! Er det normalt eller er jeg syk? 

Du er toskete. Du sier ikke det i en tråd hvor så mange sliter. Respektløst.

Til dere andre, god jul!! Håper julen blir Så fin som den kan bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Du er toskete. Du sier ikke det i en tråd hvor så mange sliter. Respektløst.

Til dere andre, god jul!! Håper julen blir Så fin som den kan bli. 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er jeg som er en tosk. Jeg sliter med depresjon og angst, ingen liker meg. Men hvorfor vil jeg ikke komme ut av depresjonen? Jeg vil være deprimert, og er det galt av meg? 

Daryl, du har bare misforstått meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
4 minutter siden, Pillow of Dragon skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er jeg som er en tosk. Jeg sliter med depresjon og angst, ingen liker meg. Men hvorfor vil jeg ikke komme ut av depresjonen? Jeg vil være deprimert, og er det galt av meg? 

Daryl, du har bare misforstått meg. 

Beklager. Trodde du mente at du var frisk men ønsket en depresjon. Da beklager jeg. Ønsker deg en god jul! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Pillow of Dragon skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er jeg som er en tosk. Jeg sliter med depresjon og angst, ingen liker meg. Men hvorfor vil jeg ikke komme ut av depresjonen? Jeg vil være deprimert, og er det galt av meg? 

Daryl, du har bare misforstått meg. 

Hvorfor vil du forbli deprimert? 

Anonymkode: 74009...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du forbli deprimert? 

Anonymkode: 74009...eb9

Handler kanskje litt om at depresjon er trygt og det er det man kjenner til. For meg er det veldig skremmende å bli frisk fordi jeg frykter for hva min identitet er når jeg blir frisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 8.58, Rainbowdash_90 skrev:

Vet hvordan det føles det der. Min lengste innleggelse var over et halvt år. Også har jeg drøssevis av innleggelser på alt fra en dag til to måneder. 

Du har kommet langt når du har klart å finne bedre metoder for å takle de vonde følelsene. Det sliter jeg også med. Har vekslet på hva slags strategi jeg har brukt. Nå er det rusen, men jeg har brukt mange ulike metoder. Det som har hjulpet meg mye er tre ting. Øve meg på at det er ikke farlig å gråte, men jeg får enda panikk hvis jeg kjenner at nå rakner det for meg. Å skrive tekster. Få ut det jeg sliter med og som jeg ikke greier å si høyt. Og utsettelse! Får jeg trang til å skade meg, eller ruse meg eller verre, så utsetter jeg det til i morgen. Hvis det enda er like ille da, så...Men så bruker jeg samme strategi neste dag igjen. Å tenke at jeg bare skal utsette den destruktive lindringen framfor å kjempe for å tvinge meg selv til å la helt vær, har gjort at jeg har fått mye mer kontroll. Og ikke minst erfart at de aller verste bølgene de kommer, slår hardt, men går. Så når en ny flodbølge har kommet så har jeg på en måte vært mindre redd etter hvert. 

Dette var ikke noe jeg lærte i terapi, så ville bare dele det for det har vært livreddende for min del. 

Jeg leste svaret ditt litt etter at du postet det, men jeg har helt glemt å svare. Jeg var på vei ned i en nedtur og ville vente med å svare deg til jeg visste at jeg klarte å formulere meg bedre enn jeg klarte akkurat da.

Det å skrive hjelper og har hjulpet meg også mye. Jeg har gått fra oppfølging hver dag til å ikke ha noe som helst oppfølgning nå i julen. Når jeg får det vanskelig eller har lyst til å vende tilbake til destruktiviteten skriver jeg heller tekster som jeg tenker å gi til psykologen når jeg møter ham igjen i januar.

Jeg har bodd hjemme helt alene i over en måned nå og det har gått overraskende bra til tross for noen tunge dager, men jeg tør å si at jeg har tro på fremtiden og at jeg tror på meg selv og at jeg kan bli bedre etterhvert og klare å leve. Det du skrev om å utsette det til i morgen har hjulpet meg så mange ganger, og det at du har tatt deg tid til å skrive til meg å være så ærlig betyr mye for meg. Takk!

Selvom jeg ikke har skrevet noe her så har jeg fulgt litt med i tråden nå og da og jeg har tenkt på deg og hvordan det går med deg da du skrev at du ikke fikk innleggelse selvom du ba om det. Jeg håper at du har fått den hjelpen du trenger nå. Det er skremmende å lese at psykiatrien ikke vil høre i en slik situasjon.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har endelig fått en behandler som jeg føler virkelig skjønner meg og ser meg som den jeg er. Han virker genuint interessert i å hjelpe og han lytter virkelig til det jeg sier. Mot slutten av den første timen vi hadde sa han til meg: "det er så mange spørsmål jeg vil stille deg!". Det er lenge siden jeg kan huske at noen har vært så interessert i meg som person og det føles så godt. Jeg føler at jeg trygt kan være ærlig med ham og jeg har allerede etter to timer åpnet meg mer til han enn jeg har til noen annen i psykiatrien. Han har gitt meg mer håp for fremtiden enn jeg har hatt på en god stund og jeg har virkelig tro på at vi sammen kan jobbe oss frem til det punktet der jeg klarer å hjelpe meg selv, tør å ha kontrollen og stå i det som er vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som må håndtere personer i familien som mobber og bare trykker deg ned? Jeg vet ikke om jeg er nærtagende eller om det jeg føler er riktig, men vedkommende får meg alltid i dårlig humør. Det oppleves som at han gjør det med vilje. Det er snakk om en i nærmeste familie. Jeg opplever ikke negative ting med noen andre i familien, bare denne ene personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
51 minutter siden, æøå* skrev:

Noen her som må håndtere personer i familien som mobber og bare trykker deg ned? Jeg vet ikke om jeg er nærtagende eller om det jeg føler er riktig, men vedkommende får meg alltid i dårlig humør. Det oppleves som at han gjør det med vilje. Det er snakk om en i nærmeste familie. Jeg opplever ikke negative ting med noen andre i familien, bare denne ene personen.

Stå opp for deg selv! Sett grenser. Og siste instans: begrens tiden sammen. Blås ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Rainstorm skrev:

Stå opp for deg selv! Sett grenser. Og siste instans: begrens tiden sammen. Blås ut. 

Jeg må bli flinkere til det. Synd å si det, men jeg føler fint lite behov for å omgås denne personen. Resten av min nære familie ytrer også irritasjon over denne personens adferd, så vet jeg ikke er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...