Maleficenta Skrevet 22. februar 2017 #101 Skrevet 22. februar 2017 På Tuesday, February 21, 2017 den 12.40, AnonymBruker skrev: Menn. Anonymkode: 8df92...8a5 Ja for vaktmesteren steller pasienter og gir de medisiner og hjelper de på do liksom? 1
Gjest HarryDotter Skrevet 22. februar 2017 #102 Skrevet 22. februar 2017 På Tuesday, February 21, 2017 den 13.24, AnonymBruker skrev: Den dagen vi faktisk blir likestilt er jo den dagen det er like naturlig for en mann som for en kvinne å trappe ned i stillingsprosent for å få familielivet til å gå opp, håndterer faktiske 50 % av husarbeid og oppfølging av barna, og håndterer faktiske 50 % av utfordringene knyttet til gamle foreldre og svigerforeldre. Ettersom vi ikke akkurat har kommet helt dit enda, så er den ekstrapotten som menn jobber inn til samfunnet det de betaler for at noen andre skal gjøre de kjedelige oppgavene som får livet til å gå opp. Og jeg skulle ønske at jeg var mann - for jeg jobber gjerne 80 timer hver eneste uke om jeg bare slipper å bake så mye som en eneste muffins til skoleavslutninger resten av livet! Anonymkode: 78a3d...bf7 Er enig i det meste du sier. Men samtidig tror jeg det er få menn der ute idag som virkelig tvinger kona til å bli hjemme med barn. Det er søkt å tro. De fleste planlegger vel å få barn og hvordan de skal få gjennomført dette til det beste for begge vil jeg tro? Ofte velger kvinner helt frivillig å benytte den første tiden hjemme med baby. Jeg kjenner mange damer som vil det og som trives med det. Jeg antar jo at vanlige par der ute løser det til sitt beste. Litt av problemet idag er at det nærmest er blitt skambelagt å ta seg av barna og hjemmet. Enkelte feminister mener jo at andre kvinner som velger familie foran penger, setter likestillingsarbeidet tilbake flere år. Hvordan er det mulig?? Hvorfor er det negativt å ta ansvar for det viktigste på kloden?...nemlig barn. På Tuesday, February 21, 2017 den 13.25, Tamsi skrev: Klart det var menn som fant opp bilen og datamaskinen, kvinnene fikk jo ikke lov til å jobbe på den tiden. Det er også menn som slåss, kriger og dreper, er det samfunnsnyttig? Kvinner er ikke latere enn menn. Det er bare slik at den tiden de ikke bruker på arbeidsplassen, går med til jobben med barn og familie, hus og stell. Tung og ansvarsfull og veldig viktig jobb, men den genererer ikke penger og syntes i den grad slik det gjøres på en arbeidsplass. Jeg prøver ikke å fremstille menn som viktigere eller bedre enn kvinner her, for det er vi absolutt ikke, men det er biologiske forskjeller mellom oss som gjør at vi fungerer annerledes og bedre til hver våre ting. Menn er byggere, sjauere og fysisk driftige. (Stort sett altså. Ikke arrester meg for generalisering )Mens kvinner er flinkere på så utrolig mange andre ting som vi menn er utrolig dårlige på. Fra naturens side er vi laget slik for balansens skyld. Fra de første menneskene: Mann skaffer mat og kvinne passer på sine barn og familie. (i dagens samfunn er det slutt på den fysiske jakten på mat, nå jobbes det for å få penger til mat) Nå er det engang slik at kvinner MÅ føde barnet og barnet er avhengig av mor, spesiellt den første tiden, så derfor vil det være mer fravær blandt kvinner. Og sånn skal det og må det være dersom et par ønsker barn. Å få barn og sørge for dem er mye viktigere enn penger og fin jobb etter min mening. Så derfor trenger kvinner bare å gjøre et valg. La være å få barn/familie og jobbe like mye som menn, så vil dere tjene det samme som menn. Eller få barn og ikke tjene like bra. Så enkelt er regnestykket. For det er dette argumentet som benyttes av kvinner når det kommer til omsorgsrett tvist for barn. "Mamma har pupp og barnet er avhengig av henne når de er små". Så uansett om far tar sin del av pappapermen, vil det ikke ta bort det faktum at mor blir mer hjemme. Uansett hva kvinner velger har de min fulle støtte. Idag kan kvinner få til akkurat det de ønsker. Men for guds skyld slutt å syte over lønnsforskjell dersom du velger å få barn! Man kan rett og slett ikke få i pose og sekk.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #103 Skrevet 22. februar 2017 Når kvinner får stemmerett, kommer velferdsstaten(kvinner vil ikke jobbe like mye) og åpne grenser(følelsene deres jo). Kvinner sin frihet koster nasjonen utrolig mye. Se på Sverige. Kvinner ut av kontroll. Anonymkode: fe83f...62b
