Gjest Asti Skrevet 13. januar 2018 #5281 Skrevet 13. januar 2018 11 minutter siden, Anna87 skrev: Hun deler ikke noe mer enn gjennomsnittet gjør på Facebook hver eneste dag. Skriver du det samme til venninna di som legger ut bilder av barna sine på Facebook eller Instagram? Fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/ "Det er viktig å presisere at det er forskjell på å dele personopplysninger på en åpen blogg, og å dele bilder og andre personopplysninger på en lukket Facebook-profil. En åpen blogg er tilgjengelig for alle, mens en lukket profil kun er tilgjengelig for en avgrenset krets mennesker. Dette gjør at delingen kan sies å foregå innenfor den private sfæren.".
Hummingbird2 Skrevet 13. januar 2018 #5282 Skrevet 13. januar 2018 13 minutter siden, Anna87 skrev: Hun deler ikke noe mer enn gjennomsnittet gjør på Facebook hver eneste dag. Skriver du det samme til venninna di som legger ut bilder av barna sine på Facebook eller Instagram? Da sier det endel om vennekretsen din. Jeg kjenner INGEN som holder på sånn! Og vi er omtrent på samme alder. Det er en salig blanding av massiv eksponering av barn, dating, mors hinting om at hun har hatt selskap i sengen, selfies foran speil med kun genser og truse. Kjenner du virkelig folk på 40++ som holder på sånn? 31
Maskopi Skrevet 13. januar 2018 #5283 Skrevet 13. januar 2018 Egmont må jo være veldig stolte over nysigneringen sin 🙈🤯 16
neiognei Skrevet 13. januar 2018 #5284 Skrevet 13. januar 2018 18 minutter siden, Anna87 skrev: Hun deler ikke noe mer enn gjennomsnittet gjør på Facebook hver eneste dag. Skriver du det samme til venninna di som legger ut bilder av barna sine på Facebook eller Instagram? Nei, vet du. Ingen jeg kjenner legger ut bilder av ungen sin når h*n sitter på do. Ingen legger ut noe særlig med bilder om barna sine i det hele tatt egentlig. Noen i ny og ne. Mulig noen fjortiser holder på sånn, Men godt voksne damer på noen og førr? Nei. 30
xemiliex Skrevet 13. januar 2018 #5285 Skrevet 13. januar 2018 Må man virkelig forklare forskjellen på privat og offentlig deling? Brev og avis. 25
miagunda Skrevet 13. januar 2018 #5286 Skrevet 13. januar 2018 Akkurat nå, xemiliex skrev: Må man virkelig forklare forskjellen på privat og offentlig deling? Brev og avis. Ja. Noen må ha det inn med t-skje. Mange forstår det ikke da heller. Det er mange som rett og slett bare er dumme og ikke skjønner bedre. 19
princesse Skrevet 13. januar 2018 #5287 Skrevet 13. januar 2018 30 minutter siden, Anna87 skrev: Hun deler ikke noe mer enn gjennomsnittet gjør på Facebook hver eneste dag. Skriver du det samme til venninna di som legger ut bilder av barna sine på Facebook eller Instagram? Vet ikke hvordan din vennekrets er på eksponering av barna sine men jeg legger kanskje ut 1 bildet i året og jeg ville tørre å påstå at de jeg kjenner i vennekretsen til mine barn legger kanskje ut toppen 5 bilder på ett helt år.. å dette er fordi barna ikke vil. 11
Anna87 Skrevet 13. januar 2018 #5288 Skrevet 13. januar 2018 26 minutter siden, Fotballfluen skrev: Da lurer jeg virkelig på hvilke venner du har om de deler på samme nivå som AB. Snakker om gjennomsnittet, ikke bare utifra min egen Facebook.
Gjest Sugemerke Skrevet 13. januar 2018 #5289 Skrevet 13. januar 2018 31 minutter siden, Anna87 skrev: Hun deler ikke noe mer enn gjennomsnittet gjør på Facebook hver eneste dag. Skriver du det samme til venninna di som legger ut bilder av barna sine på Facebook eller Instagram? De aller aller fleste har sluttet å dele bilder av barna sine. Av alle de jeg kjenner og ikke kjenner på vennelisten min på Facebook er det to stykker som deler bilder av barna. På de siste fem årene har jeg delt ca ti bilder av barna på Facebook. Jeg tenker at det er for mye. Det siste året har jeg ikke delt noen. AB ligger på et snitt jeg ikke har sett maken til hverken på Facebook eller Instagram. Hun selger treningsbilder av barna i spagaten sammen med halvnakne bilder av seg selv. Jeg vet faktisk ikke om noen andre en akkurat henne som gjør det. Hun er i en negativ særstilling.
