Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så nettopp episoden hvor Erik (Eirik?) møter barna for første gang, og cringe-faktoren nådde nye høyder. Klarte nesten ikke se på, delvis fordi det hele bare var flaut og ubehagelig, og delvis fordi jeg gjennom hele seansen følte jeg var vitne til noe jeg ikke burde være vitne til. 

Og ja, jeg vet jeg henger etter. 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Chrisssi skrev:

Mor sjøl hadde nok kun ett mål med å vise seg på Vixen, å vise at hun endelig hadde kapret seg et mannebein. Hun brauter seg fram, gnåler og fniser høyest. For et slitsomt menneske, ikke rart folk skygger banen.

Samtalen mellom Nils Erik 32 år Bærum og den ukjente var fornøyelig; Hva gjør du? Jeg lager pizza, og du? Jeg er programutvikler i TV3, Viaplay, Viasat..... Så sier Nilsemann: Kult, det blir bra, noen må gjøre det også (samtidig som ha filker med noen ballonger i taket). Genialt altså 😂 (kanskje ikke ordrett gjentatt)

Den «samtalen» lo jeg flaut inni meg av. Og setningen «noen må gjøre det også» ble i settingen noe malplassert. Det er vel heller programutvikleren sin linje til pizzaboy 😅

• Liker 37
Skrevet
1 time siden, Medlem95 skrev:

Så nettopp episoden hvor Erik (Eirik?) møter barna for første gang, og cringe-faktoren nådde nye høyder. Klarte nesten ikke se på, delvis fordi det hele bare var flaut og ubehagelig, og delvis fordi jeg gjennom hele seansen følte jeg var vitne til noe jeg ikke burde være vitne til. 

Og ja, jeg vet jeg henger etter. 

Akkurat den scenen (eksponering av barn) kan diskuteres igjen og igjen.  Det var så feil av både AB og Tv2.  Jeg skulle likt å visst hvilke bevisstløse etiske vurderinger som lå til grunn. 

Litt generell informasjon fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier. Selv om foreldrene er rette vedkommende til å ta slike avgjørelser etter personopplysningsloven, leder en tolkning av menneskerettskonvensjonene til at denne formen for offentliggjøring likevel krenker barnets rettigheter."

Skrevet
2 timer siden, ESFP skrev:

Enda en løgn. BloggOmToppbogger husket på at AB hadde skrevet om husmorferie nå i høst. Som har avreise i morgen. Som hun har betalt 12990 kr for. Som hun presiserte ikke var et reklameinnlegg. Som hun presiserte hun ikke fikk betalt for å skrive om. Håper INGEN av hennes fans meldte seg på denne turen med ønske om å være på samme tur som henne, for så å oppdage at hun ikke blir med på turen. 

Hun trenger altså ikke husmorferie likevel. Kanskje hun kan gjøre noe gøy med familien i stedet 😬

Gjest frk_hardusett
Skrevet (endret)

you can not take the elevator to sucsess, you have to take te stairs - dagens visdomsord fra mor godhjerta som lærer opp «småjentene» på bloggkontoret i Facebook og hvordan få flest mulig følgere.. 

Endret av frk_hardusett
Angret på uttrykk
Skrevet
14 minutter siden, frk_hardusett skrev:

you can not take the elevator to sucsess, you have to take te stairs - dagens visdomsord fra mor godhjerta som lærer opp «småjentene» på bloggkontoret i Facebook og hvordan få flest mulig følgere.. 

😂

Skrevet
3 timer siden, ESFP skrev:

Enda en løgn. BloggOmToppbogger husket på at AB hadde skrevet om husmorferie nå i høst. Som har avreise i morgen. Som hun har betalt 12990 kr for. Som hun presiserte ikke var et reklameinnlegg. Som hun presiserte hun ikke fikk betalt for å skrive om. Håper INGEN av hennes fans meldte seg på denne turen med ønske om å være på samme tur som henne, for så å oppdage at hun ikke blir med på turen. 

