terteskjell Skrevet 19. mai 2018 #10701 Skrevet 19. mai 2018 10 timer siden, formula skrev: At hun skulle glemme å sjekke epost høres ganske usannsynlig ut. Hva om det skulle handle om jobb? Et lukrativt samarbeid? Eller et TV-tilbud fra utlandet? ( lurer på når/om hun skal avsløre hva dette tilbudet dreier seg om?) Ellers så har jeg lovet meg selv å ikke gi klikk når overskriften inneholder ord som hus, hjem, bo og flytte. Tenker det begynner å bli oppbrukt etter disse årene. Og saken står på stedet hvil. Synes det er helt usannsynlig at hun ikke har sjekket 144 mail når hun driver ett a/s.. 14
loffen Skrevet 19. mai 2018 #10702 Skrevet 19. mai 2018 Håper hun plonker og promper og bronker kromper til hun får vond i skrompen. 17
Helado Skrevet 19. mai 2018 #10703 Skrevet 19. mai 2018 Hvis han kjæresten hennes ikke har barn, hvorfor kan ikke han flytte til Sørumsand? Merkelig at en hel familie skal måtte flytte, fordi den nye barnløse typen ikke vil flytte på seg, hvis de ønsker å kjøpe hus og bo sammen, 28
Oktnxbye Skrevet 19. mai 2018 #10704 Skrevet 19. mai 2018 31 minutter siden, Helado skrev: Hvis han kjæresten hennes ikke har barn, hvorfor kan ikke han flytte til Sørumsand? Merkelig at en hel familie skal måtte flytte, fordi den nye barnløse typen ikke vil flytte på seg, hvis de ønsker å kjøpe hus og bo sammen, Godt poeng! Det må da finnes en pizzasjappe i Sørumsand også som guttungen kan få jobb på? 18
Gjest Max Potente Skrevet 19. mai 2018 #10705 Skrevet 19. mai 2018 Hva skjer med alle skrivefeilene i bloggen i det siste? "Youghurt", "ting order seg", "ikek", "ikek","ikek" samt en drøss av ufullstendige setninger uten mening. Har hun hevdet å ha dysleksi, eller skyldes det bare slurv og latskap? Som noen andre nevnte så begynner hun å minne om Villa Paprika både når det gjelder dårlig språk, selvmotsigelser og løfter om forklaringer som aldri kommer. Det blir spennende når høstens skattelister kommer så vi får vite hva bloggerne tjener på makkverkene de produserer.
Rosalie Skrevet 19. mai 2018 #10706 Skrevet 19. mai 2018 (endret) Bloggen minner meg mer og mer om en hybrid mellom bloggene til MTM og VP. Endret 20. mai 2018 av Rosalie 19
Helado Skrevet 19. mai 2018 #10707 Skrevet 19. mai 2018 37 minutter siden, Oktnxbye skrev: Godt poeng! Det må da finnes en pizzasjappe i Sørumsand også som guttungen kan få jobb på? Eller pendle til jobben, som de fleste utenfor Oslo gjør. Man må vel ikke ha jobb på samme sted som man bor 7
Miss.Wildfox Skrevet 19. mai 2018 #10708 Skrevet 19. mai 2018 2 timer siden, Helado skrev: Hvis han kjæresten hennes ikke har barn, hvorfor kan ikke han flytte til Sørumsand? Merkelig at en hel familie skal måtte flytte, fordi den nye barnløse typen ikke vil flytte på seg, hvis de ønsker å kjøpe hus og bo sammen, Det viktigste momentet ved boligkjøp er beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet. Eventuelt fasade, fasade og fasade. 16
terteskjell Skrevet 20. mai 2018 #10709 Skrevet 20. mai 2018 10 timer siden, Max Potente skrev: Hva skjer med alle skrivefeilene i bloggen i det siste? "Youghurt", "ting order seg", "ikek", "ikek","ikek" samt en drøss av ufullstendige setninger uten mening. Har hun hevdet å ha dysleksi, eller skyldes det bare slurv og latskap? Som noen andre nevnte så begynner hun å minne om Villa Paprika både når det gjelder dårlig språk, selvmotsigelser og løfter om forklaringer som aldri kommer. Det blir spennende når høstens skattelister kommer så vi får vite hva bloggerne tjener på makkverkene de produserer. ps:husk å ikke sjekke hva hun tjener.. da kan du fort havne med fullt navn på bloggen 17
terteskjell Skrevet 20. mai 2018 #10710 Skrevet 20. mai 2018 9 timer siden, Helado skrev: Eller pendle til jobben, som de fleste utenfor Oslo gjør. Man må vel ikke ha jobb på samme sted som man bor Er det ikke slik at pizzaboy eier denne pizzasjappa? Da regner jeg med at han har ansatte å behøver kanskje ikke være i butikken hver dag... 3