Maleficenta Skrevet 23. februar 2017 #104 Skrevet 23. februar 2017 17 timer siden, HarryDotter skrev: Er enig i det meste du sier. Men samtidig tror jeg det er få menn der ute idag som virkelig tvinger kona til å bli hjemme med barn. Det er søkt å tro. De fleste planlegger vel å få barn og hvordan de skal få gjennomført dette til det beste for begge vil jeg tro? Ofte velger kvinner helt frivillig å benytte den første tiden hjemme med baby. Jeg kjenner mange damer som vil det og som trives med det. Jeg antar jo at vanlige par der ute løser det til sitt beste. Litt av problemet idag er at det nærmest er blitt skambelagt å ta seg av barna og hjemmet. Enkelte feminister mener jo at andre kvinner som velger familie foran penger, setter likestillingsarbeidet tilbake flere år. Hvordan er det mulig?? Hvorfor er det negativt å ta ansvar for det viktigste på kloden?...nemlig barn. Kvinner er ikke latere enn menn. Det er bare slik at den tiden de ikke bruker på arbeidsplassen, går med til jobben med barn og familie, hus og stell. Tung og ansvarsfull og veldig viktig jobb, men den genererer ikke penger og syntes i den grad slik det gjøres på en arbeidsplass. Jeg prøver ikke å fremstille menn som viktigere eller bedre enn kvinner her, for det er vi absolutt ikke, men det er biologiske forskjeller mellom oss som gjør at vi fungerer annerledes og bedre til hver våre ting. Menn er byggere, sjauere og fysisk driftige. (Stort sett altså. Ikke arrester meg for generalisering )Mens kvinner er flinkere på så utrolig mange andre ting som vi menn er utrolig dårlige på. Fra naturens side er vi laget slik for balansens skyld. Fra de første menneskene: Mann skaffer mat og kvinne passer på sine barn og familie. (i dagens samfunn er det slutt på den fysiske jakten på mat, nå jobbes det for å få penger til mat) Nå er det engang slik at kvinner MÅ føde barnet og barnet er avhengig av mor, spesiellt den første tiden, så derfor vil det være mer fravær blandt kvinner. Og sånn skal det og må det være dersom et par ønsker barn. Å få barn og sørge for dem er mye viktigere enn penger og fin jobb etter min mening. Så derfor trenger kvinner bare å gjøre et valg. La være å få barn/familie og jobbe like mye som menn, så vil dere tjene det samme som menn. Eller få barn og ikke tjene like bra. Så enkelt er regnestykket. For det er dette argumentet som benyttes av kvinner når det kommer til omsorgsrett tvist for barn. "Mamma har pupp og barnet er avhengig av henne når de er små". Så uansett om far tar sin del av pappapermen, vil det ikke ta bort det faktum at mor blir mer hjemme. Uansett hva kvinner velger har de min fulle støtte. Idag kan kvinner få til akkurat det de ønsker. Men for guds skyld slutt å syte over lønnsforskjell dersom du velger å få barn! Man kan rett og slett ikke få i pose og sekk. Men hvorfor er det mot som skal være medt hjemme etter permisjonen er over og hun er tilbaje i jobb? Far og må jo ta sykt barn dager. Mir kan ikke ta alle.
Gjest HarryDotter Skrevet 23. februar 2017 #105 Skrevet 23. februar 2017 12 minutter siden, Maleficenta skrev: Men hvorfor er det mot som skal være medt hjemme etter permisjonen er over og hun er tilbaje i jobb? Far og må jo ta sykt barn dager. Mir kan ikke ta alle. Det er heller ingen som sier at mor SKAL OG MÅ noe som helst i norge idag?? Her ligger problemet. Norge er helt fritt for kvinner til å gjøre som de vil. Hvorfor gjør dere ikke det da? Men det er nå engang slik at mor ofte tar den biten. For meg kan svaret være ett av to. 1. Mor ønsker selv å passe sykt barn og tar jobben av fri vilje (kan være mange årsaker) 2. Far tvinger mor til å ta det fordi han ikke vil eller kan. Om jeg da legger goviljen til, tror jeg så godt om frie norske kvinner at jeg antar de gjør slikt av fri vilje? Altså jeg tror ikke flesteparten av norske menn tvinger konene sine til å være hjemme. Sorry! I Norge er vi så likestillte at den kjøper jeg ikke. Om kvinner vil ha mindre sykedager og vil være mer på jobb og mindre med barna, må de gi ansvaret over til mannen. Kommunisere istede for å holde kjeft og irritere seg over det. Slutt å la dere styre da, sett ned foten og gjør noe med det hjemme om dere føler dere blir styrt og kontrollert.
