Ellevill Skrevet 20. mars 2017 #2761 Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg undrer meg over det veldige behovet for å vise seg for hele verden. Dette gjelder ikke kun Anne Brith på noen måte, men heller mange bloggere på generelt grunnlag, og det er kanskje derfor dumt å skrive det i denne tråden. Nå har jo mange av bloggerne svært mange lesere, så tydeligvis fenger det. Men jeg blir overrasket over at noen har behov for å dokumentere livet sitt på den måten, med utlevering av både eget og andre familiemedlemmers liv. Føler man seg ikke hudløs til slutt? Veldig sårbar? Og stopper man ikke noen ganger opp og tenker "Hva driver jeg med, dette er det 6. bildet jeg poster til "verden" av meg selv i dag... Hvorfor?". Anne Brith er fin og flott og sprek, dette er ikke noe som går på utseende eller alder å gjøre, og jeg ønsker ikke å fyre opp under en diskusjon om det. Men jeg synes et interessant spørsmål er: bunner et behov om mye oppmerksomhet i lav selvtillit eller høy selvtillit? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe Skrevet 20. mars 2017 #2762 Del Skrevet 20. mars 2017 (endret) Lav selvtillit. De verker ekstremt selvopptatte, oppmerksomhetssyke og narsissistiske. (En kjent sak at narsissisme bunner i ekstremt lav selvtillit og lavt selvbilde.) Er tydelig at disse bloggerne i toppsjiktet har et enormt behov for bekreftelse, ros og anerkjennelse for å føle seg verdifulle. Ellers går det tydelig fram at de måler sin verdi i penger og materielle verdier. Mennesker med en indre ro og trygghet på seg selv, god selvtillit og et godt selvbilde, føler seg verdifulle uavhengig av status, utdanning, penger og materielle verdier. De har heller ikke noe behov for å skryte av seg selv. De menneskene er det for øvrig ikke mange av! Syns Anne B stadig maser om at folk syns hun er stygg. Hun får mange positive tilbakemeldinger på, så jeg skjønner ikke at hun gidder å henge seg opp i de få negative. Viktigste er at man er fornøyd selv, og da driter man langt i hva andre måtte synes, tenke, mene, tro etc. Jeg syns mennesker er utrolig lette å lese, og jeg lar meg ikke lure av noen. Ellers er det alltid en grunn til at folk er som de er, og handler som de gjør, og svaret finner man i barndom og oppvekst. Vil man prøve å forstå folk, så må man finne barnet i dem. Interessante kasus hele gjengen! Noen burde skrive en hovedoppgave om bloggere!! :-D Endret 20. mars 2017 av Chloe Skrivefeil. Skrivefeil2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 20. mars 2017 #2763 Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg tror også det handler om lav selvtillit. Mennesker som er trygge på seg selv føler ikke behov for å bevise noe, som feks at man tjener masse penger, er slank og sexy, har mange beilere, blir invitert til Mensa, er en veldig god mor og oppdrar barn som utmerker seg i alt de gjør. Trygge mennesker behøver heller ikke fiske etter komplimenter, de vet at de er gode nok som de er. Det blir bare flaut, og virker utrolig desperat, når bloggere holder på på den måten. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 20. mars 2017 #2764 Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg tror faktisk at i AB sitt tilfelle så bunner det i å være høy på seg selv. At hun rett og slett tror hun er så mye viktigere og så mye bedre at hun hele tiden må vise det. At det hun skriver er så bra, dypt og viktig at vi lesere må bøye oss i støvet for alt gull den damen produserer. Jeg tror rett og slett at de som velger å bli bloggere, som bevist utleverer alt som utleveres kan og som sitter hver dag og undrer på hvilket del av deres liv som flest vil lese om, må ha en viss selvtillit for å gjennomføre dette. Jeg tror at alle har sårbare dager, men en usikker person tror jeg ikke ville ha delt innlegg som AB gjør. Hun er forberedt på hard kritikk og alt er kalkulert. Hun vet hvilke reaksjoner hun er ute etter og det å få bruke offerkortet etterpå er bare en stor bonus. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 20. mars 2017 #2765 Del Skrevet 20. mars 2017 1 time siden, mjauritz skrev: Jeg tror faktisk at i AB sitt tilfelle så bunner det i å være høy på seg selv. At hun rett og slett tror hun er så mye viktigere og så mye bedre at hun hele tiden må vise det. At det hun skriver er så bra, dypt og viktig at vi lesere må bøye oss i støvet for alt gull den damen produserer. Jeg tror rett og slett at de som velger å bli bloggere, som bevist utleverer alt som utleveres kan og som sitter hver dag og undrer på hvilket del av deres liv som flest vil lese om, må ha en viss selvtillit for å gjennomføre dette. Jeg tror at alle har sårbare dager, men en usikker person tror jeg ikke ville ha delt innlegg som AB gjør. Hun er forberedt på hard kritikk og alt er kalkulert. Hun vet hvilke reaksjoner hun er ute etter og det å få bruke offerkortet etterpå er bare en stor bonus. Det tror jeg du har rett i. Sitter igjen med den samme følelsen. Hun vill så innmari gjerne være kjendis, ung og kul. Det blir overkill. Og veldig lett gjenomskuelig. Tenk som hun HATER de gamle bildene av seg selv som ligger på nett fra baketiden og perlesukker tiden! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 20. mars 2017 #2766 Del Skrevet 20. mars 2017 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler barn, latterliggjøring og spekulasjoner - Pavilion, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Musaleem Skrevet 20. mars 2017 Populært innlegg #2767 Del Skrevet 20. mars 2017 En rekke av innleggene i denne tråden er interessante - det er kritiske innlegg om eksponering av tredjepart, clickbates, manglende evne til å ta til seg konstruktiv kritikk osv., og da er det synd at det innimellom kommer innlegg som kan kalles drittslenging, gjerne kommer de også fra de samme personene, så mulig vi til og med kan kalle det mobbing. Hold dere for gode til å diskutere utseendet til Anne Brith. Det spiller vel ærlig talt ingen rolle? Dere må gjerne være uenig i hva andre eller bloggeren selv tenker om sitt eget utseende, men det er vanlig folkeskikk å holde det for seg selv. Det er hverken underholdende eller morsomt når voksne mennesker sitter og ler av utseendet til en annen person, det er heller tragisk. (Og ærlig talt, jeg driter i om det bare er ord fra "levra", eller "det må jo lov å være ærlig". Nei, det er totalt unødvendig - drittslenging burde de fleste ha lagt fra seg i tidlig barneår). 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 20. mars 2017 #2768 Del Skrevet 20. mars 2017 Så enig, @Musaleem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. mars 2017 #2769 Del Skrevet 20. mars 2017 @Søgni Jeg er helt enig med deg, det er virkelig langt over streken og helt utilbørlig utlevering av privatlivet. Prøver, jenter, utseendeskryt osv, jeg vet ikke så mye om vennene mine sine familier, engang. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 21. mars 2017 #2770 Del Skrevet 21. mars 2017 Nå har hun sagt det skjer noe stort i livet snart og hun har kamera på slep. Jeg bare håper ikke hun får sitt eget bake program på tv. Tenker noe alla idas fristelser 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mumua Skrevet 21. mars 2017 Populært innlegg #2771 Del Skrevet 21. mars 2017 44 minutter siden, Lapper skrev: Nå har hun sagt det skjer noe stort i livet snart og hun har kamera på slep. Jeg bare håper ikke hun får sitt eget bake program på tv. Tenker noe alla idas fristelser Mulig det blir Anne Brith's fristelser, men det har ikke et snev med baking å gjøre 🙈 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 21. mars 2017 #2772 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Kanskje hun som er føler seg så ung, hipp og deilig skal sjekke inn på Paradise Hotel? Endret 21. mars 2017 av NumberSix 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 21. mars 2017 #2773 Del Skrevet 21. mars 2017 Da svarer AB leserne sine - "Hvorfor gjorde du det, Anne Brith?" - http://annebrith.blogg.no/1490083495_hvorfor_gjorde_du_det_anne_brith.html / https://imgur.com/a/dWwc9 Jeg reagerer på måten hun svarte på spørsmålet om hvorfor hun klippet brudekjolen på tv, istedenfor å gi den bort. Hun viser til at hun var ikke klar over at moralpolitiet ville reagere. Er ikke hun selv veldig flink til å ha meninger om andre sin moral, og skrive om hva som er rett og galt? Jeg opplever svaret som sleivspark til de som reagerte på klippingen, istedenfor et skikkelig svar. Det hadde vært bedre å la være å svare, hvis hun ikke har et bedre svar enn det hun nå ga. Og så vrir hun det til med spørsmål om ikke folk tror hun heller ville ha vært lykkelig gift? Hva har det med klipping av brudekjole å gjøre? Tror hun at de som kritiserte klippingen, tenkte at AB heller ville klippe kjolen enn å gifte seg? Det blir forresten merkelig å henvise til dating som privatsak, når hun skriver om det på bloggen - http://annebrith.blogg.no/singellivet.html - og legger ut "hint" på snapchat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 21. mars 2017 #2774 Del Skrevet 21. mars 2017 AB skriver i det samme blogginnlegget at kropp ikke er en stor greie, og i kommentarfeltet svarer hun at nakenhet hjemme hos dem er helt naturlig/ikke farlig eller skadelig. Hun vurderer også å stille opp i programmet "nakendating". Kom over dette blogginnlegget som tar opp dobbeltmoralen til AB rundt dette: http://bloggomtoppbloggere.blogg.no/1489591607_dette_er_dobbeltmoral.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe Skrevet 21. mars 2017 #2775 Del Skrevet 21. mars 2017 Siste innlegget. Nei, ærlige, trofaste og seriøse menn er langt fra en utryddet rase. Begynne å vokse opp og bli ærlig og seriøs selv, så dukker de nok opp. Angående den brudekjolen, så kan ikke den ha vært veldig dyr? Aldri i verden om jeg hadde klippet i stykker en brudekjole til mange tusen kroner. Måtte vært bedre å selge den også, å gi pengene til et veldedig formål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe Skrevet 21. mars 2017 #2776 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) 2 timer siden, Lapper skrev: Nå har hun sagt det skjer noe stort i livet snart og hun har kamera på slep. Jeg bare håper ikke hun får sitt eget bake program på tv. Tenker noe alla idas fristelser ?? Dama gjør mye rart, men hun er dyktig på baking! (Fali å unne noen noe.) Endret 21. mars 2017 av Chloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammabamma Skrevet 21. mars 2017 #2777 Del Skrevet 21. mars 2017 Kanskje de kjører på med Ungkarskvinnen. Det hadde jo muligens fått gode seertall for det hadde jo blitt hysterisk morsomt å se Tinderella i ulike datingsituasjoner og for noen fantastiske rosesermonier det ville blitt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe Skrevet 21. mars 2017 #2778 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) 17 minutter siden, Mammabamma skrev: Kanskje de kjører på med Ungkarskvinnen. Det hadde jo muligens fått gode seertall for det hadde jo blitt hysterisk morsomt å se Tinderella i ulike datingsituasjoner og for noen fantastiske rosesermonier det ville blitt. Haha. Eller "Ungkarskvinnen 20 versus 40" Endret 21. mars 2017 av Chloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 21. mars 2017 #2779 Del Skrevet 21. mars 2017 38 minutter siden, Asti skrev: AB skriver i det samme blogginnlegget at kropp ikke er en stor greie, og i kommentarfeltet svarer hun at nakenhet hjemme hos dem er helt naturlig/ikke farlig eller skadelig. Hun vurderer også å stille opp i programmet "nakendating". Kom over dette blogginnlegget som tar opp dobbeltmoralen til AB rundt dette: http://bloggomtoppbloggere.blogg.no/1489591607_dette_er_dobbeltmoral.html Jeg er så glad for at flere ser denne dobbeltmoralen, og at denne bloggeren tar opp den kritikken som Carina Carlsen fikk etter Norske talenter. Det skinner godt igjennom hvorfor Anne Brith kristiserte, og hvilket syn hun egentlig har når det kommer til ulike kroppsfasonger. Det er greit å ha ulike preferanser, men bodyshaming er ikke kult. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 21. mars 2017 #2780 Del Skrevet 21. mars 2017 9 timer siden, Mammabamma skrev: Kanskje de kjører på med Ungkarskvinnen. Det hadde jo muligens fått gode seertall for det hadde jo blitt hysterisk morsomt å se Tinderella i ulike datingsituasjoner og for noen fantastiske rosesermonier det ville blitt. Åh, f F!! Selv ikke alle putene til VP og copycaten TLSAMMEN hadde vært nok å gjemme seg bak! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg