Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:
 

Jeg kan ikke tro at det er samme person som hjalp til i så seriøse saker som spredning av nakenbilder, på de kommentarene der fremstår hun jo bare som en tulling. 

 Det begynner jeg å tvile på at det kan være , virker ikke seriøs i kommentarer .

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel noe med, når en person med sterkt ønske om å hjelpe og beskytte, møter på en person med sterk vilje til å fremstille seg selv som offer - så er det lett å bli revet med? 

Sånn erfaringsmessig fra "real-life", så kan det ta litt tid før en begynner å få øya opp for hva som egentlig foregår, og klare å se objektivt på ting. For denne historien høres jo selvsagt ganske annerledes ut, når AB selv forteller den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosemoren
54 minutter siden, Prinsesse788 skrev:
 

Et utvalg av hva ML skrev:

https://imgur.com/gallery/QHzMFOC

Har ikke sladdet ML sitt navn.

Når hun hevder å være en "etisk hacker", tror jeg at jeg må sende mitt etiske kompass på service, for det er helt klart feiljustert siden jeg ikke synes det er etisk å tilegne seg personopplysninger gjennom lureri.

(Hun er nok en "etisk hacker" i den betydningen at hun benytter seg av lovlige midler, og at hun tar på seg oppdrag for å hjelpe de som har blitt utsatt for kriminelle handlinger, men her er det nok ikke alt hun har fått med seg)

 

Og så lurer jeg på, i nest siste innlegg på imguren står det at hun, på lovlig vis, har har funnet telefonnummer og e-post "til hun som driver bloggen".  Hvilken blogger er det hun snakker om da? 

Endret av Rosemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ML ikke går på en smell på grunn av dette oppdraget. Det ville vært synd. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosemoren skrev:
 

Når hun hevder å være en "etisk hacker", tror jeg at jeg må sende mitt etiske kompass på service, for det er helt klart feiljustert siden jeg ikke synes det er etisk å tilegne seg personopplysninger gjennom lureri.

(Hun er nok en "etisk hacker" i den betydningen at hun benytter seg av lovlige midler, og at hun tar på seg oppdrag for å hjelpe de som har blitt utsatt for kriminelle handlinger, men her er det nok ikke alt hun har fått med seg)

 

Og så lurer jeg på, i nest siste innlegg på imguren står det at hun, på lovlig vis, har har funnet telefonnummer og e-post "til hun som driver bloggen".  Hvilken blogger er det hun snakker om da? 

Er forskjell på forskjellige etikkteorier :)

ML arbeider nok pliktetisk, altså at hun har en regel eller lov som tilsier at handlingen er grei. Men hadde hun arbeidet konsekvensetisk hadde hun arbeidet etter regelen  "handlingen skal gjøre verden best mulig for flest mulig". Finnes hundrevis med forskjellige teorier, så det hun egentlig mener er nok at hun handler moralsk i henhold til sosiale normer, og ikke etisk. Verden er ikke så enkel at man kan dele handlinger inn i èn etisk teori og så holde seg til den. Men uten yrkesetikk er det unaturelig å kunne forksjell på disse, og jeg synes ikke at verken ML eller andre skal belastes for å ikke kunne fagstoffet (som vi fleste lærer oss for å bestå eksamen for å kunne arbeidet i yrket), sålenge de vet å følge innholdet (som også kalles "sunt bondevett").

Har hatt sansen for ML lenge etter tidligere hendelse, og jeg håper at hun bare har blitt ført bak lyset. For hva ABD driver med er ikke i henhold til god moral, verken pliktetisk eller konsekvensetisk.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rosemoren skrev:
 

Og så lurer jeg på, i nest siste innlegg på imguren står det at hun, på lovlig vis, har har funnet telefonnummer og e-post "til hun som driver bloggen".  Hvilken blogger er det hun snakker om da? 

Hun skrev "funnet deler av".

Hvis man har registrert telefonnummeret sitt på Twitter, kan hvem som helst få tak i de to siste sifrene dine ved å klikke på "glemt passord" og så skrive inn noen andres brukernavn. Dette er en kjent metode.

Håper BOTB er klar over dette og ikke lar seg skremme.

ML er ellers upresis i formuleringene sine. (Er det for å skremme, eller?) En IP-adresse røper ikke hvilken by man bor i, som hun vet. Og hvis det er fra Twitter hun har "deler av telefonnummeret", er det slettes ikke sikkert det tilhører hun som står bak BOTB - det er en antagelse.

Det er forskjell på å vite innenfor hvilket geografiske område en person befant seg på et konkret tidspunkt, og i hvilken by personen bor i til vanlig. Og så er det forskjell på det å vite deler av en persons private telefonnummer, og det å vite de to siste sifrene i telefonnummeret tilknyttet personens anonyme Twitter-konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar også tre sekunder å bytte ip-adresse om hun benytter seg av VPN. Man kan velge blant flere titalls land, inkludert Norge. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Fvonk skrev:
 

Hun skrev "funnet deler av".

Hvis man har registrert telefonnummeret sitt på Twitter, kan hvem som helst få tak i de to siste sifrene dine ved å klikke på "glemt passord" og så skrive inn noen andres brukernavn. Dette er en kjent metode.

Håper BOTB er klar over dette og ikke lar seg skremme.

ML er ellers upresis i formuleringene sine. (Er det for å skremme, eller?) En IP-adresse røper ikke hvilken by man bor i, som hun vet. Og hvis det er fra Twitter hun har "deler av telefonnummeret", er det slettes ikke sikkert det tilhører hun som står bak BOTB - det er en antagelse.

Det er forskjell på å vite innenfor hvilket geografiske område en person befant seg på et konkret tidspunkt, og i hvilken by personen bor i til vanlig. Og så er det forskjell på det å vite deler av en persons private telefonnummer, og det å vite de to siste sifrene i telefonnummeret tilknyttet personens anonyme Twitter-konto.

Samtidig har hun en stor datamaskin et annet sted og jobber med «dataeksperter» som vil være anonyme. Får en ekkel hackerfølelse av dette, virker veldig suspekt  hele greia synes jeg.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mikrobe skrev:
 

Det tar også tre sekunder å bytte ip-adresse om hun benytter seg av VPN. Man kan velge blant flere titalls land, inkludert Norge. 

Ja, dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil anta at en skilled hacker vil kunne lage endel trøbbel for en som klikker på en slik lurelenke som ble sendt Adina. Å ha IP-adressen er vel ikke så mye vits i, bortsett fra å sammenligne med annen trafikk på feks bloggen til AB. 

https://blog.ip2location.com/knowledge-base/protect-yourself-from-ip-address-hacking/

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Det er helt uforståelig at AB er besatt av å avsløre folk at det ikke finnes en eneste, liten tanke om å prøve å redde seg selv og de skrøpelige restene av sitt omdømme.

Det eneste hun oppnår med dette er jo bare å bevise at hun er mer desperat enn noen kunne forestille seg.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Justlooking skrev:
 

Det kan jo vær sånn at disse datakyndige hackerne hun kjenner, og som vil være anonyme, bruker henne som frontfigur? At hun på en måte fronter den businessen? 

Vet ikke, men det er ikke et sjakktrekk i såtilfelle da ML ikke blir satt i et godt lys. Et godt omdømme tar lang tid å bygge opp men bare noen sekunder å rive ned.. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...