Synes den bloggen kommer med så mye bra! Den er nok rimelig mislikt blant bloggere, i likhet med KG 😀👍

• Liker 22
Skrevet (endret)

Det er garantert ikke et eneste menneske som har meldt seg på tur med mor go’ hjerta. (Selv om hun ber til Gud hver kveld som hun skriver på bloggen) Derfor kommer ikke hun til å dra, og heller ikke nevne det med et ord 😉

Endret av Hummingbird2
  • Liker 17
Skrevet

Guri Malla så slitsom hun virker på Vixen. Synes det er sååååå stas med oppmerksomhet, samtidig som hun virker helt malplassert. Så stolt over at media har skrevet om henne og Erik. Spesielt kleint var det når hun satt i sofaen med fotballfrue.

• Liker 30
Skrevet

Jeg synes oppriktig hun virker både ålreit og reflektert når hun har disse intervjuene på bloggerne, altså de hvor hun sitter alene med kamerateamet. 

... men så kommer de øvrige klippene og jeg kommer på alt hun har klart å lire av seg på bloggen.

• Liker 14
Skrevet

Ryddet for persondebatt.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
3 timer siden, Hjärtat skrev:

Jeg synes oppriktig hun virker både ålreit og reflektert når hun har disse intervjuene på bloggerne, altså de hvor hun sitter alene med kamerateamet. 

Tja...ålreit og reflektert? Som man ser det. Synes det stort sett går i det samme som på bloggen, bare at hun faktisk sier det høyt.

"Jeg vil støtte de andre. Jeg er en person som ser det gode i andre, og er positiv. Jeg er en sånn person som hjelper de som trenger hjelp" osv. osv.

At hun er reflektert faller altså på steingrunn i mine øyne, når hun ikke reflekterer over gapet mellom påstand og sannhet her. Hun mener nok oppriktig selv at hun er denne personen hun beskriver, men det er ikke mange dagene mellom de nærmest aggressive innleggene hennes, der hun langer ut mot både den ene og den andre, samt setter sin egen kjæreste i et underlig lys, og ikke tar fem øre for å henge ut folk på bloggen.

Å stirre inn i kamera mens hun skryter av seg selv er hun god på, og hvis man ikke har fulgt blogg/snap/insta kan man faktisk tro på dette våset, og få et brukbart inntrykk av henne.

Skrevet
13 timer siden, frk_hardusett skrev:

Merkelig hvis denne damen på 43 år skulle ha noe å lære disse jentene om SoMe. Det er tydelig at hun anser følgertallet på FB som uhyre viktig, men er det egentlig det? En stor del av hennes følgere er vel dessuten kommet dit ved å delta i konkurranser, der det er et krav om å "like" Annebrith.no for å kunne vinne. Og om noen har vunnet noe som helst er det vel ingen som vet. 

Skrevet
1 minutt siden, formula skrev:

Merkelig hvis denne damen på 43 år skulle ha noe å lære disse jentene om SoMe. Det er tydelig at hun anser følgertallet på FB som uhyre viktig, men er det egentlig det? En stor del av hennes følgere er vel dessuten kommet dit ved å delta i konkurranser, der det er et krav om å "like" Annebrith.no for å kunne vinne. Og om noen har vunnet noe som helst er det vel ingen som vet. 

Enig, hadde hun vært så enormt god på SoMe som hun fremstiller seg selv hadde hun for det første visst at følgere ikke er alt så lenge det ikke genererer klikk. For det andre ville hun visst at folk trykker 'skjul dette' dersom de føler det som spam (ref at hun sier jentene bør ha fem innlegg til dagen). For det tredje burde hun kanskje nevnt at facebook har sett sine beste dager og at det er andre plattformer man bør satse på for å nå ut til folk.

