Gå til innhold

Den store depresjonstråden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar. Jeg har forsøkt å kontakte han flere ganger, men han svarer ikke. Jeg følte selv at jeg var på bedringsvei. Ting gikk bra, og jeg følte meg bedre enn på lenge. Men plutselig uten forvarsel var det som om noe klikket for han, og han øste ut mye dritt og anklagelser som jeg ikke kjenner meg igjen i. Kalte meg stygge ting og dyttet meg. Så pakket han en bag og dro. Ja, det er vanskelig å leve med en deprimert person, men jeg er da virkelig ikke så fæl som han skulle ha det til tror jeg. Jeg har alltid vært bevisst på hans behov og følelser, så godt det lar seg gjøre. Jeg forstår ikke hva jeg har gjort galt som fortjener slik oppførsel. Selvom jeg har vært deprimert i mange år så har jeg jo aldri gjort noe forferdelig mot han, selvom det selvfølgelig noen ganger går utover han uten at jeg mener det.

Anonymkode: e56c6...6cb

Da ville jeg sendt han melding om at nå har du strukket ut en hånd, og nå er det opp til han hva han vil gjøre med det. 

Jeg tror at for partneren kan det bygges opp en del frustrasjon, for jeg vil jo tro at de fleste trår litt mer varsomt rundt oss. Så kanskje han rett og slett fikk nok, og klarte ikke styre seg lenger med å holde det inne? Kanskje du også bør skrive i meldingen at du synes det er bra at han uttrykker seg for hva han føler, men at han kanskje skulle gjort det på en annen måte? Nå vet jeg ikke hvordan forholdet deres er og har vært, men for meg så kan det kanskje virke som at ett eller annet skjedde den dagen og at det fikk begeret til å renne over og at han fikk en utblåsning. Hva tenker du selv om forholdet deres, eller han som person? Er det en mann du ser for deg å gå i grava med, eller tror du at du er med han fordi han er din trygge havn?

Anonymkode: 59e4c...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn blir det hos meg også. Tenker på alt jeg har gjort galt. Føler meg så sosialt tilbakestående. Ser bare feil, feil, feil. Slitsomt å ha det slik! 

Anonymkode: 02b68...f39

Ja, det er det. Skulle ønske jeg kunne akseptere diagnosen min bedre, kanskje. Den er livsvarig, tenke at det er greit, spøke om mine særheter, men foreldrene mine har kjeftet meg huden full som liten og kalte meg dum, lo av meg, kalte meg en taper og at jeg kom til å bli en taper som bodde i en leilighet alene, dø alene, uten noen som var glad i meg, noen som brydde meg, at jeg kom til å vokse opp til å bli ingenting sånn som jeg holdt på. Det er tøft å høre når du er liten. Jeg husker veldig mange ganger så godt, en gang sitter veldig godt fra når jeg var seks år der det var en kollektiv diskusjon rundt middagsbordet om at jeg var en dritt som ikke klarte sånt. :( Jeg klarer ikke å få det inn i hodet mitt at jeg skal leve sånn hele livet, at jeg skal være sånn hele livet og at det alltid kommer til å være noe galt med meg. :( 

Noen ganger så lurer jeg på hvorfor jeg orker. Orker å jobbe for ting jeg aldri vil få. Orker å i det hele tatt prøve. 
Det er så urettferdig!! Alle andre får alt de måtte ønske seg. Mens jeg har ikke kommet lengre i livet nå enn da jeg var 10 år. 

Har ikke svar på hvorfor jeg ikke har gitt opp for lengst. Eller jo det har jeg. Jeg får ikke lov.

Anonymkode: 02b68...f39

Jeg også. Jeg lurer noen ganger på hvorfor jeg orker, men så kommer barnet mitt hjem igjen og jeg titter på den vesle krabaten. Jeg klarer liksom ikke bare å gi opp da. :( Så jeg får vel bare glede meg til påsken er over og det ikke blir så tomt her mer. 

50 minutter siden, Elán skrev:

Vil ikke mer... faen. 

:klem:

Du er en sterk, flott, vakker dame! 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere som er mutters alene og triste i kveld <3

Det er jeg også. Alt føles vanskelig og vondt både fysisk og psykisk. Hadde en stor krangel med mannen min på tirsdag "pga depresjonen min", og han stakk. Sa at han ville skilles. At alt var min feil. Har ikke hørt fra han siden. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: e56c6...6cb

Hei velkommen i trist i påsken klubben!

Mannen din er en tufs som bare forsvinner og slår av telefonen. Det er så utrolig slemt gjort mot deg. :( 

Skrevet

Ligger i sengen mens eksen og barnet sitter i stua. De vet ikke at jeg er våken. Jeg er så deprimert. Jeg skammer meg sånn. Barnet mitt vil bare være hos faren sin. Jeg klandrer henne ikke, men det er så sårt å daglig se at jeg ikke er god nok. Hun trekker seg unna meg og gråter når vi er alene sammen... jeg vil stikke av. Vurderer det sterkt...