Jobbermedbarn Skrevet 13. januar 2018 #5290 Skrevet 13. januar 2018 2 minutter siden, Anna87 skrev: Snakker om gjennomsnittet, ikke bare utifra min egen Facebook. Hvor mye deler gjennomsnittet på FB? Hadde vært fint med dokumentasjon! 17
Inocybe Skrevet 13. januar 2018 #5291 Skrevet 13. januar 2018 3 minutter siden, Anna87 skrev: Snakker om gjennomsnittet, ikke bare utifra min egen Facebook. Har du kilder til hva gjennomsnittet av befolkningen legger ut på Facebook? Jeg kjenner ingen som legger ut slike ting som AB. Bortsett i fra andre mammabloggere. 19
Anna87 Skrevet 13. januar 2018 #5292 Skrevet 13. januar 2018 9 minutter siden, miagunda skrev: Ja. Noen må ha det inn med t-skje. Mange forstår det ikke da heller. Det er mange som rett og slett bare er dumme og ikke skjønner bedre. Skjønner at dere må være spydige når man skal kommentere her. Selvfølgelig er det forskjell på privat og offentlig. Men nå spør jo ab barna om hvert bilde hun legger ut(At hun har tatt bilder før og lagt ut for mange år siden som de sikkert ikke har forstått at har blitt lagt ut kan hende, men man lærer så lenge man lever og nå ser du jo nesten ikke bilder av han minste for eks) Og hva hun legger ut av seg selv er det jo bare hun som har noe med. Må lever hun av bloggen sin, og da skriver hun jo om livet sitt, på samme måte som alle reality folk
princesse Skrevet 13. januar 2018 #5293 Skrevet 13. januar 2018 3 minutter siden, Anna87 skrev: Snakker om gjennomsnittet, ikke bare utifra min egen Facebook. Så du mener at dine venner legger ut mellom 10-15 snapchat hver dag pluss noen ganger 10 stk bilder på bloggen hver dag? Regnestykke blir: 10 stk bilder pr dag på blogg = 3650 stk i året.. 15 stk snapchat pr dag = 5475 stk snap i året. Tenk hvor mange bilder det er ute på nett av disse bloggerbarna PS.. nå tok jeg sikkert i litt😀 13
Anna87 Skrevet 13. januar 2018 #5294 Skrevet 13. januar 2018 9 minutter siden, princesse skrev: Vet ikke hvordan din vennekrets er på eksponering av barna sine men jeg legger kanskje ut 1 bildet i året og jeg ville tørre å påstå at de jeg kjenner i vennekretsen til mine barn legger kanskje ut toppen 5 bilder på ett helt år.. å dette er fordi barna ikke vil. Snakket da ikke om min vennekrets men gjennomsnittet. Spørsmålet var om du ville skrevet det samme til en venninne?
Anna87 Skrevet 13. januar 2018 #5295 Skrevet 13. januar 2018 6 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Hvor mye deler gjennomsnittet på FB? Hadde vært fint med dokumentasjon! Ja det hadde vært sjokkerende å se tror jeg! Da hadde denne jobben dere har hatt på dere hvor dere skal beskytte barna til ab blitt veldig liten, ganske sikker på at det er veldig mange andre som hadde trengt moderasjon.
Gjest Sorbus Skrevet 13. januar 2018 #5296 Skrevet 13. januar 2018 Anne Brith gjorde det veldig klart i går at uansett hva vi skrev eller hva vi linket til, så kom hun ikke til å være enig. Hun eier ungene, så hun bestemmer. Ferdig snakka! Vi er mange foreldre på denne tråden og jeg er helt sikker på at hver og en av dere har hatt samtalen "hvis det er noe, så si ifra" mer enn en gang. Jeg har gjentatte ganger opp igjennom årene pratet med andre foreldre om mobbing, rusmisbruk, nettets, ensomhet osv. Og setningen som går igjen er: Hvis du skulle høre/vite noe, så TA KONTAKT! Jeg håper hun har en annen innstillingen når det kommer til dette, enn konstruktiv kritikk på nettet.
princesse Skrevet 13. januar 2018 #5297 Skrevet 13. januar 2018 2 minutter siden, Anna87 skrev: Snakket da ikke om min vennekrets men gjennomsnittet. Spørsmålet var om du ville skrevet det samme til en venninne? Har heldigvis ingen venner som legger ut slike mengder bilder.. så jeg slipper og spørre 11
Gjest Asti Skrevet 13. januar 2018 #5298 Skrevet 13. januar 2018 2 minutter siden, Anna87 skrev: Ja det hadde vært sjokkerende å se tror jeg! Da hadde denne jobben dere har hatt på dere hvor dere skal beskytte barna til ab blitt veldig liten, ganske sikker på at det er veldig mange andre som hadde trengt moderasjon. Denne tråden handler om Anne Brith. Å ta en "Hva med de da?" - Whataboutism - blir avsporing.
Anna87 Skrevet 13. januar 2018 #5299 Skrevet 13. januar 2018 10 minutter siden, Inocybe skrev: Har du kilder til hva gjennomsnittet av befolkningen legger ut på Facebook? Jeg kjenner ingen som legger ut slike ting som AB. Bortsett i fra andre mammabloggere. Kilder faktisk. Det er jo bare å søke på Facebook og Instagram det da så får du jo opp en million hverdags bilder som folk legger ut av barna sine. Vi lever i 2018, og folk deler så og si hele livet sitt på nettet.
Anna87 Skrevet 13. januar 2018 #5300 Skrevet 13. januar 2018 1 minutt siden, Asti skrev: Denne tråden handler om Anne Brith. Å ta en "Hva med de da?" - Whataboutism - blir avsporing. Ja det er greit. Men synes det er veldig rart av alle sidene jeg har blad meg gjennom så er det ganske ensidig hva folk tenker her, sund diskusjon med flere meninger er vel noe voksne kvinner klarer.
Fremhevede innlegg