Annihilator Skrevet 31. oktober 2018 #15661 Del Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, Justlooking skrev: Det kan jo vær sånn at disse datakyndige hackerne hun kjenner, og som vil være anonyme, bruker henne som frontfigur? At hun på en måte fronter den businessen? Blir jo et veldig dårlig inntrykk man sitter igjen med av en slik business akkurat pga sånne svar som hun skrev på facebook der hun fremsto som en besserwisser. Så det blir jo flaut for de som da er anonyme og hun da representerer. 😪 Mener hun skrev AB var lei seg, og hadde gjort en feil? Har AB selv innrømt dette nå etter alt? For det har ikke jeg fått med meg. Nå kan det hende jeg husker feil her men mener nå det var ordlyden. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 31. oktober 2018 #15662 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Kjenner en godkjent hacker, hen bruker bloggere som skrekkens eksempel på dårlig nettvett. Underlig at andre i bransjen ikke ser det samme. Endret 31. oktober 2018 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. oktober 2018 #15663 Del Skrevet 31. oktober 2018 Jf. siste innlegg på BOTB skriver Adina: Sitat Det er ulovlig å bevisst gå inn for finne identiteten til en person, som ønsker å være anonym, i den hensikt å avsløre personens identitet. Retten til mitt privatliv er min menneskerett og jeg bestemmer selv om jeg vil offentliggjøres eller ikke. Jeg har ikke søkt offentligheten som privatperson, tvert imot gjør jeg det jeg kan for å bevare anonymiteten min, i motsetning til bloggere som lever av å være i offentligheten. Derfor vil et forsøk på avsløring være et brudd på mitt personvern og mulig være et brudd på straffeloven paragraf 267, krenkelse av privatlivets fred. https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/31/dagen-i-gar/ Litt "uffda" for AB og ML Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 31. oktober 2018 #15664 Del Skrevet 31. oktober 2018 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 31. oktober 2018 #15665 Del Skrevet 31. oktober 2018 4 timer siden, Kollontaj skrev: Håper ML ikke går på en smell på grunn av dette oppdraget. Det ville vært synd. Nja. Hun burde kjenne bransjen godt nok til ikke å kjøre bakgrunnssjekk på aktuell oppdragsgiver før hun inngår noe samarbeid. Så jeg har ikke helt store medfølelsen over at hun har driti seg ut. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 31. oktober 2018 #15666 Del Skrevet 31. oktober 2018 56 minutter siden, Zeitgeist skrev: Jf. siste innlegg på BOTB skriver Adina: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/31/dagen-i-gar/ Litt "uffda" for AB og ML 👍👑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 31. oktober 2018 #15667 Del Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, Zeitgeist skrev: Jf. siste innlegg på BOTB skriver Adina: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/10/31/dagen-i-gar/ Litt "uffda" for AB og ML Ja, det burde de lest FØR de valgte å uttrykke seg i sosiale medier.. For et sirkus 🎪 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 31. oktober 2018 #15668 Del Skrevet 31. oktober 2018 Seriøst, hadde Anne Brith fått noen til å hacke kvinneguiden for så å henge ut medlemmer så måtte vel Egmont anmeldt henne? Man kan jo ikke bare hacke og rote på som man vil, uansett? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 31. oktober 2018 #15669 Del Skrevet 31. oktober 2018 Er det noen som vet hvem AB samarbeider med? Hadde vært kult å vite ✌️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse788 Skrevet 31. oktober 2018 #15670 Del Skrevet 31. oktober 2018 ML røpet jo samarbeid. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norovirus Skrevet 31. oktober 2018 #15671 Del Skrevet 31. oktober 2018 Hehehe, nå må ikke paranoian ta helt over her😂 Saken er en blogger, som har skrevet seg litt for langt utpå glattisen. Hun er et helt vanlig menneske. Tipper at hun ikke ønsker at dette skal få større dimensjoner ved å hacke enhver negativ røst. Vi snakker ikke om Kim Jong-Un , Anne Brith Davidsen er en 4-barns mor fra Sørumsand. Og ja, jeg tipper også at hun er forbannet over at ting ikke går hennes vei om dagen... , men kvinneguiden drar det liiiitt langt kanskje?