Rosalie Skrevet 20. mai 2018 #10711 Skrevet 20. mai 2018 Nå har jo AB kjæreste, men dersom det skulle skjære seg er dette et tips hun burde ta med seg (funnet på internetten): 23
terteskjell Skrevet 20. mai 2018 #10712 Skrevet 20. mai 2018 Da er det nytt innlegg ute hvor dugnad er ett tema igjen.. Hun har jo fått trussler fra en pappa må vi skjønne å trusselen var at han skulle filleriste henne ved neste dugnad å dra henne med Men hun har med noe i dette innlegget som jeg reagerer på (skjønner jo ikke hvorfor).. Hun stiller opp på dugnad når hun har overskudd å vilje til det?? Hun må sette seg selv først,først og atter først... så kom den jeg reagerte mest på " Bæring av stoler og annet tungt utstyr er ikke noe for meg så det velger jeg bort" Tenk hvordan 17 mai blir i Norge fremover om alle tenker slik.. Fordi hennes råd til alle der ute som ikke får hverdagen og 17 mai til å strekke til..SI MERE NEI... 42
Helado Skrevet 20. mai 2018 #10713 Skrevet 20. mai 2018 8 minutter siden, terteskjell skrev: Da er det nytt innlegg ute hvor dugnad er ett tema igjen.. Hun har jo fått trussler fra en pappa må vi skjønne å trusselen var at han skulle filleriste henne ved neste dugnad å dra henne med Men hun har med noe i dette innlegget som jeg reagerer på (skjønner jo ikke hvorfor).. Hun stiller opp på dugnad når hun har overskudd å vilje til det?? Hun må sette seg selv først,først og atter først... så kom den jeg reagerte mest på " Bæring av stoler og annet tungt utstyr er ikke noe for meg så det velger jeg bort" Tenk hvordan 17 mai blir i Norge fremover om alle tenker slik.. Fordi hennes råd til alle der ute som ikke får hverdagen og 17 mai til å strekke til..SI MERE NEI... Rart hun får trussel fra en pappa, trodde alle menn hilste og likte henne, mens alle kvinner overså henne.....burde vel i det minste fått trusselen fra en mamma da. Og hvis det er sant om at alle kvinnene på Sørumsand overser henne, så har hun enten fornærmet alle, eller de er alle redd for henne og man burde tenke igjennom en ekstra gang om hvordan man fremstiller seg selv. 35
ESFP Skrevet 20. mai 2018 #10714 Skrevet 20. mai 2018 Nytt innlegg om dugnad... Hun skjønte vel at dette engasjerte = penger til AB. AB har rett: det er ikke dugnadsplikt i Norge og alle bør prioritere egen helse. Det som ikke er greit er å ikke gi beskjed, la andre gjøre hennes tiltenkte arbeid og offentlig stå frem om hvor lite det bryr henne. Ingen hadde reagert om hun hadde gitt beskjed i god tid om at hun ikke kunne komme eller unnskyldte forglemmelsen på bloggen. AB: "Den var ikke så viktig for meg. Jeg hadde viktigere ting å gjøre så den ble ikke prioritert." AB: "Unnskyld er også noe man bør bli flinkere på å si." AB: "Hei, du perfekte menneske, har du prøvd å sette deg inn i andres liv noen gang? Jeg foreslår at du prøver det!" Istedenfor angriper hun andre. Får folk i Sørumsand til å lure på hvem denne faren i 7. klasse er som truer henne, hvem er disse damene som ikke hilser på hene og hvem er moren til denne gutten som svømmer. Det kan vel ikke være vanskelig å identifisere disse. Jeg oppfordrer henne til å være litt mer ydmyk, ta seg selv på ordet og sette seg inn i hvordan hennes handlinger påvirker andres liv. Kanskje denne faren måtte bruke to timer mer en tenkt på 16. mai fordi flere ikke stilte opp? Kanskje dette barnet har store ører og moren hans aldri har gjort noe bevisst for å sverte henne? Si unnskyld istedenfor å fiske etter sympati. 48
Sølv_dugg Skrevet 20. mai 2018 #10715 Skrevet 20. mai 2018 Jeg orker ikke å gå inn å lese. Så siste sveipinnlegg på snap, med overskriften «Dugnad? Nei takk» Det er vel for å provosere, og jeg skal villig innrømme at jeg BLIR provosert. Så til de grader. Så til de grader at jeg IKKE gir klikk. Klassetrinnet til ene barnet mitt hadde ansvar for 17 mai i år. Det som skulle bli en to timers jobb fra 18-20 16 mai, med ordning av kafé, pynting ute og inne og mottak av kaker, strakk seg til nærmere kl 23 fordi vi istedenfor å være 7 foreldre, var 4, og en som måtte gå kl 20 pga legging av barn. Samtlige foreldre har svart «kommer» likevel er det nesten 50% som ikke dukker opp. Men av de foreldrene som hadde «glemt» dugnaden 16 mai, kom alle på 17 mai og nøt godt av arrangementet. 34