• Liker 31
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Maskopi skrev:

Enig, hadde hun vært så enormt god på SoMe som hun fremstiller seg selv hadde hun for det første visst at følgere ikke er alt så lenge det ikke genererer klikk. For det andre ville hun visst at folk trykker 'skjul dette' dersom de føler det som spam (ref at hun sier jentene bør ha fem innlegg til dagen). For det tredje burde hun kanskje nevnt at facebook har sett sine beste dager og at det er andre plattformer man bør satse på for å nå ut til folk.

Dette faller inn under samme tåpelige sjanger som at hun skulle lære oss foreldre noen ord vi burde kunne:

"Noob – nybegynner

Owne – Eie noen i et spill

Rage – Bli sint i spill, da kan man kaste ting og rope høyt og det er helt normalt

Trigge – Bli trigget til… igjen i spill blir man overopphetet."

Blir så teit at det finnes liksom ikke ord, Takk og lov for AB som endelig kan forklare meg hva kidsa snakker om liksom :p 

Her er en setning unga bruker titt og ofte til meg " herregud, må du være så mammaete...du er så/kan du være mer cringe ass"

CRINGE, det er vel et ord AB ALDRI har hørt!!

Endret av Helado
  • Liker 27
Skrevet (endret)
1 time siden, formula skrev:

Tja...ålreit og reflektert? Som man ser det. Synes det stort sett går i det samme som på bloggen, bare at hun faktisk sier det høyt.

"Jeg vil støtte de andre. Jeg er en person som ser det gode i andre, og er positiv. Jeg er en sånn person som hjelper de som trenger hjelp" osv. osv.

At hun er reflektert faller altså på steingrunn i mine øyne, når hun ikke reflekterer over gapet mellom påstand og sannhet her. Hun mener nok oppriktig selv at hun er denne personen hun beskriver, men det er ikke mange dagene mellom de nærmest aggressive innleggene hennes, der hun langer ut mot både den ene og den andre, samt setter sin egen kjæreste i et underlig lys, og ikke tar fem øre for å henge ut folk på bloggen.

Å stirre inn i kamera mens hun skryter av seg selv er hun god på, og hvis man ikke har fulgt blogg/snap/insta kan man faktisk tro på dette våset, og få et brukbart inntrykk av henne.

Men hvem vil vel ikke det da? Jeg tror faktisk (vet) at de fleste menneskene i verden er gode, og ser noe bra i de rundt seg. Vi er jo ikke skapt for å være onde med hverandre, men i AB sine øyne er det tydeligvis hun som skiller seg ut. Hun mener da at andre mennesker er onde, men at hun er den som ser det gode i det andre? Synes det var så rart formulert, og jeg fikk en sånn skikkelig MEG MEG vibe. 

Hun har et sterkt behov for å skryte av seg selv. Jeg vet også at JEG er flink til å hjelpe og andre, men dette er da ikke noe jeg trenger å øse ut om til de rundt meg - for å få sympati. 

Endret av Dikteren
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Ja, men det var jo akkurat det jeg skrev? At så kommer de andre klippene fra bloggerne, og jeg kommer i tillegg på alt hun har skrevet på bloggen sin, som jeg jo vet er rake motsetningen av det hun sitter og sier i disse intervjuene. Mener jo akkurat det samme som deg: har man bare sett de intervjuene kan man jo tro på det hun sier!

• Liker 9
Skrevet (endret)
43 minutter siden, formula skrev:

At en er ung definerer ikke at en kan sosiale medier og hvordan dette skal brukes for å bygge business . En ting er å lage en blogg, lage en YouTube kanal...noe helt annet er å drive business og jobbe strategisk. Der er det ingen av de unge som stiller sterkt i timen for de har ikke levd lenge nok og derav rimelig sikker på at hun kan lære de noen triks. 

Så klart er antall følgere viktig! Om en skal ha dette som en jobb så må en ha fokus på alt, OG bygge følgere. Helt klart et vesentlig poeng og en skal være strategisk/bygge business. Men overordna strategier og forretningsutvikling i disse mediene er ikke AB sterk nok på enda MEN hun er kunnskapstørst og jobbe mot det som for henne er viktige mål. Valg mot veien til målet kan vi være delte om, men strategisk jobber hun.

Endret av TøffeSnåkus
  • Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, TøffeSnåkus skrev:

At en er ung definerer ikke at en kan sosiale medier og hvordan dette skal brukes for å bygge business . En ting er å lage en blogg, lage en YouTube kanal...noe helt annet er å drive business og jobbe strategisk. Der er det ingen av de unge som stiller sterkt i timen for de har ikke levd lenge nok og derav rimelig sikker på at hun kan lære de noen triks. 

Så klart er antall følgere viktig! Om en skal ha dette som en jobb så må en ha fokus på alt, OG bygge følgere. Helt klart et vesentlig poeng og en skal være strategisk/bygge business. Men overordna strategier og forretningsutvikling i disse mediene er ikke AB sterk nok på enda MEN hun er kunnskapstørst og jobbe mot det som for henne er viktige mål. Valg mot veien til målet kan vi være delte om, men strategisk jobber hun.

2018 var det året reklamekjøpere slo "bloggalarm"  De oppdaget at de betalte for verdiløse følgere.  Over 90% av følgerne er uengasjerte, og det som værre er,  sterkt kritisk og negativ til influenceren.  

Ingen seriøse firma vil identifisere seg med barneeksponeringsbloggere.  Heller ikke bloggere som driver med "fjusk og fanteri"  Det skader omdømme til bedriftens merkevare.

Den lukrative contentmarketing (innholdsmarkedsføring)  er det også slutt på. De fleste  Influencere har mistet absolutt all troverdighet.  Lesere (potensielle kjøpere) lar seg ikke lure lenger, de skygger unna produkter/tjenester bloggeren markedsfører.

Ett annet stort poeng er at bloggere har brukt antall "følgere" som en slags "valuta" for prissetting. I tillegg til det ovenstående er  et  økende kjempeproblem at en del bloggere har 80/90% utenlandske verdiløse følgere. 

Et godt råd kan være at nye framtidige unge bloggere ikke følger en oppskrift som er mer enn gått ut på dato ;)

P.s.  det ovenstående er hentet fra artikkel i "Kampanje" 06.04.18  "Slår bloggalarm om hårreisende priser og verdiløse følgere"

Endret av Yann
  • Liker 22
Skrevet
36 minutter siden, Yann skrev:

2018 var det året reklamekjøpere slo "bloggalarm"  De oppdaget at de betalte for verdiløse følgere.  Over 90% av følgerne er uengasjerte, og det som værre er,  sterkt kritisk og negativ til influenceren.  

Ingen seriøse firma vil identifisere seg med barneeksponeringsbloggere.  Heller ikke bloggere som driver med "fjusk og fanteri"  Det skader omdømme til bedriftens merkevare.

Den lukrative contentmarketing (innholdsmarkedsføring)  er det også slutt på. De fleste  Influencere har mistet absolutt all troverdighet.  Lesere (potensielle kjøpere) lar seg ikke lure lenger, de skygger unna produkter/tjenester bloggeren markedsfører.

Ett annet stort poeng er at bloggere har brukt antall "følgere" som en slags "valuta" for prissetting. I tillegg til det ovenstående er  et  økende kjempeproblem at en del bloggere har 80/90% utenlandske verdiløse følgere. 

Et godt råd kan være at nye framtidige unge bloggere ikke følger en oppskrift som er mer enn gått ut på dato ;)

P.s.  det ovenstående er hentet fra artikkel i "Kampanje" 06.04.18  "Slår bloggalarm om hårreisende priser og verdiløse følgere"

Da har du nok misforstått bruk av content marketing for det har veldig liten relevans til bloggere. Og det jeg skrev var ikke om. Infulenceres troverdighet, for den synger på siste verset ja, men det å jobbe strategisk og faktisk evne å analysere adferd på f eks Facebook. 

Jeg vil ha meg frabedt pålagt eller inkludert i noe jeg ikke har ytret. 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...