Gå til innhold

Den store depresjonstråden

dillyduzit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

SVK skrev (8 timer siden):

Hvordan går det? :hjerte:

Takk som spør. 

Er ennå på tvang og synes ting ser veldig håpløs ut. Men jeg tar en dag av gangen. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Purple_Pixiedust said:

Takk som spør. 

Er ennå på tvang og synes ting ser veldig håpløs ut. Men jeg tar en dag av gangen. 

Igjen vet ikke hva jeg skal si. Men sender deg klemmer. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 timer siden):

Igjen vet ikke hva jeg skal si. Men sender deg klemmer. :klem:

Takktakk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
SVK skrev (11 timer siden):

Hvordan går det?

Takk som spør. :)

Jeg er ennå tvangsinnlagt på ubestemt tid. Prøver å få de til å gi meg ECT. Men de vil først prøve å justere medisiner. Så ting tar tid. Har vært innelåst i 16-17 dager uten bedring. Så noe må jo gjøres. Jeg får ikke gå ut uten personalet en gang. Men får som oftest en kjøretur i løpet av dagen og da kjøper jeg crap som jeg dytter i meg. Så jeg eser jo ut. Men men. 

Har du det bra? 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Purple_Pixiedust said:

Jeg er ennå tvangsinnlagt på ubestemt tid. Prøver å få de til å gi meg ECT. Men de vil først prøve å justere medisiner. Så ting tar tid. Har vært innelåst i 16-17 dager uten bedring. Så noe må jo gjøres. Jeg får ikke gå ut uten personalet en gang. Men får som oftest en kjøretur i løpet av dagen og da kjøper jeg crap som jeg dytter i meg. Så jeg eser jo ut. Men men. 

Har du det bra? 

Huff, så uendelig trist. 

Det går bra med meg og håper det snart går bra med deg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (2 timer siden):

Har du det bra? 

Beklager hvis det ikke passer helt å spørre, men har du fått ECT før? Hvordan opplevde du det? 

Jeg har fått en ny psykiater som gjerne vil at jeg skal prøve det da jeg har prøvd flere typer antidepressiva uten effekt, og hun mistenker at jeg har bipolar lidelse og derfor er hun skeptisk til å prøve ut flere typer antidepressiva. 

Jeg kjenner en person som har fått ECT og det gjorde at hun har glemt alt fra to år før hun fikk det, altså ganske lang tid. Jeg vet at det kan påvirke hukommelsen, men at så stor påvirkning ikke er vanlig. Likevel merker jeg at jeg er veldig skeptisk grunnet hennes erfaring med det. 

Anonymkode: 1e9a4...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (8 timer siden):

Huff, så uendelig trist. 

Det går bra med meg og håper det snart går bra med deg. :hjerte:

Takk ❤️

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Beklager hvis det ikke passer helt å spørre, men har du fått ECT før? Hvordan opplevde du det? 

Jeg har fått en ny psykiater som gjerne vil at jeg skal prøve det da jeg har prøvd flere typer antidepressiva uten effekt, og hun mistenker at jeg har bipolar lidelse og derfor er hun skeptisk til å prøve ut flere typer antidepressiva. 

Jeg kjenner en person som har fått ECT og det gjorde at hun har glemt alt fra to år før hun fikk det, altså ganske lang tid. Jeg vet at det kan påvirke hukommelsen, men at så stor påvirkning ikke er vanlig. Likevel merker jeg at jeg er veldig skeptisk grunnet hennes erfaring med det. 

Har fått det før ja. Ble nesten dement en periode, men det var bare en periode. Det ble jo bra igjen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (2 timer siden):

Takk ❤️

Har fått det før ja. Ble nesten dement en periode, men det var bare en periode. Det ble jo bra igjen. 

Hvor lenge hadde det effekt for deg før du ble dårlig igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor lenge hadde det effekt for deg før du ble dårlig igjen? 

Hadde lite effekt pga ytre omstendigheter. Nå har jeg en mer indre depresjon og tenker det kan være verdt et forsøk. Håper legene blir enig om det etter hvert. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (3 minutter siden):

Hadde lite effekt pga ytre omstendigheter. Nå har jeg en mer indre depresjon og tenker det kan være verdt et forsøk. Håper legene blir enig om det etter hvert. 

Takk for svar, og god bedring ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple_Pixiedust skrev (På 5.9.2024 den 11.45):

Har du det bra? 

God bedring. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 8/13/2024 at 4:49 PM, AnonymBruker said:

Mamma solgte nylig huset fordi hun vil ha noe enklere å bo i nå som hun er pensjonist. Jeg var med å rydde og se hva som skulle kastes. Mamma fant et bilde av dåpen min og lurte på om jeg ville ha det.  Jeg sa ja for jeg turte ikke si nei. Men da jeg så bildet ble jeg utrolig lei meg og tenkte med en gang på at jeg har mislikt livet så lenge jeg kan huske og at det beste som kunne skjedd var om jeg aldri ble født.

Anonymkode: 276d1...708

På en måte føles det urettferdig at noen av oss skal slite HELE livet. Og jeg vet det er folk som har det verre enn meg. Jeg prøver ikke fremstille det som jeg har det verre enn alle i i Norge og det fines sikkert milliarder i verden som har det verre enn meg. Og et er ikke sik jeg ikke tar ansvar for at livet ble som det ble. Om noe så hater jeg meg selv for å ikke klare noe bedre. 

Har også prøvd psykolog, men selv om det var greit å ha noen  å sutre til og jeg ble glad i psykologen min så hjalp det ikke på helsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av trixet i å bli bedre ligger i gode medisiner som er riktige for deg om du har bipolar lidelse. Jeg fikk god effekt endelig av orfiril og nå har jeg hatt det bra i mange år. Da jeg startet med orfiril ble jeg helt flat i følsene, men det var bare en overgangsfase før de kom tilbake og ble mer naturlige. Jeg ville mast mer om medisinske utredninger og eventuelt skifte hvis jeg var en del av dere her i tråden. 

Bipolaritet er jo en feilkonstruksjon i hjernen. Da er det riktige medisiner som gjelder, men erfaringsmessig er psykiatrien utrolig trege og lite hjelpsomme med det. 

Mas, mas og mas til dere får hjelp! 

Masse god bedring :) 

Anonymkode: 2029e...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2024 den 10.15):

Vet mange sier man skal være takknemlig for hva man har. Men jeg synes ikke det er lett.  På en måte har man vunnet i Lotto ved å bli født i Norge. Og jeg er selvsagt glad for det. Men på den andre siden så er det nederlag at selv om jeg er født i verdens beste land så får jeg ikke til livet.  Det fører bare til at jeg føler enda mer skam. Hadde jeg vært født i et fattig land så hadde det vært lettere å skylde på andre for at jeg ikke får til livet. 

Hvorfor fokusere på det du ikke får til? Livet blir så mye deiligere når man fokuserer på de små, gode detaljene som kaffekoppen i solveggen. Samvær med noen du er glad i og god natur og kultur. Om 100 år er alle ting glemt så det er da ikke så nøye å få til så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor fokusere på det du ikke får til? Livet blir så mye deiligere når man fokuserer på de små, gode detaljene som kaffekoppen i solveggen. Samvær med noen du er glad i og god natur og kultur. Om 100 år er alle ting glemt så det er da ikke så nøye å få til så mye. 

Det er vel det eneste jeg ser frem til. At alt er over for min del. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...