Populært innlegg Malum Skrevet 20. mai 2018 Populært innlegg #10716 Skrevet 20. mai 2018 Fornuften min sier meg at alt dette må være tull. At hun i virkeligheten stiller opp på det hun kan av dugnader, at hun bar stoler og bord på Sørumsand 16. mai, eller at hun i det minste sa ifra, og hadde en plausibel grunn hvis hun ikke gjorde det...og at hun i forkant av disse blogginnleggene har sendt ut informasjon til alle foreldrene på skolen de hører til om at alt som skrives i bloggen er fiksjon, diktet og publisert kun for å sjokkere og provosere mest mulig for flest mulig klikk og inntekt, og at ingen må ta det som står der på alvor. For det finnes vel ingen normale, oppegående mennesker som øsnker å oppføre seg sånn? Som ønsker å provosere og sørge for å bli uglesett i sitt eget og sine barn sitt nærmiljø? For en føkkings blogg? Hæ? 57
terteskjell Skrevet 20. mai 2018 #10717 Skrevet 20. mai 2018 25 minutter siden, Helado skrev: Rart hun får trussel fra en pappa, trodde alle menn hilste og likte henne, mens alle kvinner overså henne.....burde vel i det minste fått trusselen fra en mamma da. Og hvis det er sant om at alle kvinnene på Sørumsand overser henne, så har hun enten fornærmet alle, eller de er alle redd for henne og man burde tenke igjennom en ekstra gang om hvordan man fremstiller seg selv. Hun har jo også med at det er hun som i flere år har laget adventskalendere til klassen å pyntet pepperkaker... men kun 1 gang iløpet av 7 år har hun fått hjelp.. Så nå gjør hun det heller selv. 4
Mrs O'Donell Skrevet 20. mai 2018 #10718 Skrevet 20. mai 2018 Hvor stort er Sørumsand? Er det sånn at alle kjenner alle? Jeg prøver bare å tenke på hvordan jeg hadde møtt et slikt menneske. Jeg anser meg selv som raus og inkluderende og respekterer at man kommer med forskjellig bagasje, men å være hyggelig mot en som fremstår så usympatisk og dum tror jeg at jeg hadde slitt med. Hva i all verden skulle jeg småpratet med henne om egentlig? 24
Hummingbird2 Skrevet 20. mai 2018 #10719 Skrevet 20. mai 2018 Lurer på hvordan Anne Brith har det med seg selv? Om kvelden, når ungene er lagt og hun sitter der alene? Eier hun så lite samvittighet som hun gir uttrykk for? Synes hun virkelig hun er så sexy og fantastisk som hun fremstiller seg på bloggen? Jeg har virkelig problemer med å forstå at det finnes mennesker som er så kyniske, iskalde og kalkulerende. Jeg skjønner godt at nærmiljøet tar avstand. Hvem vil omgås noe sånt? Synd at det garantert går utover barna. 36
terteskjell Skrevet 20. mai 2018 #10720 Skrevet 20. mai 2018 39 minutter siden, Sølv_dugg skrev: Jeg orker ikke å gå inn å lese. Så siste sveipinnlegg på snap, med overskriften «Dugnad? Nei takk» Det er vel for å provosere, og jeg skal villig innrømme at jeg BLIR provosert. Så til de grader. Så til de grader at jeg IKKE gir klikk. Klassetrinnet til ene barnet mitt hadde ansvar for 17 mai i år. Det som skulle bli en to timers jobb fra 18-20 16 mai, med ordning av kafé, pynting ute og inne og mottak av kaker, strakk seg til nærmere kl 23 fordi vi istedenfor å være 7 foreldre, var 4, og en som måtte gå kl 20 pga legging av barn. Samtlige foreldre har svart «kommer» likevel er det nesten 50% som ikke dukker opp. Men av de foreldrene som hadde «glemt» dugnaden 16 mai, kom alle på 17 mai og nøt godt av arrangementet. Det er denne erfaringen som noen i min familie også har.. ingen dukker opp 16 mai men er på skolen og koser seg 17 mai uten å hjelpe til da også.. Her vi bor må jeg si vi er veldig heldig når det gjelder dugnadsånd.. Alle stiller opp på både skole og i idretten som min datter er med på. 6
Fremhevede innlegg