absinthia Skrevet 23. februar 2017 #106 Skrevet 23. februar 2017 På 21. februar 2017 den 12.21, AnonymBruker skrev: Fordi kvinner er latere enn menn. Du ser ikke kvinner utdanne seg til agronomer, fiskere, eller andre tunge jobber. Du ser ikke kvinner jobbe nattestid og helger. Kvinner jobber bare det de må og siden klager de på at menn tjener mer enn dem, fordi menn jobber overtid til stadighet - fordi noen må tjene de pengene i familien som kvinnene ikke gidder å tjene. Anonymkode: 8df92...8a5 Så merkelig- jeg kjenner riktignok bare tre kvinnelige fiskere, men jeg kjenner faktisk mellom 30-50 kvinnelige agronomer med gård, et par damer med ridesenter, har sett flere kvinnelige sykepleiere på jobb nattestid, møter stadig kvinnelige ekspeditører nattestid på bensinstasjoner, hotell, hurtigrute, kvinnelige bartendere på bar osv. Når var du ute av hulen din sist?
herzeleid Skrevet 23. februar 2017 #107 Skrevet 23. februar 2017 1 time siden, Maleficenta skrev: Men hvorfor er det mot som skal være medt hjemme etter permisjonen er over og hun er tilbaje i jobb? Far og må jo ta sykt barn dager. Mir kan ikke ta alle. Det er et fritt land, så det er ingen tvang. Kanskje har hun mest tyst til å gå hjemme, eller kanskje valgte hun, i likhet med mange andre kvinner, en mann med bedre betalt jobb og mer ansvar, og dermed er det mer naturlig for dem at hun går hjemme. Interessant nok opplever jeg det ikke som om kvinner generelt klager over dette, eller mener det er så ille at mannen deres tar den største arbeidsbelastningen. Det virker heller som det er feminister som hisser seg opp over de valgene andre kvinner tar.
absinthia Skrevet 23. februar 2017 #108 Skrevet 23. februar 2017 (endret) Egentlg er denne typen regnestykket ganske misvisende om vi virkelig skal se på produktivitet generelt. Disse tallene gjelder bare kostnad for staten. At en del kvinner jobber deltid, i steden for å jobbe fullt, gjør at mannen har mulighet til å jobbe mer - ofte er dette også grunnen til at noen familier velger å ha det slik. Mannen her i huset, måtte nesten ha sluttet i jobben om han ikke hadde meg. Han har en jobb der han jobber mye på ettermiddag, kveld og natt og i helger - i tillegg reiser han en del. Det er maks 15 prosent av oppdragene hans som kunne vært gjennomført på dagtid og mindre om en ser på at han skulle hatt tid til å levere og hente barn i barnehage. Jeg har klokelig nok, sørget for å ha en jobb, som jeg kan ta meg av, uten å være avhengig av annet enn barnehage og bittelitt barnevakt når det er møter på kvelden og mannen ikke er hjemme. Han gjør selvfølgelig ikke husarbeid hjemme eller tar seg av barn når han er bortreist. - Det faller selvfølgelig på meg i tillegg til min egen jobb. Pga døgnrytme iforbindelse med jobb, er det så godt som alltid jeg som står opp med barn og leverer i barnehage, med mindre jeg er syk eller det er noe helt spesielt. Siden jeg er mest hjemme i huset er det jeg som har pusset opp mest, som klipper plen, osv, fordi noen av disse oppgavene kan ikke han gjøre, når han kommer fra jobb på natta, mens jeg kan gjøre de etter min jobb eller når de minste barna har lagt seg. Jeg er altså et kraftig bidrag til at han kan gjøre over 80% av jobben sin, mens han bare er et bidrag til at jeg kan gjøre min jobb utenfor hjemmet på planleggingsdager. På denne måte bidrar jeg til ekstra inntekt i statskassa, fordi jeg er en viktig støtte til at han kan gjøre sin jobb. Endret 23. februar 2017 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #109 Skrevet 23. februar 2017 Er alle mennene som sitter i fengsel med i regnestykket ditt? Anonymkode: 6411b...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #110 Skrevet 23. februar 2017 Kvinner er oftere sykere. Det er de som veldig ofte drar opp sykefravær på jobb. I tillegg er de oftere ufør. Så der er og noen av grunnene til at de koster mer. Anonymkode: 6f4fc...16e 1
Gjest Winza Skrevet 23. februar 2017 #111 Skrevet 23. februar 2017 På 21.2.2017 den 12.29, AnonymBruker skrev: Takk. Det tar jeg særlig lett på, med tanke på at du er en kvinne. Med andre ord, du går til personangrep fordi du føler deg truffet og vet du ikke har noen argumenter. Anonymkode: 8df92...8a5 Jeg er mann og jeg er 100% enig med henne, noe av det idiotiske jeg noengang har lest på nettet og jeg har lest mye rart...