😜 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. oktober 2018 Populært innlegg #15672 Del Skrevet 31. oktober 2018 1 minutt siden, norovirus skrev: Hehehe, nå må ikke paranoian ta helt over her😂 Saken er en blogger, som har skrevet seg litt for langt utpå glattisen. Hun er et helt vanlig menneske. Tipper at hun ikke ønsker at dette skal få større dimensjoner ved å hacke enhver negativ røst. Vi snakker ikke om Kim Jong-Un , Anne Brith Davidsen er en 4-barns mor fra Sørumsand. Og ja, jeg tipper også at hun er forbannet over at ting ikke går hennes vei om dagen... , men kvinneguiden drar det liiiitt langt kanskje?😜 Kvinneguiden drar det litt langt? Skal vi her inne får skylden for at hun opererer HELT utenfor både etiske og juridiske rammer? 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. oktober 2018 #15673 Del Skrevet 31. oktober 2018 Skrevet seg ut på glattisen? Vel, hun har vel gjort litt mer enn det? Hun befinner seg for øyeblikket liggende i vantet, men det er ikke bare fordi hun har skrevet seg dit. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norovirus Skrevet 31. oktober 2018 #15674 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Nei, jeg tenkte på de noe paranoide kommentarene, om at AB &"hackergruppe" hacker kvinneguidens medlemmer over en lav sko. La ikke ved sitering Jeg siterte pøbelsara over her Endret 31. oktober 2018 av norovirus presisering 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 31. oktober 2018 #15675 Del Skrevet 31. oktober 2018 2 minutter siden, norovirus skrev: Nei, jeg tenkte på de noe paranoide kommentarene, om at AB &"hackergruppe" hacker kvinneguidens medlemmer over en lav sko. Nei, det er nok dessverre ikke så paranoid som det kanskje kan høres ut, om en kjenner litt til hva AB har sagt og gjort før. Dette skrev AB, da hun la ut navn, adresse og fødselsår på folk som hadde søkt henne opp i skattelistene - helt lovlig forøvrig:– Jeg tenker, om de kan snoke i mitt privatliv, så kan vi snoke i deres, sier hun i blogginnlegget.https://www.vg.no/rampelys/i/oRKRMK/advokat-mener-blogger-anne-brith-davidsen-42-broet-personopplysningsloven Og hun har gjort tilsvarende før, leita fram personopplysninger og ringt folk både hjemme og på arbeidsplassen - pga like helt lovlige eposter de hadde sendt til hennes samarbeidspartner. Dette er ikke rasjonelle handlinger lengre - det virker som rett ut hevntokt, så hvem vet hva som kan skje? Å være litt paranoid er nok rett og slett veldig klokt akkurat nå, om en har vært engasjert i debatten på ulike fora. ------ Men det helt merkelige med det hele - hun gjør det jo bare verre, for seg selv. Det er helt lovlig å være anonym på nett, og det er like lovlig å drive samfunnsdebatt basert på offentlige ytringer. Det vil endatil være beskytta av ytringsfrihet, og personvern. Selv om personene som blir kritisert og debattert ikke liker hverken det ene eller det andre. Å gjøre sitt ytterste for å finne ekte identitet, lure til seg personopplsyninger (en ip-adresse er også personopplsyninger), stalke folk, trakassere og true både personen direkte og via arbeidsgiver - alt dette vil være ulovlige og potensielt straffbare handlinger. Dette begynner jo å nærme seg en sak som VG eller noe faktisk vil slå opp - og ikke til AB sitt fortrinn, rett og slett forfølgelse av kritikere tar seg ikke bra ut, det gjør ikke det... VG har jo som nevnt alt skrevet sak om AB sin lemfeldige omgang med personopplysningsloven, og opplysningene hun publiserte da var endatil offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 1. november 2018 #15676 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) Hvis feilmeldingen dere snakker om er 504 error så er det bare at serveren er overbelastet og at man ikke får "kontakt" med nettsiden. (Edit: jeg fikk denne flere ganger på KG selv nettopp) Endret 1. november 2018 av Puffin 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norovirus Skrevet 1. november 2018 #15677 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) 51 minutter siden, inox skrev: Nei, det er nok dessverre ikke så paranoid som det kanskje kan høres ut, om en kjenner litt til hva AB har sagt og gjort før. Dette skrev AB, da hun la ut navn, adresse og fødselsår på folk som hadde søkt henne