Skrevet

Jeg leser her inne om mange som er ensomme og ser på Facebook andre som koser seg på hytta i sola med familie.. vel.. jeg er en av disse som har hyttepåske med storfamilien. Har tilogmed postet et bilde av barna i snøen på face. Men mesteparten av tiden tilbringer jeg i sengen med selvmordstanker som blir mer og mer konkrete for hver dag. Selvskadingstrangen er også veldig vanskelig å takle nå. Tanker om alt jeg ikke klarer og gjør feil kverner i hodet hele tiden. Så selv om fasaden ser fin ut kan det være mye grums under overflaten:(

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av stf
AnonymBruker
Skrevet

Snart skal vi på ferie sammen. Jeg prøver å glede meg, og innimellom glimter det til en slags glede, men som fort blir overskygget av angst. Jeg vet jo at dette i utgangspunktet ikke er noe for meg. Jeg er redd for alt, jeg synes alt er ukomfortabelt. Jeg får bare krysse fingrene og håpe at jeg kan holde fasaden, eller til og med kanskje nyte det litt, for kjæresten sin skyld. 

Anonymkode: 23251...b94

Skrevet

Hei alle! Jeg vet at mange av dere har det ekstra tungt nå i påska. Kan jeg få utfordre dere bittelitt? Det er veldig enkelt og veldig vanskelig på en gang.

Gjør EN ting som er bra for deg i dag. En ting du sikkert ikke har lyst til, men som du vet vil være bra. Kanskje ta en dusj, gå en tur, les en bok, lytt til musikk, hva som helst. Tar du utfordringen?

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Fantastica skrev:

Hei alle! Jeg vet at mange av dere har det ekstra tungt nå i påska. Kan jeg få utfordre dere bittelitt? Det er veldig enkelt og veldig vanskelig på en gang.

Gjør EN ting som er bra for deg i dag. En ting du sikkert ikke har lyst til, men som du vet vil være bra. Kanskje ta en dusj, gå en tur, les en bok, lytt til musikk, hva som helst. Tar du utfordringen?

Jeg tar utfordringen. I dag skal jeg lage vafler bare for meg. Etter barnet er lagt i kveld og eksen skal bort, så skal jeg lage vafler og sette på en film. Tror det er greit for meg i dag.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Elán skrev:

Jeg tar utfordringen. I dag skal jeg lage vafler bare for meg. Etter barnet er lagt i kveld og eksen skal bort, så skal jeg lage vafler og sette på en film. Tror det er greit for meg i dag.

Jippi! :strix: Hurra for deg!

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Elán said:

Det høres herlig ut, det skal jeg også gjøre i kveld. Frem med vaffeljernet! 

Anonymkode: a07c6...727

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jippi! Så bra!

Skrevet

Jeg tar utfordringen jeg også, eller jeg har allerede begynt. Jeg elsker å lese, så jeg begynte på ny bok i går. Har allerede lest en i påsken :) Planen er også å ta en dusj. Dessuten så hører jeg på musikk akkurat nå. :hjerter: Det føles godt akkurat nå, men gjør meg også litt trist i perioder. Jeg har lyst til å begynne og spille igjen, men har ikke råd til å kjøpe meg instrumentene. :( 

Skrevet
1 time siden, Daryl Dixon skrev:

Tar utfordringen. 

Jippi! :strix: Hurra!

Skrevet

Jippi! :strix: Hurra!

Skrevet
1 time siden, SesameStreet skrev:

Jeg tar utfordringen jeg også, eller jeg har allerede begynt. Jeg elsker å lese, så jeg begynte på ny bok i går. Har allerede lest en i påsken :) Planen er også å ta en dusj. Dessuten så hører jeg på musikk akkurat nå. :hjerter: Det føles godt akkurat nå, men gjør meg også litt trist i perioder. Jeg har lyst til å begynne og spille igjen, men har ikke råd til å kjøpe meg instrumentene. :( 

Hvilke instrumenter? Hvilken bok?

Skrevet
1 minutt siden, Fantastica skrev:

Hvilke instrumenter? Hvilken bok?

Akkurat nå så leser jeg Avslørt av Reen Knight og The name of the Wind av Patrick Rothfuss. 

Jeg vet ikke om jeg våger å si alle, men jeg har blant annet spilt gitar før. :P Sånt får meg til å få lyst til å spille! :fnise: 

Skrevet
8 minutter siden, SesameStreet skrev:

Akkurat nå så leser jeg Avslørt av Reen Knight og The name of the Wind av Patrick Rothfuss. 

Jeg vet ikke om jeg våger å si alle, men jeg har blant annet spilt gitar før. :P Sånt får meg til å få lyst til å spille! :fnise: 

Åh, musikk er fantastisk! Jeg elsker musikk! Gitar kan jeg ikke, men jeg spiller piano og har spilt saksofon i tillegg til min store lidenskap, kor.

Skrevet
Akkurat nå, Fantastica skrev:

Åh, musikk er fantastisk! Jeg elsker musikk! Gitar kan jeg ikke, men jeg spiller piano og har spilt saksofon i tillegg til min store lidenskap, kor.

Min og. Tror sånt går i arv. :fnise: Piano kan jeg ikke, men når jeg hører sånt som dette her så får jeg utrolig lyst til å prøve. Har bare ikke plass til det. Kan ikke spille sånt for guttungen, han begynner å mase om å få pianotimer hver gang. :fnise:

Skrevet

Så pussig at du skulle velge akkurat den sangen... Vet du hvilken sang som innleder filmen? Den med damekoret? Det koret har jeg sunget i. ;)

Og pianotimer er ikke det verste man kan ta, altså. Verdien av å kunne spille et instrument er ENORM! Vi har piano hjemme (har vært pianolærer), så mine er pent nødt. :fnise: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...