Gå til innhold

Bør barnevernet fritas fra taushetsplikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, slagelse skrev:

Så da skal vi ikke tenke på barnas beste? Barnas beste er å få stoppet kriminaliteten som skjer i barnevernet. Husk bare hvor ukomfertable og flaue de var i Stange kommune da TV2 konfronterte kommunalsjefen og advokaten til barnevernet i saken mot Natasha og Erik. De hadde ikke akkurat noe å stille opp med der når de ble avslørt for sine ugjerninger. 

Det er jo det som er jobben til et faglig tilsyn, å se til at ting går riktig for seg.

Anonymkode: 03a28...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, slagelse skrev:

Tenker du på den undersøkelsen som sier at 8 av 10 er fornøyd? Den undersøkelsen er forfalsket. Så der dummet du deg ut. 

Alle de seks brukerundersøkelsene jeg delte som var utarbeidet av minst tre ulike aktører er forfalsket? Imponerende! Du har helt sikkert bevis for dette?

Anonymkode: f14cf...d70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, slagelse skrev:

Så da skal vi ikke tenke på barnas beste? Barnas beste er å få stoppet kriminaliteten som skjer i barnevernet. Husk bare hvor ukomfertable og flaue de var i Stange kommune da TV2 konfronterte kommunalsjefen og advokaten til barnevernet i saken mot Natasha og Erik. De hadde ikke akkurat noe å stille opp med der når de ble avslørt for sine ugjerninger. 

Da får du anmelde denne "kriminaliteten" da, vettu

Anonymkode: fd30c...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle de seks brukerundersøkelsene jeg delte som var utarbeidet av minst tre ulike aktører er forfalsket? Imponerende! Du har helt sikkert bevis for dette?

Anonymkode: f14cf...d70

Det har jeg ikke sagt. Jeg sa bare at undersøkelsen hvor de sier at 8 av 10 var fornøyde er tuklet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du anmelde denne "kriminaliteten" da, vettu

Anonymkode: fd30c...7d5

Er det ikke kriminelt å forfalske dokumenter? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, slagelse skrev:

Er det ikke kriminelt å forfalske dokumenter? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Nei, det går ikke an for meg å begrunne at du mener at dokumentene er forfalsket. Det kan ingen av oss. 

Alt som ikke går din vei, er visst manipulert. Både brukerundersøkelser og dokumentasjon...

Anonymkode: fd30c...7d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, slagelse skrev:

Det har jeg ikke sagt. Jeg sa bare at undersøkelsen hvor de sier at 8 av 10 var fornøyde er tuklet med. 

På hvilken måte?

Anonymkode: f14cf...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte?

Anonymkode: f14cf...d70

Edit: De viser for øvrig alle stor brukerfornøydhet, så det taler jo for at den siste ikke er så feil heller?

Anonymkode: f14cf...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det går ikke an for meg å begrunne at du mener at dokumentene er forfalsket. Det kan ingen av oss. 

Alt som ikke går din vei, er visst manipulert. Både brukerundersøkelser og dokumentasjon...

Anonymkode: fd30c...7d5

Tydelig at du ikke likte dette spørsmålet. Derfor spør jeg igjen: Er det kriminelt å forfalske saksdokumenter? Hvis ikke, så forventer jeg din saklige begrunnelse for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Edit: De viser for øvrig alle stor brukerfornøydhet, så det taler jo for at den siste ikke er så feil heller?

Anonymkode: f14cf...d70

Ikke vær sikker på det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, slagelse skrev:

Tydelig at du ikke likte dette spørsmålet. Derfor spør jeg igjen: Er det kriminelt å forfalske saksdokumenter? Hvis ikke, så forventer jeg din saklige begrunnelse for dette. 

Jeg kan ikke begrunne at du mener at dokumentene er forfalskete. 

Ja, det er kriminelt å forfalske dokumenter og det er også kriminelt å påstå at noen gjør dette når de ikke gjør det

Anonymkode: fd30c...7d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke begrunne at du mener at dokumentene er forfalskete. 