opp i skattelistene - helt lovlig forøvrig:– Jeg tenker, om de kan snoke i mitt privatliv, så kan vi snoke i deres, sier hun i blogginnlegget.https://www.vg.no/rampelys/i/oRKRMK/advokat-mener-blogger-anne-brith-davidsen-42-broet-personopplysningsloven Og hun har gjort tilsvarende før, leita fram personopplysninger og ringt folk både hjemme og på arbeidsplassen - pga like helt lovlige eposter de hadde sendt til hennes samarbeidspartner. Dette er ikke rasjonelle handlinger lengre - det virker som rett ut hevntokt, så hvem vet hva som kan skje? Å være litt paranoid er nok rett og slett veldig klokt akkurat nå, om en har vært engasjert i debatten på ulike fora. ------ Men det helt merkelige med det hele - hun gjør det jo bare verre, for seg selv. Det er helt lovlig å være anonym på nett, og det er like lovlig å drive samfunnsdebatt basert på offentlige ytringer. Det vil endatil være beskytta av ytringsfrihet, og personvern. Selv om personene som blir kritisert og debattert ikke liker hverken det ene eller det andre. Å gjøre sitt ytterste for å finne ekte identitet, lure til seg personopplsyninger (en ip-adresse er også personopplsyninger), stalke folk, trakassere og true både personen direkte og via arbeidsgiver - alt dette vil være ulovlige og potensielt straffbare handlinger. Dette begynner jo å nærme seg en sak som VG eller noe faktisk vil slå opp - og ikke til AB sitt fortrinn, rett og slett forfølgelse av kritikere tar seg ikke bra ut, det gjør ikke det... VG har jo som nevnt alt skrevet sak om AB sin lemfeldige omgang med personopplysningsloven, og opplysningene hun publiserte da var endatil offentlige. Joda og jada, men TROR du virkelig ABD ønsker mer oppmerksomhet rundt dette? jfr å bli paranoid pga at en uttaler seg saklig kritisk på kvinneguiden? Jeg synes det er å dra det langt. Jeg skal endre mening asap hackergruppen til Frøken Davidsen hacker meg. Lover å gi tilbakemelding om så skjer! Endret 1. november 2018 av norovirus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 1. november 2018 #15678 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) 34 minutter siden, norovirus skrev: Joda og jada, men TROR du virkelig ABD ønsker mer oppmerksomhet rundt dette? jfr å bli paranoid pga at en uttaler seg saklig kritisk på kvinneguiden? Jeg synes det er å dra det langt. Jeg skal endre mening asap hackergruppen til Frøken Davidsen hacker meg. Lover å gi tilbakemelding om så skjer! Jeg tror ikke AB tenker og reagere som en ellers ville forventa - og det har hun vist hver gang hun har vært pressa i et hjørne. Situasjoner eskaleres hver eneste gang. Eneste forskjellen nå, er at hun for en gangs skyld har møtt på noen som ikke lar seg presses til taushet. Hva skal hun gjøre da? Hvorvidt det er realistisk å forsøke å hacke KG er så sin sak, men å ha egen nettsikkerhet litt ekstra i bakhodet om en har vært debattant i flere fora er nok smart - nå som AB helt tydelig har flagga at forsøker å finne ut hvem Adina er. Og alle som har vært aktive i saklig diskusjon her er nok mistenkt. Endret 1. november 2018 av inox bytta ut komma med punktum, pga lang setning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 1. november 2018 #15679 Del Skrevet 1. november 2018 1 time siden, inox skrev: Jeg tror ikke AB tenker og reagere som en ellers ville forventa - og det har hun vist hver gang hun har vært pressa i et hjørne. Situasjoner eskaleres hver eneste gang. Eneste forskjellen nå, er at hun for en gangs skyld har møtt på noen som ikke lar seg presses til taushet. Hva skal hun gjøre da? Hvorvidt det er realistisk å forsøke å hacke KG er så sin sak, men å ha egen nettsikkerhet litt ekstra i bakhodet om en har vært debattant i flere fora er nok smart - nå som AB helt tydelig har flagga at forsøker å finne ut hvem Adina er. Og alle som har vært aktive i saklig diskusjon her er nok mistenkt. Slik jeg ser det lager hun et skyteppe, eller prøver å lage et skyteppe.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fralle Skrevet 1. november 2018 #15680 Del Skrevet 1. november 2018 Feilmeldingen som kommer opp på KG er nok bare at serveren blir overbelastet med trafikk. Er jo mildt sagt vært mye aktivitet i det siste. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg