Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, maipai skrev:

Hun burde lære litt av Vendela Kirsebom og Petter Pilgaard. 13 års aldersforskjell og veldig lite kleint.

Et supert eksempel du kom med , ingen desperate forsøk fra Vendela .

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Lapper skrev:

Er dette med all alkohol jeg reagerer på. Hva om det skjer noe hjemme? En ulykke med avkom.. Det kan begynne og brenne.

hvordan kommer AB seg fortest mulig fra Bærum til Sørumsand om det virkelig skjer noe? Pizzaboy er jo heller ikke edru.. 

Nettopp, en av de burde være edru sånn at det alltid er kontroll over situasjonen hvis det skjer noe, en av de burde kunne hive seg i bilen og kjøre fort hjem i krise. Ikke stå der på bygda og praie taxier..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lkk skrev:

Et supert eksempel du kom med , ingen desperate forsøk fra Vendela .

Vendela har jo naturlig klasse og stil.....trenger ikke fake det da😉

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Nettopp, en av de burde være edru sånn at det alltid er kontroll over situasjonen hvis det skjer noe, en av de burde kunne hive seg i bilen og kjøre fort hjem i krise. Ikke stå der på bygda og praie taxier..

Regner med at det kommer ett innlegg i morgen med masse forklaring

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trollmora skrev:

«Mange spør om det er noe som har skjedd....og det er det....men jeg har ikke så lyst til å snakke om det» 

AB på snap og AB i et nøtteskall 🙄

Jeg orker vanligvis ikke å ha på lyd (på grunn av smattingen), så først nå har jeg fått med meg den ungdomsskolekommentaren hennes 🙄

At noen gidder spørre henne om det «e nåkka som he sjedd»? Har hun noensinne lagt ut annet enn hint om store og dramatiske ting hun ikke vil snakke om? Hvorfor spørre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lapper skrev:

Regner med at det kommer ett innlegg i morgen med masse forklaring

Tør hun det? Tviler... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig kult at mor ukritisk kringkaster at mindreårige er hjemme alene. Finnes sikkert nok av gærninger som kan falle for den fristelsen, snakk om å servere eget avkom på ei fjøl.

Kan jo minne om Dereka som ble voldtatt og drept i sitt hjem i Son 16-år gammel, da hun var alene hjemme for første gang. Drapsmannen ble løslatt for noen år siden men har for et års tid siden blitt tatt i varetekt for å ha tatt upassende bilder av mindreårige ned i 10års alder og hatt en skremmende tilnærming. Usikker på om han er fengslet i dag. Poenget er at det er ikke bare på film det finnes syke mennesker, de finnes i lokalsamfunn i lille Norge også.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns i beste fall er uansvarleg å la dei vera heime åleine så mykje, og viss dei er utan tilsyn (som det er litt utydeleg om dei har) i lengre periodar nærmar det seg omsorgssvikt. Satsar på at det berre er for å få klikk og oppmerksomhet ho legg det fram som ho gjer.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Aldersforskjell er ingen sak i dette tilfellet.  Det er AB selv som gjør det til en sak og sanker klikk ved å stadig fokusere på det! Har selv vært i et forhold med en som var 19 år yngre. Og ja- det er utfordringer. Det er et annet språk, en annen sjargong, og kjæresten har unge, søte venninner, med unge, glatte kropper. Det er ikke lett, men det må man bare tåle, og : man vraker ikke gamle venner! Og slett ikke de på egen alder, noe det virker som AB har gjort.(?) Hun har lagt til side sitt gamle liv som mor i 40 årene for å være «ung» kjæreste. Hun ser ikke hvor hinsides krampaktig og pinlig det ser ut! Hun er Kevin Spacey i American beauty, hun er Per Sandberg. Og hun forstår det ikke! Og man blir bare svett og flau av å se på alt hun har for seg. Og når man tenker på at hun er en del av en familie-ja da får man bare vondt i hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lapper skrev:

Regner med at det kommer ett innlegg i morgen med masse forklaring

Og forklaringene er at vi er en gjeng idioter og hatende troll som kunne tro at selveste anne brith lot barna sine være igjen hjemme alene (selv om hun sa det selv) alt kommer til å vris og vendes på til alle her i tråden fremstår som en gjeng gærninger med helt syke fantasier. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Nettopp, en av de burde være edru sånn at det alltid er kontroll over situasjonen hvis det skjer noe, en av de burde kunne hive seg i bilen og kjøre fort hjem i krise. Ikke stå der på bygda og praie taxier..

Hytta ligger jo faktisk på en øy, så de må først hoppe i båten og komme seg til land. Taxibåt er det vel verre å få tak i på kort varsel på sen kveld/natt enn taxi på fire hjul vil jeg tro.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, formula skrev:

Aldersforskjell er ingen sak i dette tilfellet.  Det er AB selv som gjør det til en sak og sanker klikk ved å stadig fokusere på det! Har selv vært i et forhold med en som var 19 år yngre. Og ja- det er utfordringer. Det er et annet språk, en annen sjargong, og kjæresten har unge, søte venninner, med unge, glatte kropper. Det er ikke lett, men det må man bare tåle, og : man vraker ikke gamle venner! Og slett ikke de på egen alder, noe det virker som AB har gjort.(?) Hun har lagt til side sitt gamle liv som mor i 40 årene for å være «ung» kjæreste. Hun ser ikke hvor hinsides krampaktig og pinlig det ser ut! Hun er Kevin Spacey i American beauty, hun er Per Sandberg. Og hun forstår det ikke! Og man blir bare svett og flau av å se på alt hun har for seg. Og når man tenker på at hun er en del av en familie-ja da får man bare vondt i hjertet.

Takk for at du skrev dette så slapp jeg. Jeg er også sammen med en mann som er nesten ti år yngre og det er ikke noen "greie". Det er vanlig i min krets, også at det er "feil" vei.

Dette med slderen er noe hun "nører" opp under selv. Hun har liksom ikke så mye annet å skrive om. Nils-Erik TRETTITO er ikke et barn. Han er en voksen mann, selvom statusen hans som formuende enebarn gjør at han kan leke i stedet for å jobbe. 

Det eneste AB bryr seg om er at hun kan være "fin". "Nisse" er nok fornøyd bare han får solboller og det ikke blir for mye "mas". Han er fertil i tredve år til og enearving til en halv Øøøøøø, så han trenger liisom ikke tenke for mye . 

Dette vet nok også hans foreldre, og det er nok derfor hun har blitt sååå godt tatt i mot. De vet at dette sklir over, og det i framtiden blir arvinger uansett. 

AB har like stor selvinnsikt som Per Sandberg. 

Endret av Perle
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Christiane_W skrev:

Hytta ligger jo faktisk på en øy, så de må først hoppe i båten og komme seg til land. Taxibåt er det vel verre å få tak i på kort varsel på sen kveld/natt enn taxi på fire hjul vil jeg tro.

Det hadde jeg helt glemt, det gjør ting bare mye, mye verre. Håper inderlig at de hadde en edru person der som kunne føre båt til land om noen i festgjengen trengte å komme seg til fastlandet. Fatter ikke at ab ikke føler litt ansvar når hun er på fest med folk som er mye yngre. Jeg får alltid litt sånn "ok, jeg er en av de eldste her, jeg får holde litt overblikk" hvis er på fest eller festival og det er fulle yngre mennesker rundt meg. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

Det hadde jeg helt glemt, det gjør ting bare mye, mye verre. Håper inderlig at de hadde en edru person der som kunne føre båt til land om noen i festgjengen trengte å komme seg til fastlandet. Fatter ikke at ab ikke føler litt ansvar når hun er på fest med folk som er mye yngre. Jeg får alltid litt sånn "ok, jeg er en av de eldste her, jeg får holde litt overblikk" hvis er på fest eller festival og det er fulle yngre mennesker rundt meg. 

Nils-Erik er faktisk trettito. Må bare påpeke dette. Han har vært myndig i snart 15 år. Hun  omgåes mai ikke tenåringer.

Det er jo heller ikke grøftefyll dette er snakk om. Noen vinskåler er ikke det samme som fyll. Føler dette blir hysterisk. 

Jeg er også sikker på at hun har ordnet med barna, men det er kritikkverdig av henne å kringkaste når, og at de er alene. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perle skrev:

Nils-Erik er faktisk trettito. Må bare påpeke dette. Han har vært myndig i snart 15 år. Hun  omgåes mai ikke tenåringer.

Det er jo heller ikke grøftefyll dette er snakk om. Noen vinskåler er ikke det samme som fyll. Føler dette blir hysterisk. 

Jeg er også sikker på at hun har ordnet med barna, men det er kritikkverdig av henne å kringkaste når, og at de er alene. 

Jeg er også rimelig sikker på at barna er forsvarlig ivaretatt mens hun er borte. Hun må bare sørge for å gi inntrykk av det motsatte, sånn at hun kan slå tilbake med et harmdirrende blogginnlegg mot haterne og hetserne som har slukt åtet, og nok en gang fortelle til alle som gidder å lese det hvor slemme alle er mot henne, og hvordan forferdelige nettroll sprer løgner om henne. :nigo:

 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Malum skrev:

Jeg er også rimelig sikker på at barna er forsvarlig ivaretatt mens hun er borte. Hun må bare sørge for å gi inntrykk av det motsatte, sånn at hun kan slå tilbake med et harmdirrende blogginnlegg mot haterne og hetserne som har slukt åtet, og nok en gang fortelle til alle som gidder å lese det hvor slemme alle er mot henne, og hvordan forferdelige nettroll sprer løgner om henne. :nigo:

 

Jeg tror du har rett. Alt er kalkulert spill. Når man ikke har så mye på hjertet (annet enn kakeoppskrifter) må man konstruere drama, ellers dør bloggen helt. Kan man lage drama som får henne til å virke uskyldsren, godhjertet, snill og flink, er målet nådd. Da er alle andre slemme og onde kjerringer, og hun, den uskyldige, kan legge ut nye bilder i hvitt tenåringsundertøy, kjøre noen «lykkelig bakefamilievideoer» med barna, og alt er vel. 

Kan noen sende henne lenker til alle avisartiklene om bloggerbarn? Tror ikke hun har fått det med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Perle skrev:

Nils-Erik er faktisk trettito. Må bare påpeke dette. Han har vært myndig i snart 15 år. Hun  omgåes mai ikke tenåringer.

Det er jo heller ikke grøftefyll dette er snakk om. Noen vinskåler er ikke det samme som fyll. Føler dette blir hysterisk. 

Jeg er også sikker på at hun har ordnet med barna, men det er kritikkverdig av henne å kringkaste når, og at de er alene. 

Det er meget mulig, men tror de over her har rett, hadde AB skrevet det du sier rett ut, hadde det jo ikke vært noe drama og spenning igjen. Uansett veldig kritikkverdig at en firebarnsmor velger å gjøre seg kjent som den som skaper dramatikk og sladder rundt seg selv. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Berga skrev:

Jeg tror du har rett. Alt er kalkulert spill. Når man ikke har så mye på hjertet (annet enn kakeoppskrifter) må man konstruere drama, ellers dør bloggen helt. Kan man lage drama som får henne til å virke uskyldsren, godhjertet, snill og flink, er målet nådd. Da er alle andre slemme og onde kjerringer, og hun, den uskyldige, kan legge ut nye bilder i hvitt tenåringsundertøy, kjøre noen «lykkelig bakefamilievideoer» med barna, og alt er vel. 

Kan noen sende henne lenker til alle avisartiklene om bloggerbarn? Tror ikke hun har fått det med seg. 

s://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler

 

Barnepsykolog og professor ved Universitetet i Trømsø, Willy-Tore Mørch sier til VG i denne artikkelen:

Sitat

Det er klart at jo større nedslagsfelt bloggplattformen har, jo nøyere må man være.  Man må vurdere om den kan skade eller være belastende.  På en offentlig blogg ville jeg ikke trukket inn barna mine i det hele tatt, sier han.

 All forskning viser at barn tar skade av å bli eksponert av profilerte foreldre.  Barna blir utsatt for trakassering, trusler, vold og erting.  

 

Mørck er landets fremste spesialist innen feltet barnepsykologi.  På Mandag er det skolestart.  PS.Eksponeringen gjelder ikke bare bilder. Men i høyeste grad også omtale/karaktistikker av barn og deres nærmeste på sosiale medier. 

Endret av Yann
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...