Ja, det er kriminelt å forfalske dokumenter og det er også kriminelt å påstå at noen gjør dette når de ikke gjør det

Anonymkode: fd30c...7d5

Flott. Da er det altså kriminelt å forfalske dokumenter. Det var vel ikke så vanskelig å si det? :)  Da har du ingen grunn til å forsvare barnevernet som holder på med dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, slagelse skrev:

Ikke vær sikker på det. :) 

Hva da? At de andre viser stor brukerfornøydhet eller at den den siste ikke er så feil heller? Du har jo ikke klart å komme med noe begrunnelse for hvorfor den er forfalsket, selv om det er etterspurt, så da må jeg jo bare gå ut i fra at jeg har rett og du har feil.

Anonymkode: f14cf...d70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da? At de andre viser stor brukerfornøydhet eller at den den siste ikke er så feil heller? Du har jo ikke klart å komme med noe begrunnelse for hvorfor den er forfalsket, selv om det er etterspurt, så da må jeg jo bare gå ut i fra at jeg har rett og du har feil.

Anonymkode: f14cf...d70

Og hvorfor skal vi gå ut fra at det er korrekt? Man skal ikke bare tro på alt som blir sagt i en undersøkelse. Det har jo bv tilhengere også sagt når det er kommet dokumentasjon på påstander. Man må jo være kildekritisk vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2017 den 0.59, AnonymBruker skrev:

Tror vi ikke på dette heller? http://www.tv2.no/a/8960881/

Anonymkode: 710cd...175

Hvis du leser tråden vil du se at den er trukket frem mange ganger, og det er minst like mange ganger påpekt at det artikkelen viser er at barnevernet svikter ved at det er for passivt og ikke går inn tidlig nok. Altså det motsatte av "kritikken" fra BV-haterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2017 den 22.33, jabx skrev:

Det viser seg at over halvparten av foreldrene som er fratatt omsorgen har "stor tillit" til barnevernet. Av foreldre generelt som har hatt kontakt med barnevernet har 3 av 4 "stor tillit", noe som er høyere enn i befolkningen forøvrig:

http://www.dagbladet.no/nyheter/foreldre-til-barnevernsbarn-har-stor-tillit-til-barnevernet/60435663

Imidlertid er tilliten økende i befolkningen:

http://www.advokatsylte.no/barn/tilliten-til-barnevernet-er-hoyere-enn-noen-gang-for

Det burde være et tankekors for BV-haterne at de med størst tillit til BV er de som faktisk har vært i kontakt med dem. Det tyder på at sladder fra et mindretall lystløgnere påvirker flere enn det burde.

Er slagelse for feig til å svare direkte på disse kildene som han fikk etter å ha bedt om det? Hvorfor ignorerer han kilder når han får dem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.2.2017 den 23.04, jabx skrev:

Selv du skjønner vel at utbrudd som "BV er nazister som dreper" ikke er et "kritisk spørsmål"? For det er nemlig nivået på det du og andre BV-hatere kommer med. Hadde dere enda hatt reelle kritiske spørsmål. Men det eneste der har er fanatiske angrep. Null spørsmål, bare maskingeværild med anti-BV-løgnpropaganda.

Hvorfor tør ikke slagelse å svare på dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2017 den 21.03, jabx skrev:

Jeg spør igjen siden du lot være å svare sist: Hvilket blogginnlegg er det du snakker om hele tiden?

Hva er grunnen til at slagelse aldri svarer på hvilket blogginnlegg han snakker om hele tiden?

Og hvorfor bruker han selv blogger som kilde, f.eks. søppelet mhskanland.net?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da? At de andre viser stor brukerfornøydhet eller at den den siste ikke er så feil heller? Du har jo ikke klart å komme med noe begrunnelse for hvorfor den er forfalsket, selv om det er etterspurt, så da må jeg jo bare gå ut i fra at jeg har rett og du har feil.

Anonymkode: f14cf...d70

Nevner også en bv tilhenger henviste til et blogginnlegg for en stund tilbake og dette ble godtatt som sannferdig dokumentasjon. Dette til tross for at bv tilhengere forlanger dokumentasjon av bv kritikere basert på forskning og statistikk. Slik dokumentasjon er også gitt, men ikke blitt godtatt. Kan også nevne at dokumentasjon fra TV2, Dagbladet og Nrk er blitt henvist til av begge parter. Når bv kritikere bruker medier som dokumentasjon blir det ikke godtatt, men når bv tilhengere blir det altså det. Dette forteller meg at bv tilhengerne er gode til å snakke mot seg selv. Det forteller også at bv tilhengere ikke tåler å få kritiske spørsmål til sin støtte av barnevernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...