Gjest Winza Skrevet 23. februar 2017 #112 Skrevet 23. februar 2017 På 21.2.2017 den 12.40, AnonymBruker skrev: Menn. Anonymkode: 8df92...8a5 På 21.2.2017 den 12.45, AnonymBruker skrev: Han her jobber ikke i helsevesenet, han er vaktmester. Anonymkode: 484b5...d2d Og han er fiksjonell
Maleficenta Skrevet 23. februar 2017 #113 Skrevet 23. februar 2017 19 minutter siden, absinthia skrev: Egentlg er denne typen regnestykket ganske misvisende om vi virkelig skal se på produktivitet generelt. Disse tallene gjelder bare kostnad for staten. At en del kvinner jobber deltid, i steden for å jobbe fullt, gjør at mannen har mulighet til å jobbe mer - ofte er dette også grunnen til at noen familier velger å ha det slik. Mannen her i huset, måtte nesten ha sluttet i jobben om han ikke hadde meg. Han har en jobb der han jobber mye på ettermiddag, kveld og natt og i helger - i tillegg reiser han en del. Det er maks 15 prosent av oppdragene hans som kunne vært gjennomført på dagtid og mindre om en ser på at han skulle hatt tid til å levere og hente barn i barnehage. Jeg har klokelig nok, sørget for å ha en jobb, som jeg kan ta meg av, uten å være avhengig av annet enn barnehage og bittelitt barnevakt når det er møter på kvelden og mannen ikke er hjemme. Han gjør selvfølgelig ikke husarbeid hjemme eller tar seg av barn når han er bortreist. - Det faller selvfølgelig på meg i tillegg til min egen jobb. Pga døgnrytme iforbindelse med jobb, er det så godt som alltid jeg som står opp med barn og leverer i barnehage, med mindre jeg er syk eller det er noe helt spesielt. Siden jeg er mest hjemme i huset er det jeg som har pusset opp mest, som klipper plen, osv, fordi noen av disse oppgavene kan ikke han gjøre, når han kommer fra jobb på natta, mens jeg kan gjøre de etter min jobb eller når de minste barna har lagt seg. Jeg er altså et kraftig bidrag til at han kan gjøre over 80% av jobben sin, mens han bare er et bidrag til at jeg kan gjøre min jobb utenfor hjemmet på planleggingsdager. På denne måte bidrar jeg til ekstra inntekt i statskassa, fordi jeg er en viktig støtte til at han kan gjøre sin jobb. At du gidder. Dårlig gjort at du må tilpasse din jobb til familie og at han ikke kan gjøre det samme
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #114 Skrevet 23. februar 2017 Det er lettere å få napp på kvinner ved å være trivelige mannfolk. Kvinneshaming gjør dere bare til sure, gneldrete grinebitere som høres ut som dere har hatt et vanskelig forhold til egen mor. Bare innrøm det: dere er jævlig glad for at dere ikke må trykke et annet menneske ut av deres eget kjønnsorgan, og dere er jævlig glade for at noen gjør det. Anonymkode: 7a926...fbf 1
absinthia Skrevet 23. februar 2017 #115 Skrevet 23. februar 2017 1 minutt siden, Maleficenta skrev: At du gidder. Dårlig gjort at du må tilpasse din jobb til familie og at han ikke kan gjøre det samme Jeg tilpasset min jobb, før jeg ble kjent med han fordi jeg var alenemor til tre og ville ha en jobb der jeg ikke var avhengig av hjelp fra andre for å få ting til å gå rundt. Jeg ser ikke på det som dårlig gjort for min egen del, om vi f.eks skulle oppleve et brudd, eller dødsfall, må han gjøre store forandringer om han skal ha barna sine til faste tider, mens jeg klarer meg helt selv og ikke er særlig avhengig av noen, for å få hverdagen til å gå rundt. Han har blitt ganske anerkjent i jobben sin etterhvert og trives med den, så om jeg ikke plutselig fikk store helseproblemer, ville jeg ikke drømt om å be ham slutte i den og finne seg en mer familietilpasset jobb. Bonuser er at jeg iblant slenger inn en forhåndsbestilling og ber ham sette av en dag fri til planleggingsdager eller at jeg en sjelden gang skal bort på kurs og at han har de fleste fridagene på hverdager, slik at han kan være hjemme med syke barn o.l. Uansett, så har statskassa tjent godt på meg, selv om ikke tallene blir knyttet direkte til meg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #116 Skrevet 23. februar 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg uthevet hvorfor. Anonymkode: 4d6a1...ced Ja, og så linket du til noe som har ingen sammenheng med det han sa, eller med det du uthevet. Anonymkode: da1d